Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam.Mam następujący problem od paru dni.Wygląda to tak : na mocno rozgrzanym silniku przy przyśpieszaniu w przedziale obrotów 1000 - 3000 czuc takie nieznaczne przerywanie co jakis czas ; objaw zanika powyżej 3000 obr ale na wyższych biegach samochód w ogóle nie kręci sie powyzej 4000.Niedawno spadła mi fajka z trzeciego cylindra , myslałem ze jakos luzno siedziała i to było przyczyną ale po załozeniu jej spowrotem dalej to samo.Dodam ze na zimnym silniku jest w miare ok.Objawy są takie same na gazie i na benzynie.Macie jakies pomysły??
Opublikowano

Przypuszczam, że masz M40 pod maską :?:

Prawdopodobnie palec rozdzielacza zapłonu odsłużył swoje.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
Tak oczywiście posiadam M40. Czy uszkodzony palec to problem tylko na rozgrzanym silniku tak jak u mnie?Bo jezeli na zimnym tez czuc objawy jego uszkodzenia to u mnie ta czesc odpada.
Opublikowano

Z palcem rozdzielacza objawy nie mają reguł. Czasem zapłon działa poprawnie przy zimnym silniku, a kłopoty sprawia przy ciepłym. A to, że kłopoty masz i na LPG, i na benzynie, świadczy że szwankuje układ zapłonowy.

 

Obejrzyj kopułkę od środka i palec. Wszelkie pęknięcia, zarysowania, duże zużycie "ślizgaczy" (styków) kwalifikują do wymiany. Kopułka ma zwykle dużo dłuższą żywotność niż palec.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
A nie orientuje sie ktoś czy te objawy mogą być spowodowane uszkodzonym popychaczem?Bo takie uszkodzenie mam ale do tej pory jedyną jego przyczyną było to ze samochód nie ciągnął powyżej 4,800 obr.Teraz ma problem zeby sie wkręcić na więcej niż 4000 obr no i w niższym zakresie obrotów (poniżej 3000) przerywa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie też da się odczuć takie 'żabki' najlepiej to przy rozpędzaniu na trzecim biegu praktycznie w całym zakresie obrotów /2000-.../ ale na 1 i 2 biegu też. Jednocześnie wskazówka ekonomizera balansuje w przedziale dwóch-trzech kresek. Już kiedyś był temat na forum i głosy były takie że albo świece, albo kable WN ale w sumie nikt nie podał konkretnego rozwiązania :(

 

Jeszcze jedna sprawa, rano jak odpalam auto po 12 godzinach czasami słysze chyba popychacze bo odgłos jest taki jak przy pierwszym uruchomieniu po wymianie oleju tyle że trwa ok sekundy. Ale jak go wyłacze i odpale znowu to już tego nie słychać. Odgłos pojawia się tylko po dłuższym kilkugodzinnym postoju tak jak by olej ściekał. Jaka może być przyczyna i czy może to być groźne dla silnika?

Opublikowano

Tak ZIN, te objawy mogą być też spowodowane przycierającymi się popychaczami. Ale to że silnik Ci przerywa, jeszcze bardziej wskazuje na palec rozdzielacza. Będę się upierać 8) Obym miał rację, bo zakup palca nie rujnuje kieszeni, w przeciwieństwie do nowych popychaczy.

 

BaX, stukanie popychaczy przez kilka sekund po uruchomieniu (im zimniej tym dłużej), to jeszcze nie jest "jednostka chorobowa" ;-) Po prostu układ smarowania silnika po kilku-, kilkunastu godzinach postoju musi napełnić olejem popychacze. A że te są w głowicy, chwilę to trwa. Zanim się napełnią, stukają.

 

Im lepszy olej wlejesz w silnik, tym zjawisko będzie słabsze. I warto byłoby coś lepszego wlać, żeby przepłukać kanaliki olejowe w głowicy zasilające popychacze, zanim ta drobna przypadłość (postukiwanie) przeobrazi się w coś groźniejszego.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
Tak ZIN, te objawy mogą być też spowodowane przycierającymi się popychaczami. Ale to że silnik Ci przerywa, jeszcze bardziej wskazuje na palec rozdzielacza. Będę się upierać Obym miał rację, bo zakup palca nie rujnuje kieszeni, w przeciwieństwie do nowych popychaczy.

 

130rapid oczywiście zastosuje się do twoich sugestii i zaglądne do tego rozdzielacza.Byłbym wdzieczny gdybyś mi napisał jakich uszkodzen dokładnie mam szukac i czy jest ewentualnie jakas metoda zeby sprawdzić ten palec jakimś miernikiem.Pozdrawiam

Opublikowano
Byłbym wdzieczny gdybyś mi napisał jakich uszkodzen dokładnie mam szukac i czy jest ewentualnie jakas metoda zeby sprawdzić ten palec jakimś miernikiem.

 

Można sprawdzić palec domowym sposobem, badając rezystancję. Podłącza się omomierz z jednej strony do styku w osi palca (przyjmującego prąd z cewki zapłonowej), z drugiej strony do styku na końcu palca. Omomierz powinien pokazać 0,9-1,3 kΩ.

 

Duże zużycie styków, pęknięcia lub ukruszenia plastiku wykluczają i kopułkę, i palec.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzisiaj z racji że jadąc do firmy mijam niezłego /podobno/ elektryka samochodowego podjechałem co myśli na temat tego przyspieszania skokowego. Gość podpiął kompa popatrzył na temp pracy, sonde lambda coś jeszcze i stwierdził że przy takim przebiegu /202k/ to może być normalne zużycie jakiegoś podzespołu /przpustnica, przepływomierz/ ale nie na tyle żeby usterke wskazywał komputer. Sugerował udanie się do mechanika od silników co by pomierzyć sprężanie itd. Troche mnie poirytował więc mówie mu że na taki pomysł to bez jeżdzenia do niego mogłem wpaść sam, tyle że gość od silników mógł powiedzieć odwrotnie żeby podjechać na komputer czy coś niedomaga z elektorniką. Troche się gość zirytował /widać ambicja wzięła góre :) / poszedł na zaplecze i za chwile przynosi rozebrany przepływomierz /to co jest za filtrem powietrza/ i tłumaczy mi że ten grafit co ta mjest możę sie po prostu wytarł i czujniek przekazuje przekłamane dane do komputera. No oki, tyle że co mni to daje, moge poszukać identycznego jak mój z założeniem że używka będzie dobra i sprawdzić czy po wymianie usterka zniknie. Niezła diagnoza :D Ogólnie przyjechałem wqrwiony do firmy bo spodziewałem się innego podejścia w sumie podobno fachowego serwisu.

 

BTW: znajomy zasugerował że może łapie powietrze na uszczelce kolektora dolotowego, tyle że takie szukanie to może się okazać droga zabawą, /wymiana kabli, świec, przepływomierz teraz uszczelka ciekawe co dalej ;) / na razie zbieram opinie i pomysły :D

 

Pozdrawiam.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Dobra kopułka i palec w porządku , czujnik wału także. Do objawów moge dodać jeszcze to że silnik jest bardzo cieżko odpalić gdy jest rozgrzany.Praktycznie niegdy nie udaje sie to za pierwszym razem.Dopiero za drugim razem po kreceniue jakies 3 sekundy łapie.Macie jakies pomysły?
Opublikowano
a ja wyczytałem gdzieś kiedyś ze jeśli w BMW jest problem z odpaleniem na rozgrzanym silniku to wine za to ponosi czujnik temperatyry silnika który jest pod kolektorem w M40 a dokladnie są tam jakies dwa czujniki!!
Opublikowano
Przebieg to 245 tyś wiec zurzyty wałek i popychacze to faktycznie bardzo mozliwa przyczyna ale czemu na zimnym jest ok?
Opublikowano

Sprawdz sobie ciśnienie w cylindrach, jak bedzie w miare dobre, to trzeba zająć się głowicą, na pewno uszczelniacze zaworów, prawdopodobnie popychacze i możliwe że wałek. Oleju przestanie Ci brać tyle, powinien równo pracować. Jak to nie wystarczy to potrzebujesz spotkanie u dobrego elektryka, żeby posprawdzał Ci dokladnie elementy zaplonowe.

 

Pozdrawiam

http://ziomal.resmoto.com - Strefa BMW serii 3.
Opublikowano
Widze ze kolega dysponuje identycznym wynalazkiem jak mój :D Jeżeli chodzi o remont głowicy to na jakie koszta musze sie przygotować?
Opublikowano
Widze ze kolega dysponuje identycznym wynalazkiem jak mój :D Jeżeli chodzi o remont głowicy to na jakie koszta musze sie przygotować?

 

Hm nie robilem remontu głowicy więc nie wiem ile to może w sumie kosztować. Ale nie wykluczone, że coś bedę planował.

Ostatnio miałem wyjazd do Zakopanego, auto zapakowane na fula. Musze przyznać, że jechałem agresywnie, a trasa składała się z ostrych zakrętów i stromych podjazdów, jednym słowem polskie Alpy. W takich warunkach samochód dostaje troche po du... . Zauważyłem że robiąc ok 800 km zjadł mi ponad 0.5 l oleju, wcześniej brał ok 0.3 na 1000 km.

Pamiętając o wcześniejszych problemach z wisco (temperatura w upalne dni w korkach dochodzila do pierwszej kreski za połowe stanu) możliwe, że przegrzałem troche uszczelniacze zaworów.

Nie zauważyłem spadku mocy czy gorszej pracy silnika. Olej wlewam Shella półsyntetyk, wieć troche kosztuje i ciagle dolewanie sprawia kłopot.

 

Pozdrawiam

http://ziomal.resmoto.com - Strefa BMW serii 3.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Możecie coś dla mnie sprawdzić? Po włączeniu pierwszego biegu i puszczeniu wszystkich pedałów, auto powinno się toczyć. U mnie zaczyna szarpać jak w wesołym miasteczku. Czy to zasługa nierównwnego ciśnienia w cylindrach ?
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Przy pierwszym biegu u mnie zawsze szarpalo, toczyl sie tylko na drugim. A co do przerywania to sprawdz czy nie masz moze zapchanego katalizatora.
Serwis BMW. Nie ma rzeczy niemowliwych. Zaraszam - Ireland.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.