Skocz do zawartości

Jakie klocki i tarcze hamulcowe


multilab

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

Koledzy nadchodzi zmiana klocków i tarcz. Chciałbym założyć coś lepszego niż seria zwłaszcza że mam tarcze 300mm na przodzie i swapu na 330 w tym aucie nie chcę już robić.


Biorę pod uwagę tarcze:

-Zimmermann Sport Coat Z

-Zimmermann Sport

-EBC ULTIMAX


Klocki:

Galfer Sport FDHP 1050 lub HAWK HPS 5.0

Co myślicie o powyższym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy nadchodzi zmiana klocków i tarcz. Chciałbym założyć coś lepszego niż seria zwłaszcza że mam tarcze 300mm na przodzie i swapu na 330 w tym aucie nie chcę już robić.


Biorę pod uwagę tarcze:

-Zimmermann Sport Coat Z

-Zimmermann Sport

-EBC ULTIMAX


Klocki:

Galfer Sport FDHP 1050 lub HAWK HPS 5.0

Co myślicie o powyższym?

 

Jak nie chcesz zmieniać na 330 to zmień na 348, tym bardziej, że jest P&P o ile masz koła min. 17" :P


Ja mam tarcze BREMBO Xtra - narazie nie zawiodły mnie i nie pokrzywiły się po kilku tysiącach kilometrów

F31 320d+

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to załóż 312mm z f30 przednie zaciski i tarcze... 16 wejdzie.. będzie minimalnie lepiej... ale nie oszukujmy się to beznadziejnie mały hamulec.. i co byś nie włożył ... nie przeskoczysz termiki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry,


Dwa tygodnie temu wymieniłem tarcze + klocki przód i tył (z czujnikami z przodu)

Okazało się, iż klocki były z czujnikami z przodu , ale były nie wpięte.


Mechanik wymienił wszystko oraz podpiął klocki i poinformował, iż trzeba będzie je zakodować aby działały.


Po 2 tygodniach śmigania zapaliła się kontrolka klocków hamulcowych przednich, bez możliwości skasowania (reset niemożliwy).


Jest to kwestia czujników czy wystarczy podpiąć komputer i zakodować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz racje kolego- problemem jest to że są małe tarcze. W tym aucie jednak nie opłaca mi się już robić żadnych swapów dlatego chce założyć 300mm ale coś lepszego niż OEM z tąd moje pytanie na forum :)

 

jeśli uważasz że OEM BMW tarcze to lipa to jesteś w wielkimm błędzie :mad2:


To jedna z najlepszych tarcz i klocków, jeździłem na OEM BMW tarczach rok, potem założyłem ATE, przepaść... tak samo klocki, bmw bardzo drogie, ale bardzo ostre, dlatego BMW jak wyjeżdża z salonu ma hamulce brzytwy jak to mówią, potem ludzie zakładają byle co, jakieś tarcze najtańsze i klocki z gównolitu i po 10 latach słabo hamuje...


Moja rekomendacja to dołożyc do oem tarcz bmw + klocki ATE ceramic, bardzo dobry zestaw, brzytwy + czyste felgi.


Miałem klocki EBC i tarcze brembo xtra, do niczego, do tarcz nawiercanych czy nacinanych NIE NADAJĄ się klocki twarde !!! Jedynie do takich trzeba używać klocków miękkich, a sprzedawcy na tym się kompletnie nie znają.


Jak kupisz twarde klocki i takie tarcze daj znać po ile km będą zapchane rowki czy dziurki w tarczach :D :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I cóż z tego że robi to ktoś dla nich... jak ten produkt można kupić tylko w aso.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Moja rekomendacja to dołożyc do oem tarcz bmw + klocki ATE ceramic, bardzo dobry zestaw, brzytwy + czyste felgi.

 

 

Piszczą te ATE ceramic? Zastanawiałem się nad nimi swego czasu, ale przeczytałem że muszą się nagrzać, zanim dobrze mogą hamować, ale podobno to nie do końca czysta ceramika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ate ceramic nie nadają się do szybkiej jazdy bo przegrzewaja tarcze. A ich skuteczność jest koszmarna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Te klocki z ceramika czy lepszym hamowaniem nie maja nic wspólnego. To zwykle klocki z małym pyleniem, dlatego mniej brudzą felgi. Miałem je i nie polecam, jedyna korzyść to że rzadziej trzeba myć koła. Ale przy słabym hamowaniu trzeba użyć już trochę więcej siły niż przy zwykłych klockach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w e53, więc choćby z racji masy samochodu lekko nie mają, klocki ATE ceramic. Jeżdzę normalnie, nie oczekuję jakiś wyczynowych parametrów.

Hamują normalne, nie czuję aby trzeba było jakkolwiek mocno hamować, z prędkości autostradowej też wyhamowują normalnie.

Nie piszczą. Czy zużywają szybciej tarcze? Trudno powiedzieć, nie zauważyłem.

Natomiast faktycznie, nawet przy większym przelocie nie ma takich czarnych felg.

Spokojnie mogę polecić choćby dla tego efektu bo w innym zakresie działają zupełnie normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć, :wink:


Chciałbym się doradzić jaki wybrać zestaw na przód, tarcz hamulcowych + Klocków do BMW E90 LIFT 330D, zależy mi na czymś porządnym co się nie przegrzeje i nie zacznie bić, jestem skłony wydać do 1500zł. Dodam że aktualny zestaw prawdopodobnie z ASO, spisywał się całkiem dobrze, przejechał u mnie 60 tys km, nie wiem ile u poprzedniego właściciela, ale ostatnio po kilku mocniejszych hamowaniach ewidentnie się przegrzał bo hamulec zrobił się gumowy i tarcze zaczęły bić. Przyczyną mogło być już zużycia tarcz, zapewne cienkie nie odprowadzają już tak ciepła i są bardziej podatne na wyginanie, ale jak już mam wymieniać to wole coś lepszego niż serie, najlepiej sprawdzonego. Liczę że podrzucicie coś ciekawego bo jedyne co mi się wydało sensowne po przejrzeniu ofert to Tarcze Klocki BREMBO XTRA 330mm.


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej zmien na mperfomance i zaciski tez bedzie pan zadowolony naprawde.

Nie zapomnij plynu tez wymienic bo juz pewnie stary jest .

Duzo firm jest ja osobiscie zakladam ATE lub ZIMMERMANN ale kazdy ma swoje zdanie i portwel

Ja u siebie mam zestaw ZIMMERMANNA przo i tyl tarcza 348mm i to ze jak 2=3 razy zjedziesz z 200 do prawie zera to normalne ze przy zacisku jedno tloczkowym bedzie efekt gumy dlatego lepiej wymienic na 4 lub 6 tloczkow

Edytowane przez jazdaprzemo
Bylo N42B20 rozum wrocil jest M54 /cisza i spokoj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz pamietac ze nawiercane przy jedno tloku beda glosne i slyszalne przy hamowaniu i to bardzo.

Mysle ze ate power disc i dedykowane klocki do nich ate wystarcza do tego dobry plyn hamulcowy i bedzie lepiej oczywiscie cudow nie ma co oczekiwac.

Podaj mi ostatnie 7 vin to zaraz ci sprawdze zanim zasne co mozna dostac

Bylo N42B20 rozum wrocil jest M54 /cisza i spokoj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wymiana zacisków to raczej przekracza mój założony budżet, poczekać nie mogę bo tarcze już biją :D Chciałbym coś lepszego od seryjnych tarcz i klocków, zastanawiam się czy jest sens iść w nawiercane, jakiś konkretny model tych ZIMMERMANN?

Nie ma niczego lepszego niz ori z aso. Przewalkowane wielokrotnie na tym forum. Zadne bosh/zimer/ate. 330d ma duze tarcze i spokojnie daja rade w tej budzie. Jak chcesz cos lepszego to wymiana na zaciski od 335d/335i oczywiscie nadal ori aso tarcze i klocki. Zaleznie ile chcesz wydac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dokładnie jak wyżej, żadne ate czy zimmerman nie równa się OEM zestawowi. Wtedy takie seryjne hamulce z tarczą 330mm naprawdę dają radę, no chyba że ktoś regularnie podróżuje z prędkościami ponad 180 no to rzeczywiście..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.