Skocz do zawartości

320d mocne szarpnięcie silnikiem przy gaszeniu


piotrek1410

Rekomendowane odpowiedzi

wstępnych

na początku również wymieniłem poduszki pod silnikiem, większość oczywiście sądzi że jest to dwumas, ale jest to przecież nie możliwe bo to wali gdzieś przy chłodnicy a nie skrzyni biegów

Dopiero po dwóch diagnozach w aso i serwisie gdzie robią tylko bmw powiedzieli bez wahania, że tłumik drgań wstępnych. Do robienia oddam dopiero za miesiąc, więc wtedy powiem pomogło ;-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 691
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

wstępnych

na początku również wymieniłem poduszki pod silnikiem, większość oczywiście sądzi że jest to dwumas, ale jest to przecież nie możliwe bo to wali gdzieś przy chłodnicy a nie skrzyni biegów

Dopiero po dwóch diagnozach w aso i serwisie gdzie robią tylko bmw powiedzieli bez wahania, że tłumik drgań wstępnych. Do robienia oddam dopiero za miesiąc, więc wtedy powiem pomogło ;-(

 

Daj znać jak wymienisz!!!

Damy radę !!!!!!!!!!!!!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mechanik który opikuje sie moją bunią uważa,że znaczny wpływ na to szarpnięcie przy gaszeniu ma nagar w układzie dolotowym.Ostatnio nawet mi go pokazał.Coś w rodzaju mazutu na wszystkich ściankach.Okropność.To wielka zasługa plskiego paliwka.

On też jezdzi M47N i u siebie czyści cały układ co 30 tyś.Musze przyznać,że kultura pracy jego buni a mojej bez porównania.No i szarpnięcie przy gaszeniu dosłownie minimalne a jak na diesel-a żadne.

Niedługo oddaje auto na czyszczenie i zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mechanik który opikuje sie moją bunią uważa,że znaczny wpływ na to szarpnięcie przy gaszeniu ma nagar w układzie dolotowym.Ostatnio nawet mi go pokazał.Coś w rodzaju mazutu na wszystkich ściankach.Okropność.To wielka zasługa plskiego paliwka.

On też jezdzi M47N i u siebie czyści cały układ co 30 tyś.Musze przyznać,że kultura pracy jego buni a mojej bez porównania.No i szarpnięcie przy gaszeniu dosłownie minimalne a jak na diesel-a żadne.

Niedługo oddaje auto na czyszczenie i zobaczymy.

 

puchi, ale mysląc racjonalnie co stukot mattaliczny przy gaszeniu do nagaru??? ok ewentualnie jakieś ciśnienie stwarza, ale to przecież cały czas by walilo - niemożliwe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Skraplanie, jesli zimny jest silnik to nie dostalo, nie przelecialo jeszcze duzo paliwa przez uklad zeby sie cos moglo skraplac. Co do metaliczengo stuku to prawdopodobnie skrzynia biegow jest do dupy, wymienialem juz ze 4 szt u siebie, (przechodzilem z automatu na manual) dodam ze tez mam takie stukanie mtealiczne i skakanie silnika przy gaszeniu, dodam ze mam NOWA z serwisu dwumase i sprzeglo z dociskiem, mam nowe sprezyny i amortyzatory tez z serwisu, poduszki pod skrzynia i silnikiem, no i tlumik drgan mam nowy corteco, no i nadal wystepuje to gowno przy gaszeniu silnik, u mnie jest tak ostro ze musze wciskac sprzeglo przy gaszeniu, co pomaga znacznie. Na zimnym nie telepie. Zaraz bede szukal tego tlumika drgan wstepnych. Ogolnie zauwazylem w jednej ze skrzyn biegow po jej zdemontowaniu, jak luzno lezala na ziemi przechylajac ja lewo prawo cos w srodku straszzzzznieeeeeeee walilo, jak by jakis kawal metalu (walek) doslowanie latał. Moze te wibracje przenosza sie wlasnie przez sprzeglo i wal do skrzyni na walek atakujacy ktory ma straszne luzy i przez co słabo "wygasza silnik" ktory w ostatecznej fazie chusta sie lewo prawo. Nie wiem moje teorie, ale temat tez mnie meczyl strasznie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

muszę cię zmartwić nr 2 to napinacz paska, schowany dość mocno :) wiem bo wymieniłem wszystkie napinacze i rolki oraz paski : ) ale to nie to :) kultura gaszenia diesla w bmw nie jest najlepsza : ) oczywiście powodem wymiany był hałas na zimnym silniku napinacza :) teraz jest git ale nie ma związku z gaszeniem :(
Le Mans winners 2006 2007 2008 R10tdi :) 2009 908 HDI :) 2010 R15 TDI ;)no cóż trzeba wiedzieć gdzie leży przyszłość motoryzacji :) TDI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mechanik który opikuje sie moją bunią uważa,że znaczny wpływ na to szarpnięcie przy gaszeniu ma nagar w układzie dolotowym.Ostatnio nawet mi go pokazał.Coś w rodzaju mazutu na wszystkich ściankach.Okropność.To wielka zasługa plskiego paliwka.

On też jezdzi M47N i u siebie czyści cały układ co 30 tyś.Musze przyznać,że kultura pracy jego buni a mojej bez porównania.No i szarpnięcie przy gaszeniu dosłownie minimalne a jak na diesel-a żadne.

Niedługo oddaje auto na czyszczenie i zobaczymy.

 

pochwal sie ile zaplaciles ...

possdro

q

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Nie chodzi mi o stukot metealiczny tylko o szarpnięcie przy gaszeniu.To chyba o tym jest ten post i 13 stron poszukiwań odpowiedzi?A z tym nagar wspólnego może mieć sporo.

 

Jak tam puchi123, wyczyściłeś ten dolot? jest poprawa? Daj znać!!!

Damy radę !!!!!!!!!!!!!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat mi podobny ale w E36, mianowicie: Od momentu mojego wpadu do rowu auto na biegu jałowym trzęsie się, tzn. drążek zmiany biegów, kierownica, fotele i troszkę sprzęgło.Nie są to jakieś duże drgania jak opisujecie (gaśnie normalnie, drgania tylko na jałowym) występują cyklicznie (co pół sekundy) zupełnie jakby zaraz chciał zgasnąć ale obroty są ok, trzyma je.Silnik w komorze też się buja ale nie ordynarnie i zauważyłem, że poduszka jest do wymiany, więc to zrobię ale czy to bardziej nie są objawy tłumika drgań kwalifikującego się do wymiany? Jak można to stwierdzić?

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=160388 <--- Meine BeeMWe.

Tylko BMW. Tylko Czarne.

M.S.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam. Przekopałem się przez te naście stron wątku, objawy mam podobne. Na zimnym na postoju zawsze mnie wytrzęsie jak na kocich łbach, zdarza się że i na ciepłym też, choć wtedy zwykle jest ok. Przy obrotach powyżej 800 jest zawsze ok.

 

2 ciekawostki - kiedy przy 20-30km/h skręcam 90 stopni w lewo i nie daję gazu (obroty poniżej 800) to trzęsie już okropnie.

Po drugie, czego już w ogóle nie rozumiem, na wstecznym jest ok nawet na zimnym.

 

Jadę dziś do mechaniora na przegląd, z opisu wygląda mu to na wtrysk(i) - dam znać kiedy już wyleczę auto.

 

Aha, zwykle gaśnie normalnie, bez szarpnięcia (330d/A, 100kkm).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego punu odpowiadasz nie na temat :)

 

a co do szarpania przy gaśnięciu, też tego nie rozpracowałem, ale czytając wszystko i z włsśnego doświadczenia tak na zdrowy rozum wnioskuję, że jeśli to się dzieje na rozgrzanym silniku, a na zimnym nie, to musi mieć związek z jakąś częścią gumową, która po rozgrzaniu silnika nagrzewa się i jest miękka przez co szarpie. A na zimnym silniku wiadomo guma sztywna i jest ok. ale co to za część... może kiedyś się dowiemy. Napewno ten typ tak nie ma

sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego punu odpowiadasz nie na temat :)

 

a co do szarpania przy gaśnięciu, też tego nie rozpracowałem, ale czytając wszystko i z włsśnego doświadczenia tak na zdrowy rozum wnioskuję, że jeśli to się dzieje na rozgrzanym silniku, a na zimnym nie, to musi mieć związek z jakąś częścią gumową, która po rozgrzaniu silnika nagrzewa się i jest miękka przez co szarpie. A na zimnym silniku wiadomo guma sztywna i jest ok. ale co to za część... może kiedyś się dowiemy. Napewno ten typ tak nie ma

 

Zgadzam się. Teraz przy wysokich temperaturach na zewnątrz na zimnym silniku też szarpie, jak były mrozy to na zimnym nie szarpało. Ja w czercu planuję większy przegląd auta przed wakacjami, więc może na coś wpadnę z mechanikiem. Oczywiście dam znać jak co...

Damy radę !!!!!!!!!!!!!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niby nie na temat, ale wiele osób pisało o drganiach nie tylko przy gaszeniu więc wrzuciłem swoje 3 grosze. Poza tym przyczyna może być koniec końców podobna - ktoś pisał np o nieszczelnych wtryskach i samozapłonie.

Wczoraj podpiąłem się pod komputer i wyszło, że 1. i 2. wtrysk wariują i trzeba będzie wymienić w najbliższym czasie. Dam znać czy pomogło, ale to zajmie ze 2 tygodnie nim zamówię używki, bo w ASO chcą 1600 za sztukę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niby nie na temat, ale wiele osób pisało o drganiach nie tylko przy gaszeniu więc wrzuciłem swoje 3 grosze. Poza tym przyczyna może być koniec końców podobna - ktoś pisał np o nieszczelnych wtryskach i samozapłonie.

Wczoraj podpiąłem się pod komputer i wyszło, że 1. i 2. wtrysk wariują i trzeba będzie wymienić w najbliższym czasie. Dam znać czy pomogło, ale to zajmie ze 2 tygodnie nim zamówię używki, bo w ASO chcą 1600 za sztukę.

 

Jak wymienisz daj koniecznie znać!!!

Damy radę !!!!!!!!!!!!!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem u mnie rozwiązany. Wymieniłem dziś poduszki pod silnikiem, obie były pęknięte - prawa od dawna, bo okrutnie sucha i przeparciała w środku, lewa pękła pewnie dziś w drodze do warsztatu, bo była jeszcze pełna oleju. Jedna poducha pod skrzynią też pęknięta - wymieniłem cały komplet. 850zł, ale auto odpala cicho i łagodnie jak nigdy, drgań ZERO, ładnie gaśnie.

 

Nim poniesie się wysokie koszty, warto zrobić drugą, niezależną diagnozę. Skonsultowałem się z innym mechanikiem, z BMW, i wg niego wartości dla wtrysków były ok, natomiast symptomy wskazywały na poduszki. Denerwuje mnie to, że największy problem w utrzymaniu auta to nie dać się naciągaczom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Jestem po czyszczeniu całego ukł.dolotowego.Musze przyznać,że oprócz znacznej poprawy kultury pracy silnika znikł także efekt szarpnięcia.Jestem bardzo zadowolony.Szczerze polecam taki zabieg.To co zostawia polska ropa w naszych silnikach to masakra.A ja tankowałem i tankuje tylko SHELL-a.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem u mnie rozwiązany. Wymieniłem dziś poduszki pod silnikiem, obie były pęknięte - prawa od dawna, bo okrutnie sucha i przeparciała w środku, lewa pękła pewnie dziś w drodze do warsztatu, bo była jeszcze pełna oleju. Jedna poducha pod skrzynią też pęknięta - wymieniłem cały komplet. 850zł, ale auto odpala cicho i łagodnie jak nigdy, drgań ZERO, ładnie gaśnie.

 

Nim poniesie się wysokie koszty, warto zrobić drugą, niezależną diagnozę. Skonsultowałem się z innym mechanikiem, z BMW, i wg niego wartości dla wtrysków były ok, natomiast symptomy wskazywały na poduszki. Denerwuje mnie to, że największy problem w utrzymaniu auta to nie dać się naciągaczom.

te 850 zł to rozumiem poduszki razem z robocizną.....?

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakiej firmy poduszki polecacie?

CORTECO

21653127 CO21653127 271,11 zł >9

FEBI BILSTEIN

17860 FE17860 311,98 zł 0

LEMFÖRDER

30534 01 LMI30534 263,65 zł 1

ORIGINAL IMPERIUM

35390 IMP35390 167,47 zł 0

TOPRAN

500 752 HP500 752 192,80 zł 8

 

tyle znalazlem w inter carsie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.