Skocz do zawartości

Pytanie o przepływomierz


wojteke32

Rekomendowane odpowiedzi

Czyli benzynę masz w normie a mi pali gazu tyle co benzyny

 

paliła mi paliwa tyle co tobie moze to dziwne ale po wymianie kabli,świec,kopułki,palca i sondy zazceła palic paliwa w normie

Moje BMW- E30 318I,

- E34 525TDS

-E32 730IA-kochana babcia

-E34 520I M50

E46 Touring 320CI M54

E36 M43 Touring

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonda najbardziej podejrzana skoro w trasie 15 lpg zjadła chyba że ostro sypałeś. trzeba pomierzyć sondę jak pracuje.

 

Co do testu 3: pb 2.6-2.9 ms, lpg 2.1-2.4ms.

 

Latem z właczona klimą potrafiła mi spalic w trasie jadac miedzy 110-130KM/h około 13 litró gazu

Moje BMW- E30 318I,

- E34 525TDS

-E32 730IA-kochana babcia

-E34 520I M50

E46 Touring 320CI M54

E36 M43 Touring

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy dodam swoje dwa grosze do tematu:spalanie na OBC w m30b30 u mnie w e32 na godzinę waha się między 1,7 a 2 litry.Zaobserwowałem ,że zależy to mocno od ustawienia luzu zaworowego co ma pewien sens.Im luz mniejszy (próbowałem na 0,2mm) tym spalanie na godzinę wzrasta (u mnie było prawie 3 litry ) bo i silnik dłużej może wciągać mieszankę,po przestawieniu luzu na 0,35mm spalanie na godzinę spadło do 1,7-2 l/h i silniczek zaczął bardzo równo pracować z tymi nastawami.Tyle,może komuś się przyda.

W124 260E

W201 200E ex.

W126 260SE

W115 240D (250 M123) ex.

BMW 730i E32 ex.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy dodam swoje dwa grosze do tematu:spalanie na OBC w m30b30 u mnie w e32 na godzinę waha się między 1,7 a 2 litry.Zaobserwowałem ,że zależy to mocno od ustawienia luzu zaworowego co ma pewien sens.Im luz mniejszy (próbowałem na 0,2mm) tym spalanie na godzinę wzrasta (u mnie było prawie 3 litry ) bo i silnik dłużej może wciągać mieszankę,po przestawieniu luzu na 0,35mm spalanie na godzinę spadło do 1,7-2 l/h i silniczek zaczął bardzo równo pracować z tymi nastawami.Tyle,może komuś się przyda.

 

bardzo dobre dwa grosze czyli luz zaworowy ustawiałeś na 0,35 mm

Moje BMW- E30 318I,

- E34 525TDS

-E32 730IA-kochana babcia

-E34 520I M50

E46 Touring 320CI M54

E36 M43 Touring

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonda najbardziej podejrzana skoro w trasie 15 lpg zjadła chyba że ostro sypałeś. trzeba pomierzyć sondę jak pracuje.

 

Co do testu 3: pb 2.6-2.9 ms, lpg 2.1-2.4ms.

 

Tylko jednostką w tym teście nie są ms tylko spalanie w litrach na godzinę.

Wczoraj byłem wreszcie u mechanika którego mi poleciłeś na regulacji zaworów :)

I powiem tak... przedtem na tym teście miałem jakieś 2.9 - 3.1 litry na godzinę a teraz już jak wracałem i stałem w korku (silnik rozgrzany ale nie do końca) to wrzuciłem na luz i co...? Spalanie na jałowym po regulacji zaworów SPADŁO i to dość znacznie. Teraz pokazywał 2.7 - 2.8 a na 3 nawet nie wchodził co mnie bardzo cieszy.

 

BTW. moim zdaniem przy teście 03 na benzynie i na dobrze wyregulowanym gazie powinna być taka sama wartość bo jeśli jest inna to znaczy że sonda lambda zmienia korekcje dawki paliwa ECU.

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam że dziś jeszcze raz sprawdzałem i rzeczywiście jest dużo lepiej niż przed regulacją, sprawdzałem dziś na nagrzanym aucie (10km w korkach) i było 2.3 - 2.7 średnio koło 2.5 zarówno na gazie i na benzynie :)

Warto jednak często regulować zawory bo po 30 000 km od regulacji są już nie źle rozregulowane. Ciekawe co będzie ze spalaniem.

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Trzęsie budą, bardzo nierówna praca (ale obroty nie falują).

 

Też mam takie objawy , u mnie stwierdzono wadę koła dwu masowego , do wymiany !! Na biegu jałowym nierówna praca telepie budą, chodzi jak amerykański krążownik .Udało mi się kupić na allegro za 200zł w dobrym stanie , w Poznaniu regenerują za 500zł .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za cytuje samego siebie z tematu :dance: :

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=96274&postdays=0&postorder=asc&start=15

 

Luz zaworowy ustawia się na 0.35mm dla silnika o temperaturze powyżej 80°C albo 0.30mm dla silnika poniżej 35°C. Regulacje przeprowadza się co 20 000 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy na jakim komputerze sprawdzacie to spalanie ? ja mam jakies dwie opcje dotyczące spalania w moim komputerze ale jak obie zresetuje i jest na luzie to zczytuja jakby dane z ekonomizera a wskazówka ekonomizera chowa się za magiczną 30 i tak rośnie ostro w góre.

 

http://www.nmia.com/~dgnrg/page_35.htm

 

Hidden Functions zobacz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.