Skocz do zawartości

mation4

Zarejestrowani
  • Postów

    53
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW E70 X5 4.0d 306KM 2012r
  • Lokalizacja
    Łódź

Osiągnięcia mation4

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. Wywalił błąd czujnika położenia wału korbowego. Auto u mechanika, mówi że trzeba wyjąć skrzynię biegów aby wymienić czujnik, czy to prawda :?: Nowy oryginalny czujnik 500zł :!: :?: Taki zbieg okoliczności.. duże wzniesienie, olej i benzyna spłynęły w dół, silnik pracuje tak 1-2 minuty, czerwona lampka od oleju, 1/5 paliwa w baku, kręci ale nie odpala a tu nagle okazuje się że to czujnik wału korbowego?
  2. Olej był przy kresce minimum, dolałem do lekko ponad połowy miarki po zgaszeniu silnika. Paliwo w ilości 1/5 baku. Próba odpalenia na plaku nie powiodła się... :cry:
  3. Witam, BMW model E46 320d 150KM z 2003r kręci ale nie odpala po takiej historii: żona próbowała wyjechać z garażu podziemnego w którym był duży kąt nachylenia i bardzo jej to ciężko szło.. w ostateczności musieliśmy się przesiąść i ja wyjechałem. Auto chodziło 1-2 minuty pod dużym kątem, przód w górze, silnik pracował, w środku 4 osoby, gdy wsiadłem za kierownicę ruszyłem w górę po wzniesieniu - zauważyłem że zapaliła się czerwona lampka od oleju, gdy wyjechałem z garażu na prostą auto zaczęło aż się trząść, szybko zgasiłem silnik. Sprawdziłem poziom oleju - był przy minimum, więc dolałem. Od tej pory silnik kręci ale nie odpala. Co to może być??
  4. Ja też mam bardzo cichy dźwięk na AUX'ie, płaski i bez basu. We wszelkich ustawieniach nie widzę/nie mogę podgłośnić dźwięku. Co zrobić? Oczywiście na podłączonym użądzeniu dźwięk jest na full. Radio BMW BUSINESS CD, BMW E46 sedan z września 2003 roku Kabelek 10 pinowy z 3 użytymi wtykami (4 i 8, 9) podłączony pod Sound-System, dokładnie jak na aukcji: http://allegro.pl/wejscie-gniazdo-kabel-aux-line-in-bmw-e46-e39-bm3j-i4215410766.html http://images64.fotosik.pl/1076/a5c43a5f73391c88med.jpg Takie są ustawienia: http://images62.fotosik.pl/1076/359fcb181d783785med.jpg http://images63.fotosik.pl/1073/5a1ed818ce02ec69med.jpg http://images65.fotosik.pl/1076/1116a07fbb0a1224med.jpg http://images63.fotosik.pl/1073/d80b9b45b6fd619fmed.jpg http://images65.fotosik.pl/1076/e9f8a2f2011705ddmed.jpg http://images65.fotosik.pl/1076/e1c0bb55b8efa6ddmed.jpg http://images62.fotosik.pl/1076/ed50b3d6aad7dfbdmed.jpg Jak mogę polepszyć jakość dźwięku?
  5. wszyscy zapadli w sen zimowy? ;) Nikt nie wypowie się co to może być.. Po paru testach przepływki - po dogazowaniu auta - falowanie obrotów narazie znikło, tak jak by przedmuchało silnik i wszystko wróciło do normy. Jednak ekonomizer przy 4 biegu i gazie do podłogi cały czas pokazuje 20 a na 5 biegu dochodzi do 18-19 litrów.. i to lekkie kopcenie - chyba że diesle tak mają :?:
  6. mam identyczne objawy jak "mmizu" - testu przepływki wypadł następująco: przy 4 i gaz w podłodze -> ekonomizer jest na 20, później przy 100km/h po wrzuceniu 5 i gazie w podłodze ekonomizer na 18... czy to oznacza że przepływomierz nawalił?? w świetle reflektorów aut jadących za mną widziałem dosyć sporą chmurę dymu przy tym teście.. obroty lekko mi falują między 1800 a 2200 przy zimnym silniku przy stałej jeździe na 2 i 3 biegu
  7. Sorry przeoczyłem. Nie chodzi o to na jakich stacjach tankujecie, tylko które paliwo: zwykły diesel czy premium? Oczywiści chodzi mi tylko o wypowiedzi osób które mają silniki common rail. Jeśli uważasz że niepotrzebna, że tylko i wyłącznie zwykłe paliwo to proszę wyjaśni czemu tak sądzisz. I dlaczego tak dużo o tym piszą że Common Raila trzeba zalewać ON Premium… Jak wiemy w E46 320D przy silniku 150 konnym zamontowany jest silnik z układem Common Rail II generacji dzięki czemu ciśnienie wtrysku jest dość duże bo wynosi 160 MPa. A do takich silników powinno się używać paliwa bardzo czystego i o dobrych własnościach smarnych. Wszystkie ruchome elementy układu Common Rail są smarowane paliwem. Większość speców wypowiadających się w czasopismach motoryzacyjnych i na portalach miłośników czterech kółek piszą że do aut z silnikiem Common Rail trzeba lać tylko i wyłącznie paliwa Premium. Aby nie uszkodzić brudnym paliwem wtryskiwaczy pracujących pod wysokim ciśnieniem (brudne - czyli gorszej jakości zwykły diesel) Gdzie indziej piszą że paliwa Premium są bardziej suche i mogą tylko zaszkodzić. Jeszcze inni piszą że paliwa Premium to zwykła propaganda. A gdzie leży prawda.. Jakim paliwem zalewać bak aby nie martwić się że po 50 tys. padną mi wtryskiwacze które są bardzo drogie przy wymianie, ewentualnie regeneracji. Sondę utworzyłem bo jestem ciekaw jakim paliwem zalewają swoje baki - miłośnicy swoich bmw z silnikiem Common Rail.
  8. Chodzi głównie o tankowane paliwo w autach z silnikiem Common Rail czyli jeśli chodzi o BMW serii 3 w wersji E46 to będą silniki: 320D 150KM, 330D 184KM i 330D 204KM. A np. w E90 to raczej wszystkie silniki diesla. Silniki 318D 115KM i 320D 136KM w E46 nie są wyposażone w układ Common Rail tylko pompę wtryskową więc użytkownicy aut z którymś z wymienionych silników proszę nie brać udziału w ankiecie.
  9. Odpowiedz na pytanie który rodzaj paliwa tankujesz.
  10. Dowiedziałem się coś takiego, że paliwo z tak zwanego powrotu - nadmiar z wtrysków i szyny CR - nie wraca do baku, tylko miesza się z paliwem podanym z baku -> w pompce i filtrze. Więc ten zawór podgrzewacza jest „takim” podgrzewaczem bo pozwala podnieść temperaturę ropy gdy silnik już pracuje, paliwo w powrocie ma większą temperaturę niż paliwo w baku. To teraz pytanie czy odpalając zimne auto paliwo jest podgrzewane? W jakikolwiek sposób?
  11. Jestem ciekawy czy w modelach E46 silnik diesel 2.0 150KM montowany jest pogrzewacz paliwa.. do czego służy ta część montowana zaraz przy filtrze paliwa – nr części 13327787822 o nazwie - zawór podgrzewania. Część nr 3 na rysunku: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AS71&mospid=47635&btnr=13_0957&hg=13&fg=10 http://images35.fotosik.pl/1107/5865e9d8d9409c42.jpg http://images50.fotosik.pl/1313/42cf53cfa2620636m.jpg Nie widać na rysunkach żeby do tej części podpinany był jakiś prąd a przecież podgrzewacz powinien pobierać prąd i powinien mieć grzałkę. Więc do czego służy ta część? W książce „Sam naprawiam samochód BMW serii3” H.R. Etzold też jest napisane że w silnikach diesla przy filtrze paliwa znajduje się podgrzewacz w celu podgrzania paliwa aby zwiększyć jego płynność w niskich temperaturach - na str. 268 http://images39.fotosik.pl/1241/91a19984ff81fb1b.jpg Ale jak ten zawór podgrzewania może podgrzewać paliwo? Np. w modelu E90 2.0 diesel na schemacie widać dokładnie podgrzewacz z podłączeniem do prądu http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VC31&mospid=48480&btnr=13_1115&hg=13&fg=10 Jak to jest w naszych E46 :?: Jak wiemy przy ujemnych temperaturach z paliwa lubi wytracać się parafina co może być powodem zapchania filtra i unieruchomienia auta.
  12. Za bardzo nikt mi nie doradził, więc sam podzielę się tym jak zrobiłem: Podpoiłem się pod tylne głośniki w półce i stamtąd pociągnąłem sygnał audio do konwertera. Od konwertera przewody RCA podpiąłem pod wejście we wzmacniaczu. Sygnał włączający wzmacniacza – remote podpiąłem pod biały kabelek we wzmacniaczu antenowym, który znajduje się w lewym tylnim słupku. // wzmacniacz włącza się na zgaszonym silniku tylko gdy włączę radio, natomiast kiedy silnik jest odpalony wzmacniacz jest ciągle włączony. Dodam że jak podpiąłem się na próbę do radia – 16 pin od wysuwanej anteny było tak samo.. (wzmacniacz również włączony przy odpalonym silniku i wyłączonym radiu) więc zostałem przy podpięciu przy lewym tylnim słupku żeby nie ciągnąć kabla przez. całe auto. Zasilanie wzmacniacza – czerwony przewód na bezpieczniku podłączony do „ + ” w akumulatorze. Masę – czarny przewód (u mnie czerwony bo czarnego już nie miałem) „ - ” podłączyłem do podwozia, z prawej strony w bagażniku pod obiciem. Więcej tutaj: viewtopic.php?f=92&t=168112&p=1225859#p1225859 http://images47.fotosik.pl/1222/5d46a6a9ef19ce3am.jpg
  13. Podpoiłem się pod tylne głośniki w półce i stamtąd pociągnąłem sygnał audio do konwertera. http://images41.fotosik.pl/1188/a1704e6caaf0bcf8m.jpg Od konwertera przewody RCA podpiąłem pod wejście we wzmacniaczu. Sygnał włączający wzmacniacza – remote podpiąłem pod biały kabelek we wzmacniaczu antenowym, który znajduje się w lewym tylnim słupku. // wzmacniacz włącza się na zgaszonym silniku tylko gdy włączę radio, natomiast kiedy silnik jest odpalony wzmacniacz jest ciągle włączony. Dodam że jak podpiąłem się na próbę do radia – 16 pin od wysuwanej anteny było tak samo.. (wzmacniacz również włączony przy odpalonym silniku i wyłączonym radiu) więc zostałem przy podpięciu przy lewym tylnim słupku żeby nie ciągnąć kabla przez całe auto. Zasilanie wzmacniacza – czerwony przewód na bezpieczniku podłączony do „ + ” w akumulatorze. Masę – czarny przewód (u mnie czerwony bo czarnego już nie miałem) „ - ” podłączyłem do podwozia, z prawej strony w bagażniku pod obiciem. A tu sprzęt, który zamontowałem: http://images45.fotosik.pl/1183/2ddf3deb0ed2ddcam.jpg Skrzynia basowa ciśnieniowa (zamknięta) typu skos - 21,77 litra, zmontowana przez „wojtekaudio4550” z allegro - plecam, z płyty MDF 18mm metodą kanałową. Wytłumiona białą otuliną, terminal wraz z przewodem do głośnika, szary kolor obicia. Trwała konstrukcja zapewnia dużą dynamikę basu. Wymiary skrzyni: wysokość 38cm, szerokość 38cm, głębokość podstawa dolna 30cm, głębokość podstawa górna 14cm, kąt pochylenia ściany frontowej (z głośnikiem) ok. 68 stopni. http://images43.fotosik.pl/1221/ae5bd3de80c85fd7m.jpg W skrzyni głośnik podłączony równolegle – PowerBass S-10D -> 2 Ohm (zalecana moc wzmacniacza 150-200W RMS) głośnik 2-cewkowy o średnicy 25 cm moc max 550W moc RMS 275W impedancja 4 Ohm + 4 Ohm pasmo przenoszenia 32 Hz - 500 Hz skuteczność 1W/1m 90 dB średnica cewki 51 mm magnes 3,3 kg, wentylowany membrana 4-warstwowa masa papierowa wzmacniana wełną górne zawieszenie ze santoprenu przewody cewki zaszyte w dolne zawieszenie - duża trwałość. http://images45.fotosik.pl/1222/925a65fafe70b97cm.jpg Zasilany wzmacniaczem 1-kanałowym Blaupunkt GTA 1300 750W Monoblock który charakteryzuje się następującą specyfikacją: moc max 1 x 750 W @ 4 Ohm moc max 1 x 900 W @ 2 Ohm moc RMS 1 x 300 W @ 4 Ohm moc RMS 1 x 450 W @ 2 Ohm pasmo przenoszenia 10 Hz do 300 Hz impedancja obciążeniowa od 2 Ohm płynnie regulowane poziom sygnału wejścia (8V - 300mV) płynne podbicie basów 0 - 12 dB stosunek sygnału do szumu > 90 dBA zniekształcenia < 0.04 % impedancja wejściowa >10 kOhm współczynnik tłumienia > 100 filtr dolnoprzepustowy 50 - 250 Hz subsonic filter 20 -55 Hz x-over 30 - 300 Hz dodatkowe wyjście sygnału A wszystko po zamontowaniu prezentuje się tak http://images47.fotosik.pl/1222/5d46a6a9ef19ce3am.jpg http://images41.fotosik.pl/1188/ff0bf8a1df078c53m.jpg http://images49.fotosik.pl/1195/c5464bfecf82a020m.jpg http://images39.fotosik.pl/1188/2a48405acfeb81f4m.jpg http://images35.fotosik.pl/1035/941c2bc7b7055f72m.jpg :D Może ktoś podpowie jak ustawić – wysterować ten wzmacniacz.. http://images37.fotosik.pl/1184/6b302bba5ad5f147m.jpg - poziom sygnału wejścia, level 8V - 0,3V -> pokrętło mam ustawione na środku skali 4/7 - podbicie basów, bass boost 0 - 12 dB -> pokrętło ustawione na 6/7 poziomu skali - x-over freq 30 - 300 Hz -> pokrętło ustawione na 3/7 poziomu skali - subsonic filter 20 - 55 Hz -> pokrętło ustawiłem na środku skali 4/7 - config aux out amp BY | LP | BY -> ustawione na lewym BY http://images50.fotosik.pl/1231/86916bba26cbe6dfm.jpg Natomiast konwerter RCA – prawy i lewy kanał pokrętła ustawione na połowę skali 4/7 Ma ktoś propozycje jak to inaczej wysterować.. jak lepiej :?: :?:
  14. Dostałem się u siebie do tego wzmacniacza antenowego o którym mowa fotka -> http://www.realoem.com/bmw/diagrams/d/g/204.png i po podłączeniu "remote" pod biały kabelek wzmacniacz uruchamia się gdy włączam radio na zgaszonym silniku natomiast na odpalonym silniku - ZAWSZE SIĘ WŁĄCZA, nawet gdy radio jest WYŁĄCZONE.. i teraz pytanie czy tak powinno być?? Nie można się gdzieś podpiąć żeby wzmak włączał się zawsze-tylko, gdy włącze radio.. nie zawsze słucham radia jak jadę autem.. a wzmak teraz pracuje. Dodam że nie mam w bagażniku oryginalnego wzmacniacza bmw audio fotka -> http://www.realoem.com/bmw/diagrams/y/h/216.png pod którego mógłbym podpiąć "remote", zamiast wzmacniacza mam moduł bluetooth fotka -> http://www.realoem.com/bmw/diagrams/j/f/169.png do którego idzie wiązka przewodów, taka jak ta: http://images46.fotosik.pl/1153/fbc01b324e2beee8m.jpg ale niestety nie wykrywam tam napięcia na białym kabelku po uruchomieniu radia.
  15. ...a jak podpiąć wzmacniacz pod instalację auta.. remote i audio z kabli (nie z radia RCA) kabel zasilający czerwony na bezpieczniku, podłączę do „ + ” w akumulatorze masę „ - ” kabel czarny podłączę do podwozia np. w miejscu jak na fotce poniżej http://images47.fotosik.pl/1197/81eddf6c8d962df5m.jpg uruchamianie wzmacniacza, kabel sterujący – remote podłączam bodajże pod biały przewód we wzmacniaczu antenowym w tej szarej wtyczce ??? (tutaj coś o tym pisze: viewtopic.php?f=92&t=112452) tylko że moja wtyczka jest trochę inna.. chyba więcej przewodów.. http://images39.fotosik.pl/1164/afcb15eff743156fm.jpg a teraz najważniejsze gdzie się podłączyć pod wyjście sygnału audio?? NIE podłączam się bezpośrednio do radia - RCA W instrukcji piszą że pod: prawy kanał audio („ + ” niebiesko-czarny przewód i „ - ” brązowo-pomarańczowy przewód) lewy kanał audio („ + ” żółto-czarny przewód i „ - ” brązowo-pomarańczowy przewód) Instrukcja: http://www.bavariansoundwerks.com/product-extras/d110.e46s_Subwoofer_System_Install_Guide.pdf Tylko czy te przewody są z tej wtyczki od wzmacniacza ??? moja wtyczka w porównaniu z tą z instrukcji wygląda jakby na większą.. więcej przewodów.. http://images46.fotosik.pl/1153/fbc01b324e2beee8m.jpg czy może z którejś wiązki przewodów??? z 2, 4 bo z 3 raczej nie http://images40.fotosik.pl/1188/a73b1ec3bb73ff91m.jpg Bo jak już się podepnę pod te przewody to prowadzę je do wejścia we wzmacniaczu HIGH INPUT i po sprawie. http://images47.fotosik.pl/1197/b95e906f132124aem.jpg lewa strona wnętrza bagażnika.. ?wzmacniacz antenowy? http://images49.fotosik.pl/1171/2877deeafc23705bm.jpg wzmacniacz antenowy z bliska http://images40.fotosik.pl/1188/36fcc1e37423ec8am.jpg wtyczka odłączona od wzmacniacza antenowego http://images49.fotosik.pl/1171/d2f72fab039736a6m.jpg ta sama wtyczka bez osłonki plastikowej http://images46.fotosik.pl/1153/fbc01b324e2beee8m.jpg szara strona wtyczki http://images35.fotosik.pl/1010/2056e820485b0167m.jpg czarna strona wtyczki http://images49.fotosik.pl/1171/7bde51da468898c6m.jpg a tutaj prawa strona z akumulatorem http://images50.fotosik.pl/1207/aa2dd1ad88efa16bm.jpg bagażnik centralnie http://images43.fotosik.pl/1197/a775c1fae26434afm.jpg
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.