Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
panowie mam taki roblem przy ruszaniu na 1 biegu strasznie mi szarpie buda i slychac jakies stukanie z tulu ( wydaje mi sie ze z dyferencjalu ) ale nie jestem pewny...czy mial ktos juz to....i jak z tym zawalczyc? dzieki
Opublikowano

Milion osób to miało

Możliwe przyczyny:

Sprzęgło (najprawdopodobniej)

Koło dwumasowe

Poduszki pod silnikiem, skrzynią

 

Temat wystepuje na forum dośc obszernie.

 

Takie trzepanie budą nie jest dobre na dłuższą mete, uszkadzaja sie elementy dotyczące zawieszenia napędu, i dyfra i inne

Opublikowano
Mialem podobne objawy do Twojich... w mojim przypadku była to tuleja numer 9 i wydaje mi sie że w Twojim przypadku może byc podobnie, w każdym razie wjazd na kanał będzie wskazany do diagnozy usterki ;) http://www.realoem.com/bmw/diagrams/w/r/181.png
Opublikowano

panowie teraz pytanko........czy dobry mechanik jest w stanie to ustalic ktora z tych czesci jest do wymiany......bo niechce trafic na takiego ktory wymieni mi wszystkie te czesci? chodzi tutaj o kase... ile by to kosztowalo?

 

poduszki pod silnik?

poduszki pod skrzynie?

dwumas?

ta tuleja numer 9 ? czy widac jakos po nie zniszcznie albo pekniecie?

Opublikowano
Tuleja jak najbardziej ale wydaje mi sie ze uszkodzenie tej tulei to jest własnie konsekwencja telepania przy ruszaniu a nie przyczyna telepania. Trzeba znaleźć zródło (ja mysle ze to sprzegło)
Opublikowano
no wlasnie mam takie szarpanie telepanie tylko przy ruszaniu? wiec zaczniemy od tego tuleja numer 9........ile kosztuje ona? ile mechanik bierze za wymiane tego?
Opublikowano

jesli masz głuche pukanie przy ruszaniu z okolic mostu to możesz zdiagnozowac to w następujacy sposób ruszaj do przodu i do tyłu w ten sposób że tylko wrzucac biegi i lekko puszczac sprzęgło i jak będzie pukało to tuleja a najlepiej zrobic to na kanale jak go masz i niech ktoś ci tak delikatnie rusza a Ty obserwój z kanalu co tam puka.

 

Wymiana tuleji

W warsztacie powiedzieli mi 200 zł za wymiane wiec ja im podziękowałem :P kupiłem sobie gwintowany pręt nakrętki podkładki do tego jeszcze potrzebne łożyska( choc można wykorzystac co innego) i jeszcze kawałek rórki o srednicy minimalnie większej niż srednica tuleji.

teraz na jedna strone tuleji przykładamy łożysko przekłądmy przez nią ten pręt z drugiej strony nakladmy na pręt tą rurke a na koniec rurki drugie łożysko po za łożyskiem podkładki no i na końcu nakrętka która będziemy skręcac całe to moje urządzonko :mrgreen:

 

Przed rozpoczęciem skręcania musisz spryskac tą tuleje WD-40 i w czasie skręcania postukiwac ją lekko młotkiem do skręcania najlepiej użyc grzechotki z długim wsadem klucza.

 

Powodzenia :cool2: a i po robocie w ramach zaoszczedzenia pieniędzy zafunduj sobie piwko :mrgreen:

Opublikowano
szarpanie, pukanie... ciągle to samo.. zmora e46. Tak jak ktoś wyżej zauważył jeśli jest to głuchy puk z tyłu to też obstawiam część nr 9. Koszt 90zł w Intercarsie, roboty trochę z tym jest bo trzeba odkręcić dekiel od dyfra, zlać olej i trochę się pomęczyć, żeby starą tuleję zdjąć.. także 150-200zł w warsztacie może to kosztować. Sam u siebie ostatnio wymieniałem i pomogło..ale cosik jeszcze mi puka.. muszę zdiagnozować.
Opublikowano
U mnie też cos podobnego się dzieje(jak szybciej puszcze sprzegło, wystepują takie szarpania.Natomiast stuka tylko jak wrzucam wsteczny.Ale zaczynam to olewać.Przejmowac się tym=wymiana połowa auta :D .A jak będzie bardzo żle to się go pozbedę.i przeminie miłość do BMW.W przyszłosci chyba kupię japońca :norty:
Opublikowano
Witam. Rok temu też miałem szarpania przy ruszaniu są to już wypracowane sprężyny w dwumasie , potem zaczęło mi sprzęgło ślizgać i trza było robić. Wymieniłem dwumas i sprzęgło. Koło mnie kosztowało 1800 zł LUK a sprzęgło 560 zł SACHS :?
Opublikowano
Witam. Rok temu też miałem szarpania przy ruszaniu są to już wypracowane sprężyny w dwumasie , potem zaczęło mi sprzęgło ślizgać i trza było robić. Wymieniłem dwumas i sprzęgło. Koło mnie kosztowało 1800 zł LUK a sprzęgło 560 zł SACHS :?

to po wymianie jednego elementu tak za ok 3 tyś to już auta nie opłaca się sprzedawać tylko trzeba wyjeździć swoje...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Sprzedawać raczej nie narazie bo troche przy niej zrobiłem , jest zadbana , dwa lata temu zrobiłem chipa na 162 KM jeździ się bardzo fajnie bo ciągnie mocno już od 1400 obr. Wczoraj przepływke wymieniłem bo siadła mi Bosch org 505 zł a 2 tygodnie temu zrobiłem sobie sam czyszczenie kierownic w turbinie :)
Opublikowano
2 tygodnie temu zrobiłem sobie sam czyszczenie kierownic w turbinie :)

 

Były zapieczone, zacinały się? Warto było? Może więcej info - ile czasu Ci to zajęło etc?

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano
Czy się zacinały to nie wiem , nie było jakiś spadków mocy zrobiłem to tak profilaktycznie , miałem 2 dni wolnego więc postanowiłem ją rozebrać bo przebieg jest już dosyć spory. Ale dobrze że to zrobiłem bo było już sporo nagaru i sadzy oblepionej i mogła by się zacząć przycinać w niedługim czasie a tak to jest jak nowa. Roboty troche jest kanał musi być , klucze nasadowe , grzechotka oraz nasadka dwunastokątna nr12 do odkręcenia turbiny od kolektora. Turbina i mechanizm sterowania kierownicami jest banalnie prosty do złożenia. Rozebranie wymycie i złożenie turba 3 godziny. Turbine żeby wyciągnąć trza zrzucić cały wydech jak to zrobisz dostęp jest ogólnie dobry. Jak chcesz szczegóły to pisz :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.