Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Przymierzam się do zakupu zimówek do mojej 5ki co do rozmiaru to zdecydowałem się na 215/60/16 natomiast nie mogę się zdecydować jakie opony.

Pod uwagę biorę:

 

TOYO S942 Snowprox - za przemawia to że są asymetryczne ,mają chyba osłonę rantu i mają przystępną cenę opinie użytkowników które znalazłem w internecie też raczej pozytywne.

 

FALKEN HS-439 podobnie jak Toyo asymetryczny bieżnik osłona rantu i w większości pozytywne opinie użytkowników droższe niż Toyo ale cena przystępna.

 

BARUM Polaris 2 w tym przypadku za przemawia to, że 2 ostatnie zimy jeździłem w mojej E-36 316i na poprzedniej wersji tej opony czyli Polaris i jestem zadowolony natomiast na nie przemawia to że opona nie jest asymetryczna i nie ma osłony rantu (aczkolwiek to ostatnie akurat nie jest dla mnie jakoś szczególnie ważne)

 

Jeśli ktoś ma jakieś doświadczenia i sugestie to będę wdzięczny - jeszcze do dziś brałem pod uwagę tylko Barum Polaris2 bo ogólnie jeżdżę na Barumach ostatnie lata i w zimę i w lato w E-36 (w lato oczywiście na letnich :D ) aczkolwiek słyszałem, że do E60/E61 opony powinny być asymetryczne bo inne lubią szybko się ząbkować (kupiłem auto z wyząbkowanymi kierunkowymi pirelli) letnie do e61 kupiłem asymetryczne 225/55/16 Barum bravuris 2 asymetryczne i gdyby nie to że nie mają osłony rantu przez co tracą troszkę na wyglądzie i funkcjonalności podczas parkowania to bym był 100% zadowolony. Niestety zimowe Barum-y nie są asymetryczne i to mnie troszkę ostudziło przed ich zakupem.

 

pozdrawiam

 

Kowal E-36/E-61

  • Odpowiedzi 69
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Jeżdziłem na dunlopach M3,ale jak zmieniłem na Pirelli.

Pirelli Sottozero-super.

Poszukaj Pirelli w dobrej cenie.

Opublikowano

Opony Toyo i Falken to szrot. Opinie uzytkownikow sobie daruj - to, ze brat ciotki wujka znajomego mial Toyo i sie dobrze jezdzilo, to raczej malo znaczy. Zreszta w testach np. ADAC to Toyo i Falken wypadaja lepiej tylko od chinszczyzny typu Goodride albo Wanli.

Lepiej kup np. Dunlop WinterSport 3D albo SottoZero.

 

PS. Przenosze watek na wlasciwe forum.

pozdrowienia

Krzysztof

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No a Barum co to to niby jest jak nie low cost? Wszystko co wymieniles moze poza Toyo to opony z najnizszego segmentu lepsze moze jedynie od chinszczyzny. Sprawdzales jakie to wogole ma indeksy predkosci? Podejrzewam ze Barum i Falken moze nie miec w ofercie opon o wystarczajacych parametrach dla BMW E60 a tym bardziej do wersji 530.
Opublikowano
No a Barum co to to niby jest jak nie low cost? Wszystko co wymieniles moze poza Toyo to opony z najnizszego segmentu lepsze moze jedynie od chinszczyzny.
A Toyo to niby pierwsza liga? To taki sam low cost jak pozostałe, tyle że z lepszym marketingiem.
Sprawdzales jakie to wogole ma indeksy predkosci? Podejrzewam ze Barum i Falken moze nie miec w ofercie opon o wystarczajacych parametrach dla BMW E60 a tym bardziej do wersji 530.
A TY sprawdzałeś? To jak nie sprawdzałeś to nie wprowadzaj człowieka w błąd. Barum to taka sama firma jak wiele innych w tym segmencie cenowym i oferuje wystarczające parametry do większości samochodów. A na zimę na pewno lepsze od Toyo.
Opublikowano
Witam, moglibyście polecić jakieś opony zimowe?? tzn jakie kupować, słyszałem że kierunkowe sie nie sprawdzają w tylnim napędzie. pytam bo jest to ciężkie auto no i ma tył napęd, a to inna bajka :-)
Opublikowano

Ja mam na tyle Continental Winter Contact TS (bieżnik jak w TS 810) - asymetryczne i dają radę. Na przodzie mam Nokiany WR i również ładnie się spisują. Wszystkie w rozmiarze 205/55/16.

Pzdr

Opublikowano
[...]słyszałem że kierunkowe sie nie sprawdzają w tylnim napędzie[...]

 

Bo??? Mi się wydaje, że kierunkowe są OK bez względu na rodzaj napędu, bo to coś co jest pomiędzy powierzchnią bieżnika, a nawierzchnią drogi jest rowkami odprowadzane na boki... Można też załośyć opony asymetryczne, część z powierzchni bieżnika działa podobnie. Są one jednocześnie bardziej uniwersalne, bo poszczególne fragmenty szerokości bieżnika odpowiadają za przyczepność na różnych rodzajach nawierzchni.

Poza tym w zimówkach najbardziej istotne są lamelki - im więcej tym lepiej, bo przy poślizgu opony (jest zawsze! nawet jak się jedzie po suchej nawierzchni), zmniejszają sztywność klocków, odginają się i wtedy tworzą się "ząbki"/"schodki", które zwiększają przyczepność.

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
no właśnie myślałem nad 195/65/15 ale właśńie czekam na wasze sugestie bo to moja dopiero pierwsza zima z moją BEEM :-) zastanawiam się poprostu nad oponami markowymi używanymi, chińskimi nowymi, lub bierznikowanymi. Tylko bardzo bym prosił o rozważne wypowiedzi, a nie darcie sie że w życiu bierznikowane jak sam nie sprawdził. Bo ja np kupiłem używane VREDESTEINY na lato i później nowe GOODRIDE chińskie i nigdy już nie kupie uzywanych letnich opon oryginalnych. Chińskie opony niczym nie odbiegają od wiodących producentów. Ja zrobiłem na oponach trasę 4000km do Bułgarii i jechałem ze średnią prędkością 160km/h w 4 osoby i bagażnik po dach. uważam te opony za świetny wybór. Dlatego chcę zasięgnąć opini tych który mają sprawdzone rzeczy.
Opublikowano

Jak masz tyle problemów to od siebie radzę Ci zrezygnować z dalekowschodnich wynalazków... Już lepiej kup opony mniej renomowanego producenta, ale w miarę europejskiego i nowe... Swego czasu w Olsztynie produkowane były jednocześnie opony Kormoran, Michalin i Euromaster... Nie będę wspominać o różnicach cenowych mimo, że zjeżdżały z sąsiednich taśm...

Swego czasu jak koreańczycy zalali swoimi wynalazkami Europę, to okazało się, że ich opony może i są dobre, ale wysiadają przy polskich oponach, bo wprawdzie wytrzymują duże przebiegi, ale niestety kosztem przyczepności... Po prostu ich opony mają więcej "kału" niż "czuku" (bieżnik opony to odpowiednia do warunków i wyważona proporcja sadzy i kauczuku).

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
W zadym wypadku nie montuj 195 sa za waskie, ja mialem takie krotki czas i sie ich pozbylem bo auto plywalo jak lodka - E39 jest ciezka. Wiadomo w zimie nie jezdzi sie szybko ale nawet przy suchej nawierzchni i gwaltownym manewrze moze postawic cie bokiem. Kupilem uzywki continentala 225 w dobrym stanie ok 7mm bieznika z orginalnymi alufelgami BMW 15" za 900 zeta (komus ukradli auto a zimowki zostaly) i bylem bardzo zadowolony. Jak bedziesz bral uzywki to patrz zeby nie byly starsze niz 3 lata. Guma twardnieje i juz tak sie nie trzymaja - tym bardziej zimowki robione sa z miekkiej mieszanki gum.
Opublikowano

Na chwilę obecną mam letnie RunFlat'y.

Auto nie ma koła zapasowego ani dojazdówki.

Czas teraz na zimówki - kupić GoodeYear UltraGrip 7+ - zwykłe (nie Run Flat) i zakupić dodatkowe koło zapasowe?

Ten UltraGrip ma super wyniki w testach.

Czy może mierzyć w RunFlat'y zimowe - np. Goodyear Eagle UG GW3 225/50R17 94 H RUNFLAT ?

Index prędkości H (210km/h) będzie ok dla 520d? W zasadzie nie ma RunFlatów z wyższym indexem prędkości stąd się zastanawiam nad normalnymi ale z indexem V (240km/h)

Opublikowano
Czas teraz na zimówki - kupić GoodeYear UltraGrip 7+ - zwykłe (nie Run Flat) i zakupić dodatkowe koło zapasowe?

(...)

Czy może mierzyć w RunFlat'y zimowe - np. Goodyear Eagle UG GW3 225/50R17 94 H RUNFLAT ?

W zasadzie oba pomysły są dobre. Pytanie tylko, co zrobisz z kołem zapasowym? Będziesz woził w bagażniku żeby ci zawadzało?

 

Index prędkości H (210km/h) będzie ok dla 520d? W zasadzie nie ma RunFlatów z wyższym indexem prędkości stąd się zastanawiam nad normalnymi ale z indexem V (240km/h)
A po co? Będziesz jeździł zimą ponad 210km/h? Niższy indeks prędkości dla opon zimowych jest typową praktyką.
Opublikowano
Chińskie opony niczym nie odbiegają od wiodących producentów.
Buuuuuahahahahahahahahaha :duh: :duh: :duh:

To się ubawiłem! Niczym się nie różnią w tym sensie że czarne i okrągłe, to fakt. Bo w dziedzinie parametrów jezdnych różnią się WSZYSTKIM! Do spokojniej jazdy po suchym to wszytko się nada. Ale pojedź na tanich chińskich oponach obciążonym samochodem w deszczu to się przekonasz, że jednak się RÓŻNIĄ!

Opublikowano

No może 210km/h to nie ale jadąc na narty na Autobahnie w Niemczech 180/190 bez bólu, a czasem i nawet > 200.

Zima/lato nie ma znaczenia. Znaczenie ma pogoda. Jak jest piękny słoneczny dzień, suchutki asfalt, to czy jest -5 czy +20 to nie ma znaczenia że przy -5 jedzie się gorzej niż przy +20.

Dlatego index H średnio mnie zadowala.

W mondku miałem zimówki do 240km/h (na autostradzie 180/190 spoko szedł) i w beci nie chciałbym być gorszy ;-)

Poza tym wychodzę z założenia że skoro ma index do 210 (H) to jak pojadę 200 to jestem na styku a wolałbym zapas.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Chińskie opony niczym nie odbiegają od wiodących producentów.
Buuuuuahahahahahahahahaha :duh: :duh: :duh:

To się ubawiłem! Niczym się nie różnią w tym sensie że czarne i okrągłe, to fakt. Bo w dziedzinie parametrów jezdnych różnią się WSZYSTKIM! Do spokojniej jazdy po suchym to wszytko się nada. Ale pojedź na tanich chińskich oponach obciążonym samochodem w deszczu to się przekonasz, że jednak się RÓŻNIĄ!

 

Kolego napisałem wyżej jakbyś nie zauważył oczywiście, że proszę o rozsądne wypowiedzi tak jak koldzy wyżej fachowe i pomocne. A twoja wypowiedz może jedynie zdradzać twoją "wiedzę". - Jak wspomniałem wcześniej mam właśnie chińskie tanie opony mianowicie GOODRIDE SA-05 o rozmiarze 235/45/R17 i byłem na nich w Bułgari w 4 osoby i zładowanym autem po dach. jechałem w deszcz i po suchym i z dużymi prędkościami chwilami 180km/h na zakrętach oczywiście z rozsądku około 150km/h i opony zachowują się rewelacyjnie, ale wydaje mnie się że Tobie Kolego nie pasuje poprostu napis: Made in China i tyle.

 

Opony te uważam za bardzo dobrą alternatywe naprawde. zapłaciłem 250zł za sztuke nową oczywiście. Otrzymałem 2 letnią gwarancję pisemną. Czy jeżeli opona byłaby totalnym bublem to dawałaby firma 2 letnią gwarancję?? A ile sezonów jeździ się na oponach??

 

Wracając do tematu, właśńie się zastanawiam czy nie lepiej kupić np: Continentale używane niż nowe chińskie, gdyż nie mam z takimi oponami doświadczenia w zimę, a wyznaje też dosyć prostą zasade że jak kraj w którym nie ma zimy może produkować dobre opony zimowe, np: HISZPANIA. a z tym rozmiarem kolego mnie troszeczke zaskoczyłeś... bo wydawało mi się że im cieńsza opona tym lepiej...

Opublikowano
Ja właśnie kupiłem MICHELIN Pilot Alpin PA3 225/50R17 98V XL długo szukałem i czytałem opinie, i chyba dokonałem dobrego wyboru. Dam znać po pierwszym śniegu
Opublikowano
Kolego napisałem wyżej jakbyś nie zauważył oczywiście, że proszę o rozsądne wypowiedzi tak jak koldzy wyżej fachowe i pomocne. A twoja wypowiedz może jedynie zdradzać twoją "wiedzę".

Masz absolutną rację. Moja wypowiedź zdradza wiedzę. Nabytą przez kilka lat pracy w hurtowni opon, na dziesiątkach szkoleń, testów i setkach opinii fachowców i użytkowników. A że ci to nie w smak, twoje prawo.

na zakrętach oczywiście z rozsądku około 150km/h
Tak, to rzeczywiście bardzo rozsądne, 150km/h w zakrętach samochodem pełnym ludzi...
Otrzymałem 2 letnią gwarancję pisemną. Czy jeżeli opona byłaby totalnym bublem to dawałaby firma 2 letnią gwarancję?? A ile sezonów jeździ się na oponach??
Nie jest najważniejsze ile masz gwarancji tylko ile razy będziesz musiał z niej korzystać. Poza tym gwarancja obejmuje wady towaru, a my rozmawiamy o jego parametrach użytkowych w porównaniu z innymi towarami. Pytasz ile sezonów się jeździ na oponach? Są ludzie, którzy jeżdżą i 5-6. I co to ma do rzeczy?
wydawało mi się że im cieńsza opona tym lepiej...
W pewnym sensie tak. Ale nie cieńsza niż przewiduje producent samochodu.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Otrzymałem 2 letnią gwarancję pisemną. Czy jeżeli opona byłaby totalnym bublem to dawałaby firma 2 letnią gwarancję?? A ile sezonów jeździ się na oponach??
Nie jest najważniejsze ile masz gwarancji tylko ile razy będziesz musiał z niej korzystać. Poza tym gwarancja obejmuje wady towaru, a my rozmawiamy o jego parametrach użytkowych w porównaniu z innymi towarami. Pytasz ile sezonów się jeździ na oponach? Są ludzie, którzy jeżdżą i 5-6. I co to ma do rzeczy?

 

Gwarancja nie obejmuje wypadnięcia na zakręcie z powodu aquaplanningu .... Obyś się nie musiał nigdy przekonać, że te kilkanaście/kilkadziesiąt km/h więcej zanim to zjawisko wystąpi naprawdę robi różnicę. O tak prozaicznych sprawach jak wydłużona droga hamowania nie wspomnę bo to chyba "oczywista oczywistość"

Opublikowano

Koledzy nie chodzi mi o kłótnie ani o ubliżanie żadzemu z was i nie miałem zamiaru żadną swoją wypowiedzią tego czynić, lecz o radę. Poprostu wydawały mi się górnolotne stwierdzenia że jak z Chin to lipa, bo większość tak ludzi do tego podchodzi. A ja poprostu staram się racjonalnie dokonać wyboru. A co do prędkości w zakrętach 150km/h autem pełnym ludzi, wydaje mi się że na węgrzech na autostradzie gdzie średnio wiedzą co to zakręt taka odpowiedzialność nie powinna być oceniana z góry. Może i jestem młody, ale do wyścigów auta nie kupiłem, osiągam swoim TDS 6.8l na 100km, jazdą mieszaną codzienną 100kilometrów trasą i 45km w mieście. Ale nie o to chodzi w tym temacie.

 

Więc wysuwam sie ponownie z prośbą o rade, chińszczyznę sobię odpuszcze w tym momencie. tylko teraz moje pytania o rozmiar, firmy może do polecenia itp.

Opublikowano
Ja zrezygnowałem z RF na letnich i zimowych , na polskie drogi są za twarde. W serwisie za 800 zl kupijesz zestaw dojazdowy który pasuje do pod podłogę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.