Skocz do zawartości

ecru

Zarejestrowani
  • Postów

    109
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 530iA 2003 - Daily driver
    E34 525i Turbo 1990 - Challenge
  • Lokalizacja
    Warszawa

Osiągnięcia ecru

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. Przepraszam za zamieszanie. Nie sprawdziłem jeszcze jednej opcji - okazuje się, że po przełączeniu ustawień na fister i vn=off zaczęło działać i mam wrażenia, że nawet działa nieco szybciej. Dziękuję za sugestie, na szczęście się udało. Życzę powodzenia innym, Dis ma niesamowite możliwości.
  2. prawdopodobnie masz interfejs kiepski, przeznaczony do carsofta a nie DIS przeslij fotkę swojego interfejsu to sprobujemy ocenić :) Dzięki to wielce prawdopodobne bo korzystam z takiego interface'u: http://viaken.pl/foto/prod/prod-1184509081.jpg Czy można go jakoś przerobić albo przestawić coś w ustawieniach programu by był w pełni funkcjonalny?
  3. Dzień dobry, Szukałem już kilkukrotnie, ale nie znalazłem odpowiedzi na pytanie, choć widziałem, że już ktoś je zadawał. Pragnę z tego miejsca podziękować wszystkim, którzy poświęcili swój czas i podzielili się wiedzą na tym forum by umożliwić innym korzystanie z takich dobrodziejstw jak DiS czy INPA. Po przeczytaniu kilku tematów bez problemu zainstalowałem INPA'ę i całego DiS'a. NCS'em zakodowałem sobie pamięć samochodu i kluczyk. A DiS'em "naprawiłem" GM module. Te programy są rewelacyjne. Jeszcze raz dziękuję. W opcji Diagnosis - rozpoznaje samochód i wszystkie moduły. Mam jednak problem, gdy wchodzę na Coding i chciałbym zrobić kodowanie pamięci samochodu czy kluczyka pojawia sie komunikat: "VIN and ZCS/FA cannot be read out from EWS/KMB/LZS control unit!". Jeszcze jeden problem to Diagnosis w ostatnim etapie ( Test Plan ) daje możliwość sprawdzenia każdego modułu pod kątem rozpoznanego błędu - tutaj też otrzymuje błąd, że nie może się połączyć z żadnym modułem. Testy wykonuje na stacyjce w pozycji 2, ale to chyba nie ma znaczenia. Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.
  4. Witam, Stawiam pierwsze kroki w temacie DiS i możliwości kodowania. Namieszałem sobie jakiś czas temu Carsoftem. Uaktywniłem funkcję zamykania centralnego gdy samochód rusza, ale coś się popsuło i przestało to działać. Do tego przestał działać klawisz w centralnej konsoli do zamykania zamków a co gorsza komputer "myśli" że cały czas są otwarte drzwi (pojawia sie komunikat door open). Chciałbym przekodować GM bo to on jest za to odpowiedzialny jeśli sie nie mylę. Wybieram w DiSie opcję "recoding" i wszystko jest super, ale w pewnym momencie DiS prosi o jakąś płytę CD żeby dokończyć rekodowania. O jaką płyte chodzi i skąd ją wziąć. I ogólnie czy to dobry pomysł żeby naprawić ten problem? Samochód to E39 530iA z 2003r. Muszę jakoś ten problem rozwiązać bo mi samochód rozładowuje akumulator po jednej nocy ;-( Z góry dziękuję
  5. Witam, Potrzebuję trochę informacji i sugestii w kwestii możliwych przyczyn braku smarowania wałka. Po otwarciu dekla klawiatury przez całą głowicę przechodzi rurka, z której to powinien lecieć olej smarujący krzywki wałka. Zacznę od pytania. Czy przy kręceniu rozrusznikiem z tej rurki powinien lecieć olej? Czy olej dopiero leci z niej przy osiągnięciu jakiś wyższych obrotów? Problem myślę jest poważny bo nawet jak zapalę silnik i zdejmę rurkę i dołożę trochę gazu to z otworów w głowicy w które jest wkręcana rurka nie leci nawet kropla oleju. Pompa olejowa została wymieniona na nową. Czy to możliwe żeby była tak wyrobiona panewka wałka, żeby nie utrzymywała ciśnienia. Poddałem silnik paru modyfikacjom, dołożyłem chłodnicę oleju ( ale z E30 więc z oryginalnym mocowaniem ) i turbo. Czy możliwe jest, że przez te zmiany pompa daje zbyt niskie ciśnienie albo jest za mało wydajna by olej dotarł do tej rurki? Panewki wałka i krzywki są smarowane bardzo dobrze. Co to może być?
  6. ecru

    Problemy z silnikiem M30B35

    No i wszystko jasne. Kolego maciejek - niestety - winę ponosi jak najbardziej komputer. Po wymianie na inny śmiga jak nowy ! Nadal jednak szukam komputera o końcówce 018 albo 011 - są to komputery z 35 pinową wtyczką (Motronic 1.0)
  7. ecru

    Problemy z silnikiem M30B35

    Witam wszystkich po długiej przerwie. Mam problem z 635CSi, '84, skrzynia automat, wtrysk już motronic ale 1.0. Silnik przerywa, jak by odcinał zapłon albo wtryski. Dziwne jest to, że jak jest zimny to odcina go przy 2,5tys oborotów a im staje sie cieplejszy to się to przesuwa - później jest 3tys, 3,5 tys aż do 4tys. Przy pełnym nagrzaniu odcina przy 4tys. Ciekawe jest to, że silnik pracuje rewelacyjnie, ma moc, pięknie sie wkręca, jest suchutki i świetnie zapala. W przedziale obrotów 0-4000 - pracuje wyśmienicie. Co sprawdzałem: - przepływomierz - OK - czujniki temp - OK - czujnik przepustnicy - OK - dwa czujniki obrotów silnika - OK - cewka - OK - regulacja zaworów - OK - krzywki wałka - OK - sonda lambda - OK - wtryskiwacze - OK - kopułka i palec - OK Komputer to Motronic 1.0 nie ma on niestety diagnostyki ( nie zapisuje błędów) wiec trudno cokolwiek sprawdzić. Poza tym to jakiś archaizm - dwa komputery w jednym ( silnik i skrzynia ). Wygląda tak http://www.bmwe23.de/digitale_motorelektronik.htm. Dziwne jest to, że odcięcie zmienia się wraz ze wzrostem temp. Czy mial ktoś może podobny problem ? Wszelkie sugestie mile widziane. A może ktoś dyspnuje takim komputerem, chętie bym sprawdził.
  8. Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie samej pompy. Nastawnik, o którym mówimy jest pod zaznaczoną na rysunku pokrywą. Przyjżalem sie dokładnie pokrywie i jest ona przykręcona na 3 śruby bodajże typu torx i jedną co do, której mam wątpliwości jak ją odkręcić. Czy jest do niej jakiś specjalny klucz, który ewentualnie można sobie samemu dorobić ? Śruba ta wygląda jak kawałek bolca, żadnych nacięć ani wypustek pod klucz ! Jak to odkręcić ? Koledzy którzy juz to przerabiali napewno macie jakieś 'patnety' na to. Możecie sie podzielić ? Z góry dziękuję i pozdrawiam.
  9. Bardzo dziękuję wszystkim za "rozjaśnienie tematu". Mam jeszcze jedno pytanie natury technicznej. Czy na zamieszczonym rysunku jest widoczny ten nastawnik i czy przypadkiem dobrze go zaznaczyłem na czewono ? ;-) http://www.sas.com/poland/images/pm.gif Jeszcze raz dziękuję za rady i podpowiedzi.
  10. Nie ma znaczenia ile mam paliwa- teraz jest pół baku i jest to samo. 'Nastawnik pompy wtryskowej' - co to jest ? Czy gdyby ten element był uszkodzony albo szwankował to czy komputer nie zgłaszał by takiego błędu. Komputer przechowuje tylko dwa błędy 15 (EGR) i 29 (tempomat). Nie ma błędu żadnego 'nastawnika'. A za co jest odpowiedzialny ten 'nastawnik' ? Można go naprawić czy pompa do wymiany ? A może być coś innego powodem takiego zachowania ?
  11. Witam, Całkiem niedawno ojciec zakupił E34 w tds'ie. Kupił dość okazyjnie bo samochód miał pęknięta głowicę i rozebraną górę silnika. Po założeniu nowej głowicy i poskładaniu wszystkiego do kupy samochód dość dziwnie się zachowuje. Brakuje mu mocy na wolnych obrotach. Sprowadza się to do tego, że zapalenie świateł i włączenie ogrzewania szyby albo nawiewu na kolejny stopień - dusi silnik. Nawet skręcenie kół na max i obciążenie pompy wspomagania skutkuje tym samym - silnik gaśnie. Po za tym buja obrotami ma takie dziwne szarpnięcia, silnik pracuje równo a za chwilkę obroty spadają do 700 to komputer je podciąga - potrafi tak bujać kilkukrotnie aż zgaśnie. Tragedia - jak dojeżdża się do świateł to można być pewnym, że w momencie wysprzęglenia silnik bujnie obrotami i zgaśnie ! Cały czas trzeba go trzymać na obrotach. Co to może być ? Zapala dość ładnie i zimny i ciepły. Na obroty wchodzi pięknie i ładnie ciągnie. Kąt wtrysku idealnie ustawiony i sprawdzony na komputerze. Ciśnienie w cylindrach ponad 30 atm. Temperaturę trzyma idealnie. Nie kopci. Kontrolka błędu zgłasza tylko jeden błąd - błąd nr 15 - to jest błąd EGR, ale nie sadzę by miał on cokolwiek wspólnego z tym problemem. O to też chętnie zapytam ale to może później. Może ktoś miał już podobny problem albo ma chociaż pomysł co to może być ? Pomóżcie bo nie chce by ojciec stracił "radość z jazdy" :D
  12. ecru

    Kontrolka Check Engine

    Witam, Myślę że sprawa jest bardziej skomplikowana niz tylko problem sondą lambda. Ten błąd jest przechowywany : "... when the DME detects excessive deviations in the air-fuel mixture (too rich or too lean) for longer than 10 seconds. Possible causes: Fuel tank ran empty, Incorrect Fuel Pressure, Injector valve defective or coked, Engine Temperature Sensor defective, Secondary air leak, Fuel evaporation control system defective, Air Flow Meter defective and/or the combustion is being disturbed by mechanical failure (Spark plugs,, compression, intake/exhaust valves, ...etc.)..." Wynika stąd że przyczyn może być wiele .. to bardzo popularny błąd ;-) Trzeba po kolei posprawdzać wszystkie możliwe przyczyny.
  13. Witam, Już doszedłem do tego co jest przyczyną tego problemu. Zauważyłem że zaczęło od pewnego czasu ubywać mi płynu. Wystraszyłem się bo myślałem, że idzie w olej ale na szczęście nie. Najprawdopodobniej ( bo jeszcze nie zlokalizowałem dokładnie miejsca ) mam nieszczelność gdzieś na połączeniu zbiornika wyrównawczego z chłodnicą. Wycieku nie widać bo ciepły płyn od razu odparowuje. W momencie gdy płynu ubędzie zbyt dużo to przez tę nieszczelność jest zasysane powietrze do układu i zapowietrza się najpierw nagrzewnica ( i wtedy nie grzeje ) a po jakimś czasie silnik się przegrzewa. Próbowałem go odpowietrzyć tak jak pisaliście ale to nie dawało rezultatów - silnik się odpowietrzyła ale nagrzewnica NIE - nie mam pojęcia dlaczego ? Dopiero jak zaleję silnik płynem i zdejmę obydwie rurki doprowadzające płyn do nagrzewnicy i po chwili założę je z powrotem - to cały układ pozwala się wtedy odpowietrzyć - razem z nagrzewnicą i ogrzewanie działa. Dziwne ale skuteczne … dalej nie mam pojęcia dlaczego tak jest ? Dzięki wszystkim za rady .. pozdrawiam
  14. Witam ponownie, chciałbym wrócić do tematu bo zima tuż, tuż. Wszyscy się rozpisali na temat E34 a ja mam ciągle ten sam problem z M42 w E30. Panowie pomocy. Czy M42 ma gdzieś jakiś dodatkowy odpowietrznik ( tak jak M40 - śrubka na korpusie nad termostatem ) czy tylko ta śrubka odpowietrzająca na chłodnicy - bo nigdzie nic nie widzę ? Zmieniłem pompę wodną, termostat, rozebrałem i oczyściłem zawór wpuszczający wodę na nagrzewnicę, kupiłem nowa wiskozę - a tutaj dalej nie grzeje nawet o drobinę. Nagrzewnica jest drożna - bo jak dmuchnę w rurkę od nagrzewnicy to jest przelot i wyrzuca wodę. Czy gdyby był uszkodzony lub zatarty zawór od nagrzewnicy - to było by słychać takie stuknięcie przy włączaniu - słychać jak łapie elektromagnes - bo u mnie to słychać...ale może mimo wszystko to się nie otwiera. Jak to sprawdzić ? Bo jedna rurka dochodząca do nagrzewnicy jest ciepła a druga chłodna. Mimo, że temp mam ustawioną na max. Mam kupić nowy zawór czy ten jakoś naprawić. Wygląd na to że działa. Co robić.. bo raz już go rozbierałem i czyściłem. Termostat otwiera się prawidłowo - dopiero po jakimś czasie wpuszcza wodę na duży obieg. Silnik się nie przegrzewa. Uszczelkę pod głowicą wykluczam. Może jest jeszcze jakaś przyczyna ?? Co robić bardzo proszę o pomoc .. bo grzane fotele mi raczej nie wystarczą jak zamarznie mi szyba. HELP
  15. Witam, jako użytkownik tego forum chcę zaznaczyć, że pierwsze co zrobiłem to użylem 'search' i przeczytałem większośc tematów na temat tego problemu. To tak profilaktycznie :D Zastosowałem sie do kilku rad ale niestety nic nie pomogło. Silnik M42 1991 rok. Wyjąłem termostat - sprawdziłem ( zagotowałem ) - działa super. Wymieniłem pompę wodną na nową ( niepotrzebnie ). Sprawdziłem szczelnosć chłodnicy i korka wlewu - wszystko super. W płynie chłodniczym nie ma oleju. Ani na bagnecie ani na korku oleju nie ma takiej białej emulsji. Nie sądzę żeby to była wydmuchana uszczelka bo w układzie chłodzenia nie rośnie jakoś potwornie ciśnienie. W trasie temp nie znacznie podnosi ponad połowę na wskaźniku. Gorzej w korkach. Może to być wiskoza - to by tłumaczyło dlaczego grzeje sie w korkach. Ale nie tłumaczy to w ogóle dlaczego nie ma ogrzewania. Po przekręcaniu max. potencjometru od ogrzewania powietrze jest delikatnie cieplejsze a zawsze prawie parzyło. Silnik M42 jak dobrze pamiętam nie ma takiej śrubki na obudowie termostatu jak M40 czy M20 - odpowietrzenie następuje tylko przez chłodnice i ten układ odpowietrzam - zawsze tak robiłem i do niedawna było cacy. Barkuje mi pomysłów, może wy coś podpowiecie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.