Skocz do zawartości

Jakie klocki i tarcze hamulcowe


multilab

Rekomendowane odpowiedzi

Jakieś 6kkm temu założyłem na przód zestaw tarcze Zimm + klocki Textar. Bicie pojawiło się po ok 2tys, przetoczyłem tarcze, Kolejne 2tys i znowu bicie na kierownicy przy hamowaniu. Piasta prosta ale co ciekawsze podczas jazdy slychac takie cichutkie "pi--pi---pi---pi---pi---pi", gdy delikatnie nacisnę hamulec to dźwięk ustaje. Zakładam, ze albo tarcza jest skrzywiona albo klocek się nie cofa.. No chyba, że jarzmo jest krzywe no ale tego to chyba nie da się sprawdzic (?). Wracając do tematu, ja juz Zimm nie założe, zmienie chyba na kompet Textar'a i zobaczymy sie bedzie działo. Rocznie robimy całe 4tys km więc paniki nie ma :)

--

japu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Polecam tarcze zimmermann sport i klocki Textar

 


Potwierdzam, super zestawik.


Lub jak jeździsz spokojniej zimmermann zwykle + klocki zimmerman. Do sportowych zimmerman zdecydowanie Textar lepszy.


Jak nie chcesz miec bicia przy hamowaniu, to dobrze oszlifuj piasty i co pewien czas zakładaj tarcze i sprawdzaj bicie (zestaw do pomiaru bicia tarcz mozna tanio kupic na aledrogo). Lub jak masz stare piasty, rozważ ich wymianę. Nowa piasty + nowe tarcze = "0" bicia przy hamowaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedz mi jest jakiś sposób żeby nowych tarcz przez najbliższy czas nie skrzywić?

 

Po wymianie tarcze + klocki zrob tak: Z 5 razy cykl rozpędzanie do 60 i hamowanie do 30, potem z 5 razy cykl z 80 do 50, potem jeszcze kilka razy z 80 do 30. Nie możesz się zatrzymać. Po tych wszystkich cyklach chwile pojeździj aby schłodzić tarcze. Przez 300km staraj sie nie hamować gwałtownie do całkowitego zatrzymania.


Ja juz zrobiłem z 2tys po wymianie, zero bicia i super hamują. Mam zestaw Zimmermanna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zawsze na początku pokazuje koło 80tyś km.

Co do tarczy niestety ale od kilku lat jest straszny problem wszystko jest gównianej jakości i się krzywi.

W bmw jest najgorzej bo ma głęboko osadzoną tarczę "duży dzwon". Zarówno ate, trw, textar czy inne bosche a nawet oryginaly z aso często po małym przebiegu zaczynają bić. Póki co z moich obserwacji najlepiej wypada ferodo i brembo bardzo rzadko są problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie takie pytanie.


Z przodu klocki na tarczy prawie całą tarczę ścierają


A z tyłu widzę, że klocek po całej tarczy nie pracuje szczególnie widać to od wewnętrznej strony (bliżej otworów na śruby kół) jest to prawidłową praca ?


Pytam, bo założyłem nowy zestaw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ok jutro tak zrobię jak opisałeś :-) te hamowanie co opisałeś ma być delikatne czy raczej mocniej pedał hamulca wcisnąć?

Podczas układania tarcz (ja to robię 10x z 60 do 20 km/h) hamuje się na ok 70%, więc dość zdecydowanie.

Czyli jak tarcza już się trochę zużyje to najlepiej kupić klocki tej samej firmy? Żeby w tym samym miejscu pracowały co poprzednie?

Nie ma to znaczenia, jak nie będziesz zadowolony z pracy obecnego zestawu to można założyć inne klocki.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z zestawu jestem obecnie zadowolony tylko chodzi mi o to, że klocek po całości z tyłu tarczy nie pracuje. To jest normalny objaw?

 

Normalne. Jakby klocek byl wiekszy to na nim byłby rant. A klocek jest luźny, wiec mógłby sie przemieszczać z tym rantem co wpływałoby mocno na sile działania hamulców..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć,

Mam nietypową sytuację. Szykują się do wymiany przednie tarcze hamulcowe (E91 LCI, 318d, 2008).

Niestety mój mechanik, który dba o samochód powiedział, że mam nietypowe przednie zawieszenie, bo w m-pakiecie.

I do systemów tego zawieszenia nie są odpowiednie "zwykłe" tarcze pod E91, które podchodzą pod normalne zawieszenie m.in. w związku z gorszym odprowadzaniem ciepła i mniejszą wytrzymałością.

W najtańszej wersji tarcza wychodzi po 1200 zł. Czy ktoś z Was miał taką sytuację? Macie jakieś pomysły? Nie chcę też ryzykować montowania "zwykłych" tarcz żeby nie było kuku.

Z góry dzięki za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie miękkie klocki polecacie?

3 lata temu kupiłem auto ze świeżymi hamulcami mimo to tylne tarcze były nierówne i z głębokimi rysami. Przetoczyłem tarcze, wyczyściłem wszystko, założyłem natańsze klocki z allegro na próbę bo nie wiedziałem czy coś z tego jeszcze będzie i tak przejeździłem 60 tyś i...tarcza idealnie gładka. Przód wydawał się być okej jednak po 60tys tarcza jest tak wydarta i nierówna, że nadaje się tylko na żyletki. Klocków zostało jeszcze 3/4, nie wiem co to było i jakiej marki, udało się odczytać tylko producenta tarcz- Ferodo.


Chcę uniknąć takiej sytuacji dlatego szukam miękkich klocków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.