Skocz do zawartości

320D zgasła podczas jazdy i nie pali...


QsT

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Dziś jadąc na trojce wcisnąłem trochę mocniej gazu niż zwykle :) do ponad 3 tys obrotów... Nagle usłyszałem jakieś pyknięcie czy coś... wskazówka obrotów poleciała w dół, gaz nie reaguje - silnik chyba już zgasł...... Po chwili zapaliły się kontrolki "zapłonu" itp... dotoczyłem się ile dałem rady i samochód już nie odpala.... kręci ale nie odpala... jakby nie dostawał paliwa.... Co to może być? pompa paliwa? jakaś inna pompa? coś jeszcze innego? .... Jak można to sprawdzić? gdzie tu szukać pompy paliwa? :)

 

BMW 320D, 2000r. 136KM

 

Acha dodam jeszcze że ostatnio po nocy lub dłuższej przerwie ciężko mi odpalał samochód ale myślałem że to przez akumulator że muszę naładować bo kilka tygodni temu miałem słabe ładowanie, a teraz przyszły mrozy i może słabo akumulator naładowany.......... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysłany: Sro Sty 07, 2009 9:43 am Temat postu:

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Mi to na paliwo nie wygląda. Jak przymarznie paliwo nie gaśnie od razu jest słaby zaczyna szarpać. Koledze który ma też taka jak my też tak zgasła i okazało sie to najgorsze.

CO NAJGORSZE????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co u ciebie padło ale identyczny objaw miał kuzyn w Astrze 1,7D i wtedy właśnie padła pompa wtryskowa.Na paliwo zamarznięte bym nie stawiał gdyz gdyby tak było to bys nie odpalił a podczas jazdy to raczej nie ma szans na to gdyż paliwo wracające nadmiarem jest zawsze cieplejsze i nagrzewa reszte paliwa.Tak po ogólnym info stawiam na pompę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spawdz tez czyjnik polozenia walu

 

tez moze byc przyczyna - powinno wyjsc przy podlaczeniu pod kompa

 

mozesz tez sprobowac go samemu przeczyscic - kto wie moze pomoc a roboty nie ma przy tym zadnej

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz sprawdzić jak kolega pisze o czujniku położenia wału ale musisz podpiąć pod kompa. Przyjemność z pompą to gdzieś 3000 zł.

 

Potwierdzam - dzisiaj odebrałem samochód - pompa została poddana diagnozie na specjalistycznym stole, stwierdzono padnięty moduł sterowania pompą. Moduł został wymieniony na nowy. Całość z robocizną kosztowała mnie dokładnie 3000 zł. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja byłem na kompie, bo chciałem żeby mi sprawdzili kąty wtrysku. Mówił coś że ma być 2 i jest 2 więc ok, tylko wspomniał coś o nastawniku pompy, że lekko się przycina od czasu do czasu. Niby mu to wyszło.

 

Co to jest ten nastawnik, jaki ma wpływ na pracę pompy i ile może kosztować jego wymiana? podobno jest wymienny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeszcze czekam... ponieważ pompę jak narazie wysłali do regeneracji gdzieś w Polskę...

i mam pytanie... po podpięciu samochodu pod komputer... pokaże coś że to pompa? bez diagnostyki pompy na stole? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W konkretnych serwisach diesla mają przystawkę to podpięcia się bezpośrednio pod sterownik pompy bez jej wyjmowania. Dzięki temu można ją znacznie dokładniej zdjagnozować, a nie ustalenie tylko błędu sterownika i nastawnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.