Skocz do zawartości

Raporty spalania, tylko 330d !!


M330d

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 82
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 2 miesiące temu...

To skoro go ktos odkopal to sie dopytam ;-)

 

Mam 330xd w automacie z 2001 czyli 184km. Ostatnio mialem okazje jezdzic przez 1,5 miesiaca tylko po miescie. W sumie moze wyjdzie jakies 12 km dziennie. Silnik ledwo dawal rade sie zagrzac, generalnie jak koncze jazde to wskazowka od temp jest troche ponad pierwsza biala kreske i w takich warunkach auto pali mi ok 15l/100km. Nogi lekkiej nie mam, jak auto sie rozgrzeje to lubie przycisnac. Dodam jeszcze, ze samochod nie kopci, pali normalnie i z osiagami problemow nie ma.

 

I teraz pytanie, czy spalanie na niedogrzanym silniku po miescie w okolicach 15 litrow jest normalne, czy mam juz jechac na diagnostyke i sie martwic? Aha te 15litrow to nie wskazania z kompa tylko obliczenia na podstawie dystrybutora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mi sie tak wydawalo, ale wlasnie naczytalem sie opinii jak to 330xd spala 10 po miescie. Moj pali 15, mowie tu o jezdzie czysto miejskiej, a nie odcinku 15 km z czego po miescie robi sie 3km. Tak dla potwierdzenia, ktos ma podobne doswiadczenia?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik grzeje mi sie normalnie, ale na tych odcinkach po miescie ktore robie od miesiaca, nie zdazy tego zrobic. Chcialem sie tylko upewnic czy takie spalanie po miescie przy niedogrzanym aucie jest normalne.

 

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9-miasto

7.5 - średnie

5.5-6.5 trasa ale to już zależy jak jadę bo jak 90km/h to te 5.5l da radę osiągnąć(wg moich wyliczeń,nie zwracam uwagi na wskazania BC),paliwo tylko ze statoil,wiadomo że jak się depta w trasie to i też powyżej 10 spali tego się nie wypieram :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

184ps sedan, manual. Trasa - 6.2-6.7. Miasto 6.8-7,5. Liczone wg kalkulatora.

 

No miasto to moze zle okreslilem, ale chodzilo mi o jazde w miescie i miedzy miejscowosciami zwyklymi drogami powiatowymi, i jest to oczywiscie jazda normalna, nie bardzo delikatna, ani nie but w podlodze:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WItam,

 

Auto po chipie 230Hp 550Nm. Miasto 9L, mieszany 7-8L, trasa 6,5-7,5L. Samo wyłączenie EGR daje 1L spalania w dół, o innych korrekcjach map nie wspominam.

 

Spalanie pokrywa się z rzeczywistością na baku robie średnio 800km.

 

Pozdrawiam.

Better slow than not go...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samo wyłączenie EGR daje 1L spalania w dół,

 

ale tylko pod warunkiem że wyłączasz uszkodzony egr,

 

wyłączenie sprawnego egr'a nie wiele zmieni jeśli chodzi o spalania, a w mrozy auto bez egr dłużej się będzie rozgrzewać co raczej nie zmniejsza spalania ...

życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samo wyłączenie EGR daje 1L spalania w dół,

 

ale tylko pod warunkiem że wyłączasz uszkodzony egr,

 

wyłączenie sprawnego egr'a nie wiele zmieni jeśli chodzi o spalania, a w mrozy auto bez egr dłużej się będzie rozgrzewać co raczej nie zmniejsza spalania ...

 

Nie zgodzę się.

 

Sprawny EGR wpuszcza spaliny do silnika praktycznie przez caly czas. Oczywiście dla różnych zakresów obrotowych, poziom spalin jest ograniczany (z reguły im wyższy zakres obrotowy, tym bardziej zamkniety EGR - dane z mapy silnika M57 184Hp). Jedynym plusem z recylkulacji spalin jest redukcja NO-xow, czyli tlenków azotu. Dla normalnego człowieka, żyjącego w Polsce gdzie 90% ludności ogrzewa domy węglem, redukcja NO-xow w silniku spalinowym powinna mieć znikome znaczenie.

 

Idąc dalej, spaliny w komorze spalania zwiekszają EGT oraz ograniczają poziom tlenu, - elementarnego pierwiastka każdego równania spalania. Wszystkie te warunki sprzyjają zwiększeniu spalania.

 

Reasumując, zamknięty EGR = więcej tlenu plus taka sama ilość paliwa - co daje dokładne spaleni się mieszanki, mniejsze dymienie samochodu, szczypta mocy więcej.

 

Co do nagrzewania samochodu zimą, przy całkowicie wyłączonym zaworze EGR i sprawnej elektrycznej nagrzewnicy wody mam 90st. w 5min-10min w zaleznosci od trybu jazdy. EGR w Naszym samochodzie nie jest chłodzony płynem chłodniczym, dlatego jego obecność w znikomym stopniu wpływa na sprawne dogrzewanie silnika zimą.

 

O czystym kolektorze dolotowym nie wspominam.

Better slow than not go...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

m57n 204ps.

 

U mnie spalanie, jest podobne do kolegi ktory zalozyl post te x lat temu,

 

rano 7:00 wyjazd do pracy, jakies 2-3km

15:00 powrot ta sama trasa

 

do tego jakies krotkie wyjazddzki w stylu, zakupy i takie tam:

 

po trasie 6,5 normalna jazda do 120

 

podczas normalnej jazdy po miescie, (nie takie krotkie odcinbki jak do pracy) do 10l.

 

U mnie takie spalanie jest tylko i wylacznie spowodowane krotkimi odcinkami, korekcje wtryskow od 0,0 do maks 0,3 reszta ''narządów'' również w normie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samo wyłączenie EGR daje 1L spalania w dół,

 

ale tylko pod warunkiem że wyłączasz uszkodzony egr,

 

wyłączenie sprawnego egr'a nie wiele zmieni jeśli chodzi o spalania, a w mrozy auto bez egr dłużej się będzie rozgrzewać co raczej nie zmniejsza spalania ...

 

Nie zgodzę się.

 

Sprawny EGR wpuszcza spaliny do silnika praktycznie przez caly czas. Oczywiście dla różnych zakresów obrotowych, poziom spalin jest ograniczany (z reguły im wyższy zakres obrotowy, tym bardziej zamkniety EGR - dane z mapy silnika M57 184Hp). Jedynym plusem z recylkulacji spalin jest redukcja NO-xow, czyli tlenków azotu. Dla normalnego człowieka, żyjącego w Polsce gdzie 90% ludności ogrzewa domy węglem, redukcja NO-xow w silniku spalinowym powinna mieć znikome znaczenie.

 

Idąc dalej, spaliny w komorze spalania zwiekszają EGT oraz ograniczają poziom tlenu, - elementarnego pierwiastka każdego równania spalania. Wszystkie te warunki sprzyjają zwiększeniu spalania.

 

Reasumując, zamknięty EGR = więcej tlenu plus taka sama ilość paliwa - co daje dokładne spaleni się mieszanki, mniejsze dymienie samochodu, szczypta mocy więcej.

 

Co do nagrzewania samochodu zimą, przy całkowicie wyłączonym zaworze EGR i sprawnej elektrycznej nagrzewnicy wody mam 90st. w 5min-10min w zaleznosci od trybu jazdy. EGR w Naszym samochodzie nie jest chłodzony płynem chłodniczym, dlatego jego obecność w znikomym stopniu wpływa na sprawne dogrzewanie silnika zimą.

 

O czystym kolektorze dolotowym nie wspominam.

 

sprawdzałem z ciekawości w poprzednim aucie w M57 działanie silnika po wyłączeniu egr, spalanie może się zmieniło o 0,1L a jeździłem tak z dwa miesiące,

egr zostawiłem jednak włączony, między innymi z uwagi na bardziej twardą prace silnika w niskich temperaturach

niestety praktyka jest taka,

więc obniżenie spalania o 1L na skutek wyłączenia egr'a można włożyć między bajki

 

o innych zaletach usunięcia egr nie musisz mnie przekonywać, w obecnym aucie mam go usuniętego mechanicznie i w sofcie

tyle że nie z uwagi na spalanie

życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

330d touring, 184km, automat, zaślepki kolektora, przebieg 312.000km, koła 205/50/17, paliwo przeważnie shell

jazda w miarę z przepisowymi prędkościami, bez klimy, ale z włączona zużycie ok 1l więcej

 

miasto krótkie odcinki - 11

miasto normalne przejazdy - 9,5

mieszane, miasto drogi podmiejskie - 8

autostrada 100 do 140km/h - 6,7

trasa 50 do 110km/h - 5,6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Te 3 litrowe fury to strasznie oszczędne auta;-) Naczyta się tu człowiek takich głupot, kupi auto, a potem mnożą się tematy "Mój 330d pali w mieście 11 litrów pomocy". Tak ma być, one tyle palą.;-) A 5 litrów na trasie to pali 1.9Tdi seat ibiza mojej mamy z przebiegiem 40tys km od nowości w naszych rękach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te 3 litrowe fury to strasznie oszczędne auta;-) Naczyta się tu człowiek takich głupot, kupi auto, a potem mnożą się tematy "Mój 330d pali w mieście 11 litrów pomocy". Tak ma być, one tyle palą.;-) A 5 litrów na trasie to pali 1.9Tdi seat ibiza mojej mamy z przebiegiem 40tys km od nowości w naszych rękach.

 

Ja jestem sklonny sie z tym zgodzic.

 

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.