Skocz do zawartości

BMW 530D Wyłacza się silnik podczas przyśpieszania. Pomocy??


zax25

Rekomendowane odpowiedzi

nie wiem czy czytałeś wcześniej pompa jest nowa ma dwa tygodnie i w oryginale Pierburga (3,83bara), nowy filtr paliwa i nowa pompa w baku serwis BMW zdiagnozował tylko błąd: crankshaft sensor

 

Ano fakt, przegapiłem :oops:

 

crankshaft sensor to czujnik położenia wału korbowego, ale go wymieniałeś..hmm, ciekawy przypadek :/ nie zazdroszczę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dalej zmagam się z tym samym problemem, wczoraj kupiłem czujnik z listwy CR i już idzie do mnie z Polski. Jeśli to nie będzie to zostaje wyciąganie pompy i diagnoza u "specjalisty"

 

Jedyna rzecz która zauważyłem ze jeśli jadę sam, mogę "wstawiać" autu ile wlezie jedyne co można odczuć to delikatne osłabienie przyspieszenia w przedziale od ok 3krpm do 3,5krpm, jeśli jest pasażer to auto gaśnie... :duh: :duh:

 

zastanawiam się może jeszcze raz dobrać się do pompy w baku bo carsoft pokazuje 3,83bara

 

wychodzi na to ze moja 5er to jednoosobowe auto :roll2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem padniętą pompę podprogową - tzw liniową. Objawy były takie, że co jakiś czas nie mogłem odpalić auta. Dopiero postukanie nogami w podłogę skutkowało tym, ze po 2, 3 razach odpalało. W trakcie jazdy dodatkowo do pewnego momentu przyspieszało ok a potem nagły muł i wrażenie jakby silnik zaczynał spadać z obrotów. Wymiana pompy na Pierburga i auto znów zdrowe. Dodatkowym objawem padania tej pompy było to, że po praktycznie każdej wizycie w myjni automatycznej auto nie odpalało - trza było potupajką w podłogę go zreanimować.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Ja miałem padniętą pompę podprogową - tzw liniową....

 

Juz pisałem ze pompa wymieniona na Pierburga, do tego wymieniłem czujnik na listwie CR, dalej bez rezultatu, jakieś pomysły bo ja nie mam żadnych, jedyne co mi przychodzi do głowy do Live Data w Carsofcie, tylko na które wartości patrzeć, może ktoś wie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze nowa pompa jest wadliwa ?? , podepnij sie pod OBD z laptopem zapakuj 3 osoby i heja podczas niedomagan zaobserwowac cisnienie wstepne Paliwa , jeszcze jedno co moze mi na mysl przychodzic to czujnik na Filtrze Paliwa ale twoje Auto go chyba nie posiada (przed liftowe?).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wlasnie myslalem...

utknalem w martwym punkcie, zastanawiam sie nad wyciaganiem pompy wysokiego cisnienia, tylko ona jeszcze zostala,ew. Przeplywka ale nie mam drugiej sprawnej na podmiane, a przy odpietej moc wyraznie spada i nie da sie tak mocno obciazyc silnika zeby zgasl...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie moja buma też gaśnie przy około 3500obr/min. Byłem na kompie i nazwa błędu jaka u mnie się pojawia to:"Kontrola ciśnienia w magistrali - Za duże ciśnienie maksymalne". I pompa po siedzeniem miała tylko 3.4 na wolnych obrotach. Wymieniłem więc pompę i było to samo. Więc mechanik od kompa stwierdził: albo regulator ciśnienia w pompie wysokiego ciśnienia albo wtryski albo pompa wys. ciśnienia. Po wymianie regulatora w pompie dalej to samo. Na kontroli wtrysków okazało się że w jednym całe paliwo wraca powrotem bo zawór przelewu we wtrysku nie trzyma. Mechanik stwierdził że to jest przyczyna gaśnięcia na 100%. Szukam teraz wtrysku na wymianę i jak wymienię to napiszę czy śmiga.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Odwiedziłem w poniedziałek kolesia co robił mi re-mapa, próbował chyba ze 4-rech rożnych map z rożnymi ustawieniami, bez rezultatu, auto dalej nie dało się shamowac, wsadził mi na koniec dość mocna mapę, muszę przyznać ze jeździ się całkiem przyjemnie...

Wracając do tematu, zastanawiam się czy po prostu nie kupić pompy za 800zl (akurat wybieram się do Polandu), najpierw spróbowałbym zmienić czujnik...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slawkoa

PostWysłany: Nie Maj 03, 2009 12:29 am Temat postu:

"Daj znać jak wymienisz wtrysk, u mnie jest ten problem ze żadnych błędów nie ma"

 

Właśnie wymieniłem ten wtrysk i buma chodzi jak złoto. Juz nie gasnie :D :cool2:

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 1 rok później...
Mój problem zniknął wina była kolo turbiny wymienili ZAWÓR CZUJNIK TURBINY EGR to najczęstsza wina i powiem tak sprawdz odme czy nie jest brudna powinien być filtr tez wymienić trzeba, elektrozawory od EGR sprawdzić to najczęstrze winy E39 530D. Duzo się najździłem poczytałem i wiem co i jak w tym samochodzie zrobić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary koło turbiny jest wiele rzeczy a najbliżej silnik. ZAWÓR CZUJNIK TURBINY EGR, no co Head&Shoulders miało 2w1 a bmw ma 4w1. Jeśli coś jest czujnikiem to nie zaworem i odwrotnie to nie F1. Turbina, a EGR to w ogóle gdzie indziej w komorze silnika. Ani turbina ani EGR nie ma czujnika, a zawór ma i to i to. To co Ci wymienili??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.