Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

wiem, ze takie tematy pewnie was nudza ale tych wytrwalych poprosze o porade :) Nosze sie z zamiarem (i to powaznym) sprzedania mojego TDSa. Chcialbym kupic E36 (najlpiej coupe) i zastanawiam sie czy 318is czy 325. Jezeli ktos moze doradzic to poprosze o opinie. Nie chodzi mi o spalanie (o tym juz sie naczytalem) ale raczej o awaryjnosc i osiagi tych silnikow. Zapewne 325 jest bardziej elastyczny ale nie mam zielonego pojecia jak z awaryjnoscia i eksploatacja. Tych, ktorzy maja cierpliwosc i takie autka poprosze o opinie. 328 tez wchodzi w gre. Nie znam sie na oznaczeniach ale 328 ma 193PS. To w zasadzie to samo co 2,5l z Vanosem. To ten sam silnik z innym oznaczeniem, czy 328 ma rzeczywiscie 2.8l???

 

Z gory dziekuje za opinie :D

BMW - Bedziesz Mial Wrazenia

Pozdrawiam

Reaven

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Wyjaśnienie różnicy między 323, 325 i 328 było całkiem niedawno na forum.

 

A kwestia 318is a 325i...

Ja - zdecydowanie 325 :cool2:

 

Jeśli nie roztrzygasz kwestii spalania, to przecież wszystko przemawia za 325. A i to spalanie to też żadna kwestia, bo mi is pali wg. OBC (niekasowane od jakichś 15kkm) 10.2 litra na setkę.

Jedynie droższe OC...

Części jeśli w ogóle droższe, to nieznacznie...

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano

OC nie stanowi problemu bo i tak kupuje pakiet wiec pojemnosc nie gra roli. Place stala stawke za auto. Zreszta teraz tez mam 2,5l :wink:

 

Tez bardziej sklaniam sie do 2,5 (co 6 garow to nie 4 :wink: ) Ale is tez ma troszke kucykow tylko zastanawiam sie, czy nie jest za mocno wysrubowany. W sumie 2,5 ma moc z pojemnosci. Przypuszczam, ze bedzie mniej awaryjny ale wole zapytac :wink:

BMW - Bedziesz Mial Wrazenia

Pozdrawiam

Reaven

Opublikowano

Ja bym wybrał 325 z vanosikiem. O spalaniu wiesz to nie będę dyskutował. A osiągi hmmm...znacznie lepsze niż w ISie. Zaraz ktoś powie że jak 325 to od razu lepiej 328 i tym sposobem dojdziemy do M3.

Moim skromnym zdaniem jeżeli chodzi o awaryjność to 325 będzie mniej awaryjne niż 318is (chociaż są wyjątki). R6 są chyba najmniej zawodne z BMW. Ja miałem co prawda tylko 2.0L z vanosem i muszę powiedzieć że fajnie się tym jeździło (jak dla mnie). 318is nie miałem ale jechałem i rozmawiałem z gościem który takie coś miał i wcale nie chwalił sobie... . Mówił że też wolałby 320 z vanosem niż swojego ISa.

Człowiek nabiera doświadczenia z wiekiem. Szkoda, że jest to wieko od trumny.
Opublikowano
A kwestia 318is a 325i...

Ja - zdecydowanie 325 :cool2:

 

Jeżeli to mówi / pisze właściciel iesa, to tym bardziej wybrałbym 325i.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

  • Członkowie klubu
Opublikowano

is ma tylko 140KM... ciężko tu mówić o kucykach :wink:

Porównując do Twojego tds-a - jest szybszy w sprincie 0-100, ale ma dużo gorszą elestyczność.

Subiektywnie - ja się przesiadłem 525tds do 318is i powiem Ci, że oprócz radości z dźwięku benzyny, to wiele więcej nie zauważyłem... no może oprócz, mimo wszystko, nowocześniejszego wnętrza.

 

Ale jeśli nie masz dylamatów paliwo, opłaty - to się nie zastanawiaj nad is-em, tylko szukaj R6 2.5 litra.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
Powoli nabieram przekonania do 325 :wink: W sumie ponad 190 konikow to juz mala stadnina :D Moj TDS w sumie sprawuje sie nie najgorzej ale TNT (to nie to :wink: ). Wole benzynke i w manualu. Automatow mam juz dosyc. To moj w sumie 4 i za kazdym razem mialem zludzenia, ze bedzie lepiej. Wole sam mieszac :wink:

BMW - Bedziesz Mial Wrazenia

Pozdrawiam

Reaven

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Zaraz ktoś powie że jak 325 to od razu lepiej 328 i tym sposobem dojdziemy do M3.

Wcale nie - po prostu jeśli ma kasę na młodsze auto, to 328i, bo nie było już wtedy 325i :mrgreen:

 

rozmawiałem z gościem który takie coś miał i wcale nie chwalił sobie... . Mówił że też wolałby 320 z vanosem niż swojego ISa.

W wielokrotnych próbach bezpośrednich z 320i coupe ('96) na lotnisku podczas klubowych zlotów - od samego początku byłem z tyłu za 320i.

 

Ja też wolałbym R6... chociażby dlatego, żeby przestali mi gadać, że mam tylko 2/3 BMW :twisted:

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano

roznica miedzy 325 a 328 jest jeszcze w roku - 325 robiono tylko do 1995 (a moze 1994 :? ) .. i jesli sie zastanawiasz to tylko 325/328 ... 318is to zdecydowanie za slaby silniczek to ciezkiego przeciez coupe ;) ja coprawda nigdy is-em nie jezdzilem .. ale raz mi sie zdazylo sprobowac i jednak zostal w tyle .. i do tego ten dzwiek .. 6cyl brzmi o niebo lepiej :)

nie mialbym zadnych watpliwosci tylko 325/328 !!

 

chociaz podejrzewam ze bedzie latwiej znalezc dobrego IS-a niz dobra 325 ...

kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Opublikowano

 

chociaz podejrzewam ze bedzie latwiej znalezc dobrego IS-a niz dobra 325 ...

 

A to z jakiego powodu??? 325 sa bardziej zajezdzone???

BMW - Bedziesz Mial Wrazenia

Pozdrawiam

Reaven

Opublikowano
Tak przy okazji. Jak ktos sie orientuje to jaka jest srednia wartosc TDSow 525 z 92r? Mam automat z maja 1992, dwustrefowa klima, ABS, servo, el. szyby (przod), lusterka i szyberdach, el. roleta tylnej szyby, rolety pboczne, tempomat, nivo, centralny zamek na pilota, alarm, blokada skryni, kierownica i dzwignia skrzyni w skorze, tapiecerka welur. Zalozylem nowe wachacze z tulejami, pionowe drazki do stabilizatora, nowe opony 225 i felgi 16'' Borbet, nowy olej i filtr w skrzyni, nowe filtry (wszystkie) i olej w silniku, nowy napinacz paska na alternatorze. Kolor szary metalic. To tak OT bo nie wiem ile bede musial dolozyc :wink:

BMW - Bedziesz Mial Wrazenia

Pozdrawiam

Reaven

Opublikowano

witam

 

pytales o awaryjnosc. na temat is'a wypowiedziec sie nie moge ale m50b25 znam juz dosc dobrze. od czasu gdy sie przemieszczam tym potworkiem jedyna zecza jaka w nim zrobilem poza normalnymi wymianami oleju to uszczelka pod klawiatura. ogolnie to uwielbiam ten silniczek :D

 

pozdrawiam

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Awaryjność is-a.

Ja swoim zrobiłem ponad 100kkm i oprócz tego, że miał pękniętą głowicę (ale z taką musiałem już kupić) to nic się nie działo.

No nie licząc przygody z "kałużą", ale tego nawet 2.5 litra by nie wytrzymał :mrgreen:

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
Nie wiem tylko ile dostane za mojego TDSa i ile trzeba bedzie ew. dolozyc. Jestem coraz blizszy zakupu 325 :D Dziekuje wszystkim za opinie :):):)

BMW - Bedziesz Mial Wrazenia

Pozdrawiam

Reaven

  • Członkowie klubu
Opublikowano
A dlaczego jak E46 to 320 ? E46 323, 328 - dużo droższe od 320 ?

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
ja mam iske i poscigac sie mozna ale trzeba krecic a to sie wiaze z duzym spalankiem niestety. Moj spokojnie je 11 litrow 98 w miescie przy spokojnej jezdzie. Jak bym teraz mial zmieniac fure to bym kupil 330 w e46 oczywiscie coupe (ale to dopiero za rok:( ) Nie mam nic do swojej betuni ale ma zamale serduszko :lol:
Opublikowano

Co prawda nigdy nie miałem E36 ale miałem E34 z silniczkiem 525i (192 konie)

i o tym silniku mogę się wypowiedzieć w samych superlatywach :)

zrobiłem nim 200 tys. km i ze strony silnika żadnych problemów :)

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

ja ma bmw 318 is e36 92r. i jestem zadowolony kolega ma bmw 320

w automacie i nie jest zadowolony chce to wymienić na is. Pozdrawiam

a co do osiagów is to som znakomite jak na silnik 4 cilindrowy.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Ja tez właśnie przymieżam się do zakupu 325 :) lub 328 :D E36 albo E46 320 :o . Może tak przy okazji wypowiedzielibyście się na ten temat. Co byścię wybrali?

 

E36 328 :)

 

Liczy się przyjemność dla Ciebie :)

 

No i pieniążków trochę zostanie (w porównaniu do E46 320i)

 

Te rzędowe szóstki są po prostu super... a szczególnie powyżej 190 koni :mrgreen:

Pozdrawiam


PN

BMW Klub Polska

E34 525i '93

E36/8S '98

E53 4.6is '03

E36 325i '91-'92 SPRZEDAM BARDZO DROGO :)

Opublikowano
miałem okazje jechac i 318IS i 325i.Nie ma porównania...325 jest poprostu super.318IS..nie odczuwa się tej mocy.Kręcić trzeba...kolega chciał mi pokazac jak mu to idzie i kręcił pod czerwone.Nie pokazał za wiele.Może dlatego że miał 235 na tyle. :?

Poziom poczucia humoru jest wprost proporcjonalny do Twojego IQ.

http://img407.imageshack.us/img407/5961/roxbury9je.gif

Opublikowano
Podobnie, jak GR, jestem (co prawda bylym, ale jednak) wlascicielem E36 Coupe 318 is. Jezdzilem tez troche E36 325i. Powiem tak: nie ma porownania. IS jest najfajniejszy z czterocylindrowek, ale 325i ma takie osiagi, jakich bym sie spodziewal po E36 Coupe. No i ten dzwiek silnika, kultura pracy - w tej chwili, gdyby to mial byc moj jedyny samochod, nie zastanawialbym sie.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.