Skocz do zawartości

318is czy 325?


Reaven

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

wiem, ze takie tematy pewnie was nudza ale tych wytrwalych poprosze o porade :) Nosze sie z zamiarem (i to powaznym) sprzedania mojego TDSa. Chcialbym kupic E36 (najlpiej coupe) i zastanawiam sie czy 318is czy 325. Jezeli ktos moze doradzic to poprosze o opinie. Nie chodzi mi o spalanie (o tym juz sie naczytalem) ale raczej o awaryjnosc i osiagi tych silnikow. Zapewne 325 jest bardziej elastyczny ale nie mam zielonego pojecia jak z awaryjnoscia i eksploatacja. Tych, ktorzy maja cierpliwosc i takie autka poprosze o opinie. 328 tez wchodzi w gre. Nie znam sie na oznaczeniach ale 328 ma 193PS. To w zasadzie to samo co 2,5l z Vanosem. To ten sam silnik z innym oznaczeniem, czy 328 ma rzeczywiscie 2.8l???

 

Z gory dziekuje za opinie :D

BMW - Bedziesz Mial Wrazenia

Pozdrawiam

Reaven

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Wyjaśnienie różnicy między 323, 325 i 328 było całkiem niedawno na forum.

 

A kwestia 318is a 325i...

Ja - zdecydowanie 325 :cool2:

 

Jeśli nie roztrzygasz kwestii spalania, to przecież wszystko przemawia za 325. A i to spalanie to też żadna kwestia, bo mi is pali wg. OBC (niekasowane od jakichś 15kkm) 10.2 litra na setkę.

Jedynie droższe OC...

Części jeśli w ogóle droższe, to nieznacznie...

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OC nie stanowi problemu bo i tak kupuje pakiet wiec pojemnosc nie gra roli. Place stala stawke za auto. Zreszta teraz tez mam 2,5l :wink:

 

Tez bardziej sklaniam sie do 2,5 (co 6 garow to nie 4 :wink: ) Ale is tez ma troszke kucykow tylko zastanawiam sie, czy nie jest za mocno wysrubowany. W sumie 2,5 ma moc z pojemnosci. Przypuszczam, ze bedzie mniej awaryjny ale wole zapytac :wink:

BMW - Bedziesz Mial Wrazenia

Pozdrawiam

Reaven

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wybrał 325 z vanosikiem. O spalaniu wiesz to nie będę dyskutował. A osiągi hmmm...znacznie lepsze niż w ISie. Zaraz ktoś powie że jak 325 to od razu lepiej 328 i tym sposobem dojdziemy do M3.

Moim skromnym zdaniem jeżeli chodzi o awaryjność to 325 będzie mniej awaryjne niż 318is (chociaż są wyjątki). R6 są chyba najmniej zawodne z BMW. Ja miałem co prawda tylko 2.0L z vanosem i muszę powiedzieć że fajnie się tym jeździło (jak dla mnie). 318is nie miałem ale jechałem i rozmawiałem z gościem który takie coś miał i wcale nie chwalił sobie... . Mówił że też wolałby 320 z vanosem niż swojego ISa.

Człowiek nabiera doświadczenia z wiekiem. Szkoda, że jest to wieko od trumny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kwestia 318is a 325i...

Ja - zdecydowanie 325 :cool2:

 

Jeżeli to mówi / pisze właściciel iesa, to tym bardziej wybrałbym 325i.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

is ma tylko 140KM... ciężko tu mówić o kucykach :wink:

Porównując do Twojego tds-a - jest szybszy w sprincie 0-100, ale ma dużo gorszą elestyczność.

Subiektywnie - ja się przesiadłem 525tds do 318is i powiem Ci, że oprócz radości z dźwięku benzyny, to wiele więcej nie zauważyłem... no może oprócz, mimo wszystko, nowocześniejszego wnętrza.

 

Ale jeśli nie masz dylamatów paliwo, opłaty - to się nie zastanawiaj nad is-em, tylko szukaj R6 2.5 litra.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powoli nabieram przekonania do 325 :wink: W sumie ponad 190 konikow to juz mala stadnina :D Moj TDS w sumie sprawuje sie nie najgorzej ale TNT (to nie to :wink: ). Wole benzynke i w manualu. Automatow mam juz dosyc. To moj w sumie 4 i za kazdym razem mialem zludzenia, ze bedzie lepiej. Wole sam mieszac :wink:

BMW - Bedziesz Mial Wrazenia

Pozdrawiam

Reaven

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Zaraz ktoś powie że jak 325 to od razu lepiej 328 i tym sposobem dojdziemy do M3.

Wcale nie - po prostu jeśli ma kasę na młodsze auto, to 328i, bo nie było już wtedy 325i :mrgreen:

 

rozmawiałem z gościem który takie coś miał i wcale nie chwalił sobie... . Mówił że też wolałby 320 z vanosem niż swojego ISa.

W wielokrotnych próbach bezpośrednich z 320i coupe ('96) na lotnisku podczas klubowych zlotów - od samego początku byłem z tyłu za 320i.

 

Ja też wolałbym R6... chociażby dlatego, żeby przestali mi gadać, że mam tylko 2/3 BMW :twisted:

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

roznica miedzy 325 a 328 jest jeszcze w roku - 325 robiono tylko do 1995 (a moze 1994 :? ) .. i jesli sie zastanawiasz to tylko 325/328 ... 318is to zdecydowanie za slaby silniczek to ciezkiego przeciez coupe ;) ja coprawda nigdy is-em nie jezdzilem .. ale raz mi sie zdazylo sprobowac i jednak zostal w tyle .. i do tego ten dzwiek .. 6cyl brzmi o niebo lepiej :)

nie mialbym zadnych watpliwosci tylko 325/328 !!

 

chociaz podejrzewam ze bedzie latwiej znalezc dobrego IS-a niz dobra 325 ...

kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przy okazji. Jak ktos sie orientuje to jaka jest srednia wartosc TDSow 525 z 92r? Mam automat z maja 1992, dwustrefowa klima, ABS, servo, el. szyby (przod), lusterka i szyberdach, el. roleta tylnej szyby, rolety pboczne, tempomat, nivo, centralny zamek na pilota, alarm, blokada skryni, kierownica i dzwignia skrzyni w skorze, tapiecerka welur. Zalozylem nowe wachacze z tulejami, pionowe drazki do stabilizatora, nowe opony 225 i felgi 16'' Borbet, nowy olej i filtr w skrzyni, nowe filtry (wszystkie) i olej w silniku, nowy napinacz paska na alternatorze. Kolor szary metalic. To tak OT bo nie wiem ile bede musial dolozyc :wink:

BMW - Bedziesz Mial Wrazenia

Pozdrawiam

Reaven

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

pytales o awaryjnosc. na temat is'a wypowiedziec sie nie moge ale m50b25 znam juz dosc dobrze. od czasu gdy sie przemieszczam tym potworkiem jedyna zecza jaka w nim zrobilem poza normalnymi wymianami oleju to uszczelka pod klawiatura. ogolnie to uwielbiam ten silniczek :D

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Awaryjność is-a.

Ja swoim zrobiłem ponad 100kkm i oprócz tego, że miał pękniętą głowicę (ale z taką musiałem już kupić) to nic się nie działo.

No nie licząc przygody z "kałużą", ale tego nawet 2.5 litra by nie wytrzymał :mrgreen:

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam iske i poscigac sie mozna ale trzeba krecic a to sie wiaze z duzym spalankiem niestety. Moj spokojnie je 11 litrow 98 w miescie przy spokojnej jezdzie. Jak bym teraz mial zmieniac fure to bym kupil 330 w e46 oczywiscie coupe (ale to dopiero za rok:( ) Nie mam nic do swojej betuni ale ma zamale serduszko :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda nigdy nie miałem E36 ale miałem E34 z silniczkiem 525i (192 konie)

i o tym silniku mogę się wypowiedzieć w samych superlatywach :)

zrobiłem nim 200 tys. km i ze strony silnika żadnych problemów :)

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • Członkowie klubu
Ja tez właśnie przymieżam się do zakupu 325 :) lub 328 :D E36 albo E46 320 :o . Może tak przy okazji wypowiedzielibyście się na ten temat. Co byścię wybrali?

 

E36 328 :)

 

Liczy się przyjemność dla Ciebie :)

 

No i pieniążków trochę zostanie (w porównaniu do E46 320i)

 

Te rzędowe szóstki są po prostu super... a szczególnie powyżej 190 koni :mrgreen:

Pozdrawiam


PN

BMW Klub Polska

E34 525i '93

E36/8S '98

E53 4.6is '03

E36 325i '91-'92 SPRZEDAM BARDZO DROGO :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem okazje jechac i 318IS i 325i.Nie ma porównania...325 jest poprostu super.318IS..nie odczuwa się tej mocy.Kręcić trzeba...kolega chciał mi pokazac jak mu to idzie i kręcił pod czerwone.Nie pokazał za wiele.Może dlatego że miał 235 na tyle. :?

Poziom poczucia humoru jest wprost proporcjonalny do Twojego IQ.

http://img407.imageshack.us/img407/5961/roxbury9je.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobnie, jak GR, jestem (co prawda bylym, ale jednak) wlascicielem E36 Coupe 318 is. Jezdzilem tez troche E36 325i. Powiem tak: nie ma porownania. IS jest najfajniejszy z czterocylindrowek, ale 325i ma takie osiagi, jakich bym sie spodziewal po E36 Coupe. No i ten dzwiek silnika, kultura pracy - w tej chwili, gdyby to mial byc moj jedyny samochod, nie zastanawialbym sie.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

318is coupe -dynamiczne i ekonomiczne

325i coupe -dość szybkie

 

W Bmw palą cylindry (ich ilość) a nie pojemność skokowa .

Moje zdanie jest takie że motor M43 jest dość fajnym rozwiązaniem w e36 mimo iż nie jest to R6 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.