Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc wszystkim,

 

czy wie moze ktos jak czesto wymienia sie pasek rozrzadu w silniku M40?, jaki jest koszt i co tam sie wymienia dokladnie oprocz paska, dziekuje za wszyskie sugestie.

 

318i M40B18 '93

obecnie: E46 330i

wcześniej: E36 318i, E36 320i Coupe

Opublikowano

Hello,

Ja wymieniam co 60 tys., ale znam takich co i 80tys robia. Kupujac pasek dostajesz gwarancje na ileś tam tysięcy km.

W e30 1.6i M40 - pół roku temu wymienialem. Pasek + dwie rolki napinające = 250zl - do tego robocizna 100zl.

Byc moze rolki beda dobre i nie trzeba ich wymieniac, ale u mnie mechanik ktory to robil byl zdziwiony jak ten samochod jezdzil - bo obie rolki staly w miejscu :!: :!: :!: a pasek slizgal sie po nich :) .

Trzeba bylo jeszcze chlodnice wyciagac bo za malo miejsca.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Dzieki stary za odpowiedz, moj silnik to 1.8, w serwisie BMW (nie ASO) powiedzieli mi ze ten silnik bardzo czesto zrywal paski i dlatego w '93 zamienili go lancuchem (M43), poczatkowo BMW okreslilo zywotnosc na 80 tys, pozniej 60, 40, a teraz dla silnika M40 jest 36 tys !!!, czy to prawda?, czy moze w bambuko mnie robia, a za wymiane z wszystkim chca 600 zł. Co wy na to?

obecnie: E46 330i

wcześniej: E36 318i, E36 320i Coupe

Opublikowano

Według instrukcji dla E30 wymienia się co 50 - 60 tys - wytrzymuje więcej - ale nie ma sensu ryzykować.

 

Nie warto też żałować kasy na dobry pasek - dobrej firmy.

 

Wyminiasz dwie rolki i czasami napinacz. Z doświadczenia wiem ze rlki jeżeli nie są zatarte - to wytrzymują kilka zmian paska - ale instrukcja zaleca zmiane rolek przy każdej zmianie paska.

 

Jeżeli miałeś dobrze kasowane wskaźniki przeglądów ( słynne SI ) to po ok 50 tys zapala się informacja INSPECTION - wtedy powinno się wymienić pasek

 

Co do wymiany to nie jest trudna robota, około godzinki do 2, dla kogoś kto ma pojęcie.

 

A łańcuchy były wkładane już wcześniej. Np następca M40 silnik M42 montowany w 1,8 iS od w 91 roku był zrobiony z łańcuchem w rozrządzie.

Duża wygoda

Horsepower sells cars, but torque wins races
Opublikowano
Zgadza sie lancuchy byly montowane wczesniej, ale ja mowie konkretnie o silniku M40 i jego jedynej modyfikacji w postaci lancucha czyli M43.

obecnie: E46 330i

wcześniej: E36 318i, E36 320i Coupe

Opublikowano

W książce zapisano co 80 tys. km, ale z doświadczenia wiadomo, że najbezpieczniej wymieniać co 40 tys. km. Jeżeli jeździsz na długich trasach i nie skaczesz co chwilę z obrotami jak szatan, to możesz bez obaw wydłużyć przebieg między wymianami do 60 tys. km.

I ZAWSZE nowy pasek musi być z zestawem nowych rolek napinających. Nieważne, że założysz nowy pasek, gdy stare, niby-dobre rolki zatrą się po następnych kilkunastu tysiącach kilometrów i - na 90 % - wytrą, przegrzeją, a potem zerwą pasek.

 

Szkoda bawić się w niespodziewane remonty głowicy!

 

Unikaj pasków Bosch (części tej firmy były świetne 15 lat temu, ale wtedy nie robiono Boschów Made in Taiwan albo Made in China).

Polecam paski Gates - nieprzypadkowo w większości samochodów zakłada się je na pierwszym montażu.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

Pracuje jako mechanik ( w servisie Peugota ) i jest jedna podstawowa zasada: zawsze wymienia sie komplet rozrzadu ( PASEK I ROLKI ) i nogdy nie czeka sie do pelnego przebiegu , tylko jakies 10 tys . wczesniej , a jak chodza opinie ze sie rwa to nawet 20 tys.

I tak jak kolega nademna nadmienil najlepszy jest GATES , rolki tez zaloz firmowe (SKF ) - drogie ale nie stana

Pozdrawiam

Fiu , fiu - zaszczekał kot Filemon :-))
Opublikowano
Ja mam 316 m40. Pasek wymieniam co 50 tys razem z rurka do smarowania walka rozrzadu. Za bardzo dobty kpl dalem 399 z wymiana. Trzeba to zrobic bo inacej sie zrazisz do bumek jak ci padnie.
Opublikowano

razem z rurka do smarowania walka rozrzadu. Za bardzo dobty kpl dalem

 

Gdzie kupujesz taką rurkę i za ile bo sam bym wymienił. Co prawda rzedmuchaliśmy ją z kolega ale wiadomo - co nowe to nowe.

~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~

Pozdrawia Elwis

E34 525tds '95 touring executive

http://stud.wsi.edu.pl/~elwis/e34bok.jpg

  • 3 lata później...
Opublikowano
Zgadza sie lancuchy byly montowane wczesniej, ale ja mowie konkretnie o silniku M40 i jego jedynej modyfikacji w postaci lancucha czyli M43.

 

silnik M43 nie rozni sie od M40 jedynie lancuszkiem rorzadu... w silniku M43 wprowadzono bardzo wiele modyfikacji i ostatecznie rozni sie znacznie od M40. np. kolektor ssacy, komputer, sprężanie, zapłon, koła pasowe no i rozrząd. M43 nie posiada rozdzielacza zapłonowego jak M40, kazda swiece jest zasilana osobna cewką, dzwigienki zaworowe sa inne niz w M40, inne, lepsze smarowanie rozrządu. rozni sie znacznie.

Opublikowano

dodam że przy okazji jak nie wymieniałeś pompy wody to mozna ją wymienić bo może się okazać że za chwilę coś jej bedzie i ta sama robota jak przy wymianie paska, pasek co 40 tyś ale nie jest to regóła :!:

ja bedę teraz wymieniał na dniach ,nie wiem ile ma najechane od wymiany ale można sprawdzić wizualnie stan paska i rolek,

u mnie sam pasek jest ok ale łożyska rolek powoli kończą żywot :|

Opublikowano
Pracuje jako mechanik ( w servisie Peugota ) i jest jedna podstawowa zasada: zawsze wymienia sie komplet rozrzadu ( PASEK I ROLKI ) i nogdy nie czeka sie do pelnego przebiegu , tylko jakies 10 tys . wczesniej , a jak chodza opinie ze sie rwa to nawet 20 tys.

I tak jak kolega nademna nadmienil najlepszy jest GATES , rolki tez zaloz firmowe (SKF ) - drogie ale nie stana

Pozdrawiam

chyba raczysz żartować? co do paska ,dobra firma ,może nie najlepsza ale może byś ale rolki skf? francuzkie gów....,nie żartuj sobie,w silnikach m 40 bynajmniej w 1,8 pasek i komplet rolek do wymiany po 60 tys.km,czyli co drugą inspekcje,pierwsza obejmuje kontrolę stanu paska i rolek, a co do paska to tylko orginałi rolki też ,mialem kiedyś ,no może nie tak dawno 1.8m40 komplet po 60 tys.km, i zdrowo ciskalem ,nie ma że zmiłój ,nakulałem ponad 450 tys.km i chodzilo jak zegarek,gość który kupił to ayto do dziś nim kula i jest zadowolony

Opublikowano
Pracuje jako mechanik ( w servisie Peugota ) i jest jedna podstawowa zasada: zawsze wymienia sie komplet rozrzadu ( PASEK I ROLKI ) i nogdy nie czeka sie do pelnego przebiegu , tylko jakies 10 tys . wczesniej , a jak chodza opinie ze sie rwa to nawet 20 tys.

I tak jak kolega nademna nadmienil najlepszy jest GATES , rolki tez zaloz firmowe (SKF ) - drogie ale nie stana

Pozdrawiam

chyba raczysz żartować? co do paska ,dobra firma ,może nie najlepsza ale może byś ale rolki skf? francuzkie gów....,nie żartuj sobie,w silnikach m 40 bynajmniej w 1,8 pasek i komplet rolek do wymiany po 60 tys.km,czyli co drugą inspekcje,pierwsza obejmuje kontrolę stanu paska i rolek, a co do paska to tylko orginałi rolki też ,mialem kiedyś ,no może nie tak dawno 1.8m40 komplet po 60 tys.km, i zdrowo ciskalem ,nie ma że zmiłój ,nakulałem ponad 450 tys.km i chodzilo jak zegarek,gość który kupił to ayto do dziś nim kula i jest zadowolony

I tu sie mylisz,SKF i Rouville to najlepsze rolki na rynku-jako ciekawostke podam ,że mój teść zrobił passatem,na rolce SKF i pasku Gates 160 tyś.km,bo zapomniał,że sie to wymienia.Pasek w M40 wymienia sie co 40tyś.-takie sa zalecenia BMW jak również instrukcje tak podają.Ja zakładam sobie i ludziom tylko takie zestawy:pasek Gates a rolki SKF lub Rouville i NIGDY nie było reklamacji.pozdro

Opublikowano
Pracuje jako mechanik ( w servisie Peugota ) i jest jedna podstawowa zasada: zawsze wymienia sie komplet rozrzadu ( PASEK I ROLKI ) i nogdy nie czeka sie do pelnego przebiegu , tylko jakies 10 tys . wczesniej , a jak chodza opinie ze sie rwa to nawet 20 tys.

I tak jak kolega nademna nadmienil najlepszy jest GATES , rolki tez zaloz firmowe (SKF ) - drogie ale nie stana

Pozdrawiam

chyba raczysz żartować? co do paska ,dobra firma ,może nie najlepsza ale może byś ale rolki skf? francuzkie gów....,nie żartuj sobie,w silnikach m 40 bynajmniej w 1,8 pasek i komplet rolek do wymiany po 60 tys.km,czyli co drugą inspekcje,pierwsza obejmuje kontrolę stanu paska i rolek, a co do paska to tylko orginałi rolki też ,mialem kiedyś ,no może nie tak dawno 1.8m40 komplet po 60 tys.km, i zdrowo ciskalem ,nie ma że zmiłój ,nakulałem ponad 450 tys.km i chodzilo jak zegarek,gość który kupił to ayto do dziś nim kula i jest zadowolony

I tu sie mylisz,SKF i Rouville to najlepsze rolki na rynku-jako ciekawostke podam ,że mój teść zrobił passatem,na rolce SKF i pasku Gates 160 tyś.km,bo zapomniał,że sie to wymienia.Pasek w M40 wymienia sie co 40tyś.-takie sa zalecenia BMW jak również instrukcje tak podają.Ja zakładam sobie i ludziom tylko takie zestawy:pasek Gates a rolki SKF lub Rouville i NIGDY nie było reklamacji.pozdro

w 1.8 m40 co 60 tys,km co druga inspekcje,jutro zrobie skan niemieckiej instrukcji obsłógi,a co do zamienników,to życzę powodzenia to jak rosyjska ruletka,ja zakładałem orginał i nie narzekałem

Opublikowano
Pracuje jako mechanik ( w servisie Peugota ) i jest jedna podstawowa zasada: zawsze wymienia sie komplet rozrzadu ( PASEK I ROLKI ) i nogdy nie czeka sie do pelnego przebiegu , tylko jakies 10 tys . wczesniej , a jak chodza opinie ze sie rwa to nawet 20 tys.

I tak jak kolega nademna nadmienil najlepszy jest GATES , rolki tez zaloz firmowe (SKF ) - drogie ale nie stana

Pozdrawiam

chyba raczysz żartować? co do paska ,dobra firma ,może nie najlepsza ale może byś ale rolki skf? francuzkie gów....,nie żartuj sobie,w silnikach m 40 bynajmniej w 1,8 pasek i komplet rolek do wymiany po 60 tys.km,czyli co drugą inspekcje,pierwsza obejmuje kontrolę stanu paska i rolek, a co do paska to tylko orginałi rolki też ,mialem kiedyś ,no może nie tak dawno 1.8m40 komplet po 60 tys.km, i zdrowo ciskalem ,nie ma że zmiłój ,nakulałem ponad 450 tys.km i chodzilo jak zegarek,gość który kupił to ayto do dziś nim kula i jest zadowolony

I tu sie mylisz,SKF i Rouville to najlepsze rolki na rynku-jako ciekawostke podam ,że mój teść zrobił passatem,na rolce SKF i pasku Gates 160 tyś.km,bo zapomniał,że sie to wymienia.Pasek w M40 wymienia sie co 40tyś.-takie sa zalecenia BMW jak również instrukcje tak podają.Ja zakładam sobie i ludziom tylko takie zestawy:pasek Gates a rolki SKF lub Rouville i NIGDY nie było reklamacji.pozdro

a pozatym skf,nie wiem ale blądzisz ,najlepsze łożyska robią japońce i niech ktoś twierdzi inaczej,a to kto ile i na czym zrobił to jego sprawa,daj mi takie auto na tydzień jak wytrzyma moje tedty to zrobie pokłon w twoja strone,nie twierdze że to zła firma ,ale nie dość że cena mowi za siebie to jeszcze dostępność ,

Opublikowano
Bez urazy,ale wydaje mi sie,że nie wiesz o czym piszesz.Porozmawiaj z fachowcami,popatrz w necie(rownież na tym forum) może zmienisz zdanie.Twierdzisz "japońce",napisz nazwe firmy to sie ustosunkujemy,chyba że nie wiesz jak sie to nazywa.......pozdro
Opublikowano
Bez urazy,ale wydaje mi sie,że nie wiesz o czym piszesz.Porozmawiaj z fachowcami,popatrz w necie(rownież na tym forum) może zmienisz zdanie.Twierdzisz "japońce",napisz nazwe firmy to sie ustosunkujemy,chyba że nie wiesz jak sie to nazywa.......pozdro

z fachowacami?, chyba żartujesz?, dla ciebie fachowiec to jest ktoś kto wrzuci ci łożysko skf ,skasuje 300zl za robotę na 1 godzinę i powie że to najlepszy towar i najlepiej wykonana usługa?,wybacz,brak mi słów ,jeśli dla ciebie skf to najlepsze łożyska ,to wybacz

Opublikowano
Bez urazy,ale wydaje mi sie,że nie wiesz o czym piszesz.Porozmawiaj z fachowcami,popatrz w necie(rownież na tym forum) może zmienisz zdanie.Twierdzisz "japońce",napisz nazwe firmy to sie ustosunkujemy,chyba że nie wiesz jak sie to nazywa.......pozdro

a tak na marginesie,pewnie nie znasz się zbytnio i nie przywiązujesz należytej uwagi,bardzo dobre są też łożyska szwedzkie STF,może o nich piszaleś bo napewno francuzkie skf to badziew.Pozdrawiam

Opublikowano
Chłopie,zastanów sie co piszesz.pozdro

dlaczego ja mam sie zastanowić ?ja wiem co piszę ,gorzej z toba ,bo odnoszę wrażenie że nie bardzo się orientujesz

Opublikowano
witam , mam e36 M40 na pasku zrobilem120000, no w sumie nie ja bo niedawno go kupilem ale stwierdzam to po nalepkach na silniku, mozektos poprostu nie odnotowal następnej wymiany , ale ten co wymienilem nie wyglądal za dobrze ze nie wspomne o rolkach. Za wymiane zaplaciłem 100 zł, za części 360zł. Pozdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.