Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

mam problem bo kazdy mechanik identyfikuje przyczyne inaczej

Jak gaszę silnik wystepuje dzwiek typu"trrrrrrrrryt" coś jakby patyk włożyć w koło od roweru i pokrecić kołem :mrgreen: Jak trzymam wcisniete sprzegło dziek jest ledwie słyszalny. Na wolnych obrotach bez wciskania sprzegła jak sie wsłuchac to słychac jakieś chrobotanie czy stukanie ale nie zawsze. Jak sie jedzie wolno na 1 lub 2 biegu (bez gazu albo przy dodawaniu gazu i puszczaniu) czuć jak samochód lekko szarpie coś jakby jakis luz i sie telepie na kształt zabich skoczków :mrgreen:

 

moze ktoś cos podpowie przeglądałem forum ale nikt takich objawów jak ja nie miał chyba:)

howgh!
Opublikowano
Kończy się łożysko wyciskowe sprzęgła.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
Jak to jest przy gaszeniu silnika i może jeszcze trzęsie budą jak gasisz ?To rozglądaj sie za kołem zamachowym dwumasowym do twojego modelu ale lepiej zeby to było łożysko dociskowe sprzęgła tak jak zasugerował kolega we wczesniejszym poscie .
www.klinika-bmw.pl
Opublikowano

nie trzesie budą tylko efekty dzwiękowe są ale to szarpanie na wolnych obrotach też moze być od łozyska sprzęgła? Wiecie moze jakie sa koszta zakupu tych części? nowych badź uzywanych?. Czy srednio uzdolniony mechanicznie gość moze sobie sam wymienić te elementy czy lepiej oddać do mechanika? (bo ja im nie ufam szczególnie jak mi mówia ze najpierw musza rozebrać za 300-500 zł to mi dopiero powiedzą co wymienić :mad2: )

 

 

p.s. a tak z innej beczki to jak mam sobie dodać obrazek przy nicku? no i czy mozna sobie jakoś zaznaczac interesujace watki zeby nie szukac za kazdym razem?

howgh!
Opublikowano

Najprawdopodobniej koło dwumasowe, ale możesz też sprawdzić właśnie łożysko dociskowe na skrzyni. Ja wymieniałem sam takie łożysko i jest z tym trochę roboty i zajęło mi to z kuzynem 6 godzin.

No więc tak.

Nie wiem jak u Ciebie ale ja musiałem kupić zestaw kluczy (80 PLN) bo skrzynia jest przykręcona na dziwne gwiaździste śruby.

1. Odkeciliśmy wysprzęglik i gumowe "sprzęgło", łączni skrzyni z wałem.

2. Następnie wysprzęglik (u mnie u góry po lewej stronie skrzyni)

3. Trzeba było też popuścić rozrusznik

4. Odkręciliśmy wszystke śruby trzymające skrzynię (do tych górnych ciężko dojsc)

5. Odkręciliśmy podporę wału.

6. Odkręciliśmy też izolacje nad wydechem ale okazało się, że niepotrzebnie.

7. Mieliśmy cholerne szczęście bo jak się wał opuścił to na tyle go cofneliśmy, że skrzynie dało się wyjąć (jaja są z włożeniem wału przy powrotnym montażu ale daliśmy rade :)

8. Wymieniliśmy łożysko (nakłada się je tylko na wałek bez jakiegokolwiek zabezpieczenia/ słowa Pana z ASO/ więc tak zrobiliśmy)

9. Umyliśmy skrzynie, wymieniliśmy olej i poskładalśmy sobie wszystko do kupy.

 

Myślę, że całkiem nieźle daliśmy sobie rade.... I tu uwaga.... Robiliśmy to bez kanału !!!!!!! :duh:

Przód auta był na balach drewnianych dobrze zabezpieczony i daliśmy rade. Jak byśmy wtedy dysponowali kanałem to byłoby krócej :mrgreen:

 

To ta pokrótce o wymianiełożyska dociskowego.

 

A co do klekotania przy gaszeniu to koło dwumasowe i ja też to mam

Mój magik twierdzi, że tak może być i narazie się mam tym nie przejmować. Jak nie klekocze na wciśnięty sprzęgle to jeszcze pochodzi

Mój znajomy tak jeździł 5 lat i nic się nie stało więc narazie zaryzykuję.

Tak się sytuacja przedstawia u mnie 8)

Ty zrobisz jak uważasz ale ja bym najpierw pogadał z naprawdę dobrym fachowcem i dopiero brał się za rozbiórkę bo szkoda kosztów.

Z drugiej strony wkurzające takie klekotanie i sam się czasami a giełdzie obejrzę za kołem dwumasowym :roll2:

 

Pozdrawiam

Opublikowano
czyli za szarpanie na wolnych obrotach na niskich biegach odpowiada łożysko? tzn u ciebie tez sie tak działo? a jak sie nazywa fachowo to łózysko zeby kupić i ile kosztuje takie łożysko i koło dwumasowe? bo słyszałem ze kupe kasy a z drugiej strony ktoś mi mówił ze 350 za wymiane tego koła z robocizną i juz głupi jestem :mad2: A jakie jest prawdopodobienstwo ze to coś ze sprzegłem?? bo takie rozwiazanie równiez padają :mrgreen:
howgh!
Opublikowano

Po pierwsze za szarpanie na niskich obrotach nie będzie odpowiadać łożysko dociskowe. Stawiałbym raczej na same sprzęgło lub nierówną pracę silnika. Jeżeli na luzie silnik pracuje równiutko, że można na nim ołówek postawić to stawiam na sprzęgło. Jeżeli pracuje z potknięciami to zacząłbym od uporządkowania tej sprawy. U mnie też potrafi szarpać na niskich biegach to jest przyczyna właśnie nierównej pracy silnika (będę z tym walczył od poniedziałku). Ja bym u ciebie stawiał na sprzęgło. Dobrze by było jakbyś zrzucił skrzynie i będziesz wszystko wiedział. Łożysko sobie dokładnie obejrzysz i sprzęgło te będziesz miał na wierzchu to stan tarczy też zobaczysz. Co do szarpania to na ostatnim miejscu stawiałbym na koło dwumasowe.

Koszt nowego łożysko dociskowego - 110 PLN

Koszt nowego kompletnego spzęgła - 560 PLN :mad2:

 

Stym, że uciebie jszcze telepie autem przy gaszeniu........

 

Najważniejsze to żebyś znalazł kompetentnego mechanika. To naprawdę podstawa !!!

 

Hej !!!! Warszawiaki :mrgreen:

Dajcie koledze namiar na jakiegoś dobrego magika !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Powodzenia :cool2:

Opublikowano
samym autem nie telepie tylko jest głośne trrrrryt przy gaszeniu mam tylko nadzieje ze to nie koło dwumasowe:) a jesli chodzi o szarpanie na wolnych obrotach to nie wydaje mi sie ze to od złego ustawienia silnika bo czuć ze jest jakis luz i na tym luzie przy wolnej jezdzie na niskich biegach ewidentnie telepie takie szarpniecia przód tył
howgh!
Opublikowano

Stawiam na sprzęgło.

Jak tyyrrrrttttt jest tylko przy gaszeniu to narazie nic nie rób.

Zajrzyj do sprzęgła i będziesz wsjo wiedział. Wiem, że to kupa roboty ale zawsze warto zaoszczędzić parę stówek za robociznę :)

Daj znać co ustalisz....

Opublikowano

U mnie było tak: głośne stukanie gdy silnik chodził na wolnych obrotach + terkotanie przy gaszeniu.

 

Wymieniłek koło zamachowe i stuki podczas pracy silnika ustały natomiast podczas gaszenia dalej mam rwetest jeśli nie wcisnę sprzęgła.

W/g mnie to nie jest koło zamachowe tylko łożysko. Szarpanie przy ruszaniu prawdopodobnie ma zawiązek ze zużytym sprzęgłem (tarcza i docisk).

kiedyś


E32 730

E36 318

Opublikowano
A mi sie wydaje,że to skrzynia hałasuje jak się silnik zatrzymuje.Mam tak w Sprinterze a skrzynia i sprzęgło sa dobre.
Opublikowano
U mnie było tak: głośne stukanie gdy silnik chodził na wolnych obrotach + terkotanie przy gaszeniu.

 

Wymieniłek koło zamachowe i stuki podczas pracy silnika ustały natomiast podczas gaszenia dalej mam rwetest jeśli nie wcisnę sprzęgła.

W/g mnie to nie jest koło zamachowe tylko łożysko. Szarpanie przy ruszaniu prawdopodobnie ma zawiązek ze zużytym sprzęgłem (tarcza i docisk).

 

Łożysko oporowe hałasuje gdy masz wciśnięte sprzęgło! Jak masz hałas przy wrzuconym luzie, bez sprzęgła to są to łożyska na wałku w skrzyni biegów. Miałem to samo w E30 i za 200zł wymieniłem całą skrzynię, która była cichutka.

~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~

Pozdrawia Elwis

E34 525tds '95 touring executive

http://stud.wsi.edu.pl/~elwis/e34bok.jpg

Opublikowano
Mam ten sam problem. Mechanik na słuch stwierdził właśnie wyeksploatowane łożysko wałka głównego skrzyni biegów. "Jak zdejmiesz skrzynie to chwyć za wałek skrzyni. Jeśli będzie latać na boki to będzie łożysko do wymiany". To są jego słowa. Moje pytanie kieruje do tych co u siebie to wymieniali. Jaki jest tego koszt i czy jest to skomplikowane. Boje się sam skrzynie rozbierać.
Nie chcem, ale muszem... jeździć na gazie.
Opublikowano

ale jedno łozysko jest też na wałku przy skrzyni a nie w środku skrzyni i ktoś mi mówił ze to moze to łozysko Skrzynia chodzi perfekt wiec chyba tam nic sie nie walneło? No i sprzegło tez mi chodzi ok "bierze" na początku a nie na końcu a to ponoć objaw zuzycia sprzegła.

 

Czyli wychodzi na to ze za stukanie na wolnych obrotach winne jest koło zamachowe dwumasowe? za szarpanie na wolnych obrotach sprzęgło (całośc czy tylko docisk mozna wymienić?) a za trrryyyyt przy gaszeniu łozysko w skrzyni bądź przy skrzyni? . To fatalnie by było jesli to prawda :mad2:

 

A mozna z tym jezdzić czy to krytyczne usterki ogólnie wszystko ładnie chodzi ale ja sie czepiam wszystkiego co puka bądź stuka i szarpie :mrgreen:

 

A ile kolega dał za wymiane koła dwumasowego?? a ile kosztowało samo koło zamachowe ?

howgh!
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Mam też padniete koło zamachowe w mojej Omedze A i rozglądałem się po allegro i jest problem, te koła zamachowe dwumasowe są strasznie drogie ok. 1000 zł za używane! Nie wiem czemu taka drożuyzna.

 

Spróbuję to sam naprawić na pweno da się to naprawić.

Opublikowano
ponoć mozna zamienić na jednomasowe ale wtedy i sprzegło inne potrzebne jest chyba. Nie wiem jak w omedze to wygląda. A co do naprawy to chetnie sie podłącze to moze i moje sie da naprawić tylko najgorzej jest to badziewie rozebrac ja to nie mam gdzie. :mrgreen:
howgh!
Opublikowano
Mam to samo w E36. Było idealnie cicho, spaliłem ze 4 gumy na hamulcu czyli ostry strzał ze sprzęgła i teraz tryka na wolnych obrotach i przy gaszeniu. Jak wcisne sprzęgło jest cicho.
Yaiek
Opublikowano
jak masz gdzie i chce ci sie pogrzebać przy samochodzie to ch :mrgreen: etnie sie podłącze;)
howgh!
Opublikowano

Mam ten sam problen na wolnych obrotach coś szumi i grzęzi w skrzyni jak wcisnę sprzeglo cisza czyli wychodzi na to ze jest to lozysko w skrzyni. Mam pytanie czy ktoś go wymieniał, jaki jest jego koszt i czy mozna zrobic to samemu?

Mam e36 1,6 m40

Za odpowiedzi z gory dziekuje

Opublikowano

Skrzynia terkocze na bank (łozysko oporwe odpada całkowice) (choć koło zamachowe też wydaje taki dzwięk jeżeli oczywiście jest dwumasowe bo jaka zwykłe to nie)

Ja stawiam na łozyska skrzyni - przechodziłem już z tym.

Komplet łozysk do skrzyni to 1000 PLN oraz (zaleca się wymianę wszystkich łożysk bo defacto nie wiadomo które) + robota. (torchę nie opłacalna sprawa)

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano

Trzaskaniatego typu jak opisałeś "trrrrrrrrr" podczas gaszenia w silnikach typu M30 3.0 i 3.5 litra to nic innego jak tylko koło dwumasowe. Czasem potrafi ono pukać podczas pracy silnika na biegu jałowym gdy silnik pracuje nam nierówno.

Trzaski innego typu np: pochądzące od skrzyni możemy śmiało wyeleminować po wciśnięciu sprzęgła. Tak samo możemy stwierdzić łożysko oporowe sprzęgła tylko że mamy do czynienia z hukiem lub szumem a nie terkotaniem. Wszelkie łożyska w samej skrzyni są prawie niesłyszalne- skrzynia potrafi czasem się trzaskać ale wynika to ze zużycia się pierścieni przesuwnych wodzików biegu.

Gdyby zaś padło sprzęgło to odczułbyś to na pedale sprzęgła, że pracuje jakoś inaczej.

Krótki wniosek :

Czeka Cię wymiana koła dwumasowego, jeśli chcesz tego problemu się pozbyć. Nowe około 1500 zł (dokładnie należałoby to sprawdzić), a używane to napewno połowa ceny nowego. Problem w tym, iż o dobrą używkę niełatwo.

Jeżeli nie stać Cię to pozostaw ten temat - większość ludzi tak jeżdzi.

Ale w przyszłości wymiana Cię nie ominie

Opublikowano
to ze lekko szarpie przy wolnej jezdzie na niskich biegach to tez od tego koła dwumasowego? I pytanie czy sam nie bedąc mechanikiem dam rade wymienić sobie to koło ? Jestem manualnie sprawny :mrgreen: I po czym poznać jak sie rozbierze czy to koło faktycznie jest walniete czy moze coś innego? bo tak to moge wymienić pół samochodu;)
howgh!
Opublikowano

Lekkie szarpanie pojawia się przeważnie gdy tarcza sprzęgłowa nierówno jest ściskana przez docisk. Gdy zrzucisz skrzynię zwróć uwagę jak wygląda słoneczko docisku ( czy wszystkie łopatki są równe ) i tak samo gdy docisk odkręcisz. Tarcza sprzęgłowa nie może być oczywiście zbyt cienka ( mało zapasu okładzin do okuć ) i poszarpana. Luz koła dwumasowego wyczujesz w momencie gdy będziesz odkręcał docisk, a przy wymianie koła pamiętaj jedynie o tym że musisz je przykręcić z siłą 112 Nm i śruby należy wkręcić na klej do śrub który na gwincie pełni także rolę szczeliwa.

Jest jeszcze jedna rzecz na którą musisz zwrócić uwagę:

Otóż po zdjęciu skrzyni za łapą sprzęgłową po drugiej stronie siłownika sprzęgłowego znajduje się kołek - nie może być zbyt mocno wytarty.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.