Skocz do zawartości

M54B25 - minimalnie opóźniona reakcja na gaz.


ShakeIt

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 816
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam. Szukałem trochę na ten temat i nic :-( m52b25tu 323Ci 170km z gazem. Na gazie wszystko ok poza jedna sprawą ale najpierw o benzynie, więc podczas jazdy na benzynie przy nagłym dodaniu gazu dużej ilość silnik chwilowo się zadławi później pociągnie po chwili znów się zdławi na chwile po tym znów ciągnie. Raz od startu od zera do końca 4biegu (każdy bieg do 6tys) przy wrzuceniu 5 wypadł zapłon. Na gazie tego nie ma jest ok i nic się nie dlawi poza tym ze i na ben i na lpg np w korku potrafi teleptelepac chwilowo silnikiem i to tak że aż gałka od biegu lata sama. Co może być powodem dlawienia się tylko na benzynie i tego telepania w miejscu gdzie ma słabe chłodzenie? Dodam że telepanie zaczęło się robić po wymianie przepustnicy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Źle ustawiony gaz. Przesterował Ci adaptacje i jak zrzucisz na benzynę, to adaptacje są złe. Jak byś pojeździł kilka dni na benzynie, to mogłoby okazać się, że to wtedy na gazie chodzi źle. Po prostu gaz reguluje się do dobrze funkcjonującej i zaadoptowanej benzyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Hej, przyłączę się do dyskusji o reakcji na gaz :) ostatnio eksperymentowałem z czujnikiem sprzęgła w E39 M54B25 (czujnik przy pompce) po odłączeniu reakcja na gaz jest rzeczywiście bardziej żywa jednak rosnące obroty przy zmianie biegu są uciążliwe szczególnie na 1->2 i 2->3. Jednak w mi bardziej przeszkadzała ospała reakcja na odjęcie gazu niż dodanie (w m50 charakterystyczne szarpnięcie do przodu przy zdjęciu nogi z gazu, w M54 gładkie zmniejszenie momentu) i tu pytanie czy zmodowanie czujnika tak aby wskazywał ciągle na wciśnięte sprzęgło coś by poprawiło, i czy jeszcze bardziej nie spowolniłoby to reakcji na dodanie gazu ?? a może jakaś sztuczka która robiła by "wciśnięte sprzęgło" przy pozycji zerowej pozycji gazu tzn. w górnym położeniu ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

jeśli u Ciebie jest ten czujnik płaski-elektroniczny, to on jest bardzo czuły na właściwą pozycję umocowania. Próbowałem własnie kiedyś go przyłapać na trytki w ciut innym miejscu (poza jego gniazdem) i nie łapał. Wydaje mi się, że nawet podłączony czujnik ale nieprawidłowo ulokowany i tak odczytywany jest przez kompa jako błąd-awarię.

 

Z chwilowym odłączaniem i podłączaniem czujnika w zależności od pozycji sprzęgła to jest myśł :) Tylko nie wiem jak na to zapatrywałby się komp - czy nie dostałby wariacji od ciągłego włącz/wyłącz ;) Coś mi się wydaje, że taki przerywany sygnał w dłuższym czasie też potraktowany by był jako usterka...

 

Ja skłaniałbym się do próby wyeliminowania zaworu wolnych obrotów - można to zrobić ingerująć w oprogramowanie DME - podobno reakcja jest dużo lepsza, i tak dochodzę, do wniosku, że skoro przy lekkim dodawaniu gazu działa tylko ten zawór, to on ma małą przepustowość i stanowi wąskie gardło i to on powoduje te problemy. Dlatego taka modyfikacja może być rozwiązaniem - wóczas przepustnica przejmuje sterowanie wolnymi obrotami. Ale jest haczyk - trzeba wgrać oprogramowanie z usuniętym immobilizerem i za pomocą specjalnego interfejsu. Nie jest to 5 min. roboty przy pi... herbatce :) Jest opis na "hameryckim" forum jak to zrobić, link podawałem gdzieś we wcześniejszym poście.

y4msY-u2wiUonuSCMhtmsBD5AljsLw4_SjGs3qGuvC6CXYgdnWpqYjAaWubdW_sgC51mXO4-xf89bx2XQm8rs0aPdQ5dxJUZ6_9Cvteg6B3MC8y65Olaa9wm4GbnNF696rODaT_h24tGGM3JnR_c3FvFgvhNyBlhPqoaQns3TE7y5iRZ1s6656GvAPHmdDbgzFg?width=558&height=90&cropmode=none
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja podbiłem obroty jałowe i jest spoko,nie ma falowania i ruszanie z miejsca jest lepsze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

było 700 czyli normalnie a teraz jest 820 ,https://www.youtube.com/watch?v=6Q65-UmgGv0&t=14s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam .kolego buckey lub reszta ,ktörzy zalozyli sobie ten Mod z PCV FV345 moga opisac jak to sie sprawuje po dluzszym uzytkowaniu?

jak dokladnie dziala ten ventyl?dziala w jedna a druga blokuje na zasadzie diody w elektronice ?

czy puszcza z jednaj strony z jaka sila ?ile cisnienia?

i czy sa jakies zamienniki tego pcv tu w europie bo z usa chca 15 dolcöw za sama przesykle ,chore.

 

i jak to tak poprawia reakcje na dodanie gazu i spalanie oleju , to czy nie uszkadza to w szybszym stopniu uszczelek i siemeringöw?

:duh:

 

pozdr . z bremen

z mojä bee nie idzie sie nudzic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaworek jest jednokierunkowy, już nie pamiętam, ale chyba dmuchając z drugiej strony zamyka się przepływ... Nie pamiętam też czy zasysanie powietrza z dużą intensywnością powoduje przymknięcie zaworka (jest regulowany przez sprężynkę), tak aby podciśnienie nie przekroczyło pewnej wartości. Więc zakładając go odwrotnie nie działał by wcale.

 

Taki układ ale z OCT zakładają za granicą i jeżdżą latami, więc chyba nie ma się czego bać. Ja postanowiłem, że jeśli mieszaniny w OCT jest nie tak dużo to równie dobrze może być przepalona przez silnik bo to tylko woda i olej - więcej oleju spalał mi bez tego systemu więc bilans i tak jest lepszy :-D a nie muszę się bawić w opróżnianie zbiornika itd.

 

Części szukaj w sklepach z częściami do aut amerykańskich, na pewno jest tego dużo. Nie musi to być FRAM, ważny jest typ.

 

U mnie nie ma wycieków, nie miałem ich przed założeniem. Z tego co czytałem na zagranicznych forach, jeśli masz już uszczelki na wykończeniu lub małe wycieki to taki mod powoduje znaczne powiększenie się tych wycieków poprzez większe podciśnienie i szybkie wykończenie uszczelek.

 

O tym, dlaczego następuje poprawa reakcji na gaz pisałem we wcześniejszych postach, w czasie kiedy zrobiłem ten mod, czyli marzec 2016. Od tego czasu nie mam problemów, silnik spala mi nie więcej jak 0,2l/100km oleju. Przejechałem ponad 8tys (dużo nie jeżdżę).

 

Tu przykładowy sklep:

http://amerykany.pl/chrysler/2003/300m/3-5l-v6/uklad-emisji-spalin/zawor-pcv

 

Edit:

A, no tak, na tys. ;-)

Edytowane przez Buckey
y4msY-u2wiUonuSCMhtmsBD5AljsLw4_SjGs3qGuvC6CXYgdnWpqYjAaWubdW_sgC51mXO4-xf89bx2XQm8rs0aPdQ5dxJUZ6_9Cvteg6B3MC8y65Olaa9wm4GbnNF696rODaT_h24tGGM3JnR_c3FvFgvhNyBlhPqoaQns3TE7y5iRZ1s6656GvAPHmdDbgzFg?width=558&height=90&cropmode=none
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Chyba chciałeś napisać 0,2l/1000km :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam .kolego buckey lub reszta ,ktörzy zalozyli sobie ten Mod z PCV FV345 moga opisac jak to sie sprawuje po dluzszym uzytkowaniu?

jak dokladnie dziala ten ventyl?dziala w jedna a druga blokuje na zasadzie diody w elektronice ?

czy puszcza z jednaj strony z jaka sila ?ile cisnienia?

i czy sa jakies zamienniki tego pcv tu w europie bo z usa chca 15 dolcöw za sama przesykle ,chore.

 

i jak to tak poprawia reakcje na dodanie gazu i spalanie oleju , to czy nie uszkadza to w szybszym stopniu uszczelek i siemeringöw?

:duh:

 

pozdr . z bremen

 

 

Witam, ja również mam tego moda, na razie po pełnym cyklu wymiana oleju-> 10k km -> wymiana oleju, stwierdzam że jest zajebiście, dolałem jakieś 0,5-0,7l na 10k. Wcześniej musiałem kupować 4l bańki na dolewki :norty:

Z silnikiem nic się nie dzieje, polecam jak najbardziej :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze tylko was 2 zrobilo ten mod.

bo ja mam O2modPilot ,napewno znacie .zaslepka z odmy zdjeta ta mala jedyna i ten kröciec polaczony wezykiem Fi4mm z kolektorem z tylu od strony grodzi,tam gdzie sa w m54 dwie zaspleki.

 

oczywiscie splyw do misy zaslepiony ,,,to tez pokazuje ziomek z yt"Garazowe Hobby". :mrgreen:

 

tu sie udzielal tez w tym watku..

 

tylko mam podst pytanie .bo nie ma na yt zadnych filmöw..a co ogladam po amerykancku to wszyscy montuja ten PCV ventyl ale odwrotnie..czyli ten gruby gwint jest wkrecany w pokrywe zaworöw.. :mad2:

 

wiec o co tu chodzi ,,bo w usa autach i hondach jest inny uklad odpowietrzania ,czy stosuja iine wentyle o odwrotnym dzialaniu? :cry2:

 

prosze o wyjasnienie tej kwestii albo jakis film dokladny pogladowy..

z mojä bee nie idzie sie nudzic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam, piszę tutaj, bo widzę że temat przepustnic nie jest Wam obcy... :D


Po swapie w e34 na m54b30 mam problem z niedziałającą przepustnicą, podmieniałem pedał gazu, na trzech różnych przepustnicach w inpie wyskakuje błąd 112 throttle sensor (od razu nawet po skasowaniu błędu), co jakiś czas błąd 119 tps-maf no plausibility, chwile po skasowaniu adaptacji błąd 115 tps addaptation, ale on znika. Ma ktoś pomysł jak ugryźć tego fanta?


Ps czy gdy silnik nie jest odpalony, a jest tylko na zapłonie czy przepustnica powinna reagować na pedał?


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

bez odpalenia silnika przepustnica nie reaguje na wychylenia pedału gazu. Natomiast po przekręceniu kluczyka powinna się przestawić, uchylić i domknąć, zobacz na mój filmik:



W INPIE jest pasek pokazujący pozycję pedału gazu - zacznij od tego czy u Ciebie reaguje prawidłowo - ale nie jestem pewien czy przy błędzie przepustnicy będzie coś wskazywał, ale chyba powinien. Czy wiązka cała była przekładana razem z DME MS43 - jeśli tak - może gdzieś przewód jest uszkodzony, pin nie styka itd. - wiem, że takie hocki-klocki mogą się przytrafić.


Spróbuj może bez podpiętej przepływki, bez ICV itd. może to Cię na coś nakieruje. I jeszcze możesz spróbować reset przepustnicy - 10s kluczyk na zapłon (bez odpalania), potem 10 s kluczyk w pozycji 0 ale bez jego wyciągania i potem odpalić silnik.

https://xoutpost.com/articles/x5/engine-transmission/9576-throttle-adaptation-procedure-m54-ms43-edk.html


Powodzenia :)

y4msY-u2wiUonuSCMhtmsBD5AljsLw4_SjGs3qGuvC6CXYgdnWpqYjAaWubdW_sgC51mXO4-xf89bx2XQm8rs0aPdQ5dxJUZ6_9Cvteg6B3MC8y65Olaa9wm4GbnNF696rODaT_h24tGGM3JnR_c3FvFgvhNyBlhPqoaQns3TE7y5iRZ1s6656GvAPHmdDbgzFg?width=558&height=90&cropmode=none
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie, uszkodzona była wiązka, podłączyłem drugą kostkę i wbiołem się bezpośrednio przy dużej kosce co wchodzi do ecu. Myślicie że lepiej zmienić całą wiązke bo może być gdzieś jeszcze popalona czy nie jak spaliły się tylko przewody do przepustnicy do nie musiało nic więcej?


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm.... Ciężko powiedzieć, ale chyba limit pecha wyczerpałeś, więc jeśli wszystko inne działa to powinno być ok :)

Chyba, że możesz zdobyć nową wiązkę tanio, ale znowu czy w niej będzie wszystko ok...??

y4msY-u2wiUonuSCMhtmsBD5AljsLw4_SjGs3qGuvC6CXYgdnWpqYjAaWubdW_sgC51mXO4-xf89bx2XQm8rs0aPdQ5dxJUZ6_9Cvteg6B3MC8y65Olaa9wm4GbnNF696rODaT_h24tGGM3JnR_c3FvFgvhNyBlhPqoaQns3TE7y5iRZ1s6656GvAPHmdDbgzFg?width=558&height=90&cropmode=none
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jednej ewidentnej przyczyny chyba nie ma... :( Głównym powodem mogą być przedmuchy ciśnienia sprężania do skrzyni korbowej w związku ze zużytymi pierścieniami tłokowymi. Daje się to we znaki najbardziej właśnie na niskich obrotach, kiedy paliwa i powietrza jest mało i każdy deficyt jest odczuwalny. Zużycie pierścieni wpływa też na spalanie oleju. Zobacz film przygotowany przez forumowicza, jego inne filmy też są ciekawe:



Pewnymi rozwiązaniami, które u mnie pomogły mogą być:

1. podwyższenie wolnych obrotów

2. przemycie zaworu wolnych obrotów ICV

3. wyrzucenie separatora oleju (CCV) i zastąpienie go Oil Catch Can (OCC) lub samym zaworkiem zwrotnym


4. chip tuning DME

y4msY-u2wiUonuSCMhtmsBD5AljsLw4_SjGs3qGuvC6CXYgdnWpqYjAaWubdW_sgC51mXO4-xf89bx2XQm8rs0aPdQ5dxJUZ6_9Cvteg6B3MC8y65Olaa9wm4GbnNF696rODaT_h24tGGM3JnR_c3FvFgvhNyBlhPqoaQns3TE7y5iRZ1s6656GvAPHmdDbgzFg?width=558&height=90&cropmode=none
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Głównym problemem jak mi się wydaje są mapy zapłonu. Zapłon dodatkowo jest opóźniony na zimnym silniku w celu rozgrzania katalizatorów jak i podczas gwałtownego wciśnięcia pedału gazu w celu wygładzenia przebiegu momentu obrotowego. Wszystko to można wyłączyć. Niedawno zakupiłem e39 z motorem m54b22 i zacząłem trochę interesować się modyfikacjami sterownika dla tego silnika. Tu jest całkiem fajna stronka odnośnie sterownika ms43

https://www.ms4x.net/index.php?title=Siemens_MS43

na bieżąco uaktualniana.


A tu cały temat odnośnie modyfikacji. Autorem jest ta sama osoba co strony ms43wiki.

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=1082287


A tu dla chętnych w ostatnim poście postarałem się opisać jak dobrać się do sterownika ms 43

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=2&t=166530

Edytowane przez piotr520
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Hello,

Sorry for bumping your thread, I got here from a Google search :).

I hope I am not doing something against the forum rules, although I do not speak Polish :).


If this issue has been addressed elsewhere with already answered questions, please point me to that topic.

Thank you in advance.


>>>>>

As for the CCV issue regarding the M54 engines:

I am planning to do this modification also (including a catch can) but after days of studying I've stumbled upon one issue that has not been adressed (or addressed too little).


There are 2 versions for any PCV system: open and closed.

Open ones are venting the blowby gases to athmosphere, closed ones (as in this case for the M54s) are venting the "filtered" air back into the engine through the intake manifold.


Now comes problem #1: this "filtered" air is not measured .


MAF measures air coming through the intake manifold, but the one coming back from the valve cover through this modification is routed back into the IM AFTER the MAF (through distribution cover) - so there is a surplus of air going to the cylinders, although the ECU has measured less and O2 sensors will measure more.


This will cause crazy fuel trims.


Any schematic of closed PCV system on the net is described as having a venting hose coming from the air filter (so metered air) which allows the crankcase to breath.


See examples below:


https://ibb.co/HTcNL3N

https://ibb.co/wM1D6HV

https://ibb.co/wNg1MRZ

https://ibb.co/Bg3vBCW





M54 engines: OE system does not have a supplementary/aditional valve cover (VC) breather as I remember. The only port of the VC is the one going to the CCV.


So this raises so many questions:

1) Why does the OE M54 CCV system does not have a breather allowing the crankcase to draw air from the intake

2) Would this breather be a good idea as it still allows vacuum but also protect engine seals ?

3) Where would the best connection for a breather be ? I have heard a case where a Polish colleague of yours (maybe even from here) connected a hose from the vacuum F connector in the intake boot to the oil dipstick. If so, would this need a non-return valve (for the probable case of oil from the crankcase/oil pan would be sucked up and flood the intake) ?


This is my plan for the CCV delete. I would appreciate any ideas/hints:


https://ibb.co/sVm8QK8


PS: As I have seen many of you are looking for an appropriate PCV valve similar/identical to the ones used in USA (FV345 or Duralast), I would point you to a cheap/simple one to be found in EUROPE as well: part# 94580183 - from GM/OPEL/DAEWOO models. Costs about 4-5EUR.


https://ibb.co/Y2Np8Tx



PPS: I do not know why the forum did not accept the BBCodes for the images, I have edited and kept directlinks only. Please click them directly.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hi there :)


I may share my thought about issues you mentioned.


Venting gases to the atmosphere is an old system. Every modern car has closed system because of ecological reasons and also of more precise measuring fuel to air ratio.


On idle there is rather huge suction into intake manifold. To check this, you can try to cover slowly by your hand the MAF input opening. The feeling is unexpected – like the engine is trying to suck your whole arm! :) The point is: blow-by gases are a very small amount of air compared to the amount of air going into the engine in a normal way. Of course it is dangerous not having CCV system and allowing blow-by gases to gradually build pressure in crankcase.


y4mBMkggfVRAWbjd8FtqOils7GYz55xVTk0a29uwJM-tDgjCEi-OkpLIABLVxvQvXwvCYZ_nqEThWY4DQw1Tza3bTSoJoiyGTe-taI2k_DALA_v4KJfRA8NBmMj3iFZ6hNdg5wUQTrhD83A6PSsc-2pRCfKkukyIovIwBXEPhHXL-_dHDKeQw3HZxE3F_s318Sk?width=1200&height=860&cropmode=none


On my video about CCV delete you can see and hear that engine is running smoothly before I open the cap, and then after I open it there isn’t even slight hesitation or rpm drop with additional air. So the blow-by gases alone are not going to influence MAF measurements. When oil cap is open the suction is big, and more air can go inside the intake manifold but with closed cap there are only blow-by gases that can be sucked, and it is not much.


EDIT:

I can even think that this additional air (blow-by) is in fact measured a fraction of second before, because it didn't came from nowhere but through MAF. It was wasted around pistons but returned to the combustion chamber few cycles late. So the same amount of air that was wasted in a current cycle is being refilled by air coming from few cycles back... It's not fresh air of course but that amount shouldn't make a difference... What you all think? :)




The crank-case venting hose shouldn’t be connected before MAF or even before air filer because it can cause to clog them very shortly with oil vapour. And you don’t want to contaminate MAF and its delicate measuring wire either :)


I think you can try doing it by your way (yellow hoses on your schema) – it may be easier to connect but don’t forget to cap tightly two openings in distribution piece. But remember – pressure in all hoses is huge, it should be special hoses, because regular ones can easily collapse.


I don't understand what for is this connection marked on red – from dipstick to F connector with one-way valve? What would be the purpose of this?

Edytowane przez Buckey
y4msY-u2wiUonuSCMhtmsBD5AljsLw4_SjGs3qGuvC6CXYgdnWpqYjAaWubdW_sgC51mXO4-xf89bx2XQm8rs0aPdQ5dxJUZ6_9Cvteg6B3MC8y65Olaa9wm4GbnNF696rODaT_h24tGGM3JnR_c3FvFgvhNyBlhPqoaQns3TE7y5iRZ1s6656GvAPHmdDbgzFg?width=558&height=90&cropmode=none
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.