Omenator
Zarejestrowani-
Postów
28 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
nie powiem
-
Lokalizacja
Lębork
Osiągnięcia Omenator
Praktykant (3/14)
0
Reputacja
-
Witam kolegę z Lęborka. To dla mnie zaszczyt żyć w mieście w którym mamy tak wybitnego konstruktora i budowniczego pojazdów o których innym się nawet nie śniło. Projekt V12 jest idealny, biorąc pod uwagę coraz niższe ceny częsci używanych do aut z zagranicy. Sam chciałem przeprowadzać podobny manewr ale z silnikiem 3.0 24V z Opla Senatora B, ale dałem sobie spokój, jedynie go lekko odnowie, zrobię głowicę, wymienia uszczelnikacze, uszczelki itp. Znam kolesi którzy są w trakcie zakładania turbo i gruntownej przebudowy tego 3.0 ale moim zdanie mnie warto, lepiej to zrobić w 5.0 wówczas efekty bedą nieporównainie lepsze. Też wolę jak już to brać się za wiekszy silnik a ten M70 to cud nad Wisłą dla ludzi takich jak my. Sam rok temu byłem o włos od zakupu swojego pierwszego BMW 750iL E32 z roku 1989 za 2500 zł, ale był problem z silnikiem, koleś nie miał płynu chłodzącego w silniku, jak odpalił to coś w nim strasznie stukało, mówił, ze to wydech, a fura była ściągnieta w okresie wczesnej wiosny tamtego roku w fali mrozów akurat, więc łatwo się domyśleć co się mu stało. Szkoda tej bryki miała nawet fabryczne przednie foltele Recaro ( żadkość). I tyle miałem wspólnego z BMW. Czekam dozbieram i poszukam czegoś jeżdzącego o własnych siłach. A ceny tych E32 V12 są coraz niższe, ludzie oczywiscie większosć coś niechcą jeździć takimi maszynkami, to nawet dobrze bo ich popyt leci i łatwiej zakupić coś w rozsądnej cenie. Słuchaj. Mój znajmomy też w Lęborku ma E30 i chciał się zemną zamienić na moją Corsę 1992 w tamtym roku. Chce sprzedać to BMW pewnie tanio odda, praktycznie wogóle nim nie jeździ. Nie chce już nawet inwestować w zawieszenie, gumy itp. Jeżeli jeszcze nie masz budy to zobaczę co się da z niego wycisnać(właściciela E 30), w końcu to E30 ma stać się czymś maksymalnie odjechanym to nie bedzie szkoda zmarnować całego sprawnego auta.
-
Czy były fabryczne E32 750i w Wersji z manualną skrzynią?
Omenator opublikował(a) temat w Inne zagadnienia wokół BMW
Witam Na Allegro jest do wzięcia E32 750i z ręczną skrzynią biegów. Czy to fabryczna produkcyjna wersja czy może ktoś sam sobie mógł przełożyć taką przekładnię np. z 850i? Link: http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=129136060 -
Piąty biego to pól biedy, bo żadko się ostro rozpędza do piątego biegu. U mnie dwójka zgrzyta a trójka nie wchodzi, jak jest zimna to nie idzie jeździć. Ponoć nie opłaca siewymianiaćsynchronizatorów, lepiej wymienić skrzynię na sprawną używkę . Tak mi powiedizało kilka osób, ale ja spróbuje powymieniać te synchronizatory. Podwójne wysprzęglanie jest w moim przypadku bez sensu, bo co ja będe rozpędzał się na pierwszym biegu tylko i potem machać sprzęgłem, nie, nie tak się nie da jeździć, nawet małe fiaty mnie prześcigną, zanim wrzucę dwójkę :)
-
Tylko 15 litrów gazu? Na skrzyni automatycznej czy manualnej? Gaz zwykły czy wtrysk sekwencyjny? Silnik jego to zapewne M60. Nie chce mi się wierzyć że tak mało mu pali w miescie. Mój Senator z silnikiem 3.0 24 V w mieście na automatycznej jeździe pali 22 litry gazu ,a instalacja to wtrysk gazu za 5 tys. zł.
-
Czy te BMW 540i mają silniki z sekwencyjnym wtryskiem benzyne czy półsekwencję czy fullgroup?
-
Korek jak korek, ale jak u was kompresja w M70?
-
Przeglądałem już wiele forów w poszukiwania wiedzy na temat pomiarów komprecji i przyczyn jej niskiej wartości. Kupiłem sobie też miernik i badałem juz 2.6 i 3.0. Wyniki są jakie są. Najważniejsze żeby różnica pomiędzy cylindrami nie przekraczała 7-10% średniej wartości ciśniena wszystkich cylindrów, tak wszędzie piszą nawet tak jest napisane w instrukcji miernika. Kolega coś podał że różnica może być 3 bary, no może być nawet 10 barów i silnik będzie chodził, ale dla równomiernej pracy nie może przekraczać 7-10 %. Tak jeszcze szukam ciśnień fabrycznych różnych silniów np 750i i nie mogę znaleźć. Jak znacie to podzielcie sie wiedzą.
-
OD WCZORAJ MAM GAZ I JEŻDŻĘ JESZCZE SZYBCIEJ
Omenator odpowiedział(a) na J E L I T O temat w Spalanie & Paliwa alternatywne
I tu się mylisz. Etylina ma 95- 98 oktanów LPG 100-110 oktanów CNG 110-120 oktanów Tu tak piszą: http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/viewtopic.php?t=5963&highlight=ziemny dane pochodzą z wykładu o paliwach alternatywnych. Jest koleś który na ćwierć mili w klasie turbo na Hondzie civic jeździ na gazie i do tego wygrywa bo jak twierdzi gaz jest lepszy od benzyny tylko trzeba umieć wykorzystać jego możliwości. -
Alternatywa dla paliwa czyli CNG.
Omenator odpowiedział(a) na HARRY427 temat w Spalanie & Paliwa alternatywne
Jest jakiś domowy sposób na sprężenie gazu ziemnego z kuchenki gazowej do butli. Czy wiecie jak to zrobić? Są kolesie którzy w kilku składają się na jakąś sprężarkę i ładują sobie gaz do samochodów. Czytałem o specjalnych urządzeniach po 14 tys. zł jakiś strasznie skomplikowanych ale jest pewnie jakis prostszy sposób. Mam u siebie w aucie instalacje wtrysku gazu na 6 cylindrów i jest mozliwość wyboru zasilania w ustawieniach oprogramowania z LPG na CNG, tak więc obawiam się że butla do LPG nie wytrzyma ciśnienie ma cienką ściankę metalową więc pewnie by strzeliła po napełnieniu i trzeba by zmienić na butle takie jak do spawania palinikem acytylenowo tlenowym. -
Mam też padniete koło zamachowe w mojej Omedze A i rozglądałem się po allegro i jest problem, te koła zamachowe dwumasowe są strasznie drogie ok. 1000 zł za używane! Nie wiem czemu taka drożuyzna. Spróbuję to sam naprawić na pweno da się to naprawić.
-
Jak masz koło dwumasowe to przebadaj je, bo zużyte wprowadza najwięcej luzów.
-
No niby fajnie ale u mnie np. koło dwumasowe ma duży luz i teraz kupic nowe, to nie wchodzi w rachubę, spróbuję dojsć czy da się to zregenerować.
-
Mam ten sam problem. Wymieniam silnik w aucie na inny i nie mam do niego koła zamachowego wieć muszę wstawić z automatem a mam swój manual. Moje koło od manulal ma sześć śrub na wale a nowy silnik ma osiem śrub na wale i nie pasuje. Koło zamachowe dwumasowe składa siez dwóch kół, jedno normalne takie z zębami na obwodzie na ropzrusznik i drugie koło zamontowane do nie go na tłumikach drgań. W większosci aut z małymi silnikami mówię yu o pojemnościach od 2.0 w dół, jest jedno koło zamachowe i tłumik drgańjest na tarczy sprzęgła, a w autach o duzej pojemności takie rozwiązanie by nie przeszło, było by za słabe , więc tłumik drgań jest w kole zamachowym, no też koło musi być cięższe w dużej pojemności. Jest to jednak rzoawiązanie które ma jeden minus. Po większym przebiegu ten tłumik drgań siezużywa i koło zaczyna klepać tak jak u mnie a koszt zakupu nowego to około 1000 zł, pewnie można zregenerować ale jeszcze nie patrzałem na tyo moje koło.
-
No problem! jak to sie mówi. Można trafić 850i z manualem który pasuje do E32 i gitara, widziałem kiedyś samą taką skrznię za 1500 Euro. Teraz własnie jestem w trakcie przekładki silnika z 2.6 manual na 3.0 automat, nieszczęśnie akurat na automat gdyż koło zamachowe z tego 2.6 manual nie pasuje do tego 3.0 ma ono sześć śrub na wale a do 3.0 muszę mieć 8 śrub i jest lipa jakiś czas pojerzdzę sobie automatem, nie będzie jazdy bokiem ani ostrych zadymionych startów. Ale jak najszybciej znajdę koło i dalej wróce do manuala bo wiadomo że jest lepszy pod każdym względem chociaż by z powodu mniejszej awaryjności, co się dla mnie szczególnie liczy. Przy tej robocie nasuwa się jeden prosty wniosek, że przy przekładaniu skrzyni biegów i silników jednego producenta auta i tej samej serii nie ma najmniejszych problemów, pedały od manuala możesz przekładać do mocowań automata i na odwrót wszystko pasuje oczywiście pod jednym wzgledem takim, że ten dany typ auta w którym kombinujemy przekłdkę był produkowany z ręczną skrzynią biegów a o ile mi wiadomo to były E32 z manualami pewnie trzy litrowe wersje, takie niby biedniejsze ale za to jakie przyjemne w prowadzeniu. A tak wogółe to jaki był najmniejszy silnik w E32? Ja myslę że 3.0 jak się mylę to mnie poprawcie.
-
A przypadkiem w butli nie ma elektrozaworu? Ja odkręciłem ostatnio reduktor od przewodu z butli bo wymieniam silnik i wyleciał z butli tylko ten gaz który był w przewodzie tak więc jest zawór który otwiera gaz przy rozruchu.