Skocz do zawartości

wentylator klimyatyzacji e 39


perezik

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawa nr 1: sprawdzić jeża!

Jeżeli to nie pomoże komputer i diagnoza prawdopodobnie z programowaniem centralnego układu sterowania.

 

Ale jeż był niedawno wymieniany i to raczej nie jego wina

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz na myśli wentylator chłodnicy klimy to jest on impulsowy , elektrycznie sterowany.

U mnie działa identycznie.

 

czy czasami impulsowy nie był 3 przewodowy???? 4 przewodowy zdaje sie powinien sie załacząc odrazu na pierwszy bieg, jezeli tak nie ma to najprawdopodobniej rezystory na wiatraku poszły. Ale niech ktoś dokładnie napisze jak to jest, bo wg mnie to podobnie jest jak w E34 tylko tam były 2 biegi a w E39 są trzy i dwa rezystory i tyle.

 

Jak mam 3 przewody i nie jestem w stanie odpowiedzieć na 100 % czy powienien sie załaczać odrazu.

 

:liar:

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie panowie moj wentylator jest na 3 piny i po wlaczeniu klimy od razu startuje wiatrak wiec nie wiem jak to powinno wygladac
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem tak samo tylko po jakimś czasie wentylator przestał wogule działac.

 

W serwisie powiedzieli ze trzeba climatronic wymienic.......

 

Okazało sie ze to był jeż,200zł w inter carsie i po problemie.

 

POZDRAWIAM

 

zaraz zaraz czy jeż także steruje wentylatorem klimy, bo napewno dmuchawą,,,,,,,,,

 

bo może okazać się ze piszemy o dwóch różnych "wentylatorach"

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

zaraz zaraz czy jeż także steruje wentylatorem klimy, bo napewno dmuchawą,,,,,,,,,

 

bo może okazać się ze piszemy o dwóch różnych "wentylatorach"

 

na to wygląda,

jeż jest do dmuchawy wentylatora,

wentylator klimy jest sterowany z klimatronika, ale naprawdę nie wiem skąd jest sterowany przy klimatyzacji manualnej, ale na 100% jeż nie może obsłużyć 2 wentylatorów

Sprzedam oryginalną nową cewkę zapłonową (1szt.) do E39.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam dolacze sie do tematu

jezeli klimatronik dziala poprawnie i cisnienie gazu w systemie jest wporzadku to tak ma byc wentylator od klimatyzacji nie pracuje ciagle a steruja nim dwa czujniki ktore masz na kompresorze klimatyzacji i drugi na osuszaczu klimy wentylator wlacza sie w zaleznosci od cisnienia w obiegu klimatyzacji i wlasnie te czujniki jeden od wysokiego drugi jest od niskiego cisnienia i jezeli cisnienie gazu jest wyzsze wlacza sie wentylator studzac gaz poczym sie wylacza i tak jest ciagle wlacz klime przy wyzszych temperaturach na zewnatrz i na postoju wtedy powinien pracowac dluzej jesli nie sprawdz gaz w ukladzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Były trzy rodzaje wentylatorów klimatyzacji. Pierwszy trzy pinowy, który miał dwa biegi (prawdopodobnie jeden załączany od klimy a drugi od silnika). Kolejny czteropinowy z trzema biegami, z których 2 był załączane przez czujniki w układzie klimatyzacji a trzeci od silnika, gdy układ chłodzenia nie wyrabiał. W tym przypadku wentylator powinien chdzić na pierwszym biegu wraz z załączoną spreżarką klimy. Oraz kolejny wentylator sterowany impulsowo (trzypinowy), sterowany sygnałami z DME jak i z układu klimatyzacji. W tym przypadku praca wentylatora jest płynna i przy niskich temperaturach może on nawet nie pracować, co często jest złudne bo może być uszkodzony szczególnie w zakresie wolnych obrotów (nie wzbudza się), ale wówczas powinno to się pojawić w błędach komputerowych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a czy jest mozliwe, ze ktorykolwiek z tych wentylatorow klimatyzacji wlacza sie, pomimo calkowicie wylaczonej klimy, jak i nawiewu?

 

Od paru dni probuje zlokalizowac slyszalny wewnatrz auta cichy dzwiek, troche podobny do dzwieku podprogowej pompy paliwa (ale to nie to na 100%). Jest slyszalny jedynie przy wlaczonym silniku (Uaktywnia sie, jakies 5 sekund po uruchomieniu silnika, tylko jesli silnik jest cieply, przy zimnym silniku efekt nie wystepuje). W momencie wylaczenia silnika dzwiek ten momentalnie zanika. Jest to takie ciche "buczenie", pochodzi zdecydowanie od jakiegos urzadzenia elektrycznego (obroty silnika nie wplywaja na glosnosc, ani czestotliwosc dzwieku).

 

Wczesniej tego nie slyszalem, ale byc moze dlatego, ze nie bylo wytarczajaco cieplo i nie uzywalem klimy. Aczkolwiek dzwiek ten jest tez slyszalny po wylaczeniu klimy i nawiewu. Prosze o wszelkie sugestie nt. tego, co to ewentualnie moze byc. Musze przyznac, ze strasznie mnie denerwuja wszelkie niezidentyfikowane zrodla dziwnych dzwiekow w samochodzie :D .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie wiatraczek wewnątrz panelu klimatronica

 

Boggy e36, to raczej nie to. To slychac, jak sie wylacza po wylaczeniu silnika. Poza tym, czy taki wentylator moglby chodzic po calkowitym wylaczeniu ukladu ogrzewania/klimy? Nie sadze.

 

Moze ktos ma jakies inne sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi kolego ten wentylatorek chodzi nawet na nieodpalonym silniku,wystarczy że otworzysz samochod i on już dostaje impuls i zaczyna pracować. Jak zgasisz samochód jest on szczególnie słyszalny a najlepiej będzie jak kiedyś po zakończeniu jazdy zgaszisz silnik i poczekasz w aucie około 10 minut wentylatorek sam powinien się rozłączyc i wtedy bedzie wiadomo czy to ten element Ci hałasuje. I pamiętaj że teraz piszemy o malutkim wiatraczku wewnatrz klimatronika a nie o dużym wiatraku od klimy
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Zauważyłem, że nie startuje mi wentylator klimy. Po włączeniu klimatyzacji stoi i nie włącza się nawet po mocnym nagrzaniu się skraplacza. Auto było na komputerze i nie ma żadnych błędów (tylko standardowy błąd smrodu). Nie da się też wzbudzić wentylatora. Elektryk sprawdził wszystkie przejścia, kabelki OK.

Autko to E39 520i z 09.1998 silnik M52TU, końcówka VINu jest GT00313.

Instalacja wentylatora jest 3-pinowa. Jak przyglądam się wentylatorowi to nie widzę ani rezystorów ani modułu sterującego. Czy to możliwe??

Pomóżcie, wybieram się na wczasy (Chorwacja) - nie chcę zajechać sprężarki.

Czy jest taka możliwość, że sprężarka dostanie po dupie przez słaby odbiór ciepłą ze skraplacza (wisko działa poprawnie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio byłem na przeglądzie klimy a raczej naprawie i na bank jestem pewien że aby coś zdiagnozować z wentylatorem klimy to musimy wiedzieć który z 3 rodzajów mamy u siebie.

Ja mam 4-pinowy i u mnie pierwszy bieg startuje zaraz po włączeniu klimy, drugi bieg włącza 4-pinowy czujnik wysokiego ciśnienia po przekroczeniu 18 bar, a trzeci bieg włacza sterownik silnika aby pomóc wentylatorowi na wisko.

Nie wiem tylko jak dokładnie jest z pierwszym bigiem, być może jest jakiś czujnik który go rozłąćza gdy nie jest potrzebny, ale ja u siebie nie zaobserwowałem póki co aby przy właczonej klimie jej wentylator nie pracował. Drugi bieg wiatraka jest łatwo sprawdzić zwierając śroskowe piny kostki czujnika wysokiego ciśnienia, powinien wtedy załaczyć się przekaźnik i wiatrak zakręcić. Wtedy mamy pewność że rezystor drugiego biegu mamy dobry. Trzeci bieg jest z pominięciem rezystorów, a pierwszy idzie szeregowo przez oba rezystory, więc usterka rezystora drugiego biegu automatycznie pozbawia nas pierwszego biegu.

 

Jeszcze raz powtarzam, mam wentylator 4-piny i 4-pinowy czujnik wysokiego ciśnienia, w innych wersjach może być inaczej

Sprzedam oryginalną nową cewkę zapłonową (1szt.) do E39.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem, że nie startuje mi wentylator klimy. Po włączeniu klimatyzacji stoi i nie włącza się nawet po mocnym nagrzaniu się skraplacza. ...).

 

Żeby było śmieszniej to u mnie wentylator załączany jest presostatem czyli czujnikiem ciśnienia a nie czujnikiem temperatury.

 

No tak. Ale mam dylemat który zakupić. W sprzedaży są 3 - pinowe z modułem i z rezystorami. Czy oba będą mi pasować???

nie ma 3-pinowych wiatraków z rezystorami,

ogólnie to jeśli czujnik na osuszaczu masz 4-pinowy to wentylator też idzie 4-pinowy z rezystorami

 

A tak a propos, ktoś wie jak działa i jakie są wyprowadzenia w czujniku 3-pinowym wysokiego ciśnienia ?? bardzo mnie to interesuje, różnica między czujnikami 3 a 4-pinowymi

Sprzedam oryginalną nową cewkę zapłonową (1szt.) do E39.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysoka temperatura na skraplaczu tzn. wysokie ciśnienie! W wentylatorze coś zaczyna brzęczeć jak by chciał ruszyć, ale stoi. Nic nie daje popchnięcie go.

Freonu na pewno jest pod dostatkiem bo klima chodzi i chłodzi. Temp. powietrza na nawiewie ok. 6 stopni także odparowanie książkowe.

 

A tu wentylator z rezystorem na trzy pin-y: http://www.allegro.pl/item620841102_bmw_e39_wentylator_klimatyzacji_3_piny_nowy.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem przed wekendem na servisie klimy bo coś mi wentylator się

nie załączał,a przeczytałem że może mi uszkodzic układ klimy...

 

Wentylator przy tescie się załączył na chwilę,ale normalnie przy

uruchomieniu klimy w aucie(przyciskiem) niestety nie... :roll:

 

Facet powiedział mi,że siedzi mi czujnik ten przy skraplaczu...

 

Mam pytanie czy to,że na komputeże nie wyskakuje mi błąd o uszkodzeniu

czujnika klimy to on i tak może byc uszkodzony??

KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.