Skocz do zawartości

E34 puka na małych nierównościach, nosi na lewo i prawo.


Pawel114

Rekomendowane odpowiedzi

Witam byłem u mechanika sprawdził zawieszenie na podnośniku na drążkach łącznikach stabilizatorów itd nie było nigdzie luzu. Koleś mówił , że mogą to być amortyzatory tylko ze ona są sztywne nie skacze cale auto tylko taki mały luz jest gdzieś i jak podjeżdżam pod krawężnik to puka i jak jadę na wprost to mnie ściąga raz na lewo raz na prawo i muszę lekko kontrować. ??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo prosto, chwyć ręką za krzyżak na kolumnie(pod maską) czy nie ma luzów, poszarp trochę jeśli jest luz podczas szarpania będzie słychać stuki... Ja tak miałem a w sumie wymieniłem cały przód:) a okazało się pierdoła(klucz 24 i pod kierownicą dokręca się nakrętkę)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do pukanie, luzów i tańczenia przodu po drodze to ja bym obstawiał luz na poduszce wahacza. U mnie właśnie owa poduszka była przyczyną tego wszystkiego. Po wymianie problem ustał.
Chroń mnie Boże, przed Diabłami w mundurach o niebieskim kolorze...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Wymieniłem drązki i łaczniki . amorki i reszta wszystko ok. Stuki minimalnie zmalały ale nadal są głownie na np. torach albo takiej polnej drodze z dziurami podłużnymi. Odkrecilem maskowanice nad pedałami załozyłem klucz 32 i kolega skrecał kierownica w prawo ale ani rusz. Może to sie zapiekło ? popsikałem WD ale też nic. niewiem czy to tak ciezko idzie ale boje sie ze np. urwe jakis gwint w kierownicy czy cos. Nie probowalem jeszcze z ta nakretką i kontrą od maglownicy. ale mi chodzi głownie o puki a nie o luz na kierze. niewiem co zrobic? czy moze ta srobe 32 na sile mocno przekrecic albo poluzowac niewiem ... pomocy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
...jeżeli chodzi o diagnostykę zawieszenia przez szarpaki, to nie jest optymalna metoda ( nie zawsze wykaże luzy ) ja ostatnim czasem wpadłem w dość dużą dziurę co od razu za skutkowało "tłuczeniem na dziurach" podniosłem przód , i sprawdziłem czy wahacze są dobre (metodą na brechę )luz był na górnym wahaczu ,na sworzniu jak i na tulei po tym zabiegu pojechałem na przegląd i tu o dziwo diagnosta nie wykrył żadnych luzów ,mówiąc że jest wszystko tip top ,oczywiście poprosiłem o to by pod lewarował auto i sprawdził luzy jeszcze raz ....reasumując , z tego co piszesz to auto nosi na nierównościach i tłucze na dziurach to ja obstawiał bym górne wahacze (one odpowiadają za kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy,co może skutkować znoszeniem) ,oczywiście nie można wykluczyć przekładni kierowniczej i wsporniku poprzecznym drążka środkowego lub wszystko razem wzięte
iZzI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
U mnie występuje coś podobnego, ale objawia się to dość niebezpiecznie. Zauważyłem to dopiero, kiedy zaczęło być ślisko na drogach. Wygląda to tak, kiedy koło wjeżdża, a następnie zjeżdża z delikatnego wzniesienia, lub też z załatanej dziury w drodze to w momencie zjazdu z tego wzniesienia tak jak by centralnie przesuwało cały przód auta w lewą stronę. To tak jak czasami wieje siny wiatr wyjeżdżamy z zabudowań lub zza jakiegoś lasku i nagle dostajemy silny powiew wiatru w bok tak, że aż delikatnie i nagle ściąga auto. Inaczej nie umiem tego opisać. Nie jest to jakiś olbrzymi skok, ale wymaga delikatnej kontry i jeżeli dodać do tego szklankę na drodze robi się dość niebezpiecznie. Co ciekawe to zaczęło objawiać się po wymianie przedniego dolnego wahacza od strony pasażera. Dodam też, że po wymianie tegoż wahacza auto było na ścieżce i nie wykazało nigdzie luzów. W przeciągu ostatniego roku wymieniłem już komplet przednich wahaczy ten był ostatnim i po jego wymianie powstał ten problem. Sprawdzany był też układ kierowniczy i wszystko podobno jest ok. Czy tutaj ktoś coś może mi podpowiedzieć?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W E34 strasznie ciezko zdiagnozowac zawieszenie powiem wam tytlko tyle ze wszystko musi byc tip top czyli scislo :cool2: A jesli koledze wyzej auto robi skok w bok na malych chopach itp to jest amortyzator tez to mialem. Ale 100% pewnosci nie daje bo to E34 :twisted:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem ten sam problem z pukaniem na nierównościach. Cały przedni zawias przejrzany, brak luzów. Problem stuków na małych drobnych nierównościach okazał się być zwyczajnie z amortyzatorów. Po wymianie jak ręką odjoł :D :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

No ja mam straszna walke na koleinach. Na poczatku myslalem, ze mam za szerokie laczki ( przod 235 na 45 na 17 i 245 na 40 na 17 tyl). Juz mialem kupowac nowe opony, no bo zawieszenie mam lux. Problem tylko z tulejami tylnej belki, bo przy wrzucaniu kolejnych biegow mam gluche basowe uderzenie z tylu.

 

Wracajac do tematu.... Nie wierzylem, ze auto z szerokimi oponami moze byc przy 90 na godzine nieprzewidywalne. Oczywiscie na gladkiej drodze jedzie sie super. Wpadam w male koleiny i mam ochote zalozyc szybko pampersa.

 

Bede kasowac luzy opisanymi przez Was srubami. Jak nie pomoze, to regeneracja przekladni. Dam znac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.