Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Zastanawiam sie nad kupnem BMW E39... Mam do wydania okolo 30tys zl i teraz 2 pytania... Da sie za ta kwote kupic cos porzadnego nie zajechanego? Drugie pytanie to jaki silnik benzynowy byl najlepszy w e39? Dodam ze interesuje mnie auto tylko i wylacznie z manualna skrzynia biegow. Bylbym wdzieczny za jakies podpowiedzi. Pozdrawiam.
Opublikowano

To zależy, czego wymagasz...

Jeżeli spalanie nie jest tematem na którym masz obsesje i lubisz poruszać się dynamicznie to 540 będzie bardzo dobra.

jeżeli chcesz się tylko normalnie przemieszczać w miare dynamicznie i oszczędnie to 520.

A złoty środek to coś w stylu 528 chociaż 523 też daje radę...

Opublikowano

Za kwotę 30 tys. można się już porozglądać za autem poliftingowym, choć nie będzie to 540. Silnik 2.0 raczej bym Ci odradzał - jeździłem swego czasu E39 520 i rzeczywiście jest to za słaby motor jak na te auto (nawet jeżeli nie jesteś miłośnikiem sportowej jazdy). Co innego już 523 - silnik o pojemności 2.5 znacznie lepiej daje sobię radę, mimo że to tylko 20KM różnicy. Osobiście jeżdże 535i - jednostka napędowa V8 ma wspaniałą kulturę pracy i żywotność, ale utrzymanie 535/540 wymaga jednak relatywnie większych nakładów finansowych - i nie chodzi tu jedynie to spalanie. Chyba przychylę się do opinii, że

złoty środek to coś w stylu 528
. Musisz sprecyzować co jest dla Ciebie ważne poza manualem :8)

 

Pozdrawiam @drian

Opublikowano

Gdybym mial kupic jeszcze raz, to chyba w strone 540i bym sie sklanial... jak to mowia, apetyt rosnie w miare jedzenia.

 

Moze V8 jest troche drozsze w utrzymaniu, ale frajdy tez sporo wiecej. Ostatnio przejechalem sie kolegi stuningowanym 911 turbo, no i teraz mam wielki problem bo wydaje mi sie ze moje 530i po prostu nie jedzie. :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Gdybym mial kupic jeszcze raz, to chyba w strone 540i bym sie sklanial... jak to mowia, apetyt rosnie w miare jedzenia.

 

Moze V8 jest troche drozsze w utrzymaniu, ale frajdy tez sporo wiecej. Ostatnio przejechalem sie kolegi stuningowanym 911 turbo, no i teraz mam wielki problem bo wydaje mi sie ze moje 530i po prostu nie jedzie.

Nie wsiadaj nigdy do M6... Ja tak zrobilem :mad2: :wink:

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
najlepszym silnikiem w e39 jest 2,5 benzyna a jaki będzie chip to juz bez znaczenia.pozdrawiam

Chip w benzynie to chyba tylko jako przycisk do papieru :norty:

W dieslu to ok - jest turbina, która ma zawsze jakiś fabryczny zapas mocy i można chipem zmodyfikowac dzięki niej wydajnośc silnika. W benzynie żeby coś osiągnąc trzeba już solidnie porzeźbic mechanicznie.

Pzdr.

Opublikowano
widzę że kolega - specjalista w tym temacie, silnik 2,5 a model np 523 albo 525 albo 528 i jak uważasz czym się różnią skoro wszędzie ten sam silnik???
Bogdan28
Opublikowano

523 to silnik M52 lub M52TU o pojemnosci 2.5l. 525 to tez 2.5l ale silnik M54 ktory rozni sie praktycznie wszystkim. Ma inny uklad chlodzenia(inny blok) inna moc, inne walki rozrzadu, przepustnica sterowana elektrycznie i wiele innych detali.

528 to tez co innego niz 523 czy 525.

A wracajac do tematu, tez polecam 528.

Opublikowano
o taką opinię rozumiem,konkretnie i na temat ale mimo wszystko te trzy silniki o poj 2 plus są podobno uznawane za najmniej awaryjne i najbardziej dopracowane. Jeśli się mylę to zwracam honor, sam użytkuję taki silniczek i mam już grubo ponad 230 tyś i śmiga bez zarzutu.
Bogdan28
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
najlepszym silnikiem w e39 jest 2,5 benzyna

:duh:

A ja mysle, ze 5er jest lepsze od 7er. Dziecinada.

Silnik im wiekszy tym lepszy, dlatego podstawowym pytaniem jest ile pieniedzy sie ma i ile chce sie wydawac na paliwo.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
widzę że kolega - specjalista w tym temacie, silnik 2,5 a model np 523 albo 525 albo 528 i jak uważasz czym się różnią skoro wszędzie ten sam silnik???

525/523 roznia sie od 528 pojemnoscia skokowa.

 

Co do niezawodnosci, to tez nie jest z nimi tak różowo. Uszczelki w ukladzie VANOS lubia sie sypac na przyklad. No ale zalozmy, ze generalnie sa to jednak udane silniki, choc jesli chodzi o osiagi to moze nie najlepsze.

Opublikowano

powiem szczerze tak. W tej chwili użytkuje model 523 (silnik 2,5l) i nie narzekam. Jeżdżę dużo w trasie i po mieście (katowice - kraków, miasto, autostrada itp.) i myślę że ten silnik ma najlepszy stosunek spalania do mocy. w mieście jest ok i na autostradzie nie brakuje mocy, przy czym spalanie na w miarę spoko poziomie. jeździłem 528 i spalanie było prawie na tym samym poziomie, a osiągi lepsze niż w moim. więc może bym się skłaniał ku 528 albo 523 aby czerpać jakąś radość z jazdy.

 

no chyba że chcesz taki mały traktor to polecam 540 ;)

Opublikowano
Przyłączę się do dyskusji. Mianowicie E36/5 użytkowana przeze mnie w chwili obecnej spełnia swoje zadanie , ale nie mniej szukam auta większego. Zastanawiam się właśnie na zakupem E39 z 3L jednostka napędowa M54. Co o tym myślicie?

Rekin Król Szos!

Gaz do kuchenki nie do samochodu a na prąd to odkurzacz!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z zadnym z benzynowych silnikow montowanych do e39 nie bylo wiekszych problemow - nie mozna powiedziec o ktoryms, ze byl nieudany. Im wieksza pojemnosc natomiast, tym wieksza trwalosc i bezawaryjnosc, co jest zrozumiale, silniki byly projektowane i budowane z wiekszym budzetem i rozmachem. Uwzglednij tez, ze wiele zalezy od stanu i uzytkowania, dlatego musisz spojrzec krytycznym okiem na samego bylego wlasciciela.

Znam wielu co z 3L rzedowki sa bardzo zadowoleni, ale pomysl, ze mozesz miec pol litra wiecej i juz 8 cylindrow :norty: ...

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
jesli nie przerazaja Cie koszty eksploatacji(paliwo, serwis) bo wiadomo ze V8 jednak troche wiecej kosztuje przy serwisie, no i wiecej pali - to ja polecam jakies V8 - dzwiek cudny - nawet 535 sie zacnie garnie, a o 540 nie wspomne ;) Ja mialem 535 w manualu, oraz 740 w manualu. Mialem okazje jezdzic 540 w manualu i automacie - wiadomo kwestia przyzwyczajenia - natomiast ja wybralbym 540 w manualu - naprawde robi wrazenie - jesli chcesz oszczedzac to 528 lub 530 - oszczedne silniki i dosc dynamiczne.
Opublikowano

Mam 520i w kombi. Nie ma szaleństwa, ale mi wystarcza dźwięk 6 cylindrów oraz brak kłopotów związanych z jednostką wysokoprężną. Poza tym, jak już zdecydowałem się na e39, to po prostu szukałem dobrego/zadbanego egzemplarza. I to było moim kryterium wyboru.

 

pzdr

youngtimer

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.