Skocz do zawartości

odpalanie z wciśniętym sprzęgłem???


318tds

Rekomendowane odpowiedzi

Mysle ,ze wiecej razy gasi sie silnik z wcisnietym sprzeglem niz bez.Lzej wbic bieg na ktorym ma pozostac zgaszony... .

A z luzem ,to mysle ,ze nie jest dobrze przelanczac podczas jazdy.Zwlaszcza po ostrej jezdzie, gwaltowne zrzucenie silnika na wolne obroty to nic dobrego , zdrowego ,a na pewno nie ekonomiczne.Pompa wodna prawie staje ,wiec plyn pozostaje dluzej goracy w kadlubie,a w chlodnicy znacznie bardziej schlodzony.Co termostat da rade ,to zniweluje roznice temp.,ale bez pomocy pompy niewiele.A skoki temp.sa nie zdrowe dla wielu elementow;turbo,glowica itd... .

Pozdro :)

Ile pali?Dwie radialki tygodniowo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla zwolenników dojeżdżania na luzie do skrzyżowań radzę zróbcie sobie test "łosia" na luzie przy powiedzmy 60 kmh i przy 40 i sprawdzcie czy lepiej z zapiętym biegiem czy bez nie zapomnijcie wyłączyć kontroli trakcji :D potrafi zrobić się ciekawie szczególnie jak jest ślisko. Dziwne że automaty na luz nie wyrzucają przy dojazdach do skrzyżowań.

Moja BetsY zobacz

Interfejsy BMW INPA USB

Instalacje LPG Sekwencyjne montaż serwis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pamietam ze taka dyskusja toczyla sie na forum jakies 3 lata temu-

i to przez mechanikow a nie teoretykow typu- kto co gdzie slyszal itd.

Zapamietalem ze nie nalezy odpalac na sprzegle bo wyciera sie jakis kolnierz w skrzyni biegow i wlasnie na sprzegle- nie ma smarowania pzez chwile i juz pracuje. Pisal to koles ktory mial w nicku Robert-Bmw, kilka tysiecy postow i naprawial wlasnie takie auta. Na Nauce Jazdy tak ucza bo boja sie zeby w nic nie uderzyc odpalajac.

O hamowaniu silnikiem tez zapamietalem ze jak najbardziej tak, wlasnie w automatach silnik caly czas jest na biegu i wlasnie w tych silnikach jest najmniej awari z tym zwiazanych, podczas jazdy na biegu jest jest lepsza kontrola nad autem itd.

Ja stosuje sie do tych zasad cale zycie i nie mialem jeszcze nigdy problemow

ze sprzeglem, skrzynia czy silnikiem , e46 zrobilem 80 000km i nie wiem co to wymiana sprzegla, sprzedalem z przebiegiem 245 000 - przy sprzedazy byla mierzona kompresja na cylindrach- wyszlo jak w nowym aucie.

Edytowane przez Bad_Boy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisal to koles ktory mial w nicku Robert-Bmw

 

 

ja kojarzę tego mężczyznę i czytałem jego posty. Na prawdę mądry facet i chyba mechanik.

 

P.S no i teraz dyskusja jest od nowa

Zapytam jeszcze swojego mechanika

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hamowanie silnikiem nie jest dobre dla silnika

 

A przyspieszanie jest stokroć niedobre, bo w koncu niedojż ze tłoki sie poruszają, jak przy hamowaniu silnikiem, to jeszcze następują sprężenia mieszanki, jej wybuchy i silne naprężenia, nie?

 

 

Najlepiej wziąć i odstawić auto do garażu, bo się silnik zużywa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hamowanie silnikiem nie jest dobre dla silnika

 

A przyspieszanie jest stokroć niedobre, bo w koncu niedojż ze tłoki sie poruszają, jak przy hamowaniu silnikiem, to jeszcze następują sprężenia mieszanki, jej wybuchy i silne naprężenia, nie?

 

 

Najlepiej wziąć i odstawić auto do garażu, bo się silnik zużywa...

skrajna i prostolinijna nadinterpretacja mojej wypowiedzi, ale cóz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze (?) uruchamiałem silnik ze sprzęgłem w podłodze, a wyłączałem albo na luzie albo z wciśniętym sprzęgłem i wolę hamować silnikiem niż hamulcem, jeśli mam taka możliwość. Mam wrażenie, że tak mnie nauczono przed laty, ale równie dobrze to może być wynik wymiany poglądów i czytania materiałów.
PawełH
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie, energi sie nie odzyskuje:) tylko hamujac silnikiem w zakresie pewnych obrotow wyłącza się popma palia chyba na jakis czas dopoki nie dodamy gazu

Nie wiem jak to jest z tą pompą ale paliwo i tak musi być podawane do silnika. Nawet przy hamowaniu silnikiem samochód spala paliwo bo w innym wypadku by przecież zgasł.

Nadszedł już ten czas Ty dobrze o tym wiesz.

Bierz ile chcesz, tylko zaloguj się - WWW.OTWARTAPESTKA.INFO :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zaobserwujecie średnie zużycie paliwa podczas hamowania na luzie lub biegu to ta druga opcja wydaje się dużo bardziej oszczędna. Może to być jakieś potwierdzenie, ale nie musi :8) bo komputerki lubią oszukiwać. Osobiście hamuję na biegu i włączam oraz wyłączam silnik na wciśniętym sprzęgle :dance:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak to jest z tą pompą ale paliwo i tak musi być podawane do silnika. Nawet przy hamowaniu silnikiem samochód spala paliwo bo w innym wypadku by przecież zgasł.

 

Paliwo nie jest podawane... Silnik nie zgaśnie, bo jest "napędzany" od kół i na tym właśnie polega istota hamowania silnikiem, który wtedy tylko "pompuje" powietrze i w trakcie suwu sprężania wytraca energię zmniejszając obroty i tym samym prędkość hamowanego w ten sposób auta. Zrób sobie test: rozpędź się i wrzuć na luz... Ekonomizer będzie pokazywał pewną wartość (ok. 2-4 l/100 km w zależności od prędkości toczenia się). Jak z kolei jedziesz na biegu po rozpędzeniu i puszczasz gaz tak aby samochód był hamowany silnikiem to ekonomizer pokazuje 0 l/100 km.

 

życzę owocnego testowania i pozdrawiam

 

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak to jest z tą pompą ale paliwo i tak musi być podawane do silnika. Nawet przy hamowaniu silnikiem samochód spala paliwo bo w innym wypadku by przecież zgasł.

 

Paliwo nie jest podawane... Silnik nie zgaśnie, bo jest "napędzany" od kół i na tym właśnie polega istota hamowania silnikiem, który wtedy tylko "pompuje" powietrze i w trakcie suwu sprężania wytraca energię zmniejszając obroty i tym samym prędkość hamowanego w ten sposób auta. Zrób sobie test: rozpędź się i wrzuć na luz... Ekonomizer będzie pokazywał pewną wartość (ok. 2-4 l/100 km w zależności od prędkości toczenia się). Jak z kolei jedziesz na biegu po rozpędzeniu i puszczasz gaz tak aby samochód był hamowany silnikiem to ekonomizer pokazuje 0 l/100 km.

 

życzę owocnego testowania i pozdrawiam

 

thenygoos

 

:roll2: Ekonomizer może sobie pokazywać nawet -1l/100km ale przy takiej jeździe silnik i tak spala paliwo.

Jechałeś kiedyś autem które sie zapowietrza? Ja miałem "przyjemność" i powiem ci że gdy silnik złapie powietrze, to od razu czuć jak auto ostro zwalnia. Przy hamowaniu silnikiem auto znacznie lepiej się toczy, nie hamuje tak szybko jak zapowietrzony. Poza tym dźwięk silnika jest inny, przy hamowaniu silnikiem słychać że pracuję czyli spala paliwo.

Spróbuj się rozpędzić do 80km/h , zacząć hamować silnikiem, a potem go zgasić... napewno poczujesz różnicę ;)

życzę owocnego testowania i pozdrawiam ;)

Nadszedł już ten czas Ty dobrze o tym wiesz.

Bierz ile chcesz, tylko zaloguj się - WWW.OTWARTAPESTKA.INFO :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy hamowaniu silnikiem nie jest odłączona pompa tylko wtryski.

KrzychuKrzys

radzę podpiąć inpę czy innego kompa i obserwować czasy wtrysku widać od razu na kompie że wtryski pokazują 0ms info od ecu silnika więc prawda. Na komputerze LPG który pobiera informacje ze sterowania wtrysku też 0ms.

Dla niedowiarków wykres na oscyloskopie z wtryskiwacza płaski. Wtryskiwacze są odcięte przy hamowaniu silnikiem dlatego też pewnie słusznie nazwano tą funkcję CUT OFF i stworzono zapewne po to aby oszczędzać paliwo, hamulce przy stromych zjazdach z pewnością też by to doceniły.

Myślę że ktoś to wymyślił tą funkcję nie zrobił tego tak sobie.

 

Retarder w autobusach i ciągnikach siodłowych też wymyślił jakiś debil i nie działa co nie.

Moja BetsY zobacz

Interfejsy BMW INPA USB

Instalacje LPG Sekwencyjne montaż serwis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy hamowaniu silnikiem nie jest odłączona pompa tylko wtryski.

KrzychuKrzys

radzę podpiąć inpę czy innego kompa i obserwować czasy wtrysku widać od razu na kompie że wtryski pokazują 0ms info od ecu silnika więc prawda. Na komputerze LPG który pobiera informacje ze sterowania wtrysku też 0ms.

Dla niedowiarków wykres na oscyloskopie z wtryskiwacza płaski. Wtryskiwacze są odcięte przy hamowaniu silnikiem dlatego też pewnie słusznie nazwano tą funkcję CUT OFF i stworzono zapewne po to aby oszczędzać paliwo, hamulce przy stromych zjazdach z pewnością też by to doceniły.

Myślę że ktoś to wymyślił tą funkcję nie zrobił tego tak sobie.

 

Retarder w autobusach i ciągnikach siodłowych też wymyślił jakiś debil i nie działa co nie.

Możliwe że jestem w błędzie ale żeby mnie do tego przekonać napisz jeszcze proszę ile ms pokazują wtryski podczas odpalania?

Ekonomizer przy rozruchu nie pokazuje żadnego spalania a silnik jednak dostaje paliwo...

pozdrawiam

Nadszedł już ten czas Ty dobrze o tym wiesz.

Bierz ile chcesz, tylko zaloguj się - WWW.OTWARTAPESTKA.INFO :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekonomizer przy rozruchu nie pokazuje żadnego spalania a silnik jednak dostaje paliwo...

 

Bo zeby ekonomizer sie wychylił, musisz jechać ponad 5 czy 10km/h (nie wiem dokładnie)

 

Jakby pokazywał w litrach na godzine, to pewnie by sie wychylił przy rozruchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekonomizer przy rozruchu nie pokazuje żadnego spalania a silnik jednak dostaje paliwo...

 

Bo zeby ekonomizer sie wychylił, musisz jechać ponad 5 czy 10km/h (nie wiem dokładnie)

 

Jakby pokazywał w litrach na godzine, to pewnie by sie wychylił przy rozruchu.

Mówie tu o przypadku kiedy gasimy auto podczas jazdy i próbujemy je odpalić. Robiłem sobie kiedyś takie różne próby właśnie żeby sprawdzić tą teorie że przy hamowaniu silnikiem nic nie spala i wyszło mi że jednak coś musi spalać ale zawsze mogę być w błędzie.

Dla przypomnienia, jeszcze raz proszę niech ktoś sprawdzi ile ms pokazują te wtryski podczas rozruchu.

pozdrawiam

Nadszedł już ten czas Ty dobrze o tym wiesz.

Bierz ile chcesz, tylko zaloguj się - WWW.OTWARTAPESTKA.INFO :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego mylisz pojęcia rozruch zawsze musi odbywać się z wtryskiem przecież silnik wie czy jest włączony czy wyłączony to że się toczy nie ma wpływu przecież jak go gasisz jadąc z górki pięknie widać kontrolki smarowania ładowania check engine silnik czeka na wykrycie obrotu wału korbowego i następuje wtedy wtrysk. Dlatego też padnięty czujnik wału unieruchamia silnik zazwyczaj.

Co innego jeżeli silnik chodzi wtedy ECU przy ujemnym obciążeniu silnika skraca czasy wtrysku aż do zupełnego ich rozłączenia co widać

na :

bazie lub bramce tranzystora kluczującego wtrysk

emiterze lub drenie

oraz na samym wtryskiwaczu który jest piezo lub magnetoelektryczny i nie płynie przez niego w tym momencie prąd przez co nie unosi się jego tłoczek i paliwo pod ciśnieniem z listwy nie jest wtłoczone do kolektora.

Silnik traci przędkość w wyniku sprężania zasysanego powietrza oraz oporów wewnętrznych.

 

Sonda lambda będzie wtedy uboga a my przyczynimy się do zmniejszenia zanieczyszczenia atmosfery.

 

Z funkcji cut off korzystają wtryskowe instalacje LPG co pozwala na znaczne zmniejszenie zużycia paliwa o około 10-15% w stosunku do mieszalnikowych które tej funkcji nie posiadają i tłoczą do silnika gaz i powietrze przez co hamowanie silnikiem jest słabsze co również sprawdziłem na poprzednim samochodzie.

Widać też na przykładzie LPG sekwencyjnego że cut off istnieje ponieważ ciśnienie w układzie rośnie czasem nawet dwukrotnie gdy silnik odcina wtrysk- jedyną drogę ucieczki gazu.

 

Lepiej wytłumaczyć już nie umiem ale i tak będą ludzie którzy powiedzą że koło jest kwadratowe a ja się ch..a =>>OSTRZEŻENIE (nie wiem dlaczego w taki sposób trzeba było kończyć ten post) znam

Moja BetsY zobacz

Interfejsy BMW INPA USB

Instalacje LPG Sekwencyjne montaż serwis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Dymek442 a tak już poza tematem to skąd masz taką wiedzę???

P.S kolego PawleH potrafisz nie być uszczypliwy, aż miło :clap:

Pozdrawiam

 

Nabył to i ma :mrgreen:... A co do tematu Kolegi PawłaH, to dopiero zauważyłeś? Przy czym uważam, że ta uszczypliwość w 99% jest słuszna...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie posiadać taką wiedzę i się tym nie chwalić :cool2:

 

 

Słuchaj Theny 100% postów z udziałem Pawła które ja czytałem były uszczypliwe i w tym poście dopiero zauważyłem zmianę.

Ale zgadzam się z Tobą co do słuszności niektórych odpowiedzi.

 

P.S nie obrażając nikogo (zwłaszcza podmiotu) przypomina mi Dr Housa

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.