Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam problem z BMW E46 330 Ci

Auto stało zimą w garażu, było odpalane 2 razy w tygodniu

Wczoraj pojechałem pośmigać i rozruszać wózek.

Oczywiście bez szaleństw, po zrobieniu ok 20 kilometrów, zapaliła sie kontrolka chłodnicy.

Podczas parkowania w garażu załważyłem pare z pod maski, płyn sie zagotował, ale wskazówkabyła była w pionie.

Ubyło ok 1.5 litra płynu. Po dolaniu płynu i odpaleniu wózka słychać że płyn sie gotuje. Wiatrak stoi w miejscu.

Co to moze być, i jakie są koszta naprawy.

 

Z góry dzięki za pomoc

Opublikowano
oooo zaczęli się pokazywać ludzie którzy mają problemy z benzynką .... :D chodzi ci o elektryczny wiatrak ? a jeśli twierdzisz że poleciała para to gdzieś jest wyciek !!! sprawdzałeś czy w chłodnicy w ogóle był płyn a nie woda przez zimę ....?

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Easy, easy. Zobacz na wentylator jaki masz, może być siemensa lub bosha. Jeden ma osobny moduł sterowania na obudowie wentylatora podpięty dwoma kabelkami do silnika wentylatora, drugi zintegrowany - trzy kable idą prosto do silnika wentylatora. Prawdopodobnie wysiadł Ci ten moduł jak mówisz, że ciepły silnik nie kręci wentylatorem, włącz na wszelki wypadek jeszcze klime na panelu i wtedy wentylator powinien się kręcić przy ciepłym silniku. To czy coś poleciało więcej z powodu efektów wizualnych i ubytku płynu nie wiem, jak było odpalane przez zime nie powinno się nic 'zastać' ale jak miałeś kiepski płyn to przy tych mrozach jak go ścieło gdzieś w silniku moga być problemy.

 

Pozdro.

Opublikowano
Powinieneś się zamknąć w 10.000,- PLN z wymianą silnika.

 

Ja żartowalem :)

 

Myślę, że mial niedokręcony korek i zapowietrzyl uklad. Wentylator przy tej temp. zewnętrznej nie powinien się jeszcze wlączyć tym bardziej że wskaźnik wskazywal pion.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Powinieneś się zamknąć w 10.000,- PLN z wymianą silnika.

 

Ja żartowalem :)

 

Myślę, że mial niedokręcony korek i zapowietrzyl uklad. Wentylator przy tej temp. zewnętrznej nie powinien się jeszcze wlączyć tym bardziej że wskaźnik wskazywal pion.

 

Dlatego jak włączy klimatyzację to się włączy lub będzie włączał okresowo - znaczy, że moduł działa.

Opublikowano

Teraz mam dylemat.

Obstawiałem termostat, że jest na małym obiegu i dlatego wiatrak sie nie załancza,

na domiar złego wózek jest w innym miejscu niż ja, a brat był na tyle zdolny, że dolał płyn

i odpalił wózek z odkręconym korkiem wlewu płynu chłodniczego, bo myślał że tak sie odpowietrza.

Wózek tak pochodził z 10 minut po czym płyn sie zagotował. Jutro jade do mojej srebnej ślicznotki,

ale już nie wiem od czego zacząć, chyba ją odpowietrze, ale myśle że termostat też jest do bani, w czasie jazdy kontrolka chłodnicy zapalała sie i gasła, a płyn wyrzuciło chyba korkiem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak na moje niemotoryzacyjne oko to przy walniętym /zamkniętym/ termostacie nie może Ci się zagotować płyn w chłodnicy bo wtedy w niej po prostu nie krąży. Ale wtedy jak byś zagotował płyn w silniku temp. na wskaźniku by wyszła po za skale.

 

Kontrolka od chłodnicy jest chyba od poziomu cieczy, nie temperatury. Czujnik jest od spodu w zbiorniku wyrównawczym.

Opublikowano
A mojim zdaniem dlaej jest to termostat gdyż jesli ma zblokowany termostat to woda bedzie wywalana przez zbiorniczek wyrównawczy i ewidentnie będzie wiadac jak ja wypycha od dołu czyli wraca ona weżem zasilajacym bo termostat jest cały czas zamkniety...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A mojim zdaniem dlaej jest to termostat gdyż jesli ma zblokowany termostat to woda bedzie wywalana przez zbiorniczek wyrównawczy i ewidentnie będzie wiadac jak ja wypycha od dołu czyli wraca ona weżem zasilajacym bo termostat jest cały czas zamkniety...

 

No to wystarczy sprawdzić czy dolny wąż jest gorący i będzie jasne czy płyn wraca czy nie.

Opublikowano

Witam

Płyn wycieka mi z niebieskiego koreczka na dole chłodnicy, jest to chyba korek spustowy.

Jak to naprawić, wymienić korek uszczelkę, i czym to jest spowodowane, może padło coś jeszcze.

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Podepne sie do tematu, znajomy zostawił mi wczoraj e46 330Ci z pękniętym zbiorniczkeim od płynu, po wymianie na nowy silnik ogólnie gotuje sie, pochodzi kilka min i wąż robi sie mega twardy i po popuszczeniu odpowietrznika leci para przez 5 minut, termostat jest chyba ok bo wąż dolny i chłodnica do pewnego momentu są zimne jak chwile auto pochodzi to robią sie ciepłe,

 

dziwne jest to że nawet na zupełnie zimnym silniku przy zapalaniu jak korek jest otwarty wywala conajmniej litr płynu, do pewnego momentu odpowietrza sie dobrze czyli z odpowietrznika leci sam płyn, jak sie go zakręciu to po kilku min. para z płynem i na koniec sama pare.

 

pompa wody ? czy głowica ?

 

dodam że przez tą małą dziurke w środku w zbiorniczku nie leci płyn a chyba powinien przy sprawnej pompie ?

Opublikowano
Ok,dzięki u mnie tak jest.Pytam bo miałem problemy z ogrzewaniem,dolałem płynu odpowietrzyłem i jest może nie do końca ale prawie git.
Opublikowano
Podepne sie do tematu, znajomy zostawił mi wczoraj e46 330Ci z pękniętym zbiorniczkeim od płynu, po wymianie na nowy silnik ogólnie gotuje sie, pochodzi kilka min i wąż robi sie mega twardy i po popuszczeniu odpowietrznika leci para przez 5 minut, termostat jest chyba ok bo wąż dolny i chłodnica do pewnego momentu są zimne jak chwile auto pochodzi to robią sie ciepłe,

 

dziwne jest to że nawet na zupełnie zimnym silniku przy zapalaniu jak korek jest otwarty wywala conajmniej litr płynu, do pewnego momentu odpowietrza sie dobrze czyli z odpowietrznika leci sam płyn, jak sie go zakręciu to po kilku min. para z płynem i na koniec sama pare.

 

pompa wody ? czy głowica ?

 

dodam że przez tą małą dziurke w środku w zbiorniczku nie leci płyn a chyba powinien przy sprawnej pompie ?

 

Jeśli nie leci ci płyn przez dziurkę to nie znaczy że pompa może być i pompa ale jak jest zapowietrzony układ to też nie bedzie leciec płyn.Dodaj lekko gazu i zobacz czy wtedy bedzie lecieć.

Opublikowano
Teraz mam dylemat.

Obstawiałem termostat, że jest na małym obiegu i dlatego wiatrak sie nie załancza,

na domiar złego wózek jest w innym miejscu niż ja, a brat był na tyle zdolny, że dolał płyn

i odpalił wózek z odkręconym korkiem wlewu płynu chłodniczego, bo myślał że tak sie odpowietrza.

Wózek tak pochodził z 10 minut po czym płyn sie zagotował. Jutro jade do mojej srebnej ślicznotki,

ale już nie wiem od czego zacząć, chyba ją odpowietrze, ale myśle że termostat też jest do bani, w czasie jazdy kontrolka chłodnicy zapalała sie i gasła, a płyn wyrzuciło chyba korkiem.

 

Kolego z tym wiatrakiem to jest różnie.Poczytaj tu może coś Ci to pomoże.tylko przeczytaj całe to może zrozumiesz. viewtopic.php?f=69&t=137022

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

W myśl zasady lepiej późno niż wcale odpisuje.

Pękł mi zbiorniczek wyrównawczy, po wymianie na nowy jest git. DRAŃSTWO tak pękło że nie było tego widać.

Opublikowano
Panowie,podepnę się jeśli chodzi o termostat,kiedy jest walnięty jak wąż dolny jest ciepły czy zimny?

Jak się nie otwiera to dolny wąż jest chłodny

brokat_
Opublikowano
z tymi zbiorniczkami to chyba jakies fatum mi wczoraj pekl mam nadzieje ze po wymianie bedzie ok

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.