Skocz do zawartości

e 32 ogrzewanie ....grzeje jak chce...


robertczapla

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

W mojej babci e32 730i pojawił się problem z ogrzewaniem

po pierwsze nie mogę go wyłączyć po drugie grzeje jak szalone

lewa strefa jest zależna od prawej (żeby poleciało ciepło z prawej strony musze mieć włączoną i lewą )

Prawa strona ustawiona na zimne czy na ciepłe grzeje tak że muszę otwierać okno w mróz bo inaczej wyparuje(kierowca)

panel z pokrętłami sprawdzony u elektronika i wszystko jest ok (przynajmniej tak mówi)

co do ciężkiej cholery mogło się tam stac jeśli ktoś miał taki problem to proszę o podzielenie się spostrzeżeniami

z góry wielkie dzięki(elektryka i mechanika ogólnie jest mi znana )

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 1primo sprawdz elektro zawory bo mysle ze nie przełaczaja ,sa zaraz za skrzynka z bezpiecznikamii dlatego masz ciagle full u mnie wysiadl miecz (opornica) do czasu naprawy mam tylko 1 predkosc wentylatora max.

Inni tez dostarczaja Radość z jazdy :)

http://img222.imageshack.us/img222/4316/drivingpleasure2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej wymontuj elektrozawory i je rozbierz. Cewki trzeba osuszyć ponieważ po tylu latach uszczelki pod grzybkami będą zużyte i dostała się woda do środka. Pod oryginalnymi uszczelkami możesz wstrzyknąć niewielką ilość silikonu, a prowadnice grzybków zamykających przesmarować np. WD40 aby się nie przykleiły do silikonu , ponieważ muszą się ślizgać. Jest jeszcze taka możliwość że elektrozawory mimo wszystko działają - wtedy problemu bym szukał w uszczelkach na które opadają grzybki zamykając w ten sposób obieg. Często właśnie one są sparciałe i przepuszczają płyn bokiem. Należy wtedy z korpusu wyciągnąć takie brązowe tulejki plastikowe i pod nimi będzie dostęp do tych uszczelek. Mając te uszczelki na stole to bez problemu powinieneś być w stanie dorobić nowe na ich wzór. przed zamontowaniem warto sprawdzić czy grzybki będą idealnie dolegać do uszczelki :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze taka możliwość że elektrozawory mimo wszystko działają - wtedy problemu bym szukał w uszczelkach na które opadają grzybki zamykając w ten sposób obieg. Często właśnie one są sparciałe i przepuszczają płyn bokiem. Należy wtedy z korpusu wyciągnąć takie brązowe tulejki plastikowe i pod nimi będzie dostęp do tych uszczelek. Mając te uszczelki na stole to bez problemu powinieneś być w stanie dorobić nowe na ich wzór. przed zamontowaniem warto sprawdzić czy grzybki będą idealnie dolegać do uszczelki :wink:

Rozumiem że te grzybki i te uszczelki znajdują się w elektrozaworach po wymontowaniu tego ustrojstwa??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jeśli przy grzaniu nie działa góra (w ogóle nic nie wieje - nawet zimne), ale na szyby i na dole jest ok a przy zimnym działają wszystkie to gdzie szukać przyczyny?

Rozumiem że elektrozawory mogą być przyczyną wydobywania się zimnego powietrza gdy ma lecieć ciepłe... ale jak nic nie leci to chyba to jest co innego?

 

Oczywiście mowa o klimatyzacji automatycznej.

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm :| , to ciekawe pytanie , zważywszy na fakt iż u mnie chyba dzieje się podobnie. Wydaje mi się że komputer puszcza powietrze takimi kanałami aby w całym pojeździe była ta sama ustawiona temperatura,a biorąc pod uwagę że ciepło leci do góry więc chyba dlatego dołem jest mocniejszy nadmuch. Oczywiście moja teoria jest wyssana z palca i pewnie się mylę dlatego proszę o poprawę. Ostatnio jak byłem na komputerze to nie zanotowano żadnych błędów sterowania nawiewami więc przypuszczam że jest ok.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

narazie sprawdziłem wtyczki i okazało się że trochę zaśniedziałe (od elektrozaworów) wyczyściłem nalałem trochę płynu do połacfzeń elektrycznych i po sprawdzeniu okazało się że to nic nie dało

Pozatym u mnie nieraz też znika możliwość regulacji obrotów wentylatora i mam tylko maks ale po jakiejś chwili znowu działa nie rozumiem tego....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej v8 jest tak ze jezeli jest zimna a ja chce odrazu po odpaleniu 28 stopni to dmuchawa zachowuje sie jak by byla wylaczona , dopiero w miare wzrostu temp silnika zaczyna sie wkrecac na wyzszy bieg :) chcialem juz wymienic sterownik klimy ale od r6 nie podchodzi v8 maja wtyczki z zapinkami. Kolo mi podpowiedzial to co wyzej napisalem i tak jest rzeczywiscie. Również moze byc tak ze opornica siedzi Tak zwany miecz i dlatego niemasz regulacji nawiewem

sterownik klimy

http://img401.imageshack.us/img401/6480/controlunit1is4.jpg

sword (miecz)

http://img294.imageshack.us/img294/1331/sworduh7.jpg

Inni tez dostarczaja Radość z jazdy :)

http://img222.imageshack.us/img222/4316/drivingpleasure2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

a powiedzcie mi czy uszczelki powinny byc jeszcze tu gdzie szczałka czerwona czy tylko tu gdzie niebieska

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img401.imageshack.us/img401/9499/26032009084.jpg

 

i druga tam w srodku

 

 

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img525.imageshack.us/img525/5415/26032009085.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, ze sie dolacze. U mnie sytuacja wyglada podobnie, jak mam wszystko wylaczone to i tak czuje delikatny podmuch na szybe goracym powietrzem, gdy daje ogrzewanie na maksa na cieplo to pol kratki pod szyba grzeje a pol leci takie letnie/zimnawe powietrze.

 

Czy to tez moze byc problem z elektrozaworami czy moze klapki sa poprzestawiane ? :)

 

pozdrawiam,

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki Pinczer, muszę sie jeszcze raz za to zabrać, bo tak głeboko nie zaszedłem, jeszcze male pytanko czy wiesz może z czego mogę dorobić takie uszczelki pod tymi grzybkami??

 

i jeszcze jedno pytanie ale tym razem chodzi o odpowietrzanie:

 

Jeżeli miał bym źle odpowietrzony układ, powinno coś się dziać z temperatura bądź ogrzewaniem kabiny??, może być taka sytuacja że układ jest źle odpowietrzony ale temperatura jest czały czas w pionie a ogrzewanie działa prawidłowo??

 

Pytam bo dawałem chłodnice do regeneracji wiec zlałem stary płyn, nowego weszło gdzieś z 6l i jak na razie jest wszystko ok (temperatura i ogrzewanie kabiny)

 

Na swoje nieszczęście miałem uszkodzony tunel chłodnicy który uszkodził mi łopatkę w wentylatorze :mad2: i teraz czeka mnie wymiana obu części, jutro idę na giełdę(taka ciekawostka ;) ) :mad2: :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W V8 układ sam się odpowietrza

 

No to fajnie bo znowu czeka mnie demontaż chlodnicy, chyba już jest tak stara i wysłużona że nic jej nie pomoże, najpierw miałem dziurkę wielkości jak po igle, a teraz nie mam zadnego pęknięcia dziurek itp. a płyn i tak sie wydostaje przez ten plastki tak jak by poci się tylko na tyle że po jezdzie i krutkim postoju duża plama pod autem.

 

 

Jeszcze jedno pytanko do chlodnicy doczepiony jest tzw. tunel część nr 2 na rysunku http://bmwfans.info/original/E32/Lim/730i-M60/ECE/L/M/1992/07/mg-17/ill-17_0084/

do tego tunelu jest wtyczka,która jest wpieta w jakąs prostokatna kostke(czujnik na tunelu) za co ona odpowiada?? pytam ponieważ mam ten tunel popękany i chcę go oddać do klejenia i nie wiem czy będę mógł jeździć z wypięta wtyczką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.