Skocz do zawartości

problem z odpowietrzeniem zbiornika paliwa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Moze ktos napotkał na taki problem:

Zbiornik paliwa strzela (czesto i głośno) w skutek braku odpowietrzenia - zasysa go powoli i nagle odpusza. Problem nie występuje jak luzuje korek wlewu paliwa.

Zawór pod maską (po stronie kierowcy obok reflektora) wyglada na sprawny bo cyka niby prawidłowo.

Nie interesuje mnie rozwiazania w stylu "nawierć dziurkę" albo "zdejmij przewód". Chciałbym to naprawić. Gdzie szukać przyczyny?

Opublikowano
w lewym tylnym nadkolu jest filtr z odpowietrzania zbiornika i to moze byc przyczyna

To jest przyczyna na 100%. Filtr jest zaklejony resztkami benzyny, bo wystarczy kilka razy zalać auto nie do "odbicia" ale pod korek i filtr sie zakleja. Ja więc zdecydowałem się na nawiercenie wiertełkiem 2mm otworka w korku paliwa. Jest zupełnie niewidoczny, a załatwia problem. Jeżdżę z takim rozwiązaniem już 200000 tys km i mogę je polecić z pełną odpowiedzialnością...

Opublikowano
Ja mam cos takiego....jak tankuje to musze to robic na pol gwizdka bo jak otworze na maxa to mi pistolet odbija.Szlag mnie trafia bo stoje i stoje przy tym pistolecie.....to moze byc ten sam problem??
Opublikowano
Tak, ten sam. Przekręć pistolet o 90 stopni, powinno pomóc...
Opublikowano

Lewe tylnie czyli za kierowcą. Mam taki sam problem przy tankowaniu - musze na pół gwizdka albo mniej trzymać pistolet bo odbija.

 

Napisze jak tylko sprawdze temat z filtrem

Opublikowano
Tak, ten sam. Przekręć pistolet o 90 stopni, powinno pomóc...

 

Metoda nr 2 - pozwól pistoletowi swobodnie wisieć, nie podtrzymuj go ręka ku górze. Nie bój sie - nie wypadnie.

prawdziwy mężczyzna musi mieć wał, a nie jakieś tam przeguby
Opublikowano

Udało mi sie rozwiązać problem!

Odłączyłem rurkę od zaworu odpowietrzającego (tą wchodzącą z boku), i dmuchnąlem w nia kilka razy sprężarką.

Odetkało sie i problem załkowicie zniknął! Dodatkowo podczas tankowania pistolet moge umieścić jak chcę i wcisnąć do końca - nie odbija go.

Pozdrawiam

Marcin

Opublikowano
Udało mi sie rozwiązać problem!

Odłączyłem rurkę od zaworu odpowietrzającego (tą wchodzącą z boku), i dmuchnąlem w nia kilka razy sprężarką.

Odetkało sie i problem załkowicie zniknął! Dodatkowo podczas tankowania pistolet moge umieścić jak chcę i wcisnąć do końca - nie odbija go.

Pozdrawiam

Marcin

 

o którym dokładnie zaworze piszesz, gdzie on się znajduje ?

marek
Opublikowano
jest to zwór odpowietrzajacy zbiornik paliwa znajdujacy sie pod maską od strony kierowcy, zaraz za światłem. Ma wejscie z boku, wyjscie od dołu i od góry podlaczoną kosteczkę zasilania.
Opublikowano

Witam - podobny problem związany z bakiem:

 

Mam lekko stuknięty zbiornik który cieknie - JAK TO ZAKLEIĆ??

 

 

Wydaje się banalne - żywice epoxydowe, poxiliny etc - nic nie działa!

 

Po 3-5 dniach wszystko odpada - zbiornik jest gładki od dołu, zjechałem go papierem ściernym, wytarłem do sucha, zero paliwa w baku, zakleiłem, zalałem - 3 dni spokój - potem znowu cieknie.

 

Doświadczony mechanik powiedział mi że tego się nie da naprawić bo zbiornik pracuje i wszystko będzie odpadać - szczególnie w 750 gdzie jest większy zbiornik.

 

Mamy 21 wiek i nie chce mi się wierzyć że nie można załatać małej dziurki - to nawet nie jest dziurka tylko taka mikro-szczelina-rysa przez którą "poci" się bak..... w desperacji posłużyłem się nawet kitem-dziegdziem i też nic nie dało - benzyna wszystko rozpuszcza i po czasie wszystko się odkleja od gładkiej powierzchni zbiornika. Nie mogę parkowac w garażu bo zaraz wszystko wali wachą.

 

Co robić? :-)

www.specops.pl
Opublikowano

Można zawsze zaspawać!

Trzeba oczywiscie zbiornik opróźnić, odłączyć akumulator, wyjąć pompę, zalać do połowy wodą i można spawać.

Sam miałem to robić, ale robiąc coś dla siebie wolałem wymienić zbiornik niż łatać. Po spawaniu napewno szybciej wda sie korozja w okolice spawanego miejsca.

Opublikowano

No tak, tylko wyjęcie zbiornika nie jest takie proste, to raz, używka kosztuje 2 000 - i nie ma gwarancji że nie jest walnięta - a nawet po pomyślnie zakończonej operacji - na drugi dzień zachaczysz o krawężnik i znowu dziura - to stały problem w 750 z powody "wystającego" zbiornika - lub naszych cudownych dziur.

 

Wszystko z powodu 3mm rysy na baku..... musi być inna droga.

www.specops.pl
Opublikowano

Doświadczony mechanik powiedział mi że tego się nie da naprawić bo zbiornik pracuje i wszystko będzie odpadać - szczególnie w 750 gdzie jest większy zbiornik.

 

hah a to dobre :mrgreen: musisz znalezc lepszego mechanika a najlepiej spawacza 4 razy miałem spawane zbiorniki w tym 2 razy w ciezarówie 600 L zbiornik ok 3 lat mineło i jeszcze spaw nie odpadł :mrgreen:

 

p.s. omijaj szerokim łukiem tego doswiadczonego mechanika...

Opublikowano
:) A ja u siebie lutowałem lutownicą do rynien i nic cisza. Zero wycieków. niedawno go wymienilem kipiłem drugi szczelny za 150??, wymieiłem bo mnie to bolało że jest lutowany.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
jest to zwór odpowietrzajacy zbiornik paliwa znajdujacy sie pod maską od strony kierowcy, zaraz za światłem. Ma wejscie z boku, wyjscie od dołu i od góry podlaczoną kosteczkę zasilania.

Kolego sympatyczny, cos Ty odłączył...Zawór odpowietrzający zbiornika znajduje się z tyłu przy samym zbiorniku, w lewym tylnym nadkolu... A nie pod maską :nienie:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.