Skocz do zawartości

318is M42 Przeróbka Visco na wentylator elektryczny.


Lucasp

Rekomendowane odpowiedzi

Witam zakupilem Visco SRL za 130zl. Samochod nadal sie grzal ale po testach wyszlo ze zalacza sie jednak na 3/4 na wskazniku. Pojechalem wymienili mi i zaraz na miejscu zalozylem. No i chwile potrzymalem na obrotach i uslyszalem szum Visca :mrgreen: a wskazowka pion trzyma. Minely dwa dni przed chwila padal deszcz wiec sie poslizgalem ale patrze na wskaznik a tam znow 3/4 wiec zatrzymalem sie i pogazowalem go troche a wskazowka jeszcze dalej, otworzylem mache visco dmucha ale slabo ze nawet go nie slychac. Wiec te tez musialo sie rozwalic (moze nie lubia wysokich obrotow silnika). Chlodnica goraca, termostat i pompa nowa. Dwa dni bylo OK.

 

Teraz moje pytanie czy oddac im w cholere te Visco zarzadac zwrotu kasy i dolozyc 100zl i kupic Sachs za 280zl ? I moje drugie rozwiazanie do kupic wentylator elektrzyczny razem z oslona za 150zl. Jeszcze pewnie potrzeba czujnik temperatury 30zl tylk gdzie go wkrecic :shock: i przekaznik. Moze warto tak zrobic bo podobno visco nawet jak nie chodzi to zabiera okolo 8KM. Prosze o porade co najlepiej zrobic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo mnie interesuje ten temat więc czekam na wypowiedzi :) Główmnie chodzi o to, że visco zabiera nam moc :( W IS`ie troszeczkę mniej natomiast w 1,6 na załączonym visco była jakaś tragedia. Tak więc chętnie pozbyłbym się tego także w IS`ku bo co by nie opowiadać różnica jest do odczucia. Teraz tylko pytanie co z wydajnością takiego elektrycznego ? Ten fabryczny kręci się jednak jak śmigło w samolocie i huczy, powietrza daje ogrom....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jest odczuwalne bo jak te drugie zaczelo dzialac to mina mi zrzedla. I do glowy przyszedl pomysl zeby jednak elektryczny zalozyc. Mysle ze elektryczny da rade jezeli koles w E36 2,8 turbo wywalil visco bo mu moc zabieralo i jezdzi na tym od klimy plus ma recznie odpalany dodatkowy. Tylko teraz problem gdzie zalozyc czujnik temp. pewnie trzeba wiercic, gwintowac.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"...podobno visco nawet jak nie chodzi to zabiera okolo 8KM. Prosze o porade co najlepiej zrobic..."

8KM = 5,9kW - niezły wentylator musi być przy tym visco... biorąc pod uwagę, że silnik wentylatora elektrycznego ma trochę ponad 100W...

 

"...I moje drugie rozwiazanie do kupic wentylator elektrzyczny razem z oslona za 150zl. Jeszcze pewnie potrzeba czujnik temperatury 30zl tylk gdzie go wkrecic :shock: i przekaznik...

Wentylator elektryczny gorzej utrzymuje temperaturę silnika - występują znaczne skoki. Poza tym gdzie umieścić magiczny czujnik i na jaką optymalną temperaturę ma być ustawiony by auto było dogrzane... ???

 

"...czy oddac im w cholere te Visco zarzadac zwrotu kasy i dolozyc 100zl i kupic Sachs za 280zl ?..."

:cool2: jak najbardziej !!

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik pewnie taki jaki byl montowany w modelach bez Visco. Temp odpalenia pewnie 93^C. Mysle ze Visco zabiera wiecej mocy bo gdy silnik wkreca sie na obroty musi rownierz rozpedzic wiatrak. A elektryczny chodzi z ta sama predkoscia obrotowa a utrzymanie predkosci pochlania mniej energi niz rozpedzenie wiatraka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A elektryczny powoduje spore obciążenie akumulatora co skutkuje obciążeniem alternatora i moc i tak spada... cudów nie ma...

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak moc tez spada w przypadku elektrycznego. Ale ten wentylator kreci sie caly czas tak samo. Napewno bylo by wieksze obciazenie na alternator jak by ten wentylator elektryczny przyspieszal i zwalnial razem z naciskaniem pedalu gazu ale jednak kreci sie tak samo caly czas. Zauwazcie ze w nowych BMW sa wentylatory elektryczne z dwoma biegami predkosci.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam M42B18 tylko że bez lpg. Nigdy wskazówka temperatury nie odchyliła się od pionu w prawo.

 

Temperatura spalania lpg jest wyższa niż benzyny i pewnie dlatego szybciej i bardziej grzeje Ci się silnik.

 

Wiskoza jest tak zaprojektowana żeby załączała się kiedy to jest naprawdę potrzebne. Przy normalnej temperaturze na obrotach jałowych można zatrzymać ją palcem i tak ma być.

 

Skąd ta informacja że zabiera 8KM??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiskoza jest tak zaprojektowana żeby załączała się kiedy to jest naprawdę potrzebne. Przy normalnej temperaturze na obrotach jałowych można zatrzymać ją palcem i tak ma być.

 

Niby tak ale nie radze sprawdzać... Głupi test a szycie palców trochę boli... :duh:

 

Wisco załącza się płynnie w miare wzrostu temperatury oleju wewnątrz tego sprzęgła... Także jeśli nie ma potrzeby chłodzenia oś visco kręci się szybciej niż sam wentyl więc opór spada...

 

Wywalenie visco ma taki sens jak wywalenie koła zamachowego bo przecież ciężkie to osłabia silnik no nie?? Zysk murowany pewnie ze 30koni... :twisted2:

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"...Wiskoza jest tak zaprojektowana żeby załączała się kiedy to jest naprawdę potrzebne.Przy normalnej temperaturze na obrotach jałowych można zatrzymać ją palcem i tak ma być..."

 

Visco działa przez cały czas i nie załącza się na zasadzie - zasprzęglone/wysprzęglone. Stopień "zasprzęglenia" jest zależny od temperatury i rośnie wraz z jej wzrostem. Każdy ruch wentylatora nawet taki, który można zatrzymać palcem powoduje ruchy powietrza wspomagające chłodnicę w oddawaniu ciepła. Im cieplej tym wentylator kręci się szybciej (lub jak kto woli z większą siłą dmucha powietrze) a nie na zasadzie - po przekroczeniu siakiejś temperatury zaczyna się kręcić.

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiskoza jest tak zaprojektowana żeby załączała się kiedy to jest naprawdę potrzebne. Przy normalnej temperaturze na obrotach jałowych można zatrzymać ją palcem i tak ma być.

 

Tak jak ktoś napisał wiskoza cały czas "ciąży" kwestia tylko tego czy mniej czy bardziej. Ja doskonale czuje kiedy jest całkowicie załączona i uwierz mi, że codziennie stojąc w korkach a potem mając odcinek, na którym można już normalnie jechać i przycisnąć czuję jak z załączonym visco mam ku temu pewne ograniczenia.

 

Problem z miejscem czujnika też powinien być do rozwiązania z racji tego, że jeździ troche e36 z elektrycznym wiatrakiem a więc zrobić się da. Wszystkie sugeste że jest to nie do zrobienia a visco jest jedynym słusznym rozwiązaniem też nie są trafne z tego właśnie powodu.

 

Fajnie byłoby gdyby wypowiedział się ktoś kto przeprowadzał taką operację lub ktoś kto przynajmniej jeździ z elektrycznym. Ja sam nie napalam się na taki zabieg, chce po prostu poznać opinie, zobaczyć jak to działa. Sam osobiście wolałbym mieć obciążenie alternatora przez wiatrak elektryczny niż silnika przez visco. Tak mi się wydaje. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Panowie kombinujecie a wystarczy jak ktoś nie posiada klimatyzacji wstawić wiatrak od klimy i jak jest potrzeba to go ręcznie odpalać

A jak posiadamy klime to w takie upały wystarczy włączyć i wiatrak śmiga :cool2:

=======================

BMW 528i e39 Sedan M-PAKIET, 99r benz+gaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja właśnie kilka miesięci temu wywaliłem wisko i założyłem wiatrak elektryczny (orginalny od wersji z klimą, ale ten od strony silnika), podłączyłem czujnik orginalny do chłodnicy, 2 przekaźniki i wszystko działa nawet na 2 biegach. jestem bardzo zadowolony z tego rozwiązania, ogólnie teraz działa dużo lepiej niż wisko i nie mam z tym żadnych problemów, polecam wszystkim

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
Witam Jasin szukam rozwiązania jak podłączyć elektryczny wentylator w swoim aucie ty piszesz ,że zrobiłeś już to, możesz opisać co gdzie podłączyć albo dać jakieś namiary na posta z instrukcją bo nie za bardzo mogę znaleźć coś odpowiedniego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.