Skocz do zawartości

[e39] Pomocy z ASB 530d - ASO Sikora bezradne


biala alpina

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Ponownie

 

Jak juz pisalem wczesniej placilem bo kazdy z serwisow wmawial mi ze wszystko wykonali OK i zwalali na drugiego.

 

Dopiero 8 kwietnia mialem spotkanie z kierownikiem ASO Sikora i glownym mechanikiem ( diagnostom ) i po dlugiej rozmowie pelnej buzy przyjeli mi auto.

22 bylem po odbior auta ale zaczeli wymieniac skrzynke ( ja na nia nie wyrazalem zgody nigdzie !!! - nawet nie raczyli mi zadzwonic - napisali maila do mnie z informacja ze jest taka potrzeba wymiany ale nie odpisalem im na tego maila) co do skrzynki to 3 sruby urwali spece z SErwisu ASB przy probie podmiany sterownika i sprawdzenia ewentualnego jege uszkodzenia , reszte srub urwalo - dokonczylo dziela ASO Sikora ).

 

Auta do dzis nie mam - przy odbiorze poprosze ich o pokazanie mi dokumentu w ktorym ja zamawiam skrzynke na komputery, jezeli takowy podpisany maja przeze mnie to za nia zaplace. Lecz tego nie maja bo im nie kazalem tego wymieniac.

 

Dlaczego place - jestem mlody i nie chce problemow ale do teraz jest juz dosyc!!!!! zobacze jak mnie potraktuja po wygarnieciu im czasu naprawy ( od 8 kwietnia bez auta - jeszcze nie wiem kiedy bede je mial )

 

Co do ASO SIKORA - sa to jedynie partacze ktorzy maja dwoch dobrych diagnostow ale oni nic nie robia poza wydawaniem polecen praktykantom !!!!!!

 

Sprawa sie jeszcze nie zakonczyla i nie piszcie ze ja podnosze podaz bo mam nadzieje ze przez tego posta przynajmniej 10 osob pomysli zanim odda im swoje auto jako o stratach ASO Sikora nigdy nie splajtuje.

 

 

P.S.

Ja juz naprawde zjadlem juz wszystkie swoje pazury i wszystko zalezy jak mnie potraktuja przy odbiorze auta.

Acha no i jedno jeszcze - jezeli jest jakis smialek do TVN turbo moze byc moim dublerem jezeli tylko chce - ja fotogeniczny nie jestem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

W 1995 roku mój ojciec kupował nowe Punto. Zamówił bogate wyposażenie, jak na to auto, m.in. poduchy i ABS, ale wspomagania nie zamawiał. Auto przyjechało z poduchami, ABS-em i wspomaganiem. Wołali dopłatę, bo przy ABS-ie i poduchach nie było opcji bez wspomagania. Ojciec się uparł, prawnik napisał kilka pism, samochodem wyjechał, za wspomaganie nie zapłacił, a wołali nie za dużo, bo jakieś 1200 zł.

Bierz prawnika, najlepiej zaprzyjaźnionego, najlepiej radcę prawnego (ja na szczęście mam takiego, często się przydaje).

Czy auto masz na firmę, czy prywatnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego place - jestem mlody i nie chce problemow ale do teraz jest juz dosyc!!!!! zobacze jak mnie potraktuja po wygarnieciu im czasu naprawy ( od 8 kwietnia bez auta - jeszcze nie wiem kiedy bede je mial )

 

Ja pierwsze 745i kupiłem w wieku 22 lat za własne pieniądze i też dałem się kilka razy zrobić na szaro - niestety nikt nie ma wiedzy mechanika samochodowego od urodzenia. Też zapłaciłem za naprawę która nie była konieczna i tez to olałem, dziś żałuję. Wówczas mój szwagier mówił - jeśli auto nie jest naprawione, to odbierasz auto i nie płacisz bo zlecenie naprawy usterki nie zostało wykonane i koniec. Niestety miły pan w serwisie mnie skłonił do uregulowania rachunku, że wszystko jest w porządku, a kiedy wsiadłem do auta okazało się że mnie okłamano. Ale nic, pojechałem do domu i napisałem potem o tym na forum.

 

Zdaje sobie sprawę, że przeciwstawić sie ASO nie jest łatwo i oni na tym żerują. Ale zawsze możesz podejść do jakiegoś prawnika, przedstawić sprawę i on Ci powie jakie są szanse oraz ile możesz dostać z powrotem, a ile pochłonie jego honorarium.

 

W normalnym kraju - przytaczając znowu USA - wymieniali w takich starociach jak 5cio letnie E65 skrzynie, mimo że były po gwarancji, bo uznano je za fabrycznie niedomagające. Bo to jest kraj gdzie konsumenta trzeba szanowac, inaczej ma sie wielkie problemu. A u nas rozwalą Ci cześć w aucie i jeszcze każą za to zapłacić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zart ze bym im za ta skrzynke zaplacil wygarnal bym tym zlodziejom i kazal zabulic za wymienione niepotrzebnie czesci a tym od skrzyni zwrot kasy za niepotrzebna naprawe skrzyni nie daj sie robic w balona sprawa jak nie wiem co nadaje sie do TVN-U przejzyj na oczy jak jawnie cie okradli i to nie z malych pieniedzy :!: :duh:

bmw e46 330d automat 204 ps

bmw e46 320d manual 150 ps

a3 110 ps ahf

suzuki gsxr 1000 k3 175 ps 0-200 7sek :P

bylo a6 c5 2.5 tdi quattro ake -mile wspomnienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Dzis odebralem auto.

 

Wkoncu jezdzi jak powinno i fakt wydalem kasy od groma :/ z czego nie jestem zadowolony ale przynajmniej dzis dostalem rabat - jest to moja ostatnia wizyta w tym serwisie i poprosilem o kopie wszystkich zlecen napraw i dokumentow dokonanych napraw.

 

Po otrzymaniu tych dokumentow przekaze je znajomemu rzeczoznawcy i dopiero wtedy bede wiedzial co moge od nich rzadac !!!

 

A co do ASB serwisu - naprawe czuc, wiec to co mi wymienili dalo rezultaty bo zmienia biegi o niebo lepiej niz 2 lata temu gdy kupilem auto. Jedyne co mnie boli to to ze Sikora nie umiala zdiagnozowac Tych kabli przed naprawa ASB ktora byla potrzebna ale pewnie w pozniejszym czasie ( wedlog serwisu ASB ta naprawa potrzebna byla zaraz ).

 

Co do Przepływomierza - jezeli skrzynia dziala sprawnie to nawet przy odpietym przepływomierzy ASB bedzie dzialac poprawnie - sam to dzis sprawdzilem wiec niech nikt nie wciska ze przepływomierz bardzo pogarsza prace ASB, pewnie cos pogorszy ale nie odczulem tego dzis po jego odpieciu.

 

A wiec watek morzna zamknac, auto oddane i naprawione za ciezkie pieniadze :/ ktore mam nadzieje ze chocby w jakims stopniu odzyskam lub przynajmniej upokoze im zycie.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po otrzymaniu tych dokumentow przekaze je znajomemu rzeczoznawcy i dopiero wtedy bede wiedzial co moge od nich rzadac !!!

 

bardzo dobrze że chcesz walczyć o swoje. Wg mnie ludzie którzy potulnie zgadzają się na wszystkie przekręty ze strony serwisów, psują rynek i szkodzą nie tylko sobie, ale nam wszystkim - bo serwis, widząc łatwiwierność i uległość klientów będzie ich coraz więcej oszukiwać, a co gorsza nie będzie w ogóle się przejmować niekompetencją wlasnych mechaników, ktorzy nie potrafią poprawnej diagnozy postawić (bo po co sie przejmować, skoro tylu klientów i tak zapłaci grzecznie wszystko co im się powie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis juz ******* koniec

 

Miarka sie przerwala, wyjezdzajac ze stacji ponownie zapalil sie program awaryjny ASB. i Zaczela jezdzic jak poprzednio przed wymiana wiazki !!!

Auto postawilem na parkingu wylaczylem i po ponownym zapaleniu wszystko ok znow auto jedzie jak powinno.

 

Po godzinie ponownie to samo i w trzy godziny, trzykrotnie sie pojawial Tryb serwisowy ASB.

Jeszcze tego tu chyba nie napisalem ale ASO Sikora zalozyl mi te wiazke UZYWANA bez poprzedniej konsultacji ze mna ( nie wiem skad oni maja uzywane czesci ).

 

Jutro rano jade o 8 z autem do nich i odrazu dzwonie na centrale z reklamacja - ja nie bede marnowal benzyny caly czas jezdzac do nich bo oni nadal nie umieja zrobic auta co wyprodukowali w 1999roku :/ czyli przez 11 lat oni nie umieja nauczyc sie nic o tych autach.

 

Tylko wspolczuc jak zaczna sie sypac e60 lub f10 to juz bedzie kaplica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to tak jak piszesz - po takich wałach nie ma się co szczypać. Zostaw auto u nich i nawet przy nich dzwoń do centrali i nakreśl sytuację i powiedz, że jeśli nie naprawią Ci SKUTECZNIE auta i nie zwrócą kosztów zbędnych napraw wstępujesz na drogę sądową. Na Twoim miejscu rozejrzałbym się już za jakimś sprawnym prawnikiem i napisał z jego pomocą jakieś solidne pisemko z przytoczeniem kilku paragrafów. Oryginał posłać do centrali a kopię - do wiadomości - do tych tępaków z ASO. Jak wyskoczą z kilku tysięcy PLN (czy to sądownie, czy to z polecenia centrali) to może wreszcie się przyłożą do przeszkolenia ludzi, którzy mają być kompetentni do NAPRAWIANIA aut a nie do łatania awarii tymczasowymi prowizorkami.

Trzymam kciuki. Teraz już im nie odpuszczaj. :twisted:

Pzdr.

P.S. Swoją droga jestem ciekaw co na to centrala, że ASO montuje do aut części UŻYWANE?

P.S.2 Daj znać jak poszła dzisiejsza "reklamacja". Czy przyznali się, ze dali **** czy oczywiście nie mają sobie nic do zarzucenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

http://tomaszewicz.com.pl/forum/facepalm.gif Zalamka...

Ale masz kolego walke. Proponuje nagrywac wszystkie przeprowadzane rozmowy - to cholernie pozniej pomaga. Dyktafon/tudziez nagrywajacy "kalkulator" w kieszeni i zbieraj material dowodowy, bo niedlugo inne e39 bedziesz mogl kupic za te pieniadze co wydales.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawa tych napraw przypomina mi bardzo podobną sprawę, o której też kiedyś słyśzałem, w tamtym wypadku to skrzynię biegów naprawiano nawet w Niemczech, robiono też wiele różnych niepotrzebnych napraw w Polsce, a przyczyna była b.prosta : albo to była różnica w rozmiarach tylnych opon lub była tylko znaczna różnica ciśnień, co powodowało, że ASB wchodziła w tryb awaryjny.pzdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawa tych napraw przypomina mi bardzo podobną sprawę, o której też kiedyś słyśzałem, w tamtym wypadku to skrzynię biegów naprawiano nawet w Niemczech, robiono też wiele różnych niepotrzebnych napraw w Polsce, a przyczyna była b.prosta : albo to była różnica w rozmiarach tylnych opon lub była tylko znaczna różnica ciśnień, co powodowało, że ASB wchodziła w tryb awaryjny.pzdr

Ja ostatnio taki przypadek wrzucałem zacytowany z historii serwisowych Stando Service BMW we Wrocławiu. Przyjechał jakiś Pan swoim e39 i miał właśnie cyrki z ASB. Robili diagno, sprawdzali skrzynię i inne elementy i okazało się właśnie, że gość miał w jednym kole mniejsze ciśnienie w oponie. Napompowali i skrzynia działała jak żyleta.

Tutaj szczegóły: http://www.stando.pl/content/view/97/60/

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Proponuje nagrywac wszystkie przeprowadzane rozmowy - to cholernie pozniej pomaga

 

obawiam się, że nie pomoże w niczym. Na nagranie trzeba mieć zgodnę osoby nagrywanej - bez tej zgody nagranie nie ma wartości prawnej

No teoretycznie tak, ale powiem szczerze, ze kazda wazniejsza rozmowe z hurtownia czy serwisem zawsze nagrywam i chyba juz 2x tak mi sie zdazylo, ze taki "pan kierownik" probowal mi wcisnac, ze czegos nie mowil i... sie zdziwil :twisted: A jakos konsekwencji prawnych nie wyciagal :8)

Wtedy uzyskujemy dosc ciekawa przewage, z pomoca ktorej, mozna uzyskac cel.

 

sprawa tych napraw przypomina mi bardzo podobną sprawę, o której też kiedyś słyśzałem, w tamtym wypadku to skrzynię biegów naprawiano nawet w Niemczech, robiono też wiele różnych niepotrzebnych napraw w Polsce, a przyczyna była b.prosta : albo to była różnica w rozmiarach tylnych opon lub była tylko znaczna różnica ciśnień, co powodowało, że ASB wchodziła w tryb awaryjny.pzdr

Ja ostatnio taki przypadek wrzucałem zacytowany z historii serwisowych Stando Service BMW we Wrocławiu. Przyjechał jakiś Pan swoim e39 i miał właśnie cyrki z ASB. Robili diagno, sprawdzali skrzynię i inne elementy i okazało się właśnie, że gość miał w jednym kole mniejsze ciśnienie w oponie. Napompowali i skrzynia działała jak żyleta.

Tutaj szczegóły: http://www.stando.pl/content/view/97/60/

Pzdr.

Cos nieslychanego, az sie nie chce wierzyc :!: Jesli finalem tej historii okaze sie taka bzdura, bedzie to na pewno swietny material dla dziennikarzy.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

do tej sprawy nie potrzeba zadnego wytrawnego prawnika, byle jaki wystarczy - pisemnie trzeba zlozyc wezwanie do usuniecia wady, najlepiej 2 razy a pozniej do sadu, wczesniej mozna spobowac zalatwic sprawe przez rzecznika konsumentow

 

trzeba uzbroic sie w cierpliwosc, ale sie oplaca vide moje boje ze zlodziejami z autojozefow.pl

 

mysle, ze faktycznie warto wyslac kopie pisma do bmw polska, bmw de raczej nie zareaguje, bo od tego jest polskie przedstawicielstwo

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
vide moje boje ze zlodziejami z autojozefow.pl

U tych autojozefow to byl TVN... :roll: Ale raczej im dobra reklame zrobil... :?

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

wiem - ja zadbalem, aby w internecie ludzie mogli latwiej znalezc info o ich zlodziejskich praktykach

 

nawet wlasnie jakis redaktor z tvn kontaktowal sie ze mna e-mailowo w sprawie moich postow o nich, chcieli zrobic na ten temat program - cos tam leci w tvn ("usterka" czy cos - nie wiem dokladnie, bo nie mam telewizora), bylo to jednak przed procesem sadowym i wolalem nie szkodzic jego przebiegowi

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Jak czytam że w dwóch serwisach wymienili tobie wszystko w skrzyni i naprawili oprogramowanie, to musi pracować skrzynka dobrze.

Jak piszą koledzy i ja kiedyś też to poruszałem, że ładowanie aku jest dopiero prawidłowe wtedy jak w czasie pracy silnika bez względu na obciązenie i obroty na zaciskach aku pojawi się co najmniej 14 V, i od tego trzeba zacząć szukać przyczyn w elektryce i elektronice, jeżeli alternator jest padnięty (na ogół brak szczotek) a jeszcze coś daje i na zacisku alternatora jest 12 V to kontrolka napewno zgaśnie a ładowania nie ma, a jeżedli jakieś elektromagnesy działają diopiero prawidłowo wtedy jak mają 14V to problem jest.

Mam pytanie czy sprawdzili sprzęgło główne (między silnikiem a skrzynią)?? jak się obracają turbiny może tam jest problem??

 

Pozdrawiam Józef

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

pisz bezposrednio do BMW Polska, DW dawaj do BMW Munchen. Reakcja nastepuje expresowo, w moim przypadku byla bardzo konkretna. Sytuacji nie bede opisywal. BMW DE rowniez zareagowalo i "monitorowalo" rozwiazanie problemu. Bezposrednim Ansprechpartnerem byl pan z BMW Polska. Pierwsza reakcja nastapila po 1,5 godziny od wyslania maila.

BMW - Be My Wife.


Soft na zamówienie, porady informatyczne (i wszelakie również) - PW :) Dla forumowiczy proste porady free - na rozbudowane rozwiązania ceny bardzo specjalne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witaj,

pisz bezposrednio do BMW Polska, DW dawaj do BMW Munchen. Reakcja nastepuje expresowo, w moim przypadku byla bardzo konkretna. Sytuacji nie bede opisywal. BMW DE rowniez zareagowalo i "monitorowalo" rozwiazanie problemu. Bezposrednim Ansprechpartnerem byl pan z BMW Polska. Pierwsza reakcja nastapila po 1,5 godziny od wyslania maila.

:shock: WoW!

Generalnie bardzo dobry topic, moze sie przydac nie jednemu. Troszke kolega oggy mnie zszokowal tak pozytywna reakcja BMW Polska. Chwali sie to, chwali... :cool2:

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

...Jak piszą koledzy i ja kiedyś też to poruszałem, że ładowanie aku jest dopiero prawidłowe wtedy jak w czasie pracy silnika bez względu na obciązenie i obroty na zaciskach aku pojawi się co najmniej 14 V, ...

 

Ale nikt nam na razie nie wierzy :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sikora w Mikołowie też mi podniósł ciśnienie, kiedy odbierając samochód z serwisu zauważyłem porysowany tylny zderzak (pewnie przy cofaniu) i lekko wgięty próg, wyglądało na szybką próbę podniesienia samochodu i źle podłożone łapy. Druga sprawa jeżdżono moim samochodem około 15 km bez mojej zgody.

Oczywiście pan oddający mi samochód zarzekał się sie ze to nie możliwe ze ktoś mi uszkodził zderzak w ich serwisie. Zaproponował mi malowanie na koszt serwisu, ale po wstępnej mojej kalkulacji zdałem sobie sprawę ze to bedzie fuszera wiec wole z paroma ryskami jeździć niż na szybko pomalowanym zderzakiem, z którego lakier bedzie odchodził. I moja noga już u nich nie postanie. Wole serwis Mka w Katowicach.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ogólnie to lepsze niż Moda na Sukces;-)

 

Oczywiście nie chce nikogo urazić, też jestem ciekaw jak się sprawa potoczy. Takie historie są potrzebne jak deszcz w czasie suszy.

 

Na jednym z forum koledze rozbili auto podczas testów po chip tuningu, też miał niezłą przeprawę.

 

Życze powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie to lepsze niż Moda na Sukces;-)

 

Oczywiście nie chce nikogo urazić, też jestem ciekaw jak się sprawa potoczy. Takie historie są potrzebne jak deszcz w czasie suszy.

 

Na jednym z forum koledze rozbili auto podczas testów po chip tuningu, też miał niezłą przeprawę.

 

Życze powodzenia.

 

Jakis link wrzuc, poczytam chetnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.