Skocz do zawartości

Nowy akkumulator,jakiej marki wybrac i gdzie kupic najlepiej


knopers1

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie panowie,

 

Zanim zaczne:

BMW E60 525d M57/TU_LIM 130 KW

 

Potrzebuje nowy akkumulator! Wiec pytanie do Tych, ktorzy wymieniali u siebie...

 

Z tego co czytalem znajduje sie on z tylu w bagazniku po prawej stronie, (patrzac na tyl samochodu) :) gdyz jeszcze nie bylo takiej potrzeby aby zajrzec tam.

No i pytanie do Was,

Jakiej Firmy najlepiej wybrac? W Internecie znalazlem kilka z 88Ah.

Czy mozna kupic akkumulator o wiekszej pojemnosci np: 100 Ah ???

No i nie wiem jakie rozmiary beda pasowaly maksymalnie... W necie pisza o 354mmX175X175, no ale te 100 Ah sa troche wieksze...

 

Co polecacie kupic aby nie utopic pieniedzy w bloto???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

ASO... Tam jest naprawdę nie wiele drożej niż np Centra Futura czy Varta.

Zadzwoń, zapytaj i sprawdź na STRONIE

Jeśli chodzi o większą pojemność to zawsze możesz kupić, tylko pojawi się problem z niedoładowanym aku bo alternator zwyczajnie będzie za "słaby". Ja polecam taką pojemność jaką przewidział producent +/- 5%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ASO... Tam jest naprawdę nie wiele drożej niż np Centra Futura czy Varta.

Zadzwoń, zapytaj i sprawdź na STRONIE

Jeśli chodzi o większą pojemność to zawsze możesz kupić, tylko pojawi się problem z niedoładowanym aku bo alternator zwyczajnie będzie za "słaby". Ja polecam taką pojemność jaką przewidział producent +/- 5%

 

 

Nie do konca, raczej nie ma mozliwosci ze alternator bedzie za slaby, akumulator nie jest ladowany jakims wielkim pradem, poprostu bedzie sie ewentualnie dluzej ladowal. Jesli nawet mogla by wystapic sytuacja ze alternator jest slaby to nawet malym pradem aku sie naladuje, ale to raczej nie wchodzi w gre.

 

Co innego wstawic zamiast 40 Ah - 100 Ah.

 

W twoim przypadku nie powinno byc problemu, choc niektorzy pisza, ze w E60 ladowanie nie jest rozwiazane w standardowy sposob na zasadzie roznicy potencjalow i po zmianie pojemnosci aku trzeba jechac do ASO zaprogramowac cos.. choc nie wiem czy to prawda.

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niektorzy pisza, ze w E60 ladowanie nie jest rozwiazane w standardowy sposob na zasadzie roznicy potencjalow i po zmianie pojemnosci aku trzeba jechac do ASO zaprogramowac cos.. choc nie wiem czy to prawda.

 

widze kolega elektryk hehe

 

no wlasnie, probowalem sie dowiedziec niedawno o co chodzi z tym przeprogramowaniem, i co BMW zamotalo w takiej sprawie jak ladowanie baterii kwasowo olowiowej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz krótkie przebiegi, to alternator Ci nigdy nie doładuje na 100% do pełna akumulatora o większej pojemności niż zaleca BMW do Twojego modelu. Szkoda kasy na taki wydatek. :cool2:

 

Przy wiekszym rozladowaniu, aku moze wziasc wiekszy prad na poczatku, tym samym skracajac czas ladowania do takiego jak bedzie mial mniejszy aku.

 

Tym samym mniejszy aku tez moze byc niedoladowany jesli robi sie bardzo krotkie trasy.

 

Seria 5 jest czesto naladowana elektryka/elektronika, wiec alternatory sa dosc mocne, i nie poiwnno pradu z alternatora byc za malo. Moze ktos sie orietuje jakie alternatory ida do tego auta ??

W E36 bylo to 65 do 140 A, wiec nieduza zmiana pojemnosci aku nie powinna zaszkodzic, tylko zastanow sie czy potrzebujesz wieksza pojemnosc aku. bo jesli korzystasz z auta standardowo to raczej nie.

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BOSCH mi siadł nowy po miesiącu w ostatnie mrozy. Miałem oryginalny 110Ah i 850A. kupiłem Boscha jakiegoś silver coś tam i nie dał rady parę dni temu. 100Ah i 800A chyba .Dziadostwo jak pojechałem na reklamację to mi miezyli czy auto nie pobiera prądu i nie rozładowuje aku. Dziadostwo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem, to jest Varta (choć na moim nowym, poza logo i nr BMW, nie ma nawet najmniejszej informacji o tym)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem, to jest Varta (choć na moim nowym, poza logo i nr BMW, nie ma nawet najmniejszej informacji o tym)

 

 

Nawet w E36 byla Varta ..

W E39 tez jest Varta.

 

Jako ciekawostke dodam ze w E36 mam aku z 1993 roku i narazie mnie nie zawiodl, choc ma juz mala pojemnosc, latwo go rozladowac ( Varta ).

 

A jaki najminejszy da radę w 520 E39 przed liftem ?

 

Jak najmniejszy ?? mniejszego sie nie wstawia. Daj standardowy i bedzie OK.

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno sprawdzałem akumulator organoleptycznie. Poprostu zajzałem w miejsce gdzie sie on znajduje oraz kolor oczka. Chciałem dojżeć date produkcji tegoż oryginalnego bmw akumulatora. Za cholipke nie moge znależć nigdzie wybitej daty produkcji. Moze ktoś z Was wie gdzie jest skamuflowana?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem aku oryginał miał 110 wsadziłem 100 nie było takiego na miejscu a porzebowałem na już , własnie wróciłem z ASO Bothe muszę auto zaprogramować ,że była wymiana aku i nie taki jaki był poprzednio.W następnej 5 trzeba bedzie jechać do ASO po dolaniu nowego płynu spryskiwaczy szyb :lol:

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem aku oryginał miał 110 wsadziłem 100 nie było takiego na miejscu a porzebowałem na już , własnie wróciłem z ASO Bothe muszę auto zaprogramować ,że była wymiana aku i nie taki jaki był poprzednio.W następnej 5 trzeba bedzie jechać do ASO po dolaniu nowego płynu spryskiwaczy szyb :lol:

 

Pozdro

ty musisz zaprogramować czy serwis?Takie auto i tyle dużo elektroniki,porówując e60 do e39 to prom kosmiczny.

hej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.