Skocz do zawartości

problemy pomiedzy 1500 a 1800 obr 320d


Aleks.C

Rekomendowane odpowiedzi

miałem identyczny problem, w moim przypadku powodem było paliwo.

Auto na wszystkich dostępnych stacjach zachowywało się identycznie.

Przy równej jeździe przy obrotach 1800-2000 delikatnie przerywało ( szarpało )

Wszelkie problemy zniknęły od kiedy zacząłem tankować BP ULTIMATE.

Zwykłe ON na BP nie dało żadnej poprawy :(

Wydaje mi się że do naszych silników zwykłe ON jest za słabe i nie trzyma parametrów.

Osobiście mam przetestowaną jedną stację BP na której tankuję i jestem zadowolony.

Polecam BP przy Puławskiej na wysokości CH real i OBI. dzisiaj Ultimate zatankowałem pod korek za 4,35pln/litr ( cena weekendowa )

W tygodniu ceny są średnio 5groszy na litrze wyższe ( weekendy tańsze :mrgreen: )

Aha uważajcie na stacje BP tzw ajencyjne !! ( kiepskie paliwo )

Tankujcie tylko na firmówkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 432
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Polecam BP przy Puławskiej na wysokości CH real i OBI. dzisiaj Ultimate zatankowałem pod korek za 4,35pln/litr ( cena weekendowa )

W tygodniu ceny są średnio 5groszy na litrze wyższe ( weekendy tańsze :mrgreen: )

zaleta Pulawskiej :cool2: , to co zarobisz na roznicy na 1litrze wyrownasz spalaniem na dojazd w korku :mrgreen: :mrgreen: , ale paliwo maja OK :cool2:

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Co do paliwa i objawów z tematu to wątpie, a dlaczego. Przejechałem ostatnio (w 3 tyg.) 8 tyś kilometrów w różnych warunkach , miejska spokojna jazda , Autostrady(większość z wysokimi prędkościami-- Niemcy),autostrady ze stałymi prędkościami Francja, Hiszpania w upale w deszczu no i tankując na niemieckich i Francuskich stacjach (W Hiszpanii odpuściłem tankowanie bo słyszałem ze różnie bywa z ich paliwem) i wszystkie objawy naszego tematu występowały ,czasem było naprawdę licho np. jak wyjeżdżałem z parkingu na autostradę to szarpał tak strasznie ze juz myślałem ze to będzie koniec podróży. Występowało to zupełnie niezależnie od czasu od warunków atmosferycznych od tępa jazdy i momentu zatankowania. Przez 800-900 kilometrów spokój na następnych 100-200 szarpanie. Jedna rzecz może pomagała(tak mi sie wydawało) redukowałem bieg np. do II ,III pedał w podłogę obroty dosłownie chwile na czerwone pole odcięcie i po tym zabiegu wydawało sie ze jest ok .Teraz jestem w Polsce od pewnego czasu i narazie jest spokój.

Czekam na badanie sprawy przez swavek musi być w końcu jakieś wyjście z tej sytuacji i zapraszam do dalszych obserwacji i dzielenia się tym z wszystkimi... (w grupie siła !!! :D )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Mój przypadek jest taki sam jak wyżej opisywany z tą różnicą,że nie mam filtra DPF.Zauważyłem tą wade po wymianie wszystkich filtrów.Po zamianie filtra paliwa zaczął szarpać ale to raczej oczywiste bo musiał się odpowietrzyć.Od tej pory zauważam zamulenie w przedziale obrotów 1500 do 2000(chwilowa dziura) właśnie najczęściej występuje na 3 i 4 biegu.Zamierzam wyczyścić odme w poniedziałek może to coś pomoże a jeszcze dzisiaj mam zamiar trochę przegonić bunie.Napisze o postępach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie walki ciąg dalszy... Zacznę od zmiany paliwa na BP Ultimate. Byłem sceptyczny ponieważ poprzednie moje auta zdecydowanie gorzej zachowywały się na ich paliwie. Dotychczas tankowałem jedynie shell oraz od wielkiego dzwonu orlen. Miesiąc temu zatankowałem BP i sam się zdziwiłem. Jest lepiej, żeby nie powiedzieć znacznie lepiej !!! Poprawiła się dynamika w dolnym zakresie, zwiększył się zasięg na pełnym baku.

Ostatnio rozmawiałem z jednym z tuningowców warszawskich który zbadał temat filtrów do beemek i z całą stanowczością potwierdza iż nie wszystkie filtry (nie wszystkich marek) powinny być stosowane do niniejszych motorów, powodują mulenie etc. Zaleca knechta. Może faktycznie tak jest, sam nie zbadałem ale może ta informacja się komuś przyda ??

Element w naszych silnikach jakim jest egr już od dawna przysparza problemów nie tylko w naszej marce. Ograniczenie jego działania lub wyeliminowanie zapewne korzystnie wpłynie na wrażenia z jazdy, polepszy dynamikę etc. Trzeba jedynie pamiętać o szybszym zużywaniu się dpf-a i katalizatora :-) Kalkulacje niech każdy zrobi we własnym zakresie. Jako ciekawostkę dodam że audi montowało zawór agr w silniku 2.8 V6 benzyna na rynek amerykański :-) Bladego pojęcia nie mam po co ?! Wiem natomiast że przy przebiegach rzędu 200.000km auta traciły moc oraz dynamikę. Rozwiązaniem okazała się zmiana kolektora bez zaworu czyli na wersję europejską ale we własnym zakresie.

 

w dalszym ciągu rozważań

Pozdrawiam :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle ze paliwo niewiele ma tu do szarpania 90% czasu jezdze na paliwie niemieckim czasem holenderskim a 10 % czyli moze 3 tyg w roku na paliwie polskim (jak przyjezdzam na wakacje).Tak samo szarpalo na niemieckim holenderskim jak i na polskim wiec watpie zeby to bylo paliwo.Po zminimalizowaniu dzialania egr szarpanie minąło. Napewno to jakos wplywa na katalizator albo dpf ale po pierwsze szarpanie doprowadzalo mnie do rozpaczy po drugie skoro to jest w DIS czyli producent dopuszcza takie rzeczy wiec napewno jakiejs strasznej tragedii nie ma. Ale kazdy robi co lubi wybor pozostawiam kazdemu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepne sie pod temat u mnie to samo i czy klima chodzi czy nie nie ma znaczenie dalej przerywa.

Ale wczoraj wymienilem filtr odmy pisza ze powinno sie wymieniac co 50 tys. moje auto mialo 82tys jak kupilem wiec mysle wymienie co mi tam jak trzeba koszt filtra w ASO 100 zl.

I po wymianie ustalo ku mojemu zdziwieniu zadnych szarpan dzis jezdzilem i sprawdzalem 3 czy 4 lub 5 nic auto przyspiesza bez problemu bez szarpania.

Tak ze polecam wymiane filtra odmy zaden koszt nie oplaca sie czyscic u mnie pomoglo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepne sie pod temat u mnie to samo i czy klima chodzi czy nie nie ma znaczenie dalej przerywa.

Ale wczoraj wymienilem filtr odmy pisza ze powinno sie wymieniac co 50 tys. moje auto mialo 82tys jak kupilem wiec mysle wymienie co mi tam jak trzeba koszt filtra w ASO 100 zl.

I po wymianie ustalo ku mojemu zdziwieniu zadnych szarpan dzis jezdzilem i sprawdzalem 3 czy 4 lub 5 nic auto przyspiesza bez problemu bez szarpania.

Tak ze polecam wymiane filtra odmy zaden koszt nie oplaca sie czyscic u mnie pomoglo.

Mysle ze szarpanie wroci ale to tylko moje zdanie ja wymienialem odme wydawalo sie ze przestalo a za chwile znowu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepne sie pod temat u mnie to samo i czy klima chodzi czy nie nie ma znaczenie dalej przerywa.

Ale wczoraj wymienilem filtr odmy pisza ze powinno sie wymieniac co 50 tys. moje auto mialo 82tys jak kupilem wiec mysle wymienie co mi tam jak trzeba koszt filtra w ASO 100 zl.

I po wymianie ustalo ku mojemu zdziwieniu zadnych szarpan dzis jezdzilem i sprawdzalem 3 czy 4 lub 5 nic auto przyspiesza bez problemu bez szarpania.

Tak ze polecam wymiane filtra odmy zaden koszt nie oplaca sie czyscic u mnie pomoglo.

Mysle ze szarpanie wroci ale to tylko moje zdanie ja wymienialem odme wydawalo sie ze przestalo a za chwile znowu

 

 

Zobacze konkretnie jutro jade do Danii jakies 700 km okaze sie czy bedzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Takie rozwiązanie z wyłączeniem/zaślepieniem EGR to można sobie stosować w golfie 3, a nie w naszych E90 :duh: , czy wiesz jakie są konsekwencje zaślepienia/wyłączenia EGR?

 

Druga sprawa dla tych co mają z tym problem, już padło dużo odpowiedzi w temacie (polecam przeczytanie tematu od początku)

 

Zdemontować EGR i go przeczyść, może jest zabity nagarem, stąd problemy z szarpaniem. Przy ostatniej wymainie oleju, mój EGR był dość zabity, więc go wyczyściłem, to samo zrobiłem z kolektorem ssącym (akurat wymieniałem świece). Polecam każdemu ten zabieg.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie rozwiązanie z wyłączeniem/zaślepieniem EGR to można sobie stosować w golfie 3, a nie w naszych E90 :duh: , czy wiesz jakie są konsekwencje zaślepienia/wyłączenia EGR?

 

Druga sprawa dla tych co mają z tym problem, już padło dużo odpowiedzi w temacie (polecam przeczytanie tematu od początku)

 

Zdemontować EGR i go przeczyść, może jest zabity nagarem, stąd problemy z szarpaniem. Przy ostatniej wymainie oleju, mój EGR był dość zabity, więc go wyczyściłem, to samo zrobiłem z kolektorem ssącym (akurat wymieniałem świece). Polecam każdemu ten zabieg.

 

EXIDE ja mysle ze ty masz problem z czytaniem tekstu ze zrozumieniem ktorys, raz z rzedu mnie krytykujesz pod wzgledem tego co ja nie napisalem czy ja pisalem zeby go zaslepiac NIE.Oto moja wypowiedz

Jedzcie do kogos na kompa i niech w disie wylaczy zawor egr. Calkiem nie da rady ale mozna w 50% w 5 przypadkach jakie mialem pomoglo w 100% tylko zastanawiam sie dlaczego))
Czy tu pisze cos o zaslepianiu??

 

A po drugie nie wylacza sie go wogole tylko zmniejsza sie jego ingerencje, a skoro jest to w DIS tz ze producent to przewidzial i pozwala na takie zmiany.Bo jak wiesz DIS to program do BMW, a nie GOLFA 3.

Jak pisalem

Mysle ze paliwo niewiele ma tu do szarpania 90% czasu jezdze na paliwie niemieckim czasem holenderskim a 10 % czyli moze 3 tyg w roku na paliwie polskim (jak przyjezdzam na wakacje).Tak samo szarpalo na niemieckim holenderskim jak i na polskim wiec watpie zeby to bylo paliwo.Po zminimalizowaniu dzialania egr szarpanie minąło. Napewno to jakos wplywa na katalizator albo dpf ale po pierwsze szarpanie doprowadzalo mnie do rozpaczy po drugie skoro to jest w DIS czyli producent dopuszcza takie rzeczy wiec napewno jakiejs strasznej tragedii nie ma. Ale kazdy robi co lubi wybor pozostawiam kazdemu

 

Wiec nastepnym razem zanim zaczyniesz krytykowac czytaj ze zrozuminiem a potem krytykuj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie rozwiązanie z wyłączeniem/zaślepieniem EGR to można sobie stosować w golfie 3, a nie w naszych E90 :duh: , czy wiesz jakie są konsekwencje zaślepienia/wyłączenia EGR?

 

Druga sprawa dla tych co mają z tym problem, już padło dużo odpowiedzi w temacie (polecam przeczytanie tematu od początku)

 

Zdemontować EGR i go przeczyść, może jest zabity nagarem, stąd problemy z szarpaniem. Przy ostatniej wymainie oleju, mój EGR był dość zabity, więc go wyczyściłem, to samo zrobiłem z kolektorem ssącym (akurat wymieniałem świece). Polecam każdemu ten zabieg.

 

EXIDE ja mysle ze ty masz problem z czytaniem tekstu ze zrozumieniem ktorys, raz z rzedu mnie krytykujesz pod wzgledem tego co ja nie napisalem czy ja pisalem zeby go zaslepiac NIE.Oto moja wypowiedz

Jedzcie do kogos na kompa i niech w disie wylaczy zawor egr. Calkiem nie da rady ale mozna w 50% w 5 przypadkach jakie mialem pomoglo w 100% tylko zastanawiam sie dlaczego))
Czy tu pisze cos o zaslepianiu??

 

A po drugie nie wylacza sie go wogole tylko zmniejsza sie jego ingerencje, a skoro jest to w DIS tz ze producent to przewidzial i pozwala na takie zmiany.Bo jak wiesz DIS to program do BMW, a nie GOLFA 3.

Jak pisalem

Mysle ze paliwo niewiele ma tu do szarpania 90% czasu jezdze na paliwie niemieckim czasem holenderskim a 10 % czyli moze 3 tyg w roku na paliwie polskim (jak przyjezdzam na wakacje).Tak samo szarpalo na niemieckim holenderskim jak i na polskim wiec watpie zeby to bylo paliwo.Po zminimalizowaniu dzialania egr szarpanie minąło. Napewno to jakos wplywa na katalizator albo dpf ale po pierwsze szarpanie doprowadzalo mnie do rozpaczy po drugie skoro to jest w DIS czyli producent dopuszcza takie rzeczy wiec napewno jakiejs strasznej tragedii nie ma. Ale kazdy robi co lubi wybor pozostawiam kazdemu

 

Wiec nastepnym razem zanim zaczyniesz krytykowac czytaj ze zrozuminiem a potem krytykuj

 

 

No cóż, nasze zdania są inne, stąd pewnie ich różnica i krytyka zarazem.

 

Napisałem wyłączyć/zaślepieć - jedno nie wyklucza drugiego, skoro jest wyłączone to tak jakby było zaślepione - JEDNYM SŁOWEM NIE DZIAŁA! Czego nie rozumiesz???

 

To Twój post?

'przez syjam23 » Sob Wrz 25, 2010 9:21 pm

 

Jedzcie do kogos na kompa i niech w disie wylaczy zawor egr. Calkiem nie da rady ale mozna w 50% w 5 przypadkach jakie mialem pomoglo w 100% tylko zastanawiam sie dlaczego))'

 

Więc sam nakłaniasz ludzi, żeby jechali i wyłączali. Więc Ty masz problem, bo nie dość, że piszesz to później nie wiesz co.

Może gdybyś używał znaków interpunkcyjnych to co piszesz byłoby bardziej czytelne.

 

Takie rozwiązania pseudo-naprawcze, typu wyłączenie, zaślepienie, czy innego cuda DISowe 'wtyczki' nie są rozwiązaniem problemu. I sorry, ja nie drutuję przy swoim aucie. I jestem daleki od takich kombinacji. Także starajmy się rozwiązać problem a nie wyłączyć nalepiej i po problemie, nie tędy droga. Padło już kilka propozycji na początku tego tematu. Ja proponuję zacząć od rzeczy najłatwiejszych, wyciągnięcie i wyczyszczenie EGR taką właśnie jest.

 

Pzdr. serdecznie kolego i życzę udanego wieczoru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tez napisalem ze wybor nalezy do kazdego. I skoro dla Ciebie program serwisowy to drutowanie to ok. A dwa to oto drutowanie zrobili mi w ASO BMW w Essen bo stwierdzili ze po przebiegu 170 000 wszystko sie zuzywa i po to jest ta funkcja w DIS. W szczegoly nie wnikalem co sie zuzywa. No ale BMW to jeden wielki drut :D Ok koncze dyskusje i tez Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Program to program, ale fakt do czego jest używany to już nie ok.. nevermind. Tłumaczenie serwisu w Twoim przypadku jest żadne, nie zaproponowali nowego samochodu? Dziwne. :lol: hehe

 

Ja wczoraj testowałem jak jest u mnie w tym zakresie obrotów i nic niepokojącego nie zaobserwowałem, sprawdzałem na każdym biegu :roll: bez szarpania, bez rzucania, wszystko odbywa się płynnie.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepne sie pod temat u mnie to samo i czy klima chodzi czy nie nie ma znaczenie dalej przerywa.

Ale wczoraj wymienilem filtr odmy pisza ze powinno sie wymieniac co 50 tys. moje auto mialo 82tys jak kupilem wiec mysle wymienie co mi tam jak trzeba koszt filtra w ASO 100 zl.

I po wymianie ustalo ku mojemu zdziwieniu zadnych szarpan dzis jezdzilem i sprawdzalem 3 czy 4 lub 5 nic auto przyspiesza bez problemu bez szarpania.

Tak ze polecam wymiane filtra odmy zaden koszt nie oplaca sie czyscic u mnie pomoglo.

Mysle ze szarpanie wroci ale to tylko moje zdanie ja wymienialem odme wydawalo sie ze przestalo a za chwile znowu

 

 

Zobacze konkretnie jutro jade do Danii jakies 700 km okaze sie czy bedzie ok.

 

Tak jak pisałem wyżej po wymianie odmy nic takiego już mi nie występuje wszystko ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja uważam, że opisywane szarpanie wynika z pracy zaworu EGR. Z pewnością nie jest dobre jego odłączanie ale jest to już jakieś rozwiązanie. Wszyscy się rozpisują o czyszczeniu zaworu i mechanizmów nim sterujących ale to nie jest właściwa diagnoza. Ja bardziej bym się skupił na tym, dlaczego zawór tak pracuje, co wpływa na jego niewłaściwą pracę. Nie wierzę, że samochód wyjechał z fabryki z taką charakterystyką pracy silnika (zaworu EGR).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Hey, gdzie w naszych E9x znajduje się zawór ciśnienia EGR /Turbo ? Z lewej strony przy turbo tak jak w E46 136km ? Widziałem, że jest tam taki mały filtr powietrza, ale nie wiem czy występuje w naszych autach.

 

pozdrawiam

 

Edit: Dobra wiem, zawór ciśnienia znajduje się zaraz przy EGR. Wyciąga się go bardzo łatwo, klucz 10. Problem tylko jak zdjąć te przewody aby nie uszkodzić. Też mamy ten mały filterek :D http://www.bmwland.co.uk/forums/viewtopic.php?t=68028&highlight=

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
to może być niedopalony dpf. Ja w ubiegłym roku miałem ten sam problem, który opisujesz ty. W tym roku jeszcze w styczniu wyciąłem dpf i teraz nie mam kłopotu z zamulaniem i słabnięciem. Rada tylko jedna, przepędzic mocno auto, wcześniej sprawdzić termostaty czy się auto prawidłowo nagrzewa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto mam bez DPF-a. Dzisiaj przegoniłem auto trochę na autostradzie, ale nic nie pomogło, a nawet jest gorzej bo jadać po woli na 3 i 4 zaczyna szarpać. Narazie zmieniłem paliwo z Shella (V-Power) na BP (BP Ultimate) zobaczymy. Jak kupiłem i zalałem najpierw na BP (bo było najbliżej) auto inaczej jeździło - zobaczymy.

Ale to nie koniec problemów. Po zalaniu do pełna okazało się, że paliwo wycieka. Byliśmy na zakupach w supermarkecie. Wracam, a tam ochrona z wiaderkiem pod autem. Kurde ale wiocha. A miało być tak fajnie - BMW klasa premium :evil: . Wcześniej mieliśmy Renault Megane II i nie było takich problemów (tylko akrobatyczna wymiana żarówek).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.