Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. Jak w temacie mam pytanie apropo tylnego zawieszenie w mojej Buni.

Autko to 320d 136km 1999r sedan.

Więc problem jest następujący, wychodząc pewnego dnia z domu zaobserwowałem, że auto jest chyba trochę przechylone( patrząc się od tyłu na prawe koło leżała niżej)

Po wizycie u mechanika stwierdził że sprężyna traci właściwości i w efekcie siada jedna strona. Kupiłem sprężynki, gumowe podkładki pod i nad je. Następnego dnia wpadam do niego i stwierdzamy że simerbloki na lewej stronie wszystkie 4 sztuki do wymiany, prawa w miarę ok ale zakupiłem komplet po 4 sztuki na koło. na następny dzień wpadam po auto i niby ok stoi w miarę równo wsiadłem i faktycznie cisza z jakimiś odgłosami dochodzącymi z tyłu. Przyjechałem pod dom a auto dalej przechylone na tą samą stronę i to jest prześwit pomiędzy nadkolem a oponą dobre 4cm różnicy. Więc o co chodzi zastanawiamy się razem z mechanikiem. Podsumujmy co mymieniłem

 

2 Sprężyny

8 simerbloków

oraz Amorki jakieś pół roku temu

Praktycznie cała zawiecha z tyłu zrobiona.

 

Nie wiem kompletnie co może być przyczyna. Proszę was o pomoc i dzięki z góry...

Edytowane przez melon115
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego nie Ty jeden masz z Tym problem. Dużo osób sie z tym spotyka i nikt do konca nie wie co jest tego przyczyną.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano

W takim przypadku kiedy siada jedna sprężyna to trzeba wymienić dwie sztuki po prawej i lewej stronie.

Wysokość prześwitu jest oparta właśnie na sprężynach. Najlepiej jak wymienisz dwie jednakowe sprężyny o takiej samej wysokości i twardości w stosunku do starych sprężyn.

Być może założyłeś niższą od poprzedniej i dla tego jest taka różnica.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ile masz paliwa w zbiorniku? Może system wyrównywania poziomów paliwa nawala.
Opublikowano

Co do sprężyn tak jak napisałem zostały wymienione z dwóch stron. A wiem że auto stało równo przed tą przygodą a nawet jak by zostały wymienione na miększe/twardsze wyższe/niższe niż te które wyciągliśmy to nie powinno być różnicy między lewą a prawą stroną. Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie że nie byłem jeszcze na zbieżności, nie wiem czy będę tam jeszcze zaglądał w poszukiwaniu przyczyny więc auto narazie stoi.

 

Co do paliwa to interesuje mnie ta sugestia bo nie wiem co kolega BaX chce zasugerować i w jaki sposób ten system wyrównywania paliwa działa i czy to daje skutek który opisałem, w baku mam jakieś 10l.

Opublikowano

Napisałeś że została wymieniona sprężyna a nie sprężyny.

Zobacz jeszcze na gniazda na których opiera się ta sprężyna po tej niższej stronie , może tam jest coś siadnięte.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do paliwa to interesuje mnie ta sugestia bo nie wiem co kolega BaX chce zasugerować i w jaki sposób ten system wyrównywania paliwa działa i czy to daje skutek który opisałem, w baku mam jakieś 10l.

 

Zbiornik paliwa ma dwie komory, w każdej jest pompa, system działa w ten sposób, że utrzymywana jest stała ilośc w obu komorach po to aby jednakowo rozłożyć masy lewa/prawa strona.

Opublikowano

Więc skoro mam około 10l myślę że nie jest to taki ciężar by dawało aż taki nacisk na tą niższą stronę.

Na początku tygodnia zaglądne na to gniazdo i zobaczymy czy można to wykluczyć.

Opublikowano

Więc skoro mam około 10l myślę że nie jest to taki ciężar by dawało aż taki nacisk na tą niższą stronę.

Na początku tygodnia zaglądne na to gniazdo i zobaczymy czy można to wykluczyć.

Opublikowano
miałem podobny problem ale w audi okazało się że mam zapieczony amortyzator i to z przodu , z przodu nie było prawie żadnej różnicy ale lewa tylna strona wypięta jak do srania ;) może u ciebie jest podobnie jedź może na stacje diagnostyczna i spawdź
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Co do paliwa to interesuje mnie ta sugestia bo nie wiem co kolega BaX chce zasugerować i w jaki sposób ten system wyrównywania paliwa działa i czy to daje skutek który opisałem, w baku mam jakieś 10l.

 

Zbiornik paliwa ma dwie komory, w każdej jest pompa, system działa w ten sposób, że utrzymywana jest stała ilośc w obu komorach po to aby jednakowo rozłożyć masy lewa/prawa strona.

 

Autko po przejechaniu 100km się wypoziomowało aczkolwiek nie do końca, pojechałem do zakładu na geometrie i w tym momencie jest różnica może 1cm o czym pisali koledzy wcześniej.

 

Następna sprawa trafnie moim zdaniem stwierdzona to właśnie czujnik wyrównywania poziomu paliwa w baku.

Zatankowałem 31l ON wjechałem na kanał i pukam w jedną komorę PEŁNO w drugą komorę PUSTO.

Czy w takim momencie gdy jest taka różnica 1cm czy rozkład (np taki jak ja tu opisałem) paliwa może to powodować ??

Chciałbym też się dowiedzieć w takim razie czy bedzie błąd na kompie ? Gdzie ten czujnik się znajduje no i jakieś części...

Opublikowano

Więc jeżeli chodzi o ten 1cm to też mi nie przeszkadza pewnie dlatego ze na oko nie widac.

chodzi mi tu przy okazji o pompke w komorze baku skoro są dwie komory i dwie pompki w nich a jeden z nich częściej jest pusty to czy ta pompka wogóle działa ???

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nie wiem czy to dobry pomysł ,ale co myslicie o tym zeby pod jedna sprężynę podłożyć gumę. Wiadomo pod ta prawa.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

  • 1 rok później...
Opublikowano
Zaświtał mi w głowie pomysł żeby pomierzyć sadzając kierowcę za kierownicą. myślałem wstępnie że to spowoduje być może podniesienie się prawej strony. a tu efekt był taki że przysiadłą jeszcze o kolejne z 2 mm. Więc myśle hm... no dobra to jeszcze sprawdze strone lewą czyli kierowcy jak on tam siedzi za kółkiem, i co się okazało ze lewa strona kierowcy przysiadła nie jak pasażera o 2mm ale o jakieś 8-9 mm praktycznie zrównując się z prawą..

 

Nic nie rozumiem z tych wywodów. W pierwszym zdaniu piszesz, że posadziłeś osobę na miejscu kierowcy i wada się pogłębiła o 2 mm. W drugim zdaniu de facto o tym samym doświadczeniu z miejscem kierowcy i się poprawiło, tzn. wyrównała się wysokość, czyli prawa się podniosła i samochód stoi równo. :norty:

Opublikowano
Właśnie jestem po wymianie sprężyn na Eibach Pro Kit i u mnie też strona kierowcy jest o centymetr wyżej. Przed wymianą, na seryjnych sprężynach była dokładnie taka sama różnica. Mechanik sprawdził zawieszenie i wszystko jest w dobrym stanie, więc tak musi być.
Opublikowano
zastanawia mnie jedna rzecz - na testach (nr 6) zauważyłem że z ok.36 l paliwa po lewej mam 8 coś tam, a po prawej 27 coś tam. auto w stanie spoczynku - więć jeśli pompka działa tylko gdy auto jest odpalone (co logiczne) to prawa strona o jakieś 20 kg jest cięższa i auto krzywo stoi.
Opublikowano
no tak, ale jesli po zgaszeniu auta pompka nie chodzi i paliwo zostaje w wiekszej ilosci po stronie pasazera - to po prawej stronie ciezar jest wiekszy i auto krzywo stoi.
  • 3 lata później...
Opublikowano
Ja mam podobny problem i już myślałem ze jestem przewrażliwiony ale zauważyłem również ze opona od tej niższej strony szybciej sie zużywa. Moje BMW to 320d sport 2008r rozmiar opon 255/35 R18.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.