Skocz do zawartości

Opony trą o nadkola


Drifte

Rekomendowane odpowiedzi

jak ci tra to masz juz ranty do robienia i w ten sposób zarezerwowałeś sobie wizytę u lakiernika :)

sprawdz czy tam jest jeszcze lakier bo inaczej po zimie zardzewieją ja tak mialem po poprzednim właścicielu i teraz mam 4 błotniki do lakierowania a byly oponki tył 245/35/17 przód 235/40/17 nie polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co piszesz to przód siedzi nisko i jest to chyba maksymalne obniżenie przy sprężynie ( nie wiem jak mają gwinty ).

 

Jeśli obciera tylko i wyłącznie przy maksymalnych skrętach ( i tu dalej nie napisałeś czy w obie strony, na równej drodze czy tylko dobija na dziurach ??? ), nawet jak założysz 185 :lol: to podczas max. wychylenia koła i tarcia na jego górnej płaszczyźnie, szerokość opony, nie będzie miała znaczenia.

Tylko musisz dobrać zamiennik zbliżony do średnicy koła oryginalnego.

 

Nie umiem odpowiedzieć czemu ociera.

- Średnice koła masz 7,3 mm większą niż oryginału... możliwe że ta proporcja przy takim obniżeniu ma znaczenia.

- Możliwe że masz felgę osadzoną szerzej i w momencie skrętu gorna krawęz opony akurat pokrywa się z krawędzią błotnika.

- sprawdz dla pewności czy ociera napewno o błotnik a nie o nadkole wewnatrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przecież napisałem, ze o NADKOLA. Z błotnikami się nic nie dzieje, trą o plastik.

 

u mnie 18/225/40 et nie pamietam ale jest "w normie" zawiecha sprawna -40, obciera mi dokladnie o nadkole w miejscu zlacza wtyczki czujnika od abs/hamulcy, po 2 latach plastik sie wytarl i trze o blache, wytarte jest na lustro :twisted2: trzeba unikac max skretu kiery :D

miało być bezawaryjne;]


http://i50.tinypic.com/2005nv5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem 225/45/17 koła miałey et41 7,5" na m-techu było normalnie nigdy nic nie zacierało!!!!!!!!!!!

i teraz mam 225/40/18 et 47 i 51 8 i 8,5" i zawieche 60/40 i gdyby nie to że mam popękane nadkola sprzodu było by ok przy max skrecie a tak czasami przyciera.

Zależy jakie masz et felg!!!!!!!! czym mniejsze et i wecej cali tym większe prawdopodobieństwo zacierania.

Nawet jak bys 215/50/16 miał ale felga by miała 11" i et 15 to byś miał koła wystające i zacierało by ci na 100%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się pod temat, zmieniłem koła na letnie , ale w przerwie zimowej zmieniłem rozmiar z 15 na 16.Oponiarz doradził 205/55/16( zimówki miałem 195/60/15) no i problem, wydaje się że opony tylne wystają poza obrys( chociaż letnie były 205/60/15 ) no i przy dołkach albo na policjantach trze o błotnik, słyszałem o odginaniu błotników , ale blacharz odradził, za to polecił utwardzić zawieszenie.Mam kombi więc co będzie jak zapakuję rodzinkę na jakiś wyjazd -masakra-.Proszę o rady jak troszkę podnieść albo utwardzić.Dzięki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie , na wybojach albo na policjantach mocno trze, jeszcze jak nikt nie siedzi na tylnej kanapie to jest ok, ale jak wsadzę coś z tyłu albo ktoś siądzie to masakra.Dziś wiozłem córkę z tyłu, i koszmar.Zatrzymałem się ,popatrzyłem.Trze opona o łączenie nadkola z błotnikiem.Jutro montuję gumy do sprężyn, może coś pomogą.Jest jeszcze jeden problem ,trze tylko z prawej strony, wydaje mi się że ani razu nie obtarło z lewej.Może faktycznie amorek?A o co chodzi z tymi odbojami?Co to jest?Jeśli gumy nie pomogą to będę zmuszony zmienić opony na 195, ale nie chcę , bo te ładnie wyglądają.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem spytać jakie masz felgi, oryginalne bmw???

 

Jeśli tak to sprawdz w kolejności :

1 Czy sprężyna nie jest pęknięta (skoro jedna strona siedzi )

2 odbojniki - znajdują się na pręcie amora i po nim się slizgają, takie z wybrzuszeniami :)

3 sprawdz kielich od środka za wykładziną czy nie pęka, może amor powoli wpada do kabiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gumy założone, poprawiło się bardzo ale nie do końca.Kiedy siądzie ktoś na tylnej kanapie to tylko na sporej nierówności i to nie zawsze ,ale jednak obciera.Mam kłopot bo to tylko jedna osoba, co będzie jak siądzie trzy i coś w kufer?Po dwóch dniach jeżdżenia już widać na rancie błotnika miejsce w którym opona dotyka.W tej chwili wyszedł podkład ale to kwestia czasu kiedy wytrze do żywego, poza tym jeśli felga jest dobra to przy tej oponie nie powinno nic trzeć (opinia oponiarza), tak więc mam trzy wyjścia:

1.Wygiąć błotnik do środka (albo skrócić go równo na całej długości/nie będzie nic widać/)

2.Założyć drugą gumę (będzie strasznie twardy i będzie podskakiwał jak resorak, a co za tym idzie wszystko w bagażniku będzie trzeszczeć ,latać ,skakać)

3.Pojechać na ścieżkę i prawdopodobnie wymienić sprężyny, albo amortyzatory (największy koszt).

Zdaję sobie sprawę, że można zmienić opony( 195),sprzedać felgi,zmienić rozmiar na 15, ale póki co dajcie znać co robić.Poniżej fota tych felg,na drugim zdjęciu guma jest już w sprężynie.Aha po założeniu gumy auto nieznacznie poszło w górę, jakieś 2-3mm.Wcześniej miałem kłopoty z włożeniem nie do końca ściśniętego podnośnika, po zabiegu podnośnik wchodził bez problemów.Czy to normalne?Słyszałem że guma nie powinna podnieść auta jeśli sprężyna jest ok.Sprężyna wygląda na dobrą ,nie jest pęknięta czy coś takiego.http://img5.imageshack.us/img5/4159/gumybmw001.jpg

http://img26.imageshack.us/img26/5823/gumybmw003.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdę mówiąc teraz nie jestem pewien,kupując te felgi sprawdziłem wszystko na tyle dokładnie na ile mogłem.Poprzedni właściciel niewiele mógł mi powiedzieć ,poza tym że nie jest handlarzem i zupełnie nie zna się na felgach.Poprosiłem go o dodatkowe zdjęcia, wszystko było ok.Jak przyszła paczka to od razu pojechałem do oponiarza , oponiarz popatrzył, sprawdził felgi ,na próbę założył na auto i powiedział że będą dobre, na tym zakończyłem temat sprawdzania.Felgi przeleżały kilka miesięcy , zmieniłem na zestaw letni i problem.Jak teraz zdejmę koło to sprawdzę jeszcze raz,jakie jest et.Wstawiłem gumy ale nic nie dało.Zdaje się że problem się rozwiąże, bo obciera tylko z prawej strony, więc najprawdopodobniej wybita sprężyna.Jutro jadę do mechanika i będę wiedział, ale wydaje mi się że to będzie właśnie to, i bez wymiany sprężyn się nie obejdzie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja tez sie podlacze do tematu

 

mam 225/50/16 8.5" ET18

 

no i poszerzylem juz blachy z tyl ... jak siedza 4 osoby w aucie to nie da sie jechac na nierownosciach trze masakrycznie.

 

MIalem zamiar go jeszcze obnizyc zeby ladniej wygladalo ale teraz to sie mija z celem... i nie wiem co robic -chcialbym zostzwic te fele i najlepiej obnizyc jeszcze zeby to jakos wygladalo normalnie.

 

pokaze jak z przodu wystaje opona:

http://img261.imageshack....1/dsc00366a.jpg

 

i chyba by sie nie polozyla przy obnizaniu..pewnie tez trzebaby wyciagac blachy na zewnatrz z tym ze pewnie dalej by obiceralo przy obnizeniu. Sam nie wiem jak to ugrysc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.