Skocz do zawartości

318is Temperatura silnika


BaziG

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

 

mam takie pytanko. Podczas panujących mrozów zauważyłem, że podczas jazdy nigdy niema optymalnej temp silnika (wskazówka w pionie), gdy zatrzymam auto po paru minutach wskazówka dochodzi do pionu. PYTANIE- czy też tak macie, że podczas jazdy w tych mrozach nie macie wskazówki w pionie tylko na pozycji 2/4?. Czy mam walniety termostat.

 

Proszę o pomoc

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie termostat.

 

Aha i 2/4 to też połowa, ale domyślam się, że chodziło ci o położenie między końcem niebieskiego pola, a kolejną kreską przed połową.

Sprawdź, jak ci się węże nagrzewają i chłodnica zanim osiągnie połowę. Jeśli dolny i chłodnica się nagrzewa dosyć przed tym jak silnik osiągnie optymalną temperaturę i powinien się otworzyć dopiero wtedy termostat. U ciebie prawdopodobnie zaciął się w jakimś stopniu otwarcia i puszcza pełny obieg cały czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstrzymaj się z tym termostatem!

 

Ja też przy tych mrozach mam tak,ze na autostradzie mi nie trzyma pionu na wskaźniku temperatury. Jak jade wolniej, to wraca do pionu.

Wiem, że w nowych autach sie tak nie robi, ale założyłem na nerki 2 tekturowe zaślepki i jak reką odjął.

Auto sie grzeje ciut szybciej, no i kreska temp trzyma pion cały czas. Jak wrócą temp bliższe "0" i powyżej, to zciągnę tektury :)

 

Przy szybkiej jeździe chłodzenie jest na "małym obwodzie" ale przy tej temp nawet sprawny (może nie najnowszy) termostat nie ma po prostu jak utrzymać żądanej temp silnika (pionu) bo po prostu jest za zimno! Ja tak sobie to tłumaczę.

R6 + V4 = :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też przy tych mrozach mam tak,ze na autostradzie mi nie trzyma pionu na wskaźniku temperatury. Jak jade wolniej, to wraca do pionu.

Wiem, że w nowych autach sie tak nie robi, ale założyłem na nerki 2 tekturowe zaślepki i jak reką odjął.

Kolega również niech się zaopatrzy w nowy termostat :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstrzymaj się z tym termostatem!

 

Wiem, że w nowych autach sie tak nie robi, ale założyłem na nerki 2 tekturowe zaślepki i jak reką odjął.

Auto sie grzeje ciut szybciej, no i kreska temp trzyma pion cały czas. Jak wrócą temp bliższe "0" i powyżej, to zciągnę tektury :)

 

Przy szybkiej jeździe chłodzenie jest na "małym obwodzie" ale przy tej temp nawet sprawny (może nie najnowszy) termostat nie ma po prostu jak utrzymać żądanej temp silnika (pionu) bo po prostu jest za zimno! Ja tak sobie to tłumaczę.

 

Tak właśnie robią ludzie którym się nie chce wymienić termostatu, i w taki sposób dogrzewają silnik. Zmień termostat i zobaczysz że będzie stała pionowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak właśnie robią ludzie którym się nie chce wymienić termostatu, i w taki sposób dogrzewają silnik. Zmień termostat i zobaczysz że będzie stała pionowo.

 

Zgadzam się z kolegą w 100%.

Chociaż u mnie po 2latach od wymiany zaczyna się coś dziać dziwnego (wskazówka wychodzi po za połowę) podejrzewam, że pompa wody dogorywa lub dzieje się coś z elektryką.

Wskazówka wychodzi za połowę (max do następnej kreski), chwile sobie tam powachluje i zostaje. Po przekręceniu kluczyka wraca do połowy i tak już zostaje, miał już ktoś coś takiego?

Co do verneta i oryginału, myślę że nie ma się nad czym zastanawiać (znaczy brać oe) ;)

 

Pozdr

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak właśnie robią ludzie którym się nie chce wymienić termostatu, i w taki sposób dogrzewają silnik. Zmień termostat i zobaczysz że będzie stała pionowo.

 

Termostat zmienię, dobrze o tym wiem, tylko wyobraź sobie, ze nie mam ogrzewanego garażu, na dworze zima na maxa, plastiki kruche. Do tego wracam późno z roboty a auto potrzebuję codziennie i niestety muszę sobie jakoś poradzić z tym do czasu jak będzie cieplej ... Tyle ode mnie w temacie.

R6 + V4 = :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ! Jestem nowym użytkownikiem :) wiec jeszcze się uczę ale myślę że temat mogę przykleić tu, a mianowicie posiadam BMW Compact 1,6i i mam takie pytanie czy temperatura która jest pokazana na obrazku poniżej jest odpowiednia powiem tak czasem zdarzy się przyśpieszyć czasem jestem na postoju w korku a temperatura ani drgnie za 2/4 ... czekam na jakąś poradę, opinie.

 

http://beromi.wrzuta.pl/obraz/49oOdpq1qgh/sdasdsa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam szanownych kolegów!

Ja znowu z kłopocikiem :/ ...podpinam sie pod temat.

Spada mi temperatura silnika po właczeniu nagrzewania (wersja z klimatronikiem) po całkowitym wyłaczeniu dmuchawy po krotkim czasie wskazówka znow idzie do pionu.

Szybkosc jazdy, obroty itp nie maja na to wpływu... jakas diagnoza z waszej strony, co pacjetowi dolega?? :|

Dzieki wielkie za odp.

e36 1.6 '97

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam!!

 

Wymieniłem termostat. Wskazówka jest w pionie po przejechaniu okolo 3/4 km. Wszytsko jest ok. Musiałem dolac tylko troche plynu chlodniczego około 0,5 litra bo tyle polecialo podczas wymiany (zalalem Shell glico). Oczywiście układ chlodzenia odpowietrzony. Przy okzaji zalałem nowy płyn hamulcowy bo nie był wymieniany 3 lata. Ale jedno mnie zaniepokoiło. Po przejeaniu trasy (100km) na nastepny dzien miałem problem z odpaleniem auta (zimny silnik). Nie zaskoczyl za pierwqszym razem, za drugim dopiero za trzecim jak dodalem mu lekko gazu to zapalil i wydobyło się troszkę bardzo białego dymu. Wydobywał się on przez ok. 2 min. Potem zapalalem samochód i gasiłem i bylo wszytsko ok. Co to mogło byc (dodam, że uszczelka pod glowicą jest nowa, olej jest ok ), pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka uwag: Originalny termostat jest firmy Behr i taki zawsze proponuje poszukac. Ale co do firmy Vernet - to 3 lata temu wymienilem sobie termostat w swoim 316i (M43) i do tej pory dziala bez zarzutu. Tak wiec i ta firme moge polecic. Niestety do M44 termostat chyba najdrozszy bo z obudowa...

 

co do bialego dymu - nie byla to zwykla kondensacja, tj. woda z ukladu wydechowego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie ja mam m42 94r i dowiedzialem sie ze nie trzeba kupowac z obudowa. Mozecie mi podeslac jakiegos linka do termostatu na alledrogo albo jakis serwis w Wawie. Szukałem sporo i jedni pisza ze bedzie pasowal inni ze nie i juz sam nie wiem co mam zrobic. Dzis wyplatka wiec od razu trzeba zrobic zakup co by cieplej było w autku ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do ISa z M42 idzie bez obudowy sam u siebie wymieniłem a termostat kupiłem nowy oryginalny w ASO kosztował mnie jakieś 120zł z uszczelkami jest cały komplet. Trzeba uważać na zamienniki bo czasem trzeba ten oring dokupić nr oryginału 11 53 7 511 083.

Tu masz index części w intercarsie FE12191 jak dasz im ten numer indexu części to napewno będzie termostat pasował jest to FEBI za 98zł już z uszczelką. Można też kupić 4max za 40 zł to dla oszczędnych index 0212-02-0093.92P

 

Do M44 idzie z obudową idex 6498.95 i mają w intercarsie tylko verneta za 168zł

oryginał 11 53 1 743 017 i kosztuje ponad 200zł

BMW forever!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.