Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich.Koledzy mam pytanie za 100 punktów.Czy w bmw e34 525i Vanos były montowane kickdowny???Ponieważ interesuje mnie zakup 525i na automacie a gdyby byly z kickdownem byloby rewelacyjnie.Pozdrawiam.
@@ nieważne jak,gdzie i za ile, ważne że BMW @@
Opublikowano
Tak, oczywiście w automacieposiadam taki i sprawuje sie super bardzo porzyteczna sprawa. A tak na na marginesie to KLICKDOWN nie kikdown
Opublikowano
A co to jest KLICKDOWN?? Nie spotkalem sie z tym jeszcze...
Opublikowano
Dając aucie w dechę automat powinien zbić przynajmniej o jeden bieg , pod pedałem gazu jest przycisk który naciskając pedałem ( trochę mocniej) powoduje redukcje o 2 biegi . Przynajmniej u mnie tak jest , Poprawcie jak się mylę :mrgreen: .Pozdro
SPRZEDAM BMW 530 M60B30 TOURING AC SCHNITZER !
Opublikowano
A no tak, to znam temat tylko fachowej nazwy nie znalem :] Dzieki.
Opublikowano
Tak, oczywiście w automacieposiadam taki i sprawuje sie super bardzo porzyteczna sprawa. A tak na na marginesie to KLICKDOWN nie kikdown

 

 

bzdury piszesz, "kickdown" to poprawna nazwa.

Opublikowano
Oprócz kickdown istotne jest możliwość przełączenie w ustawienie sportowe. To jest dopiero odjazd, pije jak słoń, ale wszystkie inne bryki ma za sobą. Ciepłoo pozdrawiam, :8)
Opublikowano
Oprócz kickdown istotne jest możliwość przełączenie w ustawienie sportowe. To jest dopiero odjazd, pije jak słoń, ale wszystkie inne bryki ma za sobą. Ciepłoo pozdrawiam, :8)

 

A ja mam wrażenie ze na sporcie z pięcioma osobami na pokładzie w mieście auto spala mniej i jest dynamiczniejsze :twisted:

Mowie tu o M60b30. Aloha

SPRZEDAM BMW 530 M60B30 TOURING AC SCHNITZER !
  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam wszystkich.Koledzy mam pytanie za 100 punktów.Czy w bmw e34 525i Vanos były montowane kickdowny???Ponieważ interesuje mnie zakup 525i na automacie a gdyby byly z kickdownem byloby rewelacyjnie.Pozdrawiam.

 

Chyba wszystkie bmw w automacie mają klickdown,a ty kolego jak chcesz dawać w ''dechę'' albo 'butować',jak to się modnie nazywa to kup bmw w manualu,bo ten klickdown razem ze skrzynią ci się szybko rozleci.To jest dobre jak używasz sporadycznie np.podczas wyprzedzania,ale nie za często bo skrzynia długo nie pożyje

Opublikowano

Co wy ludzie z tym "klickdown" :duh: to jest KICKDOWN!!

 

KICKDOWN

 

Urządzenie w automatycznej skrzyni biegów umożliwiające kierowcy wykorzystanie maksymalnego przyspieszenia. Gwałtowne wciśnięcie pedału gazu do podłogi powoduje przełączenie biegu na najniższy możliwy przy danej prędkości. W skrzyniach starszego typu (sterowanych hydraulicznie) był to przycisk w podłodze pod pedałem, obecnie funkcję tę pełni elektronika.

 

Sam posiadam E34 525i (192 hp) z Vanosem w 5-cio biegowym automacie i oczywiście mam kickdown'a :D i wydaje mi się (choć to są tylko moje domysły) że w każdym automacie jest kickdown. Wg mnie automat bez kickdown to byłaby porażka przecież wyprzedzając w manualu też z reguły się redukuje bieg, a automat powinien robić to sam (i po to jest kickdown) wyprzedzanie bez tego w automacie było by bardzo trudne no chyba że ma się parę set kucyków pod maską... :?

 

tutaj jeszcze co nieco o KD http://www.prnd.pl/porady-asb/kickdown-co-wlasciwie-jest

Brokatrot Metallic
Opublikowano

W e34 mam skrzynie z elektroniką i jest "guzik" z kickdown'em. W e23 mam starą skrzynie, na linkę i nie ma magicznego "przycisku" :)

 

Już wam mówię jaka jest różnica. Siódema dużo szybciej reaguje na gaz (zmianę położenia pedału) i nie chodzi tu tylko o różnice mocy :D W piątce odczuwam lekkie opóźnienie. Czasami skrzynia jakby myślała - czy zmienić bieg czy cisnąć na tym samym. W dodatku mam wrażenie że w różnych okolicznościach przy różnym położeniu pedału, biegi wbijają się inaczej (szybciej / później).

 

W siódemie zdecydowanie lepiej "czuć gaz" - przenosi się on bezpośrednio na przyspieszenie. Mimo, iż nie ma przycisku do kickdowna, uzyskuje się go gwałtownie wciskając pedał w dechę - redukuje automatycznie - prawie do czerwonego pola :twisted:

 

W piątce tak nie ma - po gwałtownym wciśnięciu skrzynia również "myśli" :) Czasami zredukuje od razu o 2 biegi, a czasami o jeden, a po sekundzie o drugi. Chyba że w trybie SPORT, wtedy od razu redukuje o dwa, albo dociskając kickdowna.

 

Nie wiem ile wpływu ma na to zużycie skrzyni ale w siódemie jest ona jeszcze 10 lat starsza :) Być może swoje robi też elektroniczny pedał w piątce. Może to moje subiektywne wrażenia, ale się nimi podzielę :)

 

Nie wiem czy w e34 były montowane skrzynie bez elektroniki, ale widziałem takie egzemplarze, które nie miały przycisków SPORT/ECO więc śmiem podejrzewać, że też mogą być na linkę.

http://img221.imageshack.us/img221/3032/clipboard02zn2.jpg
Opublikowano
Kickdown jest w każdym automacie, zgodnie z formułką w jednym z poprzednich postów jest to urządzenie w automatycznej skrzyni (a nie w samochodzie :wink: ) które zrzuca biegi do najniższego możliwego. Występuje w każdej skrzyni automatycznej, w tych sterowanych linkami też. Przy wciśnięciu gazu do oporu podczas jazdy ze stałą prędkością , skrzynia powinna zrzucić 1 lub 2 biegi do dołu. Dopiero w nowszych autach pojawiły się przyciski pod pedałem, z których w tych najnowszych zrezygnowano na rzecz nowocześniejszej elektroniki :wink:

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.