Skocz do zawartości

quattro a BMW


318tds

Rekomendowane odpowiedzi

witam

popierwsze jezeli szukasz czegos z bmw 4x4 to szukasz z serii X a nie Q czy Quattro bo to jest audi!!! A jezeli masz trudny dojazd to proponoje zakup jakiegos suwka!!!wszystko uzaleznione jest od tego co nazywasz trudnym dojazdem!!!

ONLY BMW...!!!




ex:

e21 318i

e28 524td

e39 523i

e39 530d

jest:

e36 316i

e39 540i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem Q to nie BMW

 

trudny dojazd czyli górki i zakręty i nie kiedy tak wypadnie, że i nie odśnieżona

 

o jakimś suwie nie myślałem ale to raczej nie dla mnie

 

BMW x jaki ma typ 4x4? stały (T) czy może dopinany?

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zależy ile nasypie, wyjeżdżam rano do pracy droga jest dobra, wracam po południu może być 20-30cm i więcej, wiecie jakie są u nas zimy. W dodatku trwają kilka miesięcy. \

 

Na prawda często się meczę z tym autem (szpery nie ma), ASC zaraz hamuje silnik, bez jeszcze gorzej. Nawet jak siądą osoby z tyłu to też nie wiele daje, opony zawsze nowe.

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W testach na zaśnieżonych drogach robionych tej zimy przez Auto-świat najlepiej radziły sobie Mercedes 4-matic, BMW x oraz Audi Quatro, lepiej od SUV-ów - z reguły mają elektroniczny rozdział mocy pomiędzy osie i to głupieje w śniegu ( sam kiedyś widziałem Hondę CR-V bezradnie kręcącą przednimi kołami w śniegu - ślizgały się równo w miejscu i system rozdziału napędu odczytywał to jako sytuację taką, że jedzie po równej drodze bez żadnych utrudnień ) Jak chcesz mieć dobrą trakcję na śniegu to najlepszy stały napęd na obie osie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem Q to nie BMW

 

trudny dojazd czyli górki i zakręty i nie kiedy tak wypadnie, że i nie odśnieżona

 

o jakimś suwie nie myślałem ale to raczej nie dla mnie

 

BMW x jaki ma typ 4x4? stały (T) czy może dopinany?

 

 

ja polecam jeszcze szpere - miałem - i powiem że nie trzeba wersji x- e32 + szpera + dobre opony i idzie jak czołg - aż sam byłem zdziwiony ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wydaje mi się aby mozna robić porównanie x do szpery,

napewno inaczej to ciągnie, o ile dobrze się orientuję to w ix tylny dyferencjał jest też ze szperą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz kupić auto z niezawodnym napędem na cztery koła to kup Audi z napędem na torsenie - silnik umieszczony wzdłużnie. Idealne byłoby jakby to był A6 Allroad :)

 

ja myślałem o Audi D2, dziś jeździłem 3.7 quattro

 

Ale chodzi mi o x w E39

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz kupić auto z niezawodnym napędem na cztery koła to kup Audi z napędem na torsenie - silnik umieszczony wzdłużnie. Idealne byłoby jakby to był A6 Allroad :)

 

Hmm a jak w praktyce sprawuje sie 530xd jako odpowiedz na A6 3.0 TDI quattro?

Obecnie ujezdzam 530d w e61 i mysle o nastepnym aucie jako 4 kolach pedzonych, a nie chce rezygnowac z BMW. Natomiast nie do przyjecia dla mnie sa niespodzianki z naglym dolaczeniem osi w "elektrycznych" dwuosiowcach bo nie po to klade siano na taki naped zeby takie niespodzianki przezywac.

 

Chodzi mi o to jak w praktyce dziala xdrive w e61 w sytuacjach gwaltownych zmian przyczepnosci w warunkach drogowych...

 

ps. nie lubie suv' ów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W X-Drive nie ma dołączania osi jak w napędach opartych o sprzęgło Haldex (VW, niektóre Audi, Volvo, Ford itd). W X-Drive rozdział momentu jest sterowany zależnie od potrzeby ale generalnie jest to stały napęd na cztery koła i jest to bardzo dobry napęd, może nie w ciężkim terenie, ale na śliskiej nawierzchni, śniegu itd zachowuje się świetnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W X-Drive nie ma dołączania osi jak w napędach opartych o sprzęgło Haldex (VW, niektóre Audi, Volvo, Ford itd). W X-Drive rozdział momentu jest sterowany zależnie od potrzeby ale generalnie jest to stały napęd na cztery koła i jest to bardzo dobry napęd, może nie w ciężkim terenie, ale na śliskiej nawierzchni, śniegu itd zachowuje się świetnie.

 

 

x-drive jako jedyny w testach nie ruszył z miejsca przy całkowitym braku przyczepności tylnych kół...

 

poza tym minusem spisywał się dość dobrze ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w jakich testach??? Stały rozdział napędu jest 30 : 70 więc nie wiem jakim cudem nie ruszył.

 

 

to były testy AutoBild - tylne koła stały na rolkach - BMW nie ruszyło ... test czytałem już kilka lat temu i nie pamietam dokładnie jaki to był model - ale chyba e46 ...

 

a może coś mi się pomyliło - szukam tego testu ale mało jest testów z Ab w sieci ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie chce mi się w to wierzyć. Może coś nie do końca pamiętasz o co chodziło. Przecież to właśnie jest główna cecha nawet dołączanych napędów, że np. haldex spina napęd na drugą oś gdy pierwsza totalnie traci przyczepność. Jaką bzdurą byłoby stworzenie napędu, który nie jedzie gdy jedna z osi nie ma przyczepności??? A już totalną bzdurą by było przy aucie tylnonapędowym robienie 4x4 gdy nie załącza się przód gdy właśnie tył traci totalnie przyczepność. To każde BMW z X-Drive nie ruszałoby z miejsca na śliskiej nawierzchni przy nagłej raptownej próbie ruszenia z miejsca, nawet na zwykłej, mokrej nawierzchni, gdzie tył zacząłby się ślizgać. W zimę takie sytuacje zdażają się kilka razy dziennie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz kupić auto z niezawodnym napędem na cztery koła to kup Audi z napędem na torsenie - silnik umieszczony wzdłużnie. Idealne byłoby jakby to był A6 Allroad :)

 

ja myślałem o Audi D2, dziś jeździłem 3.7 quattro

 

Ale chodzi mi o x w E39

 

Z tego co wiem to nei było czegoś takiego jak "x" w E39

Pozdrawiam,


Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz kupić auto z niezawodnym napędem na cztery koła to kup Audi z napędem na torsenie - silnik umieszczony wzdłużnie. Idealne byłoby jakby to był A6 Allroad :)

 

Hmm a jak w praktyce sprawuje sie 530xd jako odpowiedz na A6 3.0 TDI quattro?

tutaj masz pokazane

oceń moją ///M http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=98534&start=0

///M jak miłość

Sprzedam BMW 120d "083d, 120d E82 2011r, 520d '07 lift, 123d '08, Z4///M '08, info na http://www.fast-cars.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz kupić auto z niezawodnym napędem na cztery koła to kup Audi z napędem na torsenie - silnik umieszczony wzdłużnie. Idealne byłoby jakby to był A6 Allroad :)

 

Hmm a jak w praktyce sprawuje sie 530xd jako odpowiedz na A6 3.0 TDI quattro?

tutaj masz pokazane

 

 

no, z tego filmu wynika, że to quattro a nie x-drive ma problem w takich sytuacjach, gdzie tył jest całkowice bez trakcji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.