Skocz do zawartości

Er

Zarejestrowani
  • Postów

    25
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E91
  • Zawód
    Żegluga powietrzna

Osiągnięcia Er

  1. Właśnie frm mnie zastanawiał od początku bo w bimmercode pokazuje że są błędy i nie mogę kodować a w programach diagnostycznych nie ma żadnych błędów, gdyby był gruzem to takie pierdoły by mnie raczej nie obchodziły, mogę wiedzieć czemu pytasz?. Mam wrażenie że 90% osób może nie wiedzieć że klapka wlewu się nie rygluje bo kto to sprawdza? U mnie wyszło to nadzwyczaj przypadkowo bo schylałem się po zakupy i dupą trąciłem klapkę wlewu na zamkniętym już samochodzie, w innym przypadku nigdy bym się o tym nie dowiedział. JBE to jest tzw moduł komfortu? A co do FRM3 to wiem że pojawiają się błędy epromu, łatwa naprawa tylko trzeba mieć chociaż programator z ryżu. Zastanawiam się czy próbować zrobić mu aktualizację winkfp, ale trochę się boję że w moim przypadku mogę uziemić furkę bo teoretycznie frm nie jest do końca sprawny.
  2. Jak sciąga to pojechałbym na zbieżność, a co do stuków to przyjzyj sie amortyzatorowi i maglownicy jeśli zawias nie stuka.
  3. Er

    Problem z FRM3

    Mam tak samo w bimmercode a w btoolsie, iscie czy inpie zadnych błedów, tzn ze mam frm do przeprogramowania? Np nie mam oświetlenia kabiny po otwarciu drzwi i nie pokazuje otwartych drzwi podczas jazdy. Vin frma mam prawidlowy w inpie. Czy mam sie obawiać aktualizacji frm za pomoca winkfp?
  4. Może warto spróbować z niewiele mocniejszym bezpiecznikiem.
  5. Witam, mam taki problem ktory objawia sie tym ze nie pokazuje nie domkniętych drzwi, nie zapala sie oświetlenie wnętrza po otwarciu drzwi, próbowalem przy 50km/h tez nie pokazuje- żadnych drzwi oprócz bagażnika i szyby. Jeśli mam niedomkniete drzwi mogę z zamknąć centralny i sie samochód zamknie, w e46 jeśli coś jest niedomknięte nie da się zamknąć bo wszystkie zamki się odryglowywują, kolejna sprawa to nie zamyka mi się klapka wlewu paliwa, kupiłem drugi siłownik i zachowuje się tak samo, czyli na otwieranie centralnym jakaś reakcja jest tzn że chce się otwierać ale podczas zamykania nie ma żadnej reakcji, rozumiem że nie dochodzi napięcie. Czy to jest jakoś połączone z zamkami w drzwiach czy mam sprawdzić jakiś przekaźnik? Zastanawiam się nad modułem frm może on ma jakiś problem, błędów żadnych z tym związanych nie mam zapisanych, chcialem sprawdzić istą czy komputer mi pokaże czy widzi otwarte drzwi czy zamknięte ale nie znalazłem takiej opcji, zobaczę jeszcze w inpie bo mam wrażenie ze w e46 coś takiego widziałem. W iscie podczas szperania znalazlem opcje wymuszenia właczenia podświetlania przycisków, oświetlenia kabiny, i to oświetlenie kabiny mi nie działa, ale działa światło na podsufitce jak włącze je z przycisku. Mam podstawowy pakiet oświetlenia czyli tylko podsufitka i z tyłu lampka bez przycisków. Lubie jak wszystko w samochodzie działa jak powinno, jest ogarniety na maksa a ta pierdoła nie pozwala mi przestać o tym myśleć. Jest ktoś w stanie mi coś poradzić? Co do siłownika wlewu paliwa dochodzą tam 2 przewody, w srodku jest silniczek taki zabawkowy i slimak, jest to proste sterowanie lewo prawo silniczkiem prądu stałego czyli coś nie odwraca mi biegunów albo uszkodzony przekaźnik albo jakiś moduł który za to odpowiada tak na chłopski rozum. Nie mam pojecia gdzie szukać, nie jestem w stanie znaleźć nic na necie na ten temat
  6. Już chwile jeżdżę z wymienionymi subami na hifi podłączonymi pod radio, w porównaniu do stereo które nieustannie buczą i na dłuższą mete męczą ucho, na tych od hifi bas jest zróżnicowany, bardziej kick przez co można odnieść wrażenie że jest słabszy, zejścia natomiast są o niebo lepsze niż w stereo, w ogólnym rozrachunku całe audio gra bardziej naturalnie, można usłyszeć więcej wysokich tonów. Jeśli ktoś szuka dyskoteki to po takiej modyfikacji będzie zawiedziony.
  7. Witam wszystkich, jest pytanie- tak wiem po raz kolejny bo jest takich tematów od groma ale nie ma tam konkretów. Potrzebuje głośników w drzwi do e90 są tam fabrycznie 100mm i takiej średnicy chcę zamontować, nie wchodzą w grę żadne przeróbki na 130mm, żadne wzmacniacze itd, tak wiem że zagra to hoojowo ale nie ważne, po prostu brakuje mi wysokich tonów i chce zamontować głośniki współosiowe inaczej koaksjalne. Głównym moim pytaniem jest to jakie głośniki wybrać aby tony wysokie były w miarę przyjemne, nie kłujące w uszy, może jest tutaj ktoś kto w temacie siedzi i coś podpowie. Dodam że nie oczekuje hooj wie czego od tak małej pierdziawki po prostu ma przyjemnie grać a nie wkurzać piachem/ natarczywością. Zastanawiam się nad głośnikami takimi: 1- JBL STAGE 2 424 2- Hertz DCX100.3 3- j.w. DCX 100 4- Focal RCX100 5- Rockford Fosgate R14X2 6- Phonocar 2041- mam phonocary selection 165mm w e46 bez wysokotonowych i jestem zadowolony, ale teraz właśnie chodzi o wysoki ton ewentualnie model 2610 Kolejność głośników przypadkowa, zastanawiam się czy warto dopłacić do focal/rockford względem jbl/hertz. O hertzach słyszłem że mają ostre wysokie tony ale w zestawach odseparowanych. Odrzucam kenwoody, jvc itd. Raczej szukałem głośników max do 30 RMS, czasy dzikiego łupania w samochodzie mam za sobą, potrzebuję odrobinę jakości, radio mam ori prof made in czech 11r, Rozważam jeszcze blaupunkty porostu mam sentyment do tej marki ale czy w obecnych czasach warto? nie wiem. Prosiłbym o nie pouczanie mnie że lepiej nie ruszać tego co jest, żeby kupić ramki za miliony z wysokotonowymi, że musze mieć wzmacniacz itd, zdaje sobie ze wszystkiego sprawę, chcę tylko neutralnych wysokich tonów. Przeczytałem już mnóstwo tematów pl i zagranicznych nie ma normalnego tematu bo albo pociski albo polecanie zestawów morel.
  8. To ty sie podszkol kolego, może są 2 wersje kolektorów ale wiem jedno na allegro wprowadzają w błąd bo uszczelka nie pasuje do d20c n47. Pewnie naoglądałeś się filmików na yt i uwazasz sie za fachowca. Jeśli ktoś ma klapki na uszczelce niech sie cieszy, ciekawy tylko jestem jak wyglada mechanizm od sterowania klapkami w takim układzie bo różnić sie musi na pewno. Przymykając egra i tak wpuszczasz sadze do dolotu, to czy ssący zawali Ci sie po 3 miechach czy po 5 to chyba nie robi zadnej różnicy, kupujesz zaslepki z kwasowki dopasowane idealnie, sa nawet pro zestawy gdzie zaslepiasz calkowicie cały system egr.
  9. Masz potwierdzenie z hamowni ze auto ciągnie slabiej? Czy tylko powielasz mit usłyszany na forum?
  10. Radzę się nie napalać na wymianę klap. do d20c również występuje uszczelka z klapami jednak nie pasuje bo klapy są w wewnatrz kolektora. Usunąć i zapomnieć. Egra zaślepia się na 100%, przymykanie istą nic nie daje
  11. Braku mocy nie szukałbym w usuniętych klapach to akurat jest na +
  12. Czy ktoś jest w stanie powiedzieć jak się zaberać do zdemontowania osłony zewnętrznej słupka B?
  13. Na swoim przykładzie podaję info dla potomnych, kablem dcan robiłem aktualizacje radia poprzez winkfp żeby zmienic vin, trwało to troche ponad godzinę, jeśli vin radia jest niezgodny nie działa ncsexpert, podczas wyboru modelu auta wyskakuje komunikat o niezgodnych vinach i nie można pójść dalej. W inpie mam niezgodność vinu w module bodajże mask, najprawdopodobniej chodzi o sieć światłowodową, z tego co czytałem lepiej nie kodować go kablem k d-can, mam również problem z odczytem rad2 poprzez ncs, może dlatego że mam inny vin mask a może dlatego że dużo osób ma problem z tym i chyba winny jest kabel, jednak da się zrobić sg reset i ustawienia radia są zresetowane do tych przypisanych w samochodzie. Wszystko działa jak trzeba pomimo tych niedogodnień i różnicy vinu w jednym module. Odważyłem się i zaktualizowałem mostgw, moduł w którym mialem inny vin, poszło to szybko ok 2 minut max, wszelka funkcjonalność wrócila i poprawiła się jakość dźwięku, jeśli ktoś będzie wymieniał radio i ma sieć światłowodową musi zaktualizować vin w 2rad i mostgw, mozna to zrobic kablem dcan bez obaw. No i to tyle tajemnej wiedzy której sie nie posiądzie od wszystkowiedzących.
  14. Haha wróżbita maciej, potrafie sie obsługiwac winkfp ncexpert, sterownik ms43 mam w malym palcu, ale sie popisałeś chlopcze, nie chcesz to nie odpowiadaj bo twój post nic nie wnosi do tematu. Chyba zbyt wczesnie zacząłeś sykwestra albo jestes niedopieszczony i mam sie spuszczac nad Twoja tajemna wiedza. Wszystkiego dobrego w Nowym Roku ale proszę Cię nie udzielaj sie więcej w tym temacie gościu, aaa sorki półtora gościa z Ciebie albo i więcej
  15. Witam, wymienilem radio professional Alpine na radio professional produkowane w czechach podobno Siemens, mam problem z dźwiękiem pdc tył ponieważ nie działa pikanie przez głośniki tylko gdzieś z kokpitu i w tym czeskim radiu nie mam opcji głośności dźwięku pdc. Dodam ze wymieniłem wcześniej radio na alpine i pdc działało normalnie jednak też był problem z wyświetlaczem i pokusiłem sie o czeskie. Czy musze coś zakodować ncsem? Niby to nie jest problem jakiś wielki ale dźwięk pdc z głośników działa jak stereo z tej strony z której jest przeszkoda mocniej słychać dźwięk a obecnie mam jak w e46 ze jest poprostu pikanie z jednego miejsca. Jeśli radio ma inny vin to nic nie zakoduje? Czy kablem d can jestem w stanie zmienic vin? Musze na coś szczególnie uwazać zeby nie usunąć sobie chipa?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.