Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Witam od jakiegoś czasu w brata 320dA pojawia się problem z rozładowywującym się akumulatorem, odpalaniem podczas sporych mrozów i brakiem ładowania. Sprawdził dzisiaj napięcie i na akumulatorze kupionym około miesiąc temu wynosi ono 13,7 i przy dodawaniu gazu wcale się nie zmienia. Co może być przyczyną braku ładowania ? Od czego zacząć szukać ? Z góry dzięki za pomoc. Edytowane przez ShakeIt
Opublikowano

ja bym zaczoł sprawdzać od regulatora napięcia w alternatorze, później akumulator czy trzyma prąd.

13,7 to troche mało ale nie najgorzej.

Opublikowano
Akumulator jest nowy, ma miesiąc a może nawet niecały. Teraz jeszcze odpalił normalnie bo kilka godzin temu nim jeździliśmy, ale rano na pewno nie będzie miał siły kręcić i będę musiał podjechać swoim i odpalać go na kable bo ostatnio jest tak prawie codziennie gdy postoi przez noc.
Opublikowano

ja też kupiłem nowy AQ

Pomimo że kupiony nówka data produkcji połowa listopada to chyba go "nie naładowali" :mrgreen: przy -16 za 3 razem ledwie odpalił a 4 już by nie było. Taką sytuację miałem w połowie grudnia jak przyszły mrozy .

Polecam choćby kontrolnie podpiąć na prostownik i podładowć moze będziesz miał taki sam przypadek.

Aha teraz AQ kręci aż miło :mrgreen:

Denerwować się to mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych
Opublikowano
podjedź do jakiegoś zakładu zajmującego się regeneracją alternatorów sprawdzą jaki prąd ładowania daje alternator. Sprawdź jesli twój akumulator jest obsługowy stan . nie wiem jak jest w Twoim alternatorze ale u mnie w 330i regulator jest wraz ze szczotkami wymienia sie całość ok 200zl a z tego co pamietam to w twoim silniku alternator jest na gorze wiec jego wyjecie to nie taki duzy problem
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ładowanie akumulatora przez alternator powinno wynosic 14,5 A. Masz za małe ładowanie dlatego swieci sie kontrolka

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
Kolego ziomekthx w tym aucie nie świeci się żadna kontrolka. Jedyny problem jaki występuje to taki, że jak auto postoi np. kilkanaście godzin to ma tak słaby akumulator, że nie odpala. Ładowanie było sprawdzone raczej dobrym miernikiem, było to w dużym serwisie zajmującym się sprzedażą akumulatorów. (www.e-akumulatory.pl - u nich był kupowany i to oni stwierdzili, że nie ma ładowania). Po południu mamy oddać go do elektryka jednak myślałem, że jest coś co można samemu sprawdzić bez potrzeby płacenia ;)
Opublikowano
Dzisiaj rano pojechaliśmy do elektryka, zmierzył napięcie które znowu wynosiło około 13,7 i już zaczynał szukać alternatora jednak jak usłyszał, że auto bez problemu odpala po kilku godzinnym a czasem nawet po kilkunastogodzinnym postoju od razu stwierdził, że to na 100% nie wina alternatora. Mam wrażenie, że akumulator w tym aucie rozładowuje się szczególnie gdy na dworze jest bardzo zimno. Np. dziś rano po całonocnym postoju odpalił od strzała jak gdyby nigdy nic.
Opublikowano

ShakeIt sprawność AQ maleje ze spadkiem temperatury więc jeśli AQ jest niedoładowane dojdzie do tego mrozik to jak najbardziej może nie mieć siły kręcić

 

Pasałeś "sprawdzany i podobno dobry" jeśli podjedziesz na test z drogi to może się okazać ze AQ wyjdzie on pozytywnie nawet pod obciążeniem.

13,7V to może być problem ze szczotkami samym altkiem lub niskim poziomem naładowania AQ. Odpalasz auto światła; szyba; nawiew; radyjko i inne urządzenia pobierają w sumie duży prąd altek próbuje zaspokoić ich potrzeby a później doładować AQ. Jeśłi AQ jest w słabo naładowany może sie dziać jak piszesz. Rano nie odpala bo w sumie podczas jazdy nie miał się kiedy doładować.

 

Będę Cię namawiał do podłączenia go na prostownik.

U mnie z nówką AQ właśnie to było problemem ze był bardzo kiepsko naładowany. Teraz problemu nie ma.

 

Co Ci szkodzi?

 

Zupełnie to nie zaszkodzi AQ. Oczywiście przy rozsądnym prądzie ładowania i odpowiednim czasie.

 

Jeśli to nie pomoże to polecam stwierdzenie

zmierz pobor pradu na postoju po 30 min najlepiej
Denerwować się to mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych
Opublikowano
Baranek74 właśnie też o tym pomyślałem dzisiaj i już od kilku godzin aku się ładuje. Rano podłącze, zmierzę napięcie i następnego dnia napiszę czy wszystko jest jak należy. Z góry dzięki wszystkim za powyższe wskazówki. Pzdr.
Opublikowano
Moim zdaniem wina leży w alternatorze, nie ma znaczenia czy aku słabszy czy mocniejszy, przy odpalonym aucie mierzone napięcie powinno wynosić ok 14,4 regulator napięcia do wymiany,nie wiem czy tam u ciebie jest od razu ze szczotkami,rano przed odpaleniem sprawdź napięcie i po odpaleniu i wszystko będzie jasne
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Kolego miałem ten sam ból:) A problem był bardzo błachy i na widoku. Również miałem nowy aq i nie wiedzaiałem co jest, że co kilkanaście lub kilkadziesiąt h był kmpletnie rozładowany. Problem tkwił w katowaniu auta odpalaniem z kabli ,a mianowicie plus(małe plastikowe pudełko pod maską do odpalania awaryjnego było kompletnie zaspawane przez nadmierne napięcie które podawało mi drugie auto za pomocą kabli).W gruncie rzeczy prąd z alternatora raz dostawał sie do aqu i ładował ga, a innym razem kompletnie niedopuszczał do niego prądu.Najpierw sprawdz właśnie tam na plusie a nie na aku czy alternatorze czy daje łedowanie dalej czy pojawia sie przebicie lub brak prądu.U mnie wypiaskowanie miedzi z tego pudełka i kablów do aq kosztowało 60zł.Ale było warto:) problem z łaowaniem, a zarazem z aq przeszedł w niepamięć. A już miałem dawać aq do reklamacji i alternator regenerować, bo co elektryk to inna teza he, partacze...
Opublikowano
Jakiś czas temu kupiłem AQ i po podłączeniu okazało się, że poprzedni miał więcej siły niż nowy. Zapytałem Googli i dowiedziałem się, że każdy akumulator ma nabitą datę zalania kwasem (tak to się chyba nazywa). Mój nowy AQ przeleżał około 2 miesięcy i w efekcie nie nadawał się do użycia. W serwisie (w ramach gwarancji) od razu wymienili go na inny i potwierdzili powyższą informację. Drugi AQ śmiga bez problemu, nawet przy mrozach blisko -20 i kilkudniowym postoju kręcił bez problemu.
Nie pozwól, aby strach przed porażką powstrzymał Cię przed wejściem do gry.
Opublikowano
Temat już dawno nieaktualny. Problemem w aucie brata okazał się czytnik nawigacji, który cały czas działał i rozładowywał akumulator. Wszystko przez to, że jakiś tydzień przed tymi problemami naprawiał go elektryk i tak naprawił, że nawet po zamknięciu auta czytnik pracował. Wszystko już wróciło do normy. Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.