Skocz do zawartości

PiotrWie

Zarejestrowani
  • Postów

    178
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    dolnośląskie

Osiągnięcia PiotrWie

Współpracownik

Współpracownik (7/14)

0

Reputacja

  1. Dzięki, w takim razie najpierw kupię termostat a potem go wymienię i zobaczę co wyjdzie.
  2. Dzięki, płyn jest OK, sprubuję odpowietrzyć, ale mam pytanie - jak nic nie było robione i płyn nie uciekł to może się zapowietrzyć?
  3. Przewód dochodzący do górnej części chłodnicy jest gorący, dochodzacy do dolnej - zimny.
  4. Szukałem, znalazłem podobne problemy ale nie znalazłem rozwiązania. Samochód to E 34 525i aut 1992, na co dzień jeździ nim żona do pracy pięć km w tę i z powrotem. Wczoraj pojechałem na przegląd - 19 km, do miasteczka było wszystko OK, jak stanąłem dłużej przed skrzyżowaniem zaczęła się podnosić temperatura, doszła do ostatniej kreski przed czerwonym polem szybko dałem ogrzewanie na pełną moc i temperatura wróciła do normy. Po obejrzeniu sytuacji okazało się że wąż dochodzący do chłodnicy jest gorący, wychodzący - zimny. Myślę że przyczyny mogą być dwie - termostat lub pompa wody - myślę że przy uszkodzonej głowicy nagrzewnica nie wystarczyła by jako chłodzenie silnika i płynu by ubywało. I tu mam pytanie - gdzie w tym silniku jest termostat i pompa - brak przepływu jest ewidentnie na chłodnicy, czy jest to za termostatem czy przed? Czy mały obieg ( silnik + nagrzewnica jest wymuszany pompą wody czy tylko różnicą temperatur?
  5. Jak nie słychać dźwięku silniczka to może też być winny włącznik pod przyciskiem - nie pozostaje nic innego jak po kolei rozbierać i patrzeć co nie działa
  6. Chyba znalazłem przyczynę - woda tylko spływała po tamtej szybie, wpływała przez szyberdach, jeden z odpływów był zatkany, przetkałem linką od hamulca rowerowego, woda wycieka obecnie spod zderzaka, po następnym deszczu okaże się czy o to chodziło
  7. Po długim deszczu okazało się że mam mokro w bagażniku, w we wnęce koła zapasowego ze 2 cm wody. Po dokładnym obejrzeniu stwierdziłem obluzowaną uszczelkę obok szyby od środka. Poprawiłem, ale nie wiem czy był to jedyny problem - dlaczego przy obluzowanej uszczelce od środka wpływała woda, przecież uszczelki od zewnątrz które wyglądają na nieuszkodzone powinny nie dopuszczać wody do środka. Próbowałem wlewać wodę do tej rynienki nad drzwiami, wyciekała na zewnątrz,na błotnik, czy tam nie powinien być jakiś odpływ który jest zatkany? Czy miał ktoś już taki problem?
  8. Bez przesady - mam Bosh Silver kupiony w maju 2003r, auto jeździ bardzo mało ( żona do pracy i z powrotem, ok 10 km na dzień, czasami pobliskie miasteczko - 15km , od 1 stycznia 1000km ) zimą jak stał piątek, sobotę i niedzielę to co 3 tygodnia wymagał doładowania, obecne od końca marca nie ładuję i pali bez problemów, myślę że jeszcze trochę wytrzyma.
  9. PiotrWie

    Porady przed kupnem e34.

    No to niestety masz "małą głowę" bo pomysły niektórych właścicieli BMW są nie do pojęcia, potrafią nie tylko stosować najgorszej jakości zamienniki ale też przeszczepiać części z innych marek
  10. PiotrWie

    Wymiana Zarówki

    Jeśli długie lub drogowe to H1. Na przyszłość pisz do których świateł.
  11. PiotrWie

    Kilka Konkretów E34 520i

    Wydaje mi się to nie najlepszym pomysłem jako sposób szukania samochodu na co dzień - nie żebym uważał że E 34 się nie nadaje - wręcz przeciwnie. Zadaj sobie pytanie jakiego samochodu potrzebujesz i ile jesteś w stanie na niego wydać - i wytupuj co najmniej kilka spełniających te warunki. I wtedy szukaj takiego który jest w najlepszym stanie - jak Ci się trafi BMW to dobrze, ja szukałem z klucza : duży silnik (bo są trwalsze), kombi, benzyna, automat. Trafiłem na E34 1992 za 6200, wymieniłem ( marzec 2007) wszystkie płyny, przednią szybę,opony i to tyle. Od tego czasu jeżdżę, wymieniam olej, raz mi pękł element wewnątrz stacyjki - kupiłem używany za 50zł, ale nowy - cała blokada kierownicy - w BMW 370, więc nie tak wiele - ale gdybym szukając znalazł w dobrym stanie np Volvo czy Mercedesa bądź Audi - też chyba bym był zadowolony. A jak będziesz szukał tylko E 34 to albo zajmie Ci to bardzo dużo czasu albo niestety kupisz padlinę.
  12. Wskaźnik spalania dzieła od jakiejś minimalnej prędkości, w tej chwili nie pamiętam - 20 lub 30/h, poniżej się odłącza i pokazuje max
  13. PiotrWie

    PROGI E34

    Ja też mam progi całe - 1992r. Wymieniam samodzielnie koła dwa razy w roku i po poczytaniu o problemach z progami nawt się bałem przed wymianą na zimowe - ale żadnego problemu, podniosłem bez kłopotów. Mi tylko rdzewieją lekko na dole drzwi kierowcy.
  14. Po pierwsze - możesz sprawdzić czy masz nivo - zapakuj do stojącego samochodu kilka ciężkich kamieni na tył (lub posadź na krawędzi bagażnika ciężką osobę, tak by ty "przysiadł" ), zapal silnik i patrz z boku czy się podniesie ( mój potrzebował 5 sek.), po drugie - na korku od płynu do wspomagania jest oznaczenie ( ATF - bez niva 0 CHF - z nivem ) po trzecie możesz obejrzeć płyn od wspomagania ( ATF - czerwony, CHF - zielony ) Nivo nie jest regulowane ( podnosi do poziomu, tyle ile trzeba ), nie ma kontrolki.
  15. A czy masz jakieś inne objawy uszkodzenia sondy oprócz odczytu z komputera? Mi też odczytano brak działania sondy lambda na komputerze, ale nie świeci mi żadna kontrolka ( przy uszkodzeniu sondy w każdym samochodzie włącza się tryb awaryjny co powinno być sygnalizowane ), spalanie mam 11l/100 latem, 12,5 w zimie ( 2,5 l automat) - przy awarii sondy lambda jest znaczny wzrost spalania - przez cały czas jest wzbogacona mieszanka jak do rozruchu silnika, więc po prostu nie wierzę w ten odczyt i tak jeżdżę juz od 2,5 roku - no chyba ze powiecie że E 34 kombi z automatem i sprawna sondą lamda powinno palić poniżej 10l/ 100 to wtedy uwierzę że jest ona do wymiany
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.