Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

3tys? wg mnie nie mozna przekraczac 2,659

 

Nie no to sie w glowie nie miesci co ludzie wymysla :D Jezeli by tak bylo, to dlaczego moc maksymalna czyli 150 koni w tym silniku uzyskujesz przy 4000 obrotow?

 

Temu komus raczej chodzilo o to, zeby nie palowac silnika jak jest zimny, ale to sie tyczy kazdego silnika, benzyny tez

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam, też jestem bardzo ciekawy jakie są optymalne obroty w naszych dislach.

 

Musze przyznać że od niedawna jestem posiadaczem E46 320D 150KM (Common rail) i to jest mój pierwszy disel.

 

Po przeczytaniu różnych postów już sam nie wiem jakie są optymalne obroty. Jedni piszą że od 2000 do 3500 - kiedy jest najlepszy moment obrotowy

 

...a z kolei inni że od dołu do 2000 i wrzucać kolejny bieg - że wtedy oszczędnie i optymalnie, ale przecież wtedy strasznie muli i podobno koło dwumasowe jest bardziej obciążane.. chyba że takie obroty to przy zwykłych dislach a nie CR..?

 

Co sądzicie :?: Na jakich Wy jeździcie obrotach :?: :?: I w końcu jakie są optymalne obroty w E46 320D M47TU 150KM (Common rail) :?: :?: :?:

Opublikowano
W takim razie do 3000 obrotów na ciepłym silniku... a na zimnym :?: :?: Słyszałem że najlepiej tak do 2000 obrotów.. ale wtedy muli.. i jak piszesz katuje dwumase :shock: to do ilu rozkręcać na zimnym silniku :?: :?: :?:
Opublikowano

na ciepłym silniku spokojnie można kręcić do 4750, a w nowszych rocznikach do 5000. oczywiście z głową, nie przez cały czas.

 

co do tego co na zimnym silniku, to ja kręcę tak do 2000-2300 dopóki nie wyjdzie z niebieskiego pola.

Opublikowano
na ciepłym silniku spokojnie można kręcić do 4750, a w nowszych rocznikach do 5000. oczywiście z głową, nie przez cały czas.

 

co do tego co na zimnym silniku, to ja kręcę tak do 2000-2300 dopóki nie wyjdzie z niebieskiego pola.

 

dokładnie ja zanim nie wyjdzie wskazówka z niebieskiego pola ( 50stopni) nie kręce wiecej niż 2000obr (spokojna jazda bez duszenia) póżniej 2500obr jak silnik osiągnie 80-90 stopni jade normalnie :8) co do optymalnych obrotów to ja w trasie jeżdze 2500-3000obr a na autostradzie 3500obr i jest ok :cool2:

Opublikowano

ogolnie nie nalezy rozgrzewac silnika na postoju, tylko zaczac jazde po kilkudziesieciu sekundach od odpalenia. i nie ma tez sensu trzymac auto na obrotach ponizej 2000 az wskazowka temperatury osiagnie pion - i my sie męczymy i silnik bo wolniej się będzie rozgrzewał. IMO po wyjściu z niebieskiego pola można zacząć już normalną jazdę.

 

swoja droga, jakie moga byc skutki nieprawidlowego traktowania zimnego silnika? szybsze zuzycie turbiny?

Opublikowano
ogolnie nie nalezy rozgrzewac silnika na postoju, tylko zaczac jazde po kilkudziesieciu sekundach od odpalenia. i nie ma tez sensu trzymac auto na obrotach ponizej 2000 az wskazowka temperatury osiagnie pion - i my sie męczymy i silnik bo wolniej się będzie rozgrzewał. IMO po wyjściu z niebieskiego pola można zacząć już normalną jazdę.

 

swoja droga, jakie moga byc skutki nieprawidlowego traktowania zimnego silnika? szybsze zuzycie turbiny?

Napewno!

Opublikowano
No normalnie cyrk....! Tak jak bym wszedł na forum " tydzień po zdaniu prawka - wrażenia z jazdy" Po przeczytaniu kilku temaŧów na forum, przestaję się dziwić, dlaczego obśmiewają tych co jeżdżą BMW.
Opublikowano
No normalnie cyrk....! Tak jak bym wszedł na forum " tydzień po zdaniu prawka - wrażenia z jazdy" Po przeczytaniu kilku temaŧów na forum, przestaję się dziwić, dlaczego obśmiewają tych co jeżdżą BMW.

 

a tobie co się dzieje?

Opublikowano
ogolnie nie nalezy rozgrzewac silnika na postoju, tylko zaczac jazde po kilkudziesieciu sekundach od odpalenia.

 

Właśnie zastanawia mnie, czemu nie można go rozgrzewać na postoju? Bez webasto aż się prosi w zimie, żeby zejść na podwórze, odpalić i spokojnie zrobić sobie śniadanie (oczywiście jak ktoś ma komfort własnego podwórza :D). Czy to nie przez dogrzewacz elektryczny płynu chłodniczego, który ostro "pyci" po akumulatorze? Jeśli tak, to mi aku nie żal i będę go na postoju zagrzewał ;)

 

No normalnie cyrk....! Tak jak bym wszedł na forum " tydzień po zdaniu prawka - wrażenia z jazdy" Po przeczytaniu kilku temaŧów na forum, przestaję się dziwić, dlaczego obśmiewają tych co jeżdżą BMW.

 

Nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi - gratulacje! Głupie odpowiedzi są dzięki Tobie.

Opublikowano
Szkodzi też panewkom, w ekstremalnych sytuacjach na zimnym panewka może się przykleić do wału i obrócić, turbinie też szkodzi, gorsze smarowanie i za gęsty olej jak zimny.

.....BMW e46.....

OO==[][]==OO

Opublikowano

Właśnie zastanawia mnie, czemu nie można go rozgrzewać na postoju? Bez webasto aż się prosi w zimie, żeby zejść na podwórze, odpalić i spokojnie zrobić sobie śniadanie (oczywiście jak ktoś ma komfort własnego podwórza :D). Czy to nie przez dogrzewacz elektryczny płynu chłodniczego, który ostro "pyci" po akumulatorze? Jeśli tak, to mi aku nie żal i będę go na postoju zagrzewał ;).

 

głównie dlatego, że to nie ma sensu - silnik na wolnych obrotach generuje mało ciepła, słabo się nagrzewa podczas stania, dłużej pracuje w niskiej temperaturze.

Opublikowano
nie można nagrzewać na postoju ponieważ silnik diesla ma słaby bilans cieplny , jako że ma dużo wyższą sprawność niż silnik benzynowo czyli mniej energii jest przekształcana w ciepło czyli wolniej się nagrzewa stąd te wszystkie elektryczne dogrzewacze i webaasta .... a tak dla eksperymentu spróbuj go nagrzać na wolnych obrotach :D nie wiem czy się uda ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
nie można nagrzewać na postoju ponieważ silnik diesla ma słaby bilans cieplny , jako że ma dużo wyższą sprawność niż silnik benzynowo czyli mniej energii jest przekształcana w ciepło czyli wolniej się nagrzewa stąd te wszystkie elektryczne dogrzewacze i webaasta .... a tak dla eksperymentu spróbuj go nagrzać na wolnych obrotach :D nie wiem czy się uda ...

 

a przy okazji, jak ty obchodzisz się z zimnym silnikiem? masz w głowie jakieś swoje wytyczne jak jeździć dopóki się nie rozgrzeje?

Opublikowano
standard ... odpalam rano 20 sekund ruszam ... potem nie przekraczam 2 tyś dopóki nie osiągnie powiedzmy pierwszej kreski za niebieskim wtedy mogę sobie pozwolić powiedzmy do 2,5 tyś a od połowy ...... :twisted: zresztą chyba każdy słyszy kiedy jego silnik pracuje w optymalnych warunkach .....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
warto dodać też, że w momencie zejścia wskazówki z niebieskiego pola mamy już 55 stopni, przy pierwszej kresce jest już jakieś 70-80.
Opublikowano
Gdy niedogrzewał mi termostat wskazówka była w pionie, ale motor miał około 78st. - także z tą wskazówką różnie jest - najlepiej odpalić sobie test 7.0 zaraz po uruchomieniu zimnego silnika i porównać przyrost temperatury.
Opublikowano
Dokładnie jak TC uważam,że diesel nie nagrzeje się na postoju(na wolnych obrotach),musi dostać obciążenie. Co do jazdy to dopóki nie zejdzie wskazówka temp. z niebieskiego pola staram się nie gonić motoru, zwykle nie przekracza to 2000 rpm.Odpalasz,jedziesz i nie pałujesz aż wskazówka nie zejdzie z niebieskiego pola :D
Opublikowano
Dokładnie jak TC uważam,że diesel nie nagrzeje się na postoju(na wolnych obrotach),musi dostać obciążenie. Co do jazdy to dopóki nie zejdzie wskazówka temp. z niebieskiego pola staram się nie gonić motoru, zwykle nie przekracza to 2000 rpm.Odpalasz,jedziesz i nie pałujesz aż wskazówka nie zejdzie z niebieskiego pola :D

 

i tyle w tym temacie :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.