Skocz do zawartości

316i Grzeje się, ręce opadają, nietypowy problem


sk8rudex

Rekomendowane odpowiedzi

Nie załapałem czy masz gaz

 

Nie mam..

 

sory ale jeszcze jedna rzecz, trudna do realizacji ale chyba możliwa. pasek wieloklinowy jest dobrze założony?

 

pasek jest dobrze założony..

 

EDIT: może ktoś mi napisać jaka jest temperatura jak wskazówka jest w pionie, na 3 kresce i na ostatniej (Czerwone pole)? dzięki..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 165
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Może to Ci pomoże, ale tak czy inaczej będziesz potrzebował termometr oraz miernik.

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic205032.html

To chyba najlepszy sposób sprawdzenia czujnika. Zakręć się koło jakiejś nauczycielki od chemii lub fizyki, na pewno mają takie termometry :norty:

A wszystko to przez REKINA ;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura startuje od 50 stopni czyli początek niebieskiego pola,pion to 88 stopni ,początek czerwonego pola to 124 stopnie,a max na zegarach 136 stopni.

Czy przewód górny chłodnicy jest mocno twardy,gdy jest wysoka temperatura silnika?

 

Gdy temperatura jest w pionie górny przewód lekko ciepły, można trzymać w ręce, silnik też letni..

Gdy temperatura poza 3 kreską a czerwonym polem wąż gorący, ale nie twardy, można go ścisnąć, silnik gorący..

W obydwóch przypadkach dolny wąż zimny.. :| :duh: Cały problem leży w pełnym obiegu, żeby tylko dolny wąż zrobił się gorący.. Ale 2 termostaty próbowałem i nawet bez a on i tak zimny.. Możliwe, że w silniku przez uszczelkę głowicy jest taka kompresja, że woda nie wylatuje z kadłuba silnika do chłodnicy dolnym wężem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Woda nie ma wylatywać dolnym wężem z silnika do chłodnicy,tylko gdy termostat się otworzy to ma wpuścić płyn z chłodnicy do kadłuba właśnie przez ten wąż.Właśnie wtedy otwiera się duży obieg

Bez termostatu to samo ,dolny wąż zimny.

 

Czy ty na pewno założyłeś nową, czytaj sprawna pompę wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam tego silnika, ale czy jest możliwość ze by założyć odwrotnie termostat?

 

Nie ma takiej możliwości...

 

Czy ty na pewno założyłeś nową, czytaj sprawna pompę wody.

 

Pompa z metalowym wirnikiem marki DOLTZ.. Również nie ma możliwości inaczej jej zamontować niż miało by być..

 

Jutro popołudniu jestem umówiony z mechanikiem ciekawe co wymyśli..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może podepnę się pod temat. Miałem problem z temp silnika - w zimę nie osiągała 90 st, latem grzeje się do ponad 3/4 wskaźnika. Płyn w chłodnicy uzupełniony, nagrzewa się cała. Wymieniłem wczoraj termostat. Po wymianie silnik grzeje się jeszcze bardziej, za to zauważyłem, że przestał działać nawiew ciepłego powietrza, a temp. silnika spada dość szybko po dodaniu gazu.

Dodam tylko, że nie po wymianie nie odpowietrzyłem układu i nie uzupełniłem płynu do końca, a wymieniony termostat był wyskalowany na 88 st. C, zaś kupiony według nr VIN i książki serwisowej na 92 st. C. (316i '91 M40)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eh... Mechanik rozkłada ręce.. Mówi, że to ewenement... Cały układ działa jakby na odwrót... Z dolnego węża leci woda i z termostatu też leci (otwiera się), pomimo tego wąż zimny... Nagrzewa się dopiero po wyłączeniu silnika.. Doszedł do takich samych wniosków jak my na forum.. :( Fucking Terror... :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz wyjścia, wymontuj czujnik, znajdź termometr do 100 st. i miernik. I nie pozostaje nic innego jak posprawdzać rezystacje przy odpowiednich temperaturach. Skoro, z dolnego węża leci woda zimna, termostat się otwiera i obieg jest tzn., że nie może się silnik grzać.

Chyba, że ktoś wcześniej grzebał, źle założył węże i jest zmieniony obieg. Raczej wykluczam taką możliwość, ale jak widać wszystkiego można się spodziewać skoro niby wszystko jest dobrze, a jednak coś nie tak.

Nawiązując do tematu, grzeje się wg wskazań zagara, ale nikt z nas nie ma pewności czy ten zegar pokazuje prawdę. Termometr i tylko termometr on Ci prawdę powie...

A wszystko to przez REKINA ;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedź do mechanika na komputerze będzie dokładna temperatura silnika (koszt 50 zł).

A może trafi ci się lepszy mechanik i będzie w stanie zdiagnozować co się dzieje.

 

Skąd na komputerze pokaże dobrą temperaturę jeśli czujnik by był trupem? Komputer z podziemi temperatury nie weźmie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ufo000000 nie pisz takich rzeczy.

Komputer weźmie temp z czujnika temperatury ,który podaje sygnał do ECU ,nie z czujnika odpowiedzialnego za skazania temperatury na desce rozdzielczej. Komputerem łączysz się z ECU ,a on zbiera wszystkie informacje z czujników. W parametrach rzeczywistych zaobserwujesz jak się zachowuje czujnik ,jak temperatura opada ,jak wzrasta,kiedy się otworzył termostat itp.Da ci to możliwość porównania z temperaturą na desce rozdzielczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przerabiałem to wszystko w tamtym sezonie! NIE WYJMUJ TERMOSTATU!, bo układ całkowicie zgłupieje i nie będziesz wiedział co się dzieje, dolny wąż będzie zimny, a to niepotrzebnie będzie wprowadzało w błąd.

 

U mnie problemu nie udało się rozwiązać w normalny sposób. Wymieniłem termostat(niepotrzebnie), chłodnice(niepotrzebnie), 3 visca i też smutny ch*. U mnie różnica była taka, że obydwa węże gorące, a Visco nie chce startować choćby nie wiem co. Zaufany mechanik w końcu po długich bojach po prostu podgiął bimetal od visca i wszystko cudownie ruszyło, z tym że visco załącza czesto 1. bieg -> ciekawe ile wytrzymają łożyska pompy wody.

 

Temperaturę w zbiorniczku zmierzysz spokojnie zanurząjąc termometr od CO. Nie napisałeś też skąd jesteś.

 

Wiem, że już nie możesz na to patrzeć, ale spokojnie odpowietrz sposobem robertabmw. Pompe masz ok, poniewaz przy 2k obrotów nie miałbyś zwiększającego się wraz z obrotami strumienia.

 

w którymś z postów napisałeś, że obydwa węże są gorące, dolny troche mniej -> wiec wszystko w normie. Zrób inny test. Jak masz możliwość zasprzęglij visco na stałe, i wtedy zobacz czy się będzie grzała.

 

2.ga sprawa, jakiej firmy zamontowałeś termostat i czy (i jaki) posiadasz stary.

Breast. Mouth. Waist.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam nie ma co mierzyć na oko górny wąż jest gorący wraz z silnikiem.. mechanik też to powiedział... Dolny wąż i dół chłodnicy cały czas zimny... dopiero po zgaszeniu silnika się nagrzewa... Podczas pracy chłodzenie nie ma pełnego obiegu..

 

Kolego Maru pisaleś wcześniej coś o źle założonych wężach.. Jak to jest możliwe?! Powiedz coś więcej..

 

Liskoski Miałem zasprzęglone visco na stałe, ani troszkę nie pomogło.. Zawsze odpowietrzałem tym sposobem co napisałeś.. Również wiem, że pompę mam ok. bo kupiłem przecież nową..

Problem z wężami opisany wyżej.. a termostat firmy Vernet, oddałem nawet do sklepu żeby drugi dali, bo myślałem, że ten stary zepsuty...

 

Mechanik powiedział, że będzie walczył do końca... Jakaś nadzieja.. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem do Ciebie kolego, tyle tylko, że moje wskaźniki wariowały - mam automat i na biegu P miałem maksymalną temperaturę, a po dodaniu gazu spadała i ponownie wskazywała maksimum. Proponuję spróbować odpowietrzyć układ jeszcze raz - jeżeli wężyki nie mają odpowiedniej temperatury to powinien w tym być problem. U mnie się sprawdziło - zrobił to mechanik. Nie wiem czy przypadkiem nie ma dwóch miejsc do odpowietrzania bo coś takiego słyszałem (jeden standard na chłodnicy i drugi gdzieś od silnika? dobrze piszę czy to były mylne informację?).

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie zamiany podłączenia węży to tylko takie moje irracjonalne przemyślenia. Od czego w końcu wyobraźnia, ale sprawdzić nie zaszkodzi. Tak chyba to powinno wyglądać w Twoim przypadku

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA71&mospid=47435&btnr=11_1394&hg=11&fg=35

Już więcej pomysłów nie mam, uparcie będę obstawał przy swoim, że raczej winne będą wskazania, albo walnięty czujnik, albo sam zegar od temperatury. Nie ma innej możliwości, jeśli wszystko jest podłączone i poskładane jak należy. :|

Zrób jeszcze tak, choć już to chyba było: odkręć wentylator, żeby nie miało co ciągnąć powietrza przez chłodnicę i wtedy sprawdź czy dół chłodnicy nagrzewa się podczas pracy silnika czy faktycznie dopiero po zgaszeniu. Jeśli dół będzie zimny to może faktycznie coś nie tak z obiegiem. Po wyłączeniu jest obieg grawitacyjny podobnie jak w piecach CO, dlatego chłodnica zaczyna się nagrzewać, wentylator nie chodzi i nie ma co wychładzać cieczy. Przyznam, że nie bardzo chce mi się wierzyć, żeby ciecz krążyła nie w tą stronę :duh:

A wszystko to przez REKINA ;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego sk8rudex, powiem szczerze, że zaczynasz mnie trochę denerwować. Na oko to pacjent w szpitalu umarł. Już któryś raz jesteś proszony o to, żeby zrobić coś tak prostego jak wsadzić zwykły termometr od CO za 20 zł do zbiorniczka chłodnicy, a Ty to olewasz. Nawet jeżeli ten pomysł wydaje się nie trafiony, to w Twojej sytuacji powinieneś wykorzystać każdy sposób, który nadaje się do potwierdzenia lub odrzucenia pewnych pomysłów. Spekulujemy cały czas na temat tego dlaczego silnik się grzeje, ale tak na prawdę to nie wiadomo jaką osiąga temperaturę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam nie ma co mierzyć na oko górny wąż jest gorący wraz z silnikiem.. mechanik też to powiedział... Dolny wąż i dół chłodnicy cały czas zimny... dopiero po zgaszeniu silnika się nagrzewa... Podczas pracy chłodzenie nie ma pełnego obiegu..

 

Kolego Maru pisaleś wcześniej coś o źle założonych wężach.. Jak to jest możliwe?! Powiedz coś więcej..

 

Liskoski Miałem zasprzęglone visco na stałe, ani troszkę nie pomogło.. Zawsze odpowietrzałem tym sposobem co napisałeś.. Również wiem, że pompę mam ok. bo kupiłem przecież nową..

Problem z wężami opisany wyżej.. a termostat firmy Vernet, oddałem nawet do sklepu żeby drugi dali, bo myślałem, że ten stary zepsuty...

 

Mechanik powiedział, że będzie walczył do końca... Jakaś nadzieja.. :roll:

 

pytam czy posiadasz stary termostat? Czemu go zmieniłeś. Nie wiem czy nie doczytałem, czy też OD KIEDY to auto Ci się grzeje?

 

ja przerobiłem 2 termostaty febi, i 1. welhar (czy jakos tak) i dokładnie tak jak u Ciebie, brak obiegu... dopiero jak założyłem starego oryginała ruszyło. Poczytaj moje stare posty.

 

Poza tym popieram kolegę pawelj5.

Breast. Mouth. Waist.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze radzą trzeba zmierzyć faktyczną temperaturę cieczy albo termometrem do CO albo modelarza jakiegoś zahacz maja termometry do silników do 180stopni (na pod czerwień), bo moze faktycznie ten czujnik no bo bez kitu wymieniłęś wszystko i dalej nie ma poprawy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt sobie tutaj jaj nie robi.. tylko 3 mechanik rozkłada ręce i płyn w chłodnicy się gotuje, górny wąż ciepły jak ogień, a dolny lodowaty, a po włożeniu palca w strumyczek powrotny parzy.. samochód jest u 3 mechanika i każdy od razu wyeliminował czujnik.. tym bardziej, że przy włączonym ogrzewaniu zbija temperaturę.. ale dobra, żeby was uspokoić poproszę mechanika żeby zmierzył tą temperaturę, bo naskoczyliście na mnie jak nie wiem.. A sami byście za głowę się złapali jakbyście to zobaczyli.. wszystko nowe i takie rzeczy.. mechanik powiedział, że to musi być jakaś pierdoła i pierwszy raz taki przypadek widzi.. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat otwiera duży obieg przy 87 lub 92 stopniach w zależności od użytego termostaty. Wątpię żebyś miał tak dobrze wyskalowany palec żebyś wyczuł różnicę w temperaturze między np 80 a 95 stopni. Nie chce mi się czytać wszystkiego od nowa, ale nie przypominam sobie żebyś pisał o gotowaniu się płynu, tylko o wskazówce na czerwonym polu. Przyznam że spadek temperatury po włączeniu ogrzewania jest faktycznie dziwny, ale taki objaw wyraźnie wskazywałby na brak obiegu przez chłodnicę, czyli termostat, lub zatkana chłodnica.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten temat chyba będzie tak długi i zagmatwany jak niejedna telenowela :mrgreen:

Co do gotowania płynu w chłodnicy, to jakoś nie do końca brzmi wiarygodnie. Tak jak w poście wyżej, temp. w granicach 90 st. to prawie wrzątek i płyn będzie parzył. Jeśli faktycznie gotowałoby płyn to po pierwsze zaraz wywali z chłodnicy i układ zacznie się zapowietrzać. A z tego co pisałeś to nic takiego nie miało miejsca. Póki co to już chyba mój ostatni post, bo i co tu więcej pisać :?:

Nie sądzę, żebym coś jeszcze wymyślił. Napisz skąd jesteś, może ktoś z forum mieszka w Twojej okolicy i będzie Ci w stanie pomóc lepiej niż niejeden mechanik.

A wszystko to przez REKINA ;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przewód cienki na chłodnicy dolny ,ten pod zbiorniczkiem wyrównawczym jest gorący jak ten górny?

Czy cześć chłodnicy która jest gorąca to prawa lub lewa,czy raczej góra dół?

Czy obudowa termostatu jest gorąca?

Sprawdź dokładnie bo to może dać pogląd na problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.