Skocz do zawartości

Kickdown w E34???


Makorider

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.Koledzy mam pytanie za 100 punktów.Czy w bmw e34 525i Vanos były montowane kickdowny???Ponieważ interesuje mnie zakup 525i na automacie a gdyby byly z kickdownem byloby rewelacyjnie.Pozdrawiam.
@@ nieważne jak,gdzie i za ile, ważne że BMW @@
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dając aucie w dechę automat powinien zbić przynajmniej o jeden bieg , pod pedałem gazu jest przycisk który naciskając pedałem ( trochę mocniej) powoduje redukcje o 2 biegi . Przynajmniej u mnie tak jest , Poprawcie jak się mylę :mrgreen: .Pozdro
SPRZEDAM BMW 530 M60B30 TOURING AC SCHNITZER !
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz kickdown istotne jest możliwość przełączenie w ustawienie sportowe. To jest dopiero odjazd, pije jak słoń, ale wszystkie inne bryki ma za sobą. Ciepłoo pozdrawiam, :8)

 

A ja mam wrażenie ze na sporcie z pięcioma osobami na pokładzie w mieście auto spala mniej i jest dynamiczniejsze :twisted:

Mowie tu o M60b30. Aloha

SPRZEDAM BMW 530 M60B30 TOURING AC SCHNITZER !
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Witam wszystkich.Koledzy mam pytanie za 100 punktów.Czy w bmw e34 525i Vanos były montowane kickdowny???Ponieważ interesuje mnie zakup 525i na automacie a gdyby byly z kickdownem byloby rewelacyjnie.Pozdrawiam.

 

Chyba wszystkie bmw w automacie mają klickdown,a ty kolego jak chcesz dawać w ''dechę'' albo 'butować',jak to się modnie nazywa to kup bmw w manualu,bo ten klickdown razem ze skrzynią ci się szybko rozleci.To jest dobre jak używasz sporadycznie np.podczas wyprzedzania,ale nie za często bo skrzynia długo nie pożyje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co wy ludzie z tym "klickdown" :duh: to jest KICKDOWN!!

 

KICKDOWN

 

Urządzenie w automatycznej skrzyni biegów umożliwiające kierowcy wykorzystanie maksymalnego przyspieszenia. Gwałtowne wciśnięcie pedału gazu do podłogi powoduje przełączenie biegu na najniższy możliwy przy danej prędkości. W skrzyniach starszego typu (sterowanych hydraulicznie) był to przycisk w podłodze pod pedałem, obecnie funkcję tę pełni elektronika.

 

Sam posiadam E34 525i (192 hp) z Vanosem w 5-cio biegowym automacie i oczywiście mam kickdown'a :D i wydaje mi się (choć to są tylko moje domysły) że w każdym automacie jest kickdown. Wg mnie automat bez kickdown to byłaby porażka przecież wyprzedzając w manualu też z reguły się redukuje bieg, a automat powinien robić to sam (i po to jest kickdown) wyprzedzanie bez tego w automacie było by bardzo trudne no chyba że ma się parę set kucyków pod maską... :?

 

tutaj jeszcze co nieco o KD http://www.prnd.pl/porady-asb/kickdown-co-wlasciwie-jest

Brokatrot Metallic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W e34 mam skrzynie z elektroniką i jest "guzik" z kickdown'em. W e23 mam starą skrzynie, na linkę i nie ma magicznego "przycisku" :)

 

Już wam mówię jaka jest różnica. Siódema dużo szybciej reaguje na gaz (zmianę położenia pedału) i nie chodzi tu tylko o różnice mocy :D W piątce odczuwam lekkie opóźnienie. Czasami skrzynia jakby myślała - czy zmienić bieg czy cisnąć na tym samym. W dodatku mam wrażenie że w różnych okolicznościach przy różnym położeniu pedału, biegi wbijają się inaczej (szybciej / później).

 

W siódemie zdecydowanie lepiej "czuć gaz" - przenosi się on bezpośrednio na przyspieszenie. Mimo, iż nie ma przycisku do kickdowna, uzyskuje się go gwałtownie wciskając pedał w dechę - redukuje automatycznie - prawie do czerwonego pola :twisted:

 

W piątce tak nie ma - po gwałtownym wciśnięciu skrzynia również "myśli" :) Czasami zredukuje od razu o 2 biegi, a czasami o jeden, a po sekundzie o drugi. Chyba że w trybie SPORT, wtedy od razu redukuje o dwa, albo dociskając kickdowna.

 

Nie wiem ile wpływu ma na to zużycie skrzyni ale w siódemie jest ona jeszcze 10 lat starsza :) Być może swoje robi też elektroniczny pedał w piątce. Może to moje subiektywne wrażenia, ale się nimi podzielę :)

 

Nie wiem czy w e34 były montowane skrzynie bez elektroniki, ale widziałem takie egzemplarze, które nie miały przycisków SPORT/ECO więc śmiem podejrzewać, że też mogą być na linkę.

http://img221.imageshack.us/img221/3032/clipboard02zn2.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kickdown jest w każdym automacie, zgodnie z formułką w jednym z poprzednich postów jest to urządzenie w automatycznej skrzyni (a nie w samochodzie :wink: ) które zrzuca biegi do najniższego możliwego. Występuje w każdej skrzyni automatycznej, w tych sterowanych linkami też. Przy wciśnięciu gazu do oporu podczas jazdy ze stałą prędkością , skrzynia powinna zrzucić 1 lub 2 biegi do dołu. Dopiero w nowszych autach pojawiły się przyciski pod pedałem, z których w tych najnowszych zrezygnowano na rzecz nowocześniejszej elektroniki :wink:

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.