Skocz do zawartości

Zaparowana lampa


Olsen

Rekomendowane odpowiedzi

Poszukalem ale nie znalazlem wiec pozwolilem sobie zalozyc ten temat.

 

Idzie wiosna,robi sie cieplo wiec czas zabrac sie za problemy powstale w zimie.Jednym z nich jest zaparowana czesc lampy przedniej-a konkretnie gorna czesc,ta w ktorej sa pomaranczowe diody.

Czy ktos mial moze podobna sytuacje?Czy jest jakis prosty lub skomplikowany patent na osuszenie tego czy jedynym wyjsciem jest zmiana calej lampy (tego wolalbym uniknac)?

 

Jezeli temat w niewlasciwym miejscu to prosze moda o przeniesienie do odpowiedniego dzialu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie czarujmy sie ale nawet w dwu -trzy letnich daewo lampy nie parują to wskazuje na jakaś ingerencje moze po stłuczce czy coś ale na pewno nie jest normalne zeby parował reflektor w tak młodym modelu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to jest normalne zjawisko atmosferyczne. W trakcie świecenia lamp w kloszu jest wyższa temp niż na zewnątrz, szczególnie w chłodne dni jak teraz no i paruje.

BMW to jest to co lubię najbardziej! Freude am Fahren!

http://img.userbars.pl/120/23959.gif

http://img153.imageshack.us/img153/6728/aaad.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to jest normalne zjawisko atmosferyczne. W trakcie świecenia lamp w kloszu jest wyższa temp niż na zewnątrz, szczególnie w chłodne dni jak teraz no i paruje.

 

Niekoniecznie. Jezeli klosz jest dostatecznie szczelny, albo ma odpowiednie odpowietrzenie to ni ma prawa parowac.

Moje E60 to pierwszy z moich samochodow, w ktorym paruja lampy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasiuq ma rację, idąc tropem różnic temperatur, w zimie okna w mieszkaniu/domu też powinny być non stop zaparowane. A nie są, chyba że w domu wilgoć (gotowanie, mycie). Jak wyżej, wymiana uszczelki się kłania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i macie rację, ale jak tak to którą uszczelkę trzeba wymienić? To może i ja bym ją sobie wymienił bo czasami właśnie troszkę mi parują lampki.

BMW to jest to co lubię najbardziej! Freude am Fahren!

http://img.userbars.pl/120/23959.gif

http://img153.imageshack.us/img153/6728/aaad.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochod mam bezwypadkowy wiec ten powod odpada.

 

Czyli wymiana uszczelki- ktos sie orientuje jaki koszt w ASO i jaki jest numer tej czesci?Bo im jak sie nie powie dokladnie to rozne rzeczy sprzedaja,jakos nie mam zaufania do zadnego ASO :wink:

 

A teraz druga sprawa przed wymiana uszczelki chcialbym usunac te pare-da sie?Poczekac na cieplejsze dni,sciagnac uszczelke i samo odparuje?Bo przeciez tej gornej (zaparowanej) czesci nie da sie oddzielic od reszt lampy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz link o lampach do e60 w/g danych serwisowych.

http://bmwfans.info/original/E60/Lim/530d-M57N/ECE/L/N/2002/02/mg-63/

 

Niech mnie poprawią użytkownicy tego modelu, bo z tych schematów, coś mi się zdaje, że jednak te lampy chyba nie są rozbieralne jeśli chodzi o samo szkło i uszczelkę :think:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie w e60 nie da rady chyba wymienić uszczelki, a mi też paruje jedna lampa :(, kumplowi w 645 obie parowały i wymienił na nowe. Jak ktoś znajdzie rozwiązanie prócz kupienia nowej lampy bede wdzięczny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwna sprawa z tym parowaniem. Dzisiaj na przykład strasznie lało/padał śnieg/ było słońce, a ja jeździłem trochę po krótkich odcinkach, wstawiałem samochód do garażu i go wyciągałem kilkakrotnie, a pary ani śladu. Lecz jakiś tydzień temu po małym deszczyku zauważyłem, że były lekko zaparowane. Ehh... troche nie wiem o co kaman :?:

BMW to jest to co lubię najbardziej! Freude am Fahren!

http://img.userbars.pl/120/23959.gif

http://img153.imageshack.us/img153/6728/aaad.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie w e60 nie da rady chyba wymienić uszczelki, a mi też paruje jedna lampa :(, kumplowi w 645 obie parowały i wymienił na nowe. Jak ktoś znajdzie rozwiązanie prócz kupienia nowej lampy bede wdzięczny.

 

Sprobuj zostawic uchylone wieczka na godzinke (ale jak bedzie sucho)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie wieczka? U kumpla w e39 parowały tez u mnie nie oba po FL modele, i u niego żeby nie parowały w ASO w berlinie rozcięli gumki od żarówek :) Dalej parowały ale mniej. Generalnie chyba takie gowniane są te lampy że jedne parują inne nie parują, nie wiem. Mi paruje jedna od dołu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie wieczka? U kumpla w e39 parowały tez u mnie nie oba po FL modele, i u niego żeby nie parowały w ASO w berlinie rozcięli gumki od żarówek :) Dalej parowały ale mniej. Generalnie chyba takie [bAD] są te lampy...

 

rozwiązanie problemu godne "specjalistów" ASO, jednej z renomowanych marek aut na rynku. :duh:

Mogli mu szkła wybić ... też by nie parowały :cool2:

 

Czytam tak sobie ten temat i dochodzę do wniosku z waszych wypowiedzi, że czym nowsze auto tym więcej może mieć wad produkcyjnych :clap:

 

Jeżeli producent zamierzał aby lampy parowały to zamieścił by raczej o tym coś w instrukcji :hand:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do e46 kupiłem z serwisu nową uszczelkę, lampę zdemontowałem, wszystko ładnie wyczyściłem, założyłem nową uszczelkę, nie zauważyłem żadnych uszkodzeń na obudowie jak też na kloszu. Oczywiście wszystko robiłem w "sterylnych" warunkach, a następnie zamontowałem.

!!!!!! Dalej paruje!!!!!!! Szlag mnie trafił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do e46 kupiłem z serwisu nową uszczelkę, lampę zdemontowałem, wszystko ładnie wyczyściłem, założyłem nową uszczelkę, nie zauważyłem żadnych uszkodzeń na obudowie jak też na kloszu. Oczywiście wszystko robiłem w "sterylnych" warunkach, a następnie zamontowałem.

!!!!!! Dalej paruje!!!!!!! Szlag mnie trafił.

 

Hahahaha.... :norty: Zrobiłem dokładnie to samo i paruje :D Dużo mnie jak wczesniej, i lekko po myjni ale paruje :D

Czasami , po wjezdzie do garazu podziemnego , wyciagam postojówki, właczam pozycyjne (xenon), potem długie, przykrywam lampe szmatka żeby trzymała temperaturę i czekam z 15 minut aż odparuje. Oczywscie silnik chodzi :) Możesz spróbować.

A parować zaczyna z reguły od dolnego narożnika obok kierunkowskazu. Wyjmij i zerknij.

 

Oby do lata :D

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
witam, mam dokladnie ten sam problem. E39 530d, auto stalo na sloncu dwa dni, bylo OK, pojechalem na myjnie i od razu para w lewej lampie, paruje od dolu, widac cos nieszczelne jest. magik mechanik twierdzi ze auto moglo byc delikatnie bite, chociaz po lakierze nic nie widac. nic tylko czekac na lato i problem sam sie rozwiaze :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.