Skocz do zawartości

318is Nie chca sie podnosic el szyby


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam takie pytanie. Nie chca mi sie podnosic szyby po odlaczeniu i ponownym podlaczeniu akumulatora. wczesniej wszystko dzialalo, Sa teraz opuszczone maksymalnie i nie chca sie ruszyc. Jak wciskam przycisz zeby je obnizyc to slychac pykniecie czyli prad dochodzi a jak wciskam zeby podniesc to nic nie reaguje. Co to moze byc ?

 

 

____

Proszę o poprawne tytułowanie tematów w przyszłości, albo będę zamykał. Proszę przeczytać format na górze działu. mattiss

Opublikowano
Próbuj jeszcze góra, dół do oporu. Po odłączeniu aku komputer musi skumać w jakiej są one pozycji. włączaj, wyłączaj zapłon, i próbuj w obie strony, powinien zatrybić. Ktoś (chyba na innym forum) pisał że da się zresetować sam moduł od szyb, osobiście nie wiem bo nie miałem takiej potrzeby. Jeśli ani drgną to może spróbuj jeszcze raz odłączyć aku i podłączyć.
Opublikowano

Akumulator odlaczalem juz kilka razy nic to nie dalo. Wydaje mi sie ze komputer zapamietal ten uklad szyb jako zamkniety a one sa otwarte, sprobuje i dam znac jak to bedzie z tym do oporu wciskaniem.

 

 

 

Niestety wciskanie do oporu nic nie daje. Moze ktos wie jak zresetowac sam modul od szyb ? albo czym moze to byc spowodowane ?

Dodam ze szyby sa jakies 5 cm nad drzwiami i wtym zakresie moge nimi ruszac ale nie chca sie podniesc ani cm wyzej.

Opublikowano
To w coupe tak ci się zrobiło ? jeśli tak to spróbuj tym czujnikiem domykanie szyb zamknąć . Miałem podobny problem i palcem wciskałem ten czujnik i puszczałem i szyba delikatnie się podnosiła i opuszczała i tak z kilka razy aż podniosła się do końca. Nie wiem czy to bezpieczne i czy nic się nie stanie z jakimiś układami. Pozdrawiam
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

mam podobny problem w cabrio, uruchomilem dach i szyby poszly w dol automatycznie, w czasie jazdy zamknalem szyby , ale moja nie domknela sie do konca.

Szyba jak sie zatrzymala tak zostala, nic sie nie da teraz z nia zrobic, slychac tylko pykanie podczas uruchamiania szybki.

 

Zdjalm n-ty raz boczek i prosze o rade jak sie wpiac zeby sprawdzic silniczek szyby pradem z Akumulatora.

nice is now known as Cream
Opublikowano
Podepnij jakis inny przelacznik lewo/prawo (gora/dol). Albo jakby tak silniczek bezposrednio do akumulatora podpial to moze wtedy by zadzialal ? tylko schemat bedzie potrzebny. No i mysle ze reset kompa moglby pomoc.
Opublikowano
spróbuj domknąć z kluczyka - przytrzymaj kluczyk w pozycji zamknij (drzwi kierowcy)
kultura jazdy na miare gwiazdy ;)
Opublikowano
Silniczek od szyby mam sprawny. Wiec nie wiem dlaczego tak sie dzieje ? czy trzeba to zaprogramować czy jakis sterownik padł lub jakaś kaseta starujaca. Próbowałem to już programować na różne sposoby ze przytrzymywałem przycisk ale nic nie dało. A domykania z kluczyka nie mam chyba mój moduł komfortu nie ma tej opcji, albo jest w jakiś sposób wyłączona. Ktoś jeszcze ma jakieś pomysły co z ta szyba mogę jeszcze spróbować ? pozdrawiam
Opublikowano

odepnij akumulator

podepnij silniczek na krótko pod aku żeby zamknął szyby

podepnij akumulator i sprawdź efekt

kultura jazdy na miare gwiazdy ;)
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
napiszę tutaj.. wiec tak moj problem polega na tym ze szyba mi sie krzyzuje. podczas zamykania wypada mi z szyny prawie przed koncem i słychac jak silniczek nie daje rady bo zwalnia.. co to moze byc??
Opublikowano
Zdejmij boczek drzwi i obserwuj, może skrzywione jedno z ramion, może ślizg ułamany, może brak poślizgu (smaru), uszkodzone kółeczko chodzące w tej szynie, wypadła uszczelka w której chodzi szyba, lub szyba z uszczelki, jest parę opcji. Masz jeszcze regulację na zwykły klucz 10 możesz się pobawić.
Opublikowano
Zdejmij boczek drzwi i obserwuj, może skrzywione jedno z ramion, może ślizg ułamany, może brak poślizgu (smaru), uszkodzone kółeczko chodzące w tej szynie, wypadła uszczelka w której chodzi szyba, lub szyba z uszczelki, jest parę opcji. Masz jeszcze regulację na zwykły klucz 10 możesz się pobawić.

kolega ci tu podał wszystkie prawdopodobne przyczyny ja dodam jeszcze jedną

prowadnica szyby (od strony zamka/klamki) jest w 2 częściach, dolna część której nie widać jest u góry wciskana a na dole trzyma się na 1 śrubie - na takim małym wsporniku który jest zgrzany w 2 miejscach. Te zgrzewy lubią puszczać i prowadnica wypada lub się poddaje i szyba idzie krzywo

kultura jazdy na miare gwiazdy ;)
Opublikowano
Zdejmij boczek drzwi i obserwuj, może skrzywione jedno z ramion, może ślizg ułamany, może brak poślizgu (smaru), uszkodzone kółeczko chodzące w tej szynie, wypadła uszczelka w której chodzi szyba, lub szyba z uszczelki, jest parę opcji. Masz jeszcze regulację na zwykły klucz 10 możesz się pobawić.

kolega ci tu podał wszystkie prawdopodobne przyczyny ja dodam jeszcze jedną

prowadnica szyby (od strony zamka/klamki) jest w 2 częściach, dolna część której nie widać jest u góry wciskana a na dole trzyma się na 1 śrubie - na takim małym wsporniku który jest zgrzany w 2 miejscach. Te zgrzewy lubią puszczać i prowadnica wypada lub się poddaje i szyba idzie krzywo

 

Prawda! Zapomniałem o tym napisać, sam to spawałem kiedyś, fakt producent mógł to trochę lepiej połączyć a nie takim marnym zgrzewem, przecież na to jakieś tam siły działają.

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

A wie ktos moze. Jak dostac sie do prowadnicy od strony zawiasu?

Wymienialem slizgi, smarowalem uszczelki i slizgi, prowadnica od strony zamka w porzadku.

naprawiam... opuszczam.. zamykam i trzask,

to jedna reka za szybe druga przycisk, nie wiem co i jak zrobilem9tzn wiem, wcelowalem w prowadnice a szyba zapewne oparla sie na bolcu mechanizmu lub bolec jakims cudem jeszcze tkwil w zaglebieniu slizgu) ale znow zaczela chodzic dobrze, dzien kolejny.. szyba leci

no i tak wlasnie...

 

generalnie wyglada mi a to ze szyba przy podnoszeniu wypada z prowadnicy od strony zawiasu

jakies porady?

tylko prosze nie wypisujcie postow typu tak, tak, tak, zgadzam sie z przedmowca, a slizgi zmieniales a smarowales a modliles sie?

wiem ze kazdy post przybliza do smigla w randze ale w ten sposob nie pomagacie

Opublikowano
Zdejmij boczek drzwi i obserwuj, może skrzywione jedno z ramion, może ślizg ułamany, może brak poślizgu (smaru), uszkodzone kółeczko chodzące w tej szynie, wypadła uszczelka w której chodzi szyba, lub szyba z uszczelki, jest parę opcji. Masz jeszcze regulację na zwykły klucz 10 możesz się pobawić.

kolega ci tu podał wszystkie prawdopodobne przyczyny ja dodam jeszcze jedną

prowadnica szyby (od strony zamka/klamki) jest w 2 częściach, dolna część której nie widać jest u góry wciskana a na dole trzyma się na 1 śrubie - na takim małym wsporniku który jest zgrzany w 2 miejscach. Te zgrzewy lubią puszczać i prowadnica wypada lub się poddaje i szyba idzie krzywo

 

Prawda! Zapomniałem o tym napisać, sam to spawałem kiedyś, fakt producent mógł to trochę lepiej połączyć a nie takim marnym zgrzewem, przecież na to jakieś tam siły działają.

 

tez to spawalem, pozniej wymienilem na "nowe", pozdrawiam...

Opublikowano

mi to wygląda na nieprawidłowy montaż lub brak zabezpieczenia ślizgu

jak się do tego jeszcze raz będziesz zabierać to (o ile masz) wyciągnij zabezpieczenie (ten drucik na zdjęciu - w prawo) prawie do końca w celu zwiększenia średnicy otworu

wepnij ramie mechanizmu podnoszenia szyby (zaczep kulowy) w ślizg do charakterystycznego "kliknięcia" - do tego trzeba użyć dosyć trochę siły

zasuń zabezpieczenie max w lewo i powinno być ok.

Z tego co opisujesz tylko taka opcja mi się nasuwa na myśl

 

http://img09.allegroimg.pl/photos/400x300/14/38/30/12/1438301262

kultura jazdy na miare gwiazdy ;)
Opublikowano
A wie ktos moze. Jak dostac sie do prowadnicy od strony zawiasu?

Wymienialem slizgi, smarowalem uszczelki i slizgi, prowadnica od strony zamka w porzadku.

naprawiam... opuszczam.. zamykam i trzask,

to jedna reka za szybe druga przycisk, nie wiem co i jak zrobilem9tzn wiem, wcelowalem w prowadnice a szyba zapewne oparla sie na bolcu mechanizmu lub bolec jakims cudem jeszcze tkwil w zaglebieniu slizgu) ale znow zaczela chodzic dobrze, dzien kolejny.. szyba leci

no i tak wlasnie...

 

generalnie wyglada mi a to ze szyba przy podnoszeniu wypada z prowadnicy od strony zawiasu

jakies porady?

tylko prosze nie wypisujcie postow typu tak, tak, tak, zgadzam sie z przedmowca, a slizgi zmieniales a smarowales a modliles sie?

wiem ze kazdy post przybliza do smigla w randze ale w ten sposob nie pomagacie

 

Nie wiem czy zauważyliście, ale odpisujecie na temat i posty sprzed 4 lat =D

Moglby mi ktos pomoc?

Opublikowano

Nr 11 na rysunku to zdaje sie sama uszczelka ramy okiennej. Mi chodzi o prowadnicę, nie tą o której tak duzo ludzie pisza i jest do niej w miare latwy dostep ale ta od strony lusterka. To z niej właśnie wypada szyba. Najwyraźniej szyba unosi sie bardziej od strony zamka drzwi, przez co wypada z prowadnicy od strony lusterka.

W sumie to nie próbowałem regulacji samego mechanizmu. Mógłby ktos opisac jak to sie reguluje? luzuje sie srube trzymajaca jedno z ramion mechanizmu tak? no i co generalnie ta regulacja daje. Czy przez ta regulacje moglbym ustawic tak ramiona zaczepione w slizgach aby podnosily one szybe rownomiernie, czy jak to dziala taka regulacja?

Opublikowano
Regulacja tą śrubką na kluczyk 10 daje taki efekt że albo bardziej szybę dopycha do jednej strony ramy albo drugiej, przy podnoszeniu widać jak szyba idzie przy lewej szynie (od strony klamki) i przy prawie samej górze zaczyna odchodzić od niej (aż niekiedy wypada z prowadnic, ślizgów), przy opuszczaniu w dół przeważnie niema problemów. Badaj jak się szyba zachowuje przy ustawieniu listwy przy śrubie max w jedną stronę lub w drugą. I nasmaruj ślizgi itp dobrze żeby im się lżej chodziło.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.