Skocz do zawartości

Tylny naped, a jazda w zimie.


Adamer

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu
GR/ Marco, gdzie mozna znalezc ew. informacje o tym modelu xd ? Chodzi mi o to skad wiecie ,ze byly juz produkowane w2000r ?

Na stronie klubu jest baza danych wybranych serii.

Sebast też zrobił taką i na forum jest do niej link... niestety nie mam go pod ręką teraz...

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie oszukujcie Kolegi, tylny napęd w zimie jest zaletą tylko na placy, kiedy mozna fajnie pokręcić baczki,

 

po prostu trzeba jezdzić ciut uważniej niż w FWD, nie dosypywać przy wyjściu z zakretu itd. ale jeżli ktoś ma opory przed jazdą zimą to polecam audi z quattro, swego czasu interesowałem się napędem 4x4 w bmw i nie potrafięsoboie przypomniec pozytywnej opinii o nim

 

co do 320d: małżonka da sobie radę, zaryzykuje nawet twierdzenie że bedzie wniebowzięta!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bede szukal tego modelu 4x4 i jednoczesnie 320d, przy okazji ""odkrylem", ze jest jeszcze 320td -wychodzi moja ignorancja :lol:

Patrzac na osiagi 320d bylem przekonany, ze model d tez ma turbine

:P

Pozdrawiam

 

Wydaje mi się, że oznaczenie td (jedni pisza na mobile.de dt :duh: ) oznacza w BMW kombi, jednak to tylko moja sugestia bo ekspertem nie jestem.

 

W Mercach jest chyba identyczne oznaczenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie oszukujcie Kolegi, tylny napęd w zimie jest zaletą tylko na placy, kiedy mozna fajnie pokręcić baczki,

 

po prostu trzeba jezdzić ciut uważniej niż w FWD, nie dosypywać przy wyjściu z zakretu itd. ale jeżli ktoś ma opory przed jazdą zimą to polecam audi z quattro, swego czasu interesowałem się napędem 4x4 w bmw i nie potrafięsoboie przypomniec pozytywnej opinii o nim

 

co do 320d: małżonka da sobie radę, zaryzykuje nawet twierdzenie że bedzie wniebowzięta!!!

Dzieki Rado za porady. Zdaje sobie sprawe ,ze jezdzi sie inaczej niz FWD,ale tez jezdzac zima z przednim napedem tez jezdze ostrozniej. Pytanie zadalem glownie dlatego ,ze gdzies slyszalem (czytalem?), ze BMW pomimo napedu na tyl nie reaguje tak nerwowo na sliskim jak inne tylnonapedowce o duzej mocy.Podobno ma to byc zasluga rozlozenia masy. Punkt ciezkosci silnika jest niby za przednia osia.

Mam zamiar posadzic malzonke w 320 i licze na to ze zapala uczuciem :lol:

Quatro i inne AWD tez rozwazam, ale maja staly naped a to niemilosiernie zawyza spalanie :(

Z tym 320d i td to jednak chodzi o turbine, znalazlem dane na stronach klubowych , d ma 136KM , a td 150 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie zadalem glownie dlatego ,ze gdzies slyszalem (czytalem?), ze BMW pomimo napedu na tyl nie reaguje tak nerwowo na sliskim jak inne tylnonapedowce o duzej mocy.Podobno ma to byc zasluga rozlozenia masy. Punkt ciezkosci silnika jest niby za przednia osia.

 

BMW ma prawie idealny rozkład mas tył/przód, więc faktycznie, zachowuje się świetnie, dla porównania, MB W124 przy szybszym pokonywaniu zakrętów jest dość nerwowy, przynajmniej ja się w nim nie czułem zbyt pewnie, miałem wrażenie że tył zaczyna tracić przyczepność, czego nie odczułem w BMW przy tych samych prędkościach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Adamer, ale motocykle też mają napęd na tył :wink:

Nie wiem jak Ty, ale ja jeszcze pare latek temu byłem tak zapalonym motocyklistą, że żal mi było sie rozstawać w zimie z rumakiem, tym bardziej jak kupiłem go w grudniu :D i zdażyło sie po śliskim jechać :mrgreen:

 

Wracając do tematu, jakoś nikt nie wspomniał o oponach zimowych, minęły czasy kiedy na Maluchu, czy Syrenie miało sie uniwersalne opony całoroczne, moim zdaniem jeśli kogoś stać na BMW, to na dwa komplety opon też :cool2: , bo to ma kolosalne znaczenie dla bezpieczeństwa ruchu :!:

Za to koledzy pisali o idealnym rozkładzie masy i nie można porównać tylnonapędowego Poloneza, czy Skody do BMW! Stopień zaawansowania technicznego jest nieporównywalny! Przecież BMW nie robi tylnego napędu po to by auto było trudne w prowadzeniu i niebezpieczne dla otoczenia, zaryzykuje nawet stwierdzenie, że wcale nie odstaje od większości przednionapędowców, a zima to okres szczególny dla kierowców wszystkich aut. Z własnego doświadczenia powiem, że problemy miałem tylko wkopnym śniegu, a co do tańczenia tyłem, cóż BMW to mocne wozy,większość z nich ma wystarczający zapas mocy by bez problemu zatańczyć ilatem na suchej nawierzchni, to jest tak, czy lepiej mieć ostry nóż, czy tępy, ostry lepiej tnie, ale łatwo się nim skaleczyć :doh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
krótko: kwestia przyzwyczajenia i wyczucia samochodu... Miałem E39 obecnie E46 Coupe... - jazda w zimie sama przyjemność... Największe mity to właśnie stwierdzenia typu "nie kupuj BMW bo w zimie będziesz miał przekichane"... porażka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki megapliki_pl za odgrzebanie trupa :wink: ostatni post byl z 2005.

Dzieki dlatego ze ostatnio znowu zagladam na to forum bo temat zakupu nowego samochodu powrocil.

Akurat Twoj sie nie lapie, bo ciut stary rocznik no i benzyna, poza tym sporo cenisz jak za ten rocznik( rozumiem ze stan super etc). Szukam dla Kolezanki Malzonki czegos z serii 3 lub 1. 3-4 latka najchetniej w dieslu ( coupe sie podoba). Nie moge sie polapac w niby prostej kwesti. Czy modele np. 118d i 120d oraz 318d i 320d z silnikami 2l roznia sie tym ze model 120 i 320 ma turbine? Widze po danych ze 20-tki sa mocniejsze. Myslalem jednak ze 18 tez maja turbine :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Adamer, ale motocykle też mają napęd na tył :wink:

Nie wiem jak Ty, ale ja jeszcze pare latek temu byłem tak zapalonym motocyklistą, że żal mi było sie rozstawać w zimie z rumakiem, tym bardziej jak kupiłem go w grudniu :D i zdażyło sie po śliskim jechać :mrgreen:

 

Wracając do tematu, jakoś nikt nie wspomniał o oponach zimowych, minęły czasy kiedy na Maluchu, czy Syrenie miało sie uniwersalne opony całoroczne, moim zdaniem jeśli kogoś stać na BMW, to na dwa komplety opon też :cool2: , bo to ma kolosalne znaczenie dla bezpieczeństwa ruchu :!:

Za to koledzy pisali o idealnym rozkładzie masy i nie można porównać tylnonapędowego Poloneza, czy Skody do BMW! Stopień zaawansowania technicznego jest nieporównywalny! Przecież BMW nie robi tylnego napędu po to by auto było trudne w prowadzeniu i niebezpieczne dla otoczenia, zaryzykuje nawet stwierdzenie, że wcale nie odstaje od większości przednionapędowców, a zima to okres szczególny dla kierowców wszystkich aut. Z własnego doświadczenia powiem, że problemy miałem tylko wkopnym śniegu, a co do tańczenia tyłem, cóż BMW to mocne wozy,większość z nich ma wystarczający zapas mocy by bez problemu zatańczyć ilatem na suchej nawierzchni, to jest tak, czy lepiej mieć ostry nóż, czy tępy, ostry lepiej tnie, ale łatwo się nim skaleczyć :doh:

 

w tym momencie nie wiadomo czy warto kupować dwa komplety opon, producenci doskonalą całoroczne, które nie odbiegają w pewnych warunkach od zimówek zimą i letnich latem. Patrząc na ubiegłą zimę nie wiadomo, czy warto wydawać 2000 na nowe 16tki...

ta właściwa beemka gdzieś na mnie czeka...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

w tym momencie nie wiadomo czy warto kupować dwa komplety opon, producenci doskonalą całoroczne, które nie odbiegają w pewnych warunkach od zimówek zimą i letnich latem. Patrząc na ubiegłą zimę nie wiadomo, czy warto wydawać 2000 na nowe 16tki...

 

1. Jakoś nie wierze aby guma na takiej oponie była na tyle mega extra aby zachowywała się tak samo dobrze jak dedykowane opony letnie/zimowe w temp +30 i -30 stopni, suchym gorącym i zimnym mokrym.

2. Mając 2 komplety niby płacisz 2x ale jeździsz też 2x dłużej.

3. Sam śnieg to nie wszystko, wystarczy, że będzie -10 bez śniegu i z gumy robi się plastik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tym momencie nie wiadomo czy warto kupować dwa komplety opon, producenci doskonalą całoroczne, które nie odbiegają w pewnych warunkach od zimówek zimą i letnich latem. Patrząc na ubiegłą zimę nie wiadomo, czy warto wydawać 2000 na nowe 16tki...

 

1. Jakoś nie wierze aby guma na takiej oponie była na tyle mega extra aby zachowywała się tak samo dobrze jak dedykowane opony letnie/zimowe w temp +30 i -30 stopni, suchym gorącym i zimnym mokrym.

2. Mając 2 komplety niby płacisz 2x ale jeździsz też 2x dłużej.

3. Sam śnieg to nie wszystko, wystarczy, że będzie -10 bez śniegu i z gumy robi się plastik.

 

ona się zachowuje nawet lepiej - kup aktualny AŚ z testami. Nie pamiętam, kiedy ostatnio w Polsce było -30. Nie przesadzaj. Tak są 4 seasons opony robione, żeby tak się nie działo.

ta właściwa beemka gdzieś na mnie czeka...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.