Skocz do zawartości

Nowy akkumulator,jakiej marki wybrac i gdzie kupic najlepiej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie panowie,

 

Zanim zaczne:

BMW E60 525d M57/TU_LIM 130 KW

 

Potrzebuje nowy akkumulator! Wiec pytanie do Tych, ktorzy wymieniali u siebie...

 

Z tego co czytalem znajduje sie on z tylu w bagazniku po prawej stronie, (patrzac na tyl samochodu) :) gdyz jeszcze nie bylo takiej potrzeby aby zajrzec tam.

No i pytanie do Was,

Jakiej Firmy najlepiej wybrac? W Internecie znalazlem kilka z 88Ah.

Czy mozna kupic akkumulator o wiekszej pojemnosci np: 100 Ah ???

No i nie wiem jakie rozmiary beda pasowaly maksymalnie... W necie pisza o 354mmX175X175, no ale te 100 Ah sa troche wieksze...

 

Co polecacie kupic aby nie utopic pieniedzy w bloto???

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

ASO... Tam jest naprawdę nie wiele drożej niż np Centra Futura czy Varta.

Zadzwoń, zapytaj i sprawdź na STRONIE

Jeśli chodzi o większą pojemność to zawsze możesz kupić, tylko pojawi się problem z niedoładowanym aku bo alternator zwyczajnie będzie za "słaby". Ja polecam taką pojemność jaką przewidział producent +/- 5%

Opublikowano
ASO... Tam jest naprawdę nie wiele drożej niż np Centra Futura czy Varta.

Zadzwoń, zapytaj i sprawdź na STRONIE

Jeśli chodzi o większą pojemność to zawsze możesz kupić, tylko pojawi się problem z niedoładowanym aku bo alternator zwyczajnie będzie za "słaby". Ja polecam taką pojemność jaką przewidział producent +/- 5%

 

 

Nie do konca, raczej nie ma mozliwosci ze alternator bedzie za slaby, akumulator nie jest ladowany jakims wielkim pradem, poprostu bedzie sie ewentualnie dluzej ladowal. Jesli nawet mogla by wystapic sytuacja ze alternator jest slaby to nawet malym pradem aku sie naladuje, ale to raczej nie wchodzi w gre.

 

Co innego wstawic zamiast 40 Ah - 100 Ah.

 

W twoim przypadku nie powinno byc problemu, choc niektorzy pisza, ze w E60 ladowanie nie jest rozwiazane w standardowy sposob na zasadzie roznicy potencjalow i po zmianie pojemnosci aku trzeba jechac do ASO zaprogramowac cos.. choc nie wiem czy to prawda.

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Opublikowano

niektorzy pisza, ze w E60 ladowanie nie jest rozwiazane w standardowy sposob na zasadzie roznicy potencjalow i po zmianie pojemnosci aku trzeba jechac do ASO zaprogramowac cos.. choc nie wiem czy to prawda.

 

widze kolega elektryk hehe

 

no wlasnie, probowalem sie dowiedziec niedawno o co chodzi z tym przeprogramowaniem, i co BMW zamotalo w takiej sprawie jak ladowanie baterii kwasowo olowiowej...

Opublikowano
jak masz krótkie przebiegi, to alternator Ci nigdy nie doładuje na 100% do pełna akumulatora o większej pojemności niż zaleca BMW do Twojego modelu. Szkoda kasy na taki wydatek. :cool2:
Opublikowano
Ja ostatnio wymieniałem u siebie 530D i miałem 90Ah 720 i kupiłem dokładnie taki sam tylko że w IC za Varte Black Dynamic nie żaden leżak tylko świeżutki dałem 320zł z fakturą.
Opublikowano
jak masz krótkie przebiegi, to alternator Ci nigdy nie doładuje na 100% do pełna akumulatora o większej pojemności niż zaleca BMW do Twojego modelu. Szkoda kasy na taki wydatek. :cool2:

 

Przy wiekszym rozladowaniu, aku moze wziasc wiekszy prad na poczatku, tym samym skracajac czas ladowania do takiego jak bedzie mial mniejszy aku.

 

Tym samym mniejszy aku tez moze byc niedoladowany jesli robi sie bardzo krotkie trasy.

 

Seria 5 jest czesto naladowana elektryka/elektronika, wiec alternatory sa dosc mocne, i nie poiwnno pradu z alternatora byc za malo. Moze ktos sie orietuje jakie alternatory ida do tego auta ??

W E36 bylo to 65 do 140 A, wiec nieduza zmiana pojemnosci aku nie powinna zaszkodzic, tylko zastanow sie czy potrzebujesz wieksza pojemnosc aku. bo jesli korzystasz z auta standardowo to raczej nie.

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Opublikowano
BOSCH mi siadł nowy po miesiącu w ostatnie mrozy. Miałem oryginalny 110Ah i 850A. kupiłem Boscha jakiegoś silver coś tam i nie dał rady parę dni temu. 100Ah i 800A chyba .Dziadostwo jak pojechałem na reklamację to mi miezyli czy auto nie pobiera prądu i nie rozładowuje aku. Dziadostwo
Opublikowano
Z tego co wiem, to jest Varta (choć na moim nowym, poza logo i nr BMW, nie ma nawet najmniejszej informacji o tym)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
Z tego co wiem, to jest Varta (choć na moim nowym, poza logo i nr BMW, nie ma nawet najmniejszej informacji o tym)

 

 

Nawet w E36 byla Varta ..

W E39 tez jest Varta.

 

Jako ciekawostke dodam ze w E36 mam aku z 1993 roku i narazie mnie nie zawiodl, choc ma juz mala pojemnosc, latwo go rozladowac ( Varta ).

 

A jaki najminejszy da radę w 520 E39 przed liftem ?

 

Jak najmniejszy ?? mniejszego sie nie wstawia. Daj standardowy i bedzie OK.

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Opublikowano

polecam w ASO zimowe promocje jeszcze chyba trwają?

i brać dokładie taki jak dedykują - to 0 problemów w przyszłości

Opublikowano

Wymieniłem aku oryginał miał 110 wsadziłem 100 nie było takiego na miejscu a porzebowałem na już , własnie wróciłem z ASO Bothe muszę auto zaprogramować ,że była wymiana aku i nie taki jaki był poprzednio.W następnej 5 trzeba bedzie jechać do ASO po dolaniu nowego płynu spryskiwaczy szyb :lol:

 

Pozdro

Opublikowano
Wymieniłem aku oryginał miał 110 wsadziłem 100 nie było takiego na miejscu a porzebowałem na już , własnie wróciłem z ASO Bothe muszę auto zaprogramować ,że była wymiana aku i nie taki jaki był poprzednio.W następnej 5 trzeba bedzie jechać do ASO po dolaniu nowego płynu spryskiwaczy szyb :lol:

 

Pozdro

ty musisz zaprogramować czy serwis?Takie auto i tyle dużo elektroniki,porówując e60 do e39 to prom kosmiczny.

hej

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.