Skocz do zawartości

320d jak odpala wasze auto?


Jędrek_32

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich szczęśliwych posiadaczy 2L diesli i mam do was pytanko.

jak wam odpala przy tych niskich temperaturach takich jak dzisiaj np tak jak u mnie było -22'C. u mnie świece grzały dość krotko jak na taki mroź, szczerze mówiąc to ciężko odpalił bo musiałem go podkręcić 2x na rozruszniku. dzięki za podzielenie się waszymi wrażeniami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

swiece grzeja 3 sek, pali na dotyk :) nawet przy -24 :)

 

mi świece grzeją 3,5 sek,heaheah ale tez pali na dotyk,z tym że jakby nie było to pod gołym niebem nie stoi tylko w garażu.

osa-ozo


Sprzedam :

Oryginalne tylne lampy BMW e46 do sedana - zewnętrzne i w klape.

Kierunkowskazy przednie e46

Ceny : Tanio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

 

a u mnie przy mrozie -13 świateło od świec żarowych świeci się tyle ile w temp. dodatnich, czyli zaraz po przekręceniu kluczyka gaśnie.

 

Czy to jest normalne zachowanie ? 2 miesiące temu, w ASO przy badaniu silnika skasowali mi jakiś stary błąd dotyczący świec żarowych (jeszcze po poprzednim właścicielu, aczkolwiek na zegarach zadne tam check engine się nie świeciło)

 

Samochód odpala od razu, nie kręci rozrusznikiem, ale po dzisiejszej nocy (podobno było -21) odpalił od razu, po czym po sekundzie zgasł. Odpaliłem drugi raz i już wszystko było ok. (odpalałem w południe, gdy temp. była -13)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez swiece zawsze grzeją tyle samo (1s), ze 2 tyg temu bylem na kompie i wyszlo mi ze 3 swiece do wymiany oraz błąd przekaznika żarzenia. Nie zdazylem tego zrobic przed mrozami, bo musze do serwisu jechac po czesci - 100km, oraz chcialem porozmawiać co to jest ten przekaznik zarzenia i gdzie sie znajduje. A jakie bylo moje zdziwienie ze wczoraj auto odpalilo. Pytalem znajomego mechanika to powiedzial ze common rail powinien takze odpalac przy niesprawnych swiecach, bo one ponoc bardziej sa w celu poprawienia ekologii niż poprawy odpalenia na zimnym. Moze ktos zweryfikowac ta informację.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez swiece zawsze grzeją tyle samo (1s), ze 2 tyg temu bylem na kompie i wyszlo mi ze 3 swiece do wymiany oraz błąd przekaznika żarzenia. Nie zdazylem tego zrobic przed mrozami, bo musze do serwisu jechac po czesci - 100km, oraz chcialem porozmawiać co to jest ten przekaznik zarzenia i gdzie sie znajduje. A jakie bylo moje zdziwienie ze wczoraj auto odpalilo. Pytalem znajomego mechanika to powiedzial ze common rail powinien takze odpalac przy niesprawnych swiecach, bo one ponoc bardziej sa w celu poprawienia ekologii niż poprawy odpalenia na zimnym. Moze ktos zweryfikowac ta informację.
U mnie przekaznik żarzenia znajduje sie po lewej stronie tam gdzie glowny sterownik silnika pod ta sama pokrywka.Tu jest temat mojej walki ze swiecami i sterownikiem swiec http://www.automotoserwis.pl/viewtopic.php?t=41844

 

Bardzo sie duzo naczytalem jak to jest ciezko wymienic swiece zarowe ile to jest nagaru jak to sie urywaja i wogole u mnie popuscilem kluczem a reszte w palcach poszly byl tylko nalot na nich zadnego nagaru.Przebieg 170 000 km. U mnie przy padnietym sterowniku czyli zadna nie grzala odpalal ale kopcil na bialo i silnik dosc dlugo nierowno chodzil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytalem podany przez ciebie link i mam dokladnie ten sam problem -blad 4203, tak wiec juz wiem na co wydam kolejne 600zł. swiece + przekaznik. Ciekawe dlaczego auto zapalilo pomimo tak niskiej temperatury.

Czy wiesz jaki numer czesci na realom ma ten przekaźnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przekręcił ze 3-4 razy i zapalił może na 1 może na 2 gary a potem stopniowo dołączyła reszta:) akumulator mam nóweczkę tygodniową. Ale coś mi nie pasuje z tym odpalaniem bo nawet w lecie kręci ze 2-3 razy zanim zapali. Na kompie błąd od świec nie wyszedł. Podejrzewam że pompa jest źle ustawiona. Byc może po tych 8 latach coś sie w niej przestawiło.

 

Czy ktoś może wskazać warsztat w okolicach krakowa lub tarnowa który byłby w stanie zdiagnozować kąt wtrysku i ewentualnie poprawić?

 

No bo skoro odpala, akumulator nowy, swiece ok więc tylko szanowna pompa VP44...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sterownik jak i swiece jest najprawdopodobniej padniety.

 

Jak kupilem auto nie mialo bledow, po jakis 2 miesiacach padl mi czujnik polozenia walu, ale na komputerze wyszedł jeszcze błąd przekaźnika swiec i błąd jednej swiecy. I tu dostalem od serwisanta bosch złą informację, ze jak jest padnieta swieca to pokazuje takze bląd sterownika. Drugi bląd z serwisu boscha w Radomiu polegal na tym ze powiedziano mi ze wymiana swiec trwa 10min, goscie nawet niewiedzieli ze trzeba kolektor zdejmować. Dlatego tez zakupilem 1 swiecę, jak przyjechalem to po zdjeciu osłon okazalo się ze świec tak latwo sie nie wymieni bo trzeba zdejmowac kolektor. Tak wiec mowie ze w takim wypadku to bym kupil 4 swiece a nie jedną - juz sie nie dalo dokupic w Radomiu trzech następnych tego dnia. Szef zakładu mowil ze w tej 136 konnej bez cr swiece mozna wymienić bez dejmowania kolektora, ale jak sie pozniej okazalo to tez bylo nieprawdą. Kolektor także trzeba bylo zdjac do wymiany czujnika polozenia wału. Tak wiec wymienilem 1 swiece.

po zlozeniu błąd po spalonej swiecy zniknął, natomiast błąd przekaznika pozostał. I tu pracownik bosch-a powiedzial ze ten blad moze byc bo to cos takiego jak blad predkosci obrotowej walu ktory zawsze jest jak silnik stoi - wiec tak jezdzilem z przekonaniem ze mam samochod sprawny, tymbardziej ze palil zawsze bez problemu. Teraz po 4 miesiącach pojechalem na kompa i wyszedł błąd pozostalych 3-ech świec oraz przekaźnik swiec. Dlatego teraz wymienie komplet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A świec nie da się inaczej sprawdzić tylko na kompie? no i po tym jak odpala?Ile płaciłeś za sztukę bo jak dostęp jest nie za ciekawy a cena przyzwoita to warto wymienić wszystkie.

U mnie to w ogóle jakoś dziwnie jest jak pisałem wcześniej w lecie jak i w zimie kontrolka świeci może nie 3 sek ale ze 2, Gdybym odpalał zaraz po tym jak kontrolka zgaśnie to pewnie by się nie udało a teraz robię tak że czekam jakeś 7s i odpalam. Akumulator mam nowy a przy -17 odpala ale silnik z 4-5 razy musi zakręcić, to chyba coś nie tak co Wy o tym sądzicie.

Dzisiaj dolałem depresator zobaczę czy się coś zmieni no ale i mrozy też już mniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja za swiece placilem 55zl za szt BERU.wedlug mnie wymiana jednej to bezzsens bo jak padla jedna to za chwile zdechnie druga.A zeby wymienic to to rozkrecania kupe jest.Przekaznik swiec jest kolo sterownika silnika (niebieski) a sterownik swiec jest pod rozrusznikiem latwo znalesc bo laczy go z rozrusznikiem gruby kable.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy we wszystkich BMW Dieslach E46 kontrolka gasnie po srednio 3 sekundach?

 

---

 

Wlasnie wczoraj wymienilem fabryczne swiece BERU w 318d na NGK "szybkogrzejace"...

Myslalem, ze mam problem takze sterownikiem do swiec, ale po skasowaniu bledu swiecy na 4 cylindrze i ponownym odpaleniu (juz po wymianie swiec) zaden blad sie nie ujawnil (ani sterownika ani swiec).

Edytowane przez spinecki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.