Skocz do zawartości

320d światła do jazdy dziennej


psoko_89

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 274
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

witam

czy ktos podzieli sie informacja jak wylaczyc kierunki w przedliftach e46 ?

 

 

Właśnie toczymy na ten temat dyskusje. Chyba jedynym rozwiązaniem jest wymiana włącznika i wtedy zaprogramować conieco. Kwestia czy Inpa czy disem można dodać/przeprogramować nowy moduł tak żeby auto widziało go jak swój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
witam

czy ktos podzieli sie informacja jak wylaczyc kierunki w przedliftach e46 ?

 

 

Właśnie toczymy na ten temat dyskusje. Chyba jedynym rozwiązaniem jest wymiana włącznika i wtedy zaprogramować conieco. Kwestia czy Inpa czy disem można dodać/przeprogramować nowy moduł tak żeby auto widziało go jak swój.

 

 

Inpą nie można bo jest do diagnostyki, ale mozna WinKFP który wchodzi w skald pakietu z INPA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od dłuższego czasu przymierzałem się do uruchomienia świateł dziennych takich jak w tym wątku, jednak ciągle

powstrzymywała mnie kwestia legalności tego sposobu i po przeglądnięciu przepisów wygląda na to że takie

oświetlenie jest nie tylko w Polsce ale i w Europie nielegalne.

Krajami gdzie tego typu oświetlenie jest dopuszczone do użytku jest Kanada i USA, w Europie dopuszczone jest

z tego co piszą na wikipedii najwyżej obniżenie napięcia świateł świateł mijania i używania ich jako świateł

dziennych, co oczywiście nie ma zastosowania gdy posiadamy ksenony, tam nie ma możliwości zmniejszenia

strumienia światła za pomocą obniżenia napięcia zasilania.

Co do Kanady to jest nawet zapisane że tego typu światła mogą mieć barwę białą, bursztynową, żółtą selektywną

lub zbliżone, jak widać za oceanem bardziej życiowo podchodzą do tego typu kwestii ( światła dzienne, światła

obrysowe czy też czerwone kierunkowskazy z tyłu ;) ).

Zauważcie że (o ile mi wiadomo to) żaden z nowych samochodów sprzedawanych na rynku nie ma w taki sposób

działających świateł dziennych, wszystkie są wyposażone albo w światła na LED-ach albo zwykłych żarówkach

(Skoda).

Gdyby lampy w naszych autach były przystosowane do świateł dziennych miały by homologację na takie światło,

niestety nie mają więc nie mogą być w ten sposób używane.

 

Tutaj homolagcje reflektora z e46 po liftingu z biksenonami:

http://img833.imageshack.us/img833/83/klosz1q.jpg

( Homologacje dla światła: halogenowe drogowe 04HR, halogenowe mijania 04HC, ksenonowe mijania i drogowe -

biksenon 00DCR oraz pozycyjne 02A ) jak widać brak tam homologacji dla świateł dziennych RL.

Wg. przepisów, opisywany tu sposób częściowo spełnia wymagania dla świateł dziennych, głównie chodzi tutaj o

automatyczne załączanie po przekręceniu kluczyka i automatyczne wyłączanie po załączeniu świateł pozycyjnych

czy też mijania niestety nie wiadomo jak wygląda sprawa odnośnie barwy światła, jego strumienia i kątów

świecenia bo chyba żaden z nas nie jest w stanie zmierzyć tych parametrów.

Biorąc pod uwagę że prawdopodobnie żaden z producentów w Europie nie stosuje tak skonfigurowanych świateł

wygląda na to że nie jest to takie proste jak nam się wydaje, nie sądzę żeby producenci sobie nie uprościli

sprawy gdyby to było możliwe.

 

Jest jeszcze jeden aspekt używania takich świateł, mianowicie bezpieczeństwo, wszystko jest cacy do momentu

jakiejś kolizji, dla przykładu: ktoś w nas wjeżdża, rozbite samochody, my jechaliśmy prawidłowo, wina drugiego

kierowcy, niby wszystko jasne do momentu kiedy tamten kierowca wyskakuje z tekstem do policjanta że : panie tamten gość jechał długich, oślepił mnie i nagle sprawa już nie jest taka jednoznaczna, z poszkodowanych stajemy się co najmniej współwinnymi co skutkuje brakiem wypłaty odszkodowania w najlepszym przypadku. Oczywiście to tylko teoretyczne rozważania ale jakże możliwe do zaistnienia.

Dotyczy to także niefabrycznych, dokładanych chińskich ksenonów czy badziewnych ledowych lampek dziennych bez homologacji.

 

Poniżej linki do poczytania i wyciągnięcia wniosków :

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Daytime_running_lamp

http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Awiat%C5%82a_do_jazdy_dziennej#Przepis_ECE-R87_.28wyci.C4.85g.29

 

Tutaj dokument odnośnie oświetlenia samochodów ECE-R48:

http://www.infor.pl/download/site/pl/oj/2007/l_137/l_13720070530pl00010067.pdf

 

Tutaj dokumenty odnośnie wymagań dla świateł dziennych ECE-R87, niestety nie udało mi się znaleźć w języku polskim, jest tylko niemieckki i angielski:

http://www.wkw.at/docextern/sgewerbe/igpfleger/21/Tagfahrlicht/ECER87.pdf

http://dadrl.pl/docs/regulamin87.pdf

 

Wygląda na to że jedynym legalnym rozwiązaniem jest jazda na światłach mijania albo dołożenie homologowanych lamp do jazdy dziennej LED-owych bądź na normalnych żarówkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jest jeszcze jeden aspekt używania takich świateł, mianowicie bezpieczeństwo, wszystko jest cacy do momentu

jakiejś kolizji, dla przykładu: ktoś w nas wjeżdża, rozbite samochody, my jechaliśmy prawidłowo, wina drugiego

kierowcy, niby wszystko jasne do momentu kiedy tamten kierowca wyskakuje z tekstem do policjanta że : panie tamten gość jechał długich, oślepił mnie i nagle sprawa już nie jest taka jednoznaczna, z poszkodowanych stajemy się co najmniej współwinnymi co skutkuje brakiem wypłaty odszkodowania w najlepszym przypadku. Oczywiście to tylko teoretyczne rozważania ale jakże możliwe do zaistnienia.

przecież zwykły człowiek nawet nie wie że światła drogowe są oddzielone od mijania :lol:

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od dłuższego czasu przymierzałem się do uruchomienia świateł dziennych ...

 

Kolego to nie APTEKA. Jak dla mnie nie musisz sobie uruchamiać tych świateł dziennych. Nawet powiem ci lepiej jak masz tyle wątpliwości to ichnie uruchamiaj.

 

To jest tak samo jak z przyciemnianiem szyb (bocznych pasażera i kierowcy). Niby nie wolno a jednak są tacy co przyciemniają

 

Nasze reflektory nie spełniają tylko jednego wymogu który narzuciła Unia Europejska odnośnie świateł do jazdy dziennej, nie mają oznaczenia RL na reflektorze. Mi to nie przeszkadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Re: 320d światła do jazdy dziennej

 

Postprzez johnny » 14 Sie 2011 21:43

Od dłuższego czasu przymierzałem się do uruchomienia świateł dziennych takich jak w tym wątku, jednak ciągle

powstrzymywała mnie kwestia legalności tego sposobu i po przeglądnięciu przepisów wygląda na to że takie

oświetlenie jest nie tylko w Polsce ale i w Europie nielegalne.

Krajami gdzie tego typu oświetlenie jest dopuszczone do użytku jest Kanada i USA, w Europie dopuszczone jest

z tego co piszą na wikipedii najwyżej obniżenie napięcia świateł świateł mijania i używania ich jako świateł

dziennych, co oczywiście nie ma zastosowania gdy posiadamy ksenony, tam nie ma możliwości zmniejszenia

strumienia światła za pomocą obniżenia napięcia zasilania.

Co do Kanady to jest nawet zapisane że tego typu światła mogą mieć barwę białą, bursztynową, żółtą selektywną

lub zbliżone, jak widać za oceanem bardziej życiowo podchodzą do tego typu kwestii ( światła dzienne, światła

obrysowe czy też czerwone kierunkowskazy z tyłu ;) ).

Zauważcie że (o ile mi wiadomo to) żaden z nowych samochodów sprzedawanych na rynku nie ma w taki sposób

działających świateł dziennych, wszystkie są wyposażone albo w światła na LED-ach albo zwykłych żarówkach

(Skoda).

Gdyby lampy w naszych autach były przystosowane do świateł dziennych miały by homologację na takie światło,

niestety nie mają więc nie mogą być w ten sposób używane.

 

Tutaj homolagcje reflektora z e46 po liftingu z biksenonami:

http://img833.imageshack.us/img833/83/klosz1q.jpg

( Homologacje dla światła: halogenowe drogowe 04HR, halogenowe mijania 04HC, ksenonowe mijania i drogowe -

biksenon 00DCR oraz pozycyjne 02A ) jak widać brak tam homologacji dla świateł dziennych RL.

Wg. przepisów, opisywany tu sposób częściowo spełnia wymagania dla świateł dziennych, głównie chodzi tutaj o

automatyczne załączanie po przekręceniu kluczyka i automatyczne wyłączanie po załączeniu świateł pozycyjnych

czy też mijania niestety nie wiadomo jak wygląda sprawa odnośnie barwy światła, jego strumienia i kątów

świecenia bo chyba żaden z nas nie jest w stanie zmierzyć tych parametrów.

Biorąc pod uwagę że prawdopodobnie żaden z producentów w Europie nie stosuje tak skonfigurowanych świateł

wygląda na to że nie jest to takie proste jak nam się wydaje, nie sądzę żeby producenci sobie nie uprościli

sprawy gdyby to było możliwe.

 

Jest jeszcze jeden aspekt używania takich świateł, mianowicie bezpieczeństwo, wszystko jest cacy do momentu

jakiejś kolizji, dla przykładu: ktoś w nas wjeżdża, rozbite samochody, my jechaliśmy prawidłowo, wina drugiego

kierowcy, niby wszystko jasne do momentu kiedy tamten kierowca wyskakuje z tekstem do policjanta że : panie tamten gość jechał długich, oślepił mnie i nagle sprawa już nie jest taka jednoznaczna, z poszkodowanych stajemy się co najmniej współwinnymi co skutkuje brakiem wypłaty odszkodowania w najlepszym przypadku. Oczywiście to tylko teoretyczne rozważania ale jakże możliwe do zaistnienia.

Dotyczy to także niefabrycznych, dokładanych chińskich ksenonów czy badziewnych ledowych lampek dziennych bez homologacji.

 

Poniżej linki do poczytania i wyciągnięcia wniosków :

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Daytime_running_lamp

http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Awiat ... .C4.85g.29

 

Tutaj dokument odnośnie oświetlenia samochodów ECE-R48:

http://www.infor.pl/download/site/pl/oj ... 010067.pdf

 

Tutaj dokumenty odnośnie wymagań dla świateł dziennych ECE-R87, niestety nie udało mi się znaleźć w języku polskim, jest tylko niemieckki i angielski:

http://www.wkw.at/docextern/sgewerbe/ig ... ECER87.pdf

http://dadrl.pl/docs/regulamin87.pdf

 

Wygląda na to że jedynym legalnym rozwiązaniem jest jazda na światłach mijania albo dołożenie homologowanych lamp do jazdy dziennej LED-owych bądź na normalnych żarówkach.

 

To chyba jeden z tych co czytają przed użyciem instrukcję obsługi widelca, zapałki, nożyczek itp.

Jeździ z przepisową prędkością, nie uprawia seksu przed ślubem ...... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem z jakiego powodu te wszystkie drwiny, johnny po prostu precyzyjnie wyjaśnił i udowodnił, że używanie fabrycznych dla USA świateł dziennych nie jest w Polsce legalne. O ile kwestię ewentualnego mandatu można olać, problemy na przeglądzie przy upierdliwym diagnoście też, to już kwestię problemów przy wypadku już niekoniecznie. Wystarczy trafić na cwaniaka żeby z poszkodowanego stać się winnym i stracić trochę kasy. Jak znam nasz kraj to na pewno nie brakuje w nim ludzi będą szukać dziury w całym byle się za wszelką cene wykręcić od winy, znam też ubezpieczycieli i wiem, że zrobią wszystko byle nie wypłacić odszkodowania i każdy pretekst będzie tu dobry. W każdym razie na pewno dobrze wiedzieć, że mając włączone DRL w razie wypadku lepiej jak najszybciej przełączać na zwykłe światła mijania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a te np. w miare nowe audice ktore tez jezdza na dlugich na slabej mocy maja juz odpowiednie oznaczenia na kloszach czy tez jezdza jak my prawie legalnie?

"Te Audice" jeżdżą legalnie. Wygląda to faktycznie jak u nas (świecą niby długie) ale to są fabryczne lampy DRL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem z jakiego powodu te wszystkie drwiny, johnny po prostu precyzyjnie wyjaśnił i udowodnił, że używanie fabrycznych dla USA świateł dziennych nie jest w Polsce legalne.

 

A powiedz mi skąd taki pewien jesteś ze to są światła dzienne dla USA ?

Ja mam E46 po lifcie i uruchomiłem sobie DRL i mi kierunki nie świecą. Skąd w ogóle pomysł że to z USA ? W przed liftowych świeca kierunki po zrobieniu DRL ale to nie z faktu ze tak jest w USA. Tylko z faktu ze moduł inaczej nie chce działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem z jakiego powodu te wszystkie drwiny, johnny po prostu precyzyjnie wyjaśnił i udowodnił, że używanie fabrycznych dla USA świateł dziennych nie jest w Polsce legalne.

 

A powiedz mi skąd taki pewien jesteś ze to są światła dzienne dla USA ?

Ja mam E46 po lifcie i uruchomiłem sobie DRL i mi kierunki nie świecą. Skąd w ogóle pomysł że to z USA ? W przed liftowych świeca kierunki po zrobieniu DRL ale to nie z faktu ze tak jest w USA. Tylko z faktu ze moduł inaczej nie chce działać.

 

hmm ale to raczej nie jest przypadek, że opcja DRL jest przez fabrykę przygotowana tylko do aktywacji i tak samo nie jest przypadkiem, że świecą (w przedliftowych) przy niej kierunki. USA czy nie USA (o ile wiem akurat tam ciągle świecące kierunki jako obrysówki są legalne) w każdym razie na jakiś rynek było to przygotowywane i na pewno nie był to rynek polski, najważniejsze w tym temacie jest to, że w Polsce takie światła mogą stanowić podstawę/pretekst do czepiactwa i tyle ;)

Ciekawi mnie jak jest w przypadku ledwo widocznych pseudoświatełek diodowych, dokładanych przez pseudofachowców jako światła dzienne, czy mają homologację i czy w razie wypadku są powodem problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie przesadzajmy. Zagranicą nie używają w dzień w ogóle świateł i żyją. U nas też się nie używało kiedyś świateł.

Nikt nie może się przyczepić ze spowodował wypadek bo ja miałem w środku dnia światła dzienne włączone a nie mijania. Jak ktoś w dzień nie widzi auta i uderza w nie to się żadnymi światłami nie wykpi. Tym bardziej zbadają go na trzeźwość. Oczywiście inna sytuacja jest o zmroku i o poranku, ale od tego jest automat w naszych autach żeby sam wcześniej przełączył na mijania. Ja sam w szoku jestem że jest jeszcze w miarę jasno a mi i tak automat na ksenony przełącza a nie jedzie na DRL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale za granicą poruszają się autostradami które są bezkolizyjne jeśli chodzi o czołowe zderzenie , a u nas jak człowiek się przyzwyczaił że auta mają zapalone światła to gość który jedzie bez świateł jest dla nas mniej widoczny ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale za granicą poruszają się autostradami które są bezkolizyjne jeśli chodzi o czołowe zderzenie , a u nas jak człowiek się przyzwyczaił że auta mają zapalone światła to gość który jedzie bez świateł jest dla nas mniej widoczny ...

 

Tak TC ale przyzwyczajenie do tego że powinien mieć światła nie zwalnia od myślenia. Mało to razy widzisz jak ktoś w ogóle bez świateł jeździ ?

W dzień światła dzienne są podobnie widoczne jak światła drogowe. Po to je w końcu wprowadzili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby była jasność, nie zmuszam nikogo do wyłączenia czy włączenia takich świateł, podałem Wam linki do stron, do literatury ale widzę że nie wszyscy zadali sobie odrobinę trudu żeby poczytać. Każdy ma swój rozum, podejmuje decyzje i bierze w pełni odpowiedzialność za nie ;)

 

 

nie wiem czy jestes policjantem czy tylko myslisz jak policjant :twisted: :twisted:

Znajomi policjanci nie pracują w drogówce ;), w rodzinie nie mam policjantów, sam też nie jestem policjantem, nigdy nie byłem i pewnie nie będę ale gdybym był to co ??

 

(...) Oczywiście to tylko teoretyczne rozważania ale jakże możliwe do zaistnienia.

przecież zwykły człowiek nawet nie wie że światła drogowe są oddzielone od mijania :lol:

W razie "W" biegły będzie wiedział czy były oddzielone czy nie, oraz które włókna żarówek świeciły a które nie.

Pomijając to chyba nie doczytaliście lub nie zauważyliście więc muszę to pogrubić :) :

Oczywiście to tylko teoretyczne rozważania ale jakże możliwe do zaistnienia.

 

Od dłuższego czasu przymierzałem się do uruchomienia świateł dziennych ...

 

Kolego to nie APTEKA. Jak dla mnie nie musisz sobie uruchamiać tych świateł dziennych. Nawet powiem ci lepiej jak masz tyle wątpliwości to ichnie uruchamiaj.

 

To jest tak samo jak z przyciemnianiem szyb (bocznych pasażera i kierowcy). Niby nie wolno a jednak są tacy co przyciemniają

 

Nasze reflektory nie spełniają tylko jednego wymogu który narzuciła Unia Europejska odnośnie świateł do jazdy dziennej, nie mają oznaczenia RL na reflektorze. Mi to nie przeszkadza.

Wydaje Ci się że napisałem to żeby u Was uzyskać zgodę na włączenie takich świateł ?? :lol:

Szyby ? Pewnie że przyciemniają, głośne tłumiki też montują ale przy pierwszej lepszej kontroli rzetelnie wykonujący swoje obowiązki policjant zabiera dowód rejestracyjny a przestrzegający przepisów diagnosta nie podbija przeglądu jeżeli szyby czy tłumik nie spełniają wymagań.

Słusznie zauważyłeś że reflektory nie mają homologacji RL tym samym włączając światła dzienne używasz ich niezgodnie z przeznaczeniem czyli homologacją.

Oczywiście robisz to na własną odpowiedzialność i nic mi do tego ;)

 

To chyba jeden z tych co czytają przed użyciem instrukcję obsługi widelca, zapałki, nożyczek itp.

Jeździ z przepisową prędkością, nie uprawia seksu przed ślubem ...... :wink:

Chętnie poczytam instrukcję obsługi nożyczek, widelca czy zapałki :D Masz takie ?

Ty się śmiejesz z tych co czytają instrukcje obsługi a ja się śmieję z tych którzy zadają śmieszne pytania: jak wyłączyć trakcję ?, od czego ta kontrolka ? bo NIE przeczytali instrukcji , z pewnością doszli do wniosku że są tak mądrzy że wszystko wiedzą i instrukcja niczym ich nie zaskoczy więc po co mają sobie zadawać trud czytania ?

Reszta no comment :wink:

 

a te np. w miare nowe audice ktore tez jezdza na dlugich na slabej mocy maja juz odpowiednie oznaczenia na kloszach czy tez jezdza jak my prawie legalnie?

"Te Audice" jeżdżą legalnie. Wygląda to faktycznie jak u nas (świecą niby długie) ale to są fabryczne lampy DRL.

Chętnie zobaczę zdjęcie z homologacją RL na lampie, jestem jak niewierny Tomasz, nie zobaczę , nie uwierzę ;)

 

ale kto w 2000r slyszal o przepisach DRL ???

Gdybyś rzucił okiem na dokumenty do których podałem linki to byś zobaczył że datowane są na początek lat 90 ubiegłego wieku ( homologacja DRL R87 ),

ale po co czytać, lepiej bić pianę :duh:

 

Nie wiem z jakiego powodu te wszystkie drwiny, johnny po prostu precyzyjnie wyjaśnił i udowodnił, że używanie fabrycznych dla USA świateł dziennych nie jest w Polsce legalne.

 

A powiedz mi skąd taki pewien jesteś ze to są światła dzienne dla USA ?

Ja mam E46 po lifcie i uruchomiłem sobie DRL i mi kierunki nie świecą. Skąd w ogóle pomysł że to z USA ? W przed liftowych świeca kierunki po zrobieniu DRL ale to nie z faktu ze tak jest w USA. Tylko z faktu ze moduł inaczej nie chce działać.

Widzę że Ty też nawet rzuciłeś okiem na linki które przedstawiłem.

 

ale za granicą poruszają się autostradami które są bezkolizyjne jeśli chodzi o czołowe zderzenie , a u nas jak człowiek się przyzwyczaił że auta mają zapalone światła to gość który jedzie bez świateł jest dla nas mniej widoczny ...

 

Tak TC ale przyzwyczajenie do tego że powinien mieć światła nie zwalnia od myślenia. Mało to razy widzisz jak ktoś w ogóle bez świateł jeździ ?

W dzień światła dzienne są podobnie widoczne jak światła drogowe. Po to je w końcu wprowadzili.

Ale chyba nie dyskutujemy w tym wątku o zasadności używania świateł dziennych ?, wg mnie jest to jak najbardziej zasadny przepis i życzył bym sobie żeby "nasze" światła dzienne były legalne bo jest to najbardziej sensowne, najtańsze i najwygodniejsze rozwiązanie ale tak nie jest, jeżeli uważacie że się mylę to proszę o konkretne przepisy a nie "bicie piany" :wink:

 

Jak napisałem na początku każdy robi to co uważa za słuszne i bierze za to pełną odpowiedzialność ;)

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.