Skocz do zawartości

pomoc w wyborze e39


lukasz9022

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich . od pewnego czasu zastanawiam sie nad kupnem bmw . Co mozecie mi powiedziec o modelu e39 jaki silnik jest najlepszy , benzyna czy diesle, jaka pojemnosc wybrac , jak sprawuje sie tam gaz . jakie sa najczestrze ustreki , jakie koszta eksploatacji ile pali czy czesci sa drogie . Na co zwrocic szczegolna uwage przy zakupie . z gory dziekuje i pozdrawiam wszystkich
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cze,b.szeroki temat,duzo pisania ,zalezy czego oczekujesz po aucie ,wazne czym jezdziles i jak odczujesz zmiane ,niby auta sa podobne a kazde inne,co do silnikow to niewiadomo ktory jest najlepszy ,pod jakim wzgledem?trudno tak cos doradzic jak przy zakupie czekolady ta jest gorzka a ta slodka i ma orzechy,ale polecam bmw oczywiscie lepiej sprobuj zadawac konkretne pytania o np.moc,dynamike ,spalanie,koszt np wachacza itp odpowiadac bedzie latwiej pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich . od pewnego czasu zastanawiam sie nad kupnem bmw . Co mozecie mi powiedziec o modelu e39 jaki silnik jest najlepszy , benzyna czy diesle, jaka pojemnosc wybrac , jak sprawuje sie tam gaz . jakie sa najczestrze ustreki , jakie koszta eksploatacji ile pali czy czesci sa drogie . Na co zwrocic szczegolna uwage przy zakupie . z gory dziekuje i pozdrawiam wszystkich
sory niedoczytalem ze jezdzisz e34,czyli to zwykla konsekwencja ze zmieniasz na e39 pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakim silnikiem jeździłeś poprzednio i czy ci pasował czy nie. czy palił dużo czy jeździł ci za wolno. I co oczekujesz od nowego. To pomoże sprecyzować twoje pytania. Polecam benzynę a jak za drogo to z gazem. Na dobrej sekwencji przy dzisiejszych cenach "elpedżi" da radę.
(OO)=== OO===(OO)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wiec jezdzielm e34 2l benzyna +gaz automat.szczerze mowiac spodobala mi sie jazda automatem choc moja bunia to byl mul wyjatkowy . Moj plan na e39 to 2,5l benz+gaz sekwencja w biegach raczej . Chodzi mi o to czy te autko bedzie mialo buta i jakie jest mnie wiecej spalanie . czy moze wybrac 2,8 l z gazem lub wiekszy ale boje sie spalania ze nie wyrobie z kasa. kolejene pytanie to jak z awaryjnoscia tych piateczek i jak z dostepnoasci zamiennikow bo na serwis terz nie wyrobie z kasa raczej . I tak ogolnie jakie sa bolaczki tego mdelu . ??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.8 będzie ci spalało gazu +-1 litr więcej gazu/100km w porównianiu z 2,5 (523i). Silniki 2.8 uznawanae są za trwałe. Zamienników jest dużo do e39. Nieraz coś z elektryką siępodzieje ale to są raczej pojedyncze usterki a nie lawiny problemów i np. opornik wentylatora czy jakąś pierdołę nie zrujnuje kieszeni. Ile chcesz przeznaczyć? Interesuję cię auto z instalacją czy zakładać sam.
(OO)=== OO===(OO)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczerze pwoiedziszwszyt to jak z toje z kasa bede wiedizal dopiero za tydzien ale mysel ze przedzial od 16- 19kola. furke chcialbym z instalka gazowa chyba ze taniej dorwe bez i sam wloze
to w tych pieniądzach polecam rocznik 1996 mooooooże 97 jeśli młodsza będzie miała taką cenę to nawet się nad nią nie zastanawiaj. Przy tym budżecie leciałbym w temat 523i. Ale myślę że i tak dozbierasz trochę zanim kupisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

 

Kupi i włoży kolejne 10 tys. :dance: W Polsce 95% E39 to szroty, a za granicą około 20 tys. trzeba dać na same autko w dobym stanie, a gdzie jeszcze opłaty, sprowadzenie itd. :)

 

trochę się pozmieniało i śmiało może znaleźć dobre auto do 20 tys. i nawet 528i. Ofert jest bardzo dużo tylko trzeba poszukać i nie napalać się.

(OO)=== OO===(OO)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja sprzedaję za 17 tys i nie mogę sprzedać a jedyny mankament to pompa wspomagania do wymiany i gumowy łącznik na wale, jak nie sprzedam do niedzieli to w poniedziałek to wymieniam, tylko ciekawe czy zwróci mi się koszt tej wymiany bo zainteresowanie jak na razie można powiedzieć żadne, więc nie mów że zadbaną powyżej 20 tys trzeba szukać, jak chcesz sprzedać musisz zjechać z ceny bo inaczej rok będziesz sprzedawał a po roku i tak musisz zjechać więc koło się zamyka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

każdy by chciał, żeby ceny zatrzymały się powyżej 20 tys zł, ale tak jest ze wszystkim, że z biegiem czasu tanieje, zresztą patrząc na ceny niektórych egzemplarzy e39 można zawału dostać, po 13 tys niektórzy sprzedają, to dopiero musi być padlina, ja ponad miesiąc sprzedaję, początkowa cena 21000zł, nie zadzwonił nikt, później 20000zł też nic, 18900 w tym momencie stoi i miałem kilka telefonów ale nic konkretnego, nie wystawię za 17000zł bo i tak każdy będzie się chciał targować a za mniej nie chcę sprzedawać bo będą mówić, że padlina :)

 

Wracając do tematu polecam silnik 2,8 jest to kompromis pomiędzy spalaniem a osiągami, jeżdżę już ponad rok a dalej sprawia mi to frajdę.. no i ten dźwięk... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem ro temu E39 523 z gazem sekwencyjnym, w bardzo dobrym stanie za 20 tys 97 rok. tak że do 20 napewno kupisz, tylko trzeba pochodzić.

Silnik 2,5 to chyba minimum, polecam 2,8 ale to tylko 20 kM więcej, nie wiem czy będzie znaczna różnica.

Jeśli chodzi o zawieszenie to drogie średnio 300 zł za jeden wahacz, czy amortyzator.

W porównaniu do E34 jest więcej elektroniki która czasami sie odzywa, jest dość droga.

Spalanie? U mnie w 523 lpg pali 12 - 13 odcinki 10km średnio miasto. Na trasie 10 - 11 litrów lpg, nie jest to jazda rzędu 200km/h bo u nas nie ma gdzie pojeździć, raczej 120-140 góra.

Znajomy sprzedał odtatnio 528 automat z gazem za 15tys 98 rok, bo drożej nikt nie chciał kupić i naprawde miał w dobrym stanie, dla porównania jemu palił około 17 litrów.

Ogólnie polecam, eksploatacja poza paliwem lpg, jak w każdym BMW, musi coś kosztować.

Powodzenia przy zakupie

Bandyci Mają Wszystko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trochę się pozmieniało i śmiało może znaleźć dobre auto do 20 tys. i nawet 528i. Ofert jest bardzo dużo tylko trzeba poszukać i nie napalać się.

 

Niewiele się pozmieniało :) Rok temu, kiedy kupowałem swoją E39 to za 17-18 tys. też było wiele autek. Jechałem, oglądałem, same padliny, w któee na dzień dobry trzeba włożyć około 4-5 tys., nie wspominajac o dalszych kosztach. Ponadto prawie wszystkie po dzwonie, często kiepsko naprawiane itd. Za swoją zapłaciłem ponad 20 tys. z opłatami z Niemiec (rok 11.96), a i tak muszę regularnie dokładać, bo coś tam pada (typowe przypadki wynikajace z eksploatacji i wad samego modelu) mimo, że kupiłem naprawdę igiełkę.

 

Wiadomo jak chce sie sprzedać to trzeba zjechać z ceny, bo ludzie kupujący takie E39 to często grupa, która gdzieś tam zarobiła trochę za granicą przy zbieraniu sałaty albo rozbili wszystkie świnki w domu i to normalne, że chcą kupić jak najtaniej i cieżko jest sprzedać za normalną cenę nawet autko w bdb stanie. Trzeba jednak zaznaczyć, że dopieszczonych E39 jest naprawdę jakieś ułamek procenta w Polsce (bo wiem z autopsji, że pasjonatów, którzy gotowi są wydawać ciężkie pieniądze, dochodzące do kilkunastu tysięcy zł, a tyle mniej więcej wymaga E39, żeby było w bdb stanie jest niewielu), większosć to zajechane trupy lub co najwyżej zuużyte autka itd. i tak naprawdę są warte swojej niskiej ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja przez rok wsadziłem ok 12 tys zł.. a kupiłem za 20 tys zł fakt faktem, że po wymianie oleju okazało się, że silnik to padlina więc 5 tys na dzień dobry, tyle zdrowia co straciłem przy tym samochodzie to szkoda gadać, ale jak tylko wyglądam przez okno to ach.. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak jest z przednim zawieszeniem co ile kilosow wymieniacie wahacze??

jeden 300zl trzeba 3 to juz 900 + wymiana :cry2: , sam chce kupic e-39 ale boje sie tego zawieszenia:(

wahacze to tylko taki pikuś, możesz w zasadzeie kupić zamienniki i wymieniać 2 razy częściej :) dochodzą amorki,końcówki drążków, łączniki stabilizatora a to sam początek i to zawieszenia :lol: Generalnie w porównaniu do innych aut tej klasy to nie jest ani tanio ani drogo :wink: Niestety utrzymanie w stanie idealnym nawet dacii kosztuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety BMW przez swoją "pożądliwość" często kupowane są przez osoby które później nie stać na ich serwis od serca, z głową, wykorzystując oryginalne bądź markowe częśći. I tak z czasem, mało awaryjne samochody robią się workiem bez dna.

 

Moim zdaniem, jeżeli kupować E39 czy jakiekolwiek inne E to niestety albo nie kupować wcale - albo długo szukać zadbanej, bądź drogiej bo kupowanie tych z dolnej półki jest poprostu koszmarkiem finansowym.

 

Z drugiej strony medalu - te zadbane, zwykle mają bardzo świadomych ich stanu właścicieli i pomimo wysokiej ceny ładnie się sprzedają, i takich ofert jest zdecydowanie mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.