Skocz do zawartości

Światła dzienne (DLR) na długich


michals

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 93
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Koledzy a może jest ktoś w mojej okolicy kto by mi takie światełka ustawił oczywiście nie za dziękuję :)

Zapytaj forumowicza Pittt (jest z Jawora). Ja do niego z Wrocławia podleciałem i mi aktywował DLRy na długich.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę temat. Wie ktoś może czy na Śląsku jest ktoś taki, kto potrafi światła dzienne ustawić na długich w E39?

 

Tak jest. Robiłem DLR u Bartka w Gliwicach nr tel:600543884.

ja też ale mam LCM I i Bartek nie dał rady tego zrobić bo można dopiero od LCM II i też nie zawsze można wejść we wszystkie opcje

zrobiłem to inną metodą i wygląda tak :

http://i45.tinypic.com/21dqrva.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki wielkie Panowie, z Bartkiem już zagadałem teraz zobaczymy jaki będzie efekt. Podobno od 97 roku juz można było grzebać w LCMie z sukcesem. Myśle ze sie powiedzie.

Pozdro

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też ale mam LCM I i Bartek nie dał rady tego zrobić bo można dopiero od LCM II i też nie zawsze można wejść we wszystkie opcje

zrobiłem to inną metodą i wygląda tak :

http://i45.tinypic.com/21dqrva.jpg

A możesz dokładnie opisać jak tego dokonałeś i czy nie wywala błędu przepalonej żarówki?

niema nic lepszego niż BAWARKA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

według tego

http://www.bmw-diesel.pl/viewtopic.php?t=2037&highlight=%B6wiat%B3a

z tym że nie byłbym sobą jak bym schematu nie poprawił

zamiast czterech przekaźników wystarczy zastosować dwa gdyż masa na mase nie musi się przełanczać a zasilanie wystarczy zabezpieczyć diodą

po za tym pomysł gościa jest dobry i nawet przy włączonych DRLach przekaźniki nie są pod prądem

prąd dostają przy mrugnięciu długimi lub przy przełączeniu na długie ale to nie ma znaczenia bo przekaźniki są do tego a na drogowych i tak nie jeździ się ciągle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki dajan za podpowiedz.Już u siebie założyłem DLR.Troszkę go zmodyfikowałem i dołożyłem automat do zapalania świateł.Dzięki temu DLR zapalają się po podaniu przez alternator powyżej 13,0V i dodatkowo dołożyłem funkcję odprowadzenia do domu,czyli po zamknięciu auta DLR zapalają się na 20 sek.Super sprawa.
niema nic lepszego niż BAWARKA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... i dodatkowo dołożyłem funkcję odprowadzenia do domu,czyli po zamknięciu auta DLR zapalają się na 20 sek.Super sprawa.

Pewnie i super sprawa tylko po co dublować coś, co jest już fabrycznie zawarte w aucie? No chyba, że w modelach z 1997 roku pyknięcie w gałę od świateł długich nie odpala świateł na 30 sekund?

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już DLR też mam uruchomiony. Dodatkowo zamek centralny po przekroczeniu 10 km/h zamyka mi sie. Zastanawiam sie jak na przeglądzie gość zareaguje na te dzienne??????

Pozdro

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już DLR też mam uruchomiony. Dodatkowo zamek centralny po przekroczeniu 10 km/h zamyka mi sie. Zastanawiam sie jak na przeglądzie gość zareaguje na te dzienne??????

Pozdro

Mnie diagnosta spytał co to za światła. Odpowiedziałem, że dzienne i że tak było od zakupu auta. Więcej o nic nie pytał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już DLR też mam uruchomiony. Dodatkowo zamek centralny po przekroczeniu 10 km/h zamyka mi sie. Zastanawiam sie jak na przeglądzie gość zareaguje na te dzienne??????

Pozdro

Może jak jakiś mega bystry diagnosta będzie to może sobie przypomni żeby sprawdzi jakieś homologacje na lampach. Ale jak się powie, że ta funkcja była tak odpalona od kupna auta, gdyż komputer sterujący ma fabrycznie wbudowaną taką opcję to się nie powinni czepiac. Chyba, że trafisz na wyjątkowo złośliwego *%$#)^)$#

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest jakoś w przepisach że jeśli dzienne są w oryginalnych reflektorach to homologację muszą mięć auta nowsze niż data wejścia tego przepisu czyli jak się nie myle po styczniu 2009

co do LCMów to nie każde mają wszystkie funkcje bo zależy to od roku i ponoć od państwa do którego auto miało iść

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest jakoś w przepisach że jeśli dzienne są w oryginalnych reflektorach to homologację muszą mięć auta nowsze niż data wejścia tego przepisu czyli jak się nie myle po styczniu 2009

co do LCMów to nie każde mają wszystkie funkcje bo zależy to od roku i ponoć od państwa do którego auto miało iść

 

W przepisach jest właśnie posrane bo tak czy inaczej taki reflektor powinien mieć homologację na światła dzienne. I to jest właśnie kretyństwo bo wiadomo, że taki fabryczny reflektor jest zogniskowany tak jak trzeba, skupia światło także w odpowiedni sposób ale wedle przepisów to jest nieważne bo musi mieć magiczną homologację wybitą. Wedle przepisów możesz sobie wziąć z Allegro byle jakie g*** chińskie, które świeci Panu Bogu w okno ale ma wybitą homologację (którą oni sami sobie wybijają i jedynie oświadczają, że jest to zgodne z przepisami europejskimi) i jest git. I to jest właśnie chore, że badziew z Chin, na który małe chińskie łapki nabijają homologację, byle by tylko była i byle by tylko opchnąć do europy kolejny kontener tandety jest legalny (a świeci czasem tak, że oczy wypala) a już reflektor fabryczny w e39 świecący na 18%, 22% jako światło dzienne jest wedle przepisów nielegalny.

A co do tego rozgraniczenia "-----> styczeń 2009" oraz "styczeń 2009 ----->" to chodzi o to, ze w przypadku tych starszych aut wraz z dziennymi światłami może się świecić także światło pozycyjne + podświetlenie rejestracji (dopuścili taką wersję świecenia aby ludzie nie musieli wykonywać zbyt daleko idącej rzeźby w celu przystosowania instalacji aut żeby świeciły tylko DLR), zaś te nowsze auta produkowane od stycznia 2009 do dziś muszą mieć tak wykonaną instalację aby świeciły TYLKO światła dzienne i NIC WIĘCEJ - żadne pozycyjne, żadne podświetlenia tablic rejestracyjnych itp.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki dajan za podpowiedz.Już u siebie założyłem DLR.Troszkę go zmodyfikowałem i dołożyłem automat do zapalania świateł.Dzięki temu DLR zapalają się po podaniu przez alternator powyżej 13,0V i dodatkowo dołożyłem funkcję odprowadzenia do domu,czyli po zamknięciu auta DLR zapalają się na 20 sek.Super sprawa.

 

Napisz proszę kolego coś więcej a propos tego automatu tzn. gdzie go kupiłeś, jak go zamontować itd. To jest ważna sprawa pod kątem obciążania baterii przy rozruchu auta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest jakoś w przepisach że jeśli dzienne są w oryginalnych reflektorach to homologację muszą mięć auta nowsze niż data wejścia tego przepisu czyli jak się nie myle po styczniu 2009

co do LCMów to nie każde mają wszystkie funkcje bo zależy to od roku i ponoć od państwa do którego auto miało iść

 

...........................

A co do tego rozgraniczenia "-----> styczeń 2009" oraz "styczeń 2009 ----->" to chodzi o to, ze w przypadku tych starszych aut wraz z dziennymi światłami może się świecić także światło pozycyjne + podświetlenie rejestracji (dopuścili taką wersję świecenia aby ludzie nie musieli wykonywać zbyt daleko idącej rzeźby w celu przystosowania instalacji aut żeby świeciły tylko DLR), zaś te nowsze auta produkowane od stycznia 2009 do dziś muszą mieć tak wykonaną instalację aby świeciły TYLKO światła dzienne i NIC WIĘCEJ - żadne pozycyjne, żadne podświetlenia tablic rejestracyjnych itp.

Pzdr.

Mnie świecą tylko dzienne DLR, a wam świeci jeszcze oświetlenie tablicy i obrysówki????

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz proszę kolego coś więcej a propos tego automatu tzn. gdzie go kupiłeś, jak go zamontować itd. To jest ważna sprawa pod kątem obciążania baterii przy rozruchu auta...

 

Ja kupiłem takie coś do swojej i jestem bardzo bardzo zadowolony http://jafra.home.pl/product_info.php/cPath/151/products_id/409, a powiem,że szukałem takie modułu odkąd wprowadzili jazdę ze światłami, strasznie mnie wkurzało,że słabo wszystko było widać na komputerze pokładowym przy zapalonych światłach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odkąd wprowadzili jazdę ze światłami, strasznie mnie wkurzało,że słabo wszystko było widać na komputerze pokładowym przy zapalonych światłach.

bo nie na to inżynierowie latami dopracowywali oświetlenie by służyło w nocy a nie w słoneczny dzień

powinniśmy walczyć o zniesienie tego głupiego obowiązku

rozumia że nowe auta mają mieć obowiązkowo dzienne automatyczne ale żeby męczyć instalacje i reflektory w starszych wozach ?

jak zrobiłem sobie DLR to od razu wyczyściłem reflektory od środka bo od tej bezpiecznej jazdy w nocy nic nie oświetlały

a jak ktoś w słońcu nie widzi auta z przeciwka to nie powinien siadać za kółko ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odkąd wprowadzili jazdę ze światłami, strasznie mnie wkurzało,że słabo wszystko było widać na komputerze pokładowym przy zapalonych światłach.

bo nie na to inżynierowie latami dopracowywali oświetlenie by służyło w nocy a nie w słoneczny dzień

powinniśmy walczyć o zniesienie tego głupiego obowiązku

rozumia że nowe auta mają mieć obowiązkowo dzienne automatyczne ale żeby męczyć instalacje i reflektory w starszych wozach ?

jak zrobiłem sobie DLR to od razu wyczyściłem reflektory od środka bo od tej bezpiecznej jazdy w nocy nic nie oświetlały

a jak ktoś w słońcu nie widzi auta z przeciwka to nie powinien siadać za kółko ...

Dajan, trochę wyluzuj. Dzienne TAK, a mijania..... sam nie wiem. Za miastem jestem za. Czy nie mieliście sytuacji, że jedzie kolumna na światłach i jeden samochód w kolumnie bez? Nie widać go. Po za tym pod światło też samochodu bez świateł nie widać.

 

Ja jestem za, tyle, ze sam mam DLR, a jak bym nie miał BMW, a inne wozidełko i nie szło by zrobić DLR.... to bym kupił włącznik na allegro i jeździł na mijania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odkąd wprowadzili jazdę ze światłami, strasznie mnie wkurzało,że słabo wszystko było widać na komputerze pokładowym przy zapalonych światłach.

bo nie na to inżynierowie latami dopracowywali oświetlenie by służyło w nocy a nie w słoneczny dzień

powinniśmy walczyć o zniesienie tego głupiego obowiązku

rozumia że nowe auta mają mieć obowiązkowo dzienne automatyczne ale żeby męczyć instalacje i reflektory w starszych wozach ?

jak zrobiłem sobie DLR to od razu wyczyściłem reflektory od środka bo od tej bezpiecznej jazdy w nocy nic nie oświetlały

a jak ktoś w słońcu nie widzi auta z przeciwka to nie powinien siadać za kółko ...

 

Popieram w 100% tylko już nie chciało mi się pisać o bezcelowości tego poronionego przepisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.