Skocz do zawartości

serwis po kupnie auta


trebron82

Rekomendowane odpowiedzi

Szykuje się do wymiany kilku rzeczy po zakupie w mojej E38 735i '97 (przebieg ok. 230 tyś), proszę o sprawdzenie i uzupełnienie listy jeżeli coś pominąłem, a co warto wymienić lub chociaż sprawdzić:

 

1. olej silnikowy (to będzie pewnie Castrol 15W-40)

2. filtr oleju

3. filtr powietrza

4. tarcze hamulcowe przód (zakupie ATE) - mam telepanie na kierownicy przy normalnym hamowaniu z pewnych prędkości (60-80km/h), mocniejsze przyciśnięcie pedału zmniejsza objaw, zdejmowałem koła i moim zdaniem tarcze mają bicie w pewnym miejscu

5. klocki hamulcowe przód (kupiłem już Ferodo)

6. świece zapłonowe - zastanawiam się czy je wymieniać kiedy wszystko wydaje się być ok, oprócz zaufania do poprzedniego właściciela oczywiście

 

Pozostałe płyny w normie, tyle że zbiorniczek z płynem od wspomagania kierownicy ciągle wygląda na "spocony". Czy korek standardowo powinien mieć dziurkę? Budowa korka moim zdaniem wskazuje, że tak ale w moim jest malutkie wyszczerbienie w tym miejscu. Nie mam pewności, a to chyba jedyna droga na dostawanie się płynu na zewnątrz.

 

Więcej usterek z silnikiem i zawieszeniem na razie nie dostrzegam, wkrótce wizyta u mechanika może to zmienić. Planuje też zrobić odczyt z komputera.

 

PROSZĘ o Wasze opinie i podpowiedzi. Z góry dziękuje!

Edytowane przez trebron82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wymienil olej w skrzyni biegow. IMHO zawsze powinno sie wymieniac olej w automatycznych skrzyniach, niezaleznie od tego, czy producent twierdzi, ze trzeba wymieniac, czy nie.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"szukaj" na forum pozostawia naprawdę wiele do życzenia, po 2 godz przeglądania temat po temacie znalazłem odpowiedź że olej do skrzyni w moim modelu to ESSO LT 71141 - kto szuka ten znajdzie mówią... :-)

 

Po lekturze pewnych postów przy okazji szukania mam jeszcze więcej pytań co do mojego serwisu:

 

1. po zdjęciu przednich kół kręcę tarczą hamulcową (lewa i prawa) i wyraźnie widzę że się ociera w jednym miejscu o klocek - czy to wystarczy aby stwierdzić że tarcze są krzywe?? Trzęsie mi kierownicą co czuć na całym aucie a mam założone 18" felgi BMW. Koledzy piszą że może to być np nieprawidłowy rozmiar plastikowego pierścienia na które felga zachodzi. Nie chce wydać niepotrzebnie kasy. Wiem że powinienem sprawdzić też górny wahacz. Od czego wymiany powinienem zacząć?? Dodam że opony dopiero co kupione nowe.

 

2. Zauważyłem też że autko (skrzynia automatyczna-pozycja na D) potrafi przy wciśnięciu pedału gazu tak o połowę skali nie zareagować w pierwszym momencie. Wciśniecie i szybki powrót do poprzedniej pozycji pedału praktycznie nie spowoduje żadnego przyspieszenia samochodu. Na postoju natomiast odczuwam co jakiś czas takie leciutkie spadki obrotów. Czy to będzie problem z przepływomierzem ? Autko pali za pierwszym razem, nie gaśnie, tylko to przyspieszanie mnie dziwi, to w końcu 235kM a w Roverze 620i wydawało się być lepsze.

 

proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem (ja tak robie) po kupnie wymieniam

 

- olej (syntetyk 5w50) - nie wlewaj minerała :duh:

- filtry oleju,powietrza - sprawdz filtr paliwa

- filtry kabinowe (szczególnie zimą żeby szyby nie parowały)

- KONIECZNIE olej w skrzyni i tylnym moście !!!

- zawieszenie - i tu niby jak jest ok - to tak coś zawsze znajde - zazwyczaj kończy sie na tulejach wachliwych z tyłu , wachaczach górnych moze łaczniki itp - to juz trzeba zobaczyc

- świece ewentualnie

- płyn chłodniczy sparwdzic

- płyn chamulcowy

 

i wiem ze mam spokój

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do listy dodał bym paski do pompy wody + alternatora, i za jednym zamachem termostat, żeby mieć spokój, bo jest to dość tania część w stosunku do szkód jakie może wyrządzić.

 

+ nowy akumulator, kontrolnie.

 

+ xenony sprawdzić, żarówki mogą juz chcieć iść na emeryturę

 

+ klima nabić kontrolnie

 

+ bezpieczniki wszystkie sprawdzić

www.specops.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak..i kontrolnie kilka stówek zupełnie niepotrzebnie w błoto,akumulator to można sprawdzić testerem i wszystko będzie wiadomo o jego kondycji,termostat jak padnie to najwyżej się silnik będzie niedogrzewał i też po wskażniku będzie widać,żadnych szkód nie narobi,a bezpieczniki to jak wszystko w aucie działa to nie ma sensu tam nawet zaglądać,a co do ksenonów to nie ma możliwości sprawdzenia stanu żarników jeśli normalnie świecą bo jedynym oznakiem ich rychłego końca jest zmiana odcienia światła na różowy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do listy dodał bym paski do pompy wody + alternatora, i za jednym zamachem termostat, żeby mieć spokój, bo jest to dość tania część w stosunku do szkód jakie może wyrządzić.

 

+ nowy akumulator, kontrolnie.

 

+ xenony sprawdzić, żarówki mogą juz chcieć iść na emeryturę

 

+ klima nabić kontrolnie

 

+ bezpieczniki wszystkie sprawdzić

To może mu poradź żeby nowe auto zakupił :P :P :P :duh: :duh: :duh: chcesz wpędzić chłopaka w niepotrzebne koszty :mad2: :mad2:

Było e28 524td,e32 735i

I jest e38 735i V8!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisal Kangur, to kwestia podejscia do tematu - czyli tego, jak duzego swira ma sie na punkcie samochodu.

Dla prawdziwego maniaka rzeczy, ktore podal Kangur, wcale nie sa czyms niezwyklym.

 

Ja akurat klimatyzacje faktycznie bym nabil, plyn chlodniczny i filtry kabinowe wymienil.

Pozostale rzeczy bym obejrzal i w zaleznosci od stanu wymienil lub nie.

 

Co do utraty mocy - sprawdz samochod na kompie, czy nie wykazuje zadnych bledow. Jezeli wszystko bedzie OK, to najlepiej sprawdz przyspieszenie (nie stoperem, ale chociazby jakims akcelerometrem typu G-tech) od 0-100 km/h i od 0-160 km/h. Jezeli beda na poziomie danych katalogowych, to znaczy ze wszystko jest OK.

Generalnie samochod z automatem moze sprawiac subiektywne wrazenie 'ospalosci' w porownaniu z manualem przy malych predkosciach - ale dopiero w miare dokladny pomiar jest miarodajny.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dla porównania, to jest lista moich zakupów części i prac serwisowych, zaraz po zakupie pojazdu:

 

 

1 filtr paliwa

2 olej 8L

3 klocki przód

4 klocki tył

5 filtr powietrza

6 świece 12 x BKR6EQUP

7 filtr oleju

8 czujnik hamulców przód

9 czujnik hamulców tył

10 microfiltr kabinowy z węglem aktywnym

11 filtr automatu

12 olej ASB 6,5L

13 osuszacz

14 Akumulator

15 termostat z obudowa

16 filtr klima wewnętrzny x2szt

17 uszczelka miski ASB

18 tarcza hamulcowa przód 2szt

19 tarcza hamulcowa tył 2szt

20 Łączniki stabilizatora przód X 2

21 Płyn hamulcowy

22 Podkładki do miski olejowej 2 X 12

23 Klima - nabicie / wymiana

24 Olej silnikowy

25 Wymiana oleju

26 Wymiana świec

27 Wymiana płynu chłodniczego

28 Termostat wymiana

29 Przeprogramowanie softu

30 Wymiana oleju w skrzyni

31 Wymiana łączników stabilizatora

32 Lampa tył prawa

33 Płyn do chłodnicy 8l

34 wymiana tarcz przód + tył

35 Dywaniki

36 CB Radio

37 Antena

38 Pompa Paliwa

39 Wstawienie pompy

 

To tak kontrolnie, przynajmniej znam dokładnie stan pojazdu, wiem co jest nowe i co mi si nie zepsuje.

 

K.

www.specops.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przede wszystkim dziękuje wszystkim za cenne uwagi i zainteresowanie tematem - o filtrach kabinowych pewnie nawet bym nie pomyślał a dam rękę uciąć że poprzedni właściciel ich nie tknął :wink:

 

poszerzę też na pewno swoją listę o wymianę

- wszystkich olei

- płynu hamulcowego i płynu chłodniczego

- wszystkich filtrów

- sprawdzę też kondycję pasków i zawieszenia - wymienię jeżeli będzie ku temu konieczności

- xenony - nie chcę się wygłupić ale nie wygląda mi na to żebym takie posiadał

- termostat - mam klika rachunków z kilku ostatnich lat i widać że kilka miesięcy temu był zmieniony, zostawiam to na razie

- co z tymi świecami? wymieniać jeżeli nie ma wyraźnych do tego wskazań??

- sprawdzenie/napełnienie klimatyzacji - to zmuszony jestem odłożyć na później

 

do Kangur - twoja lista jest naprawdę imponująca i na pewno nie brak jej sensu - co do mnie to skrócę ją odrobinę z przyczyn wiadomych...budżet

 

koniecznie też udam się na podpięcie do komputera może to powie coś więcej o przyczynach przyspieszenia, tak naprawdę to auto jest nowe dla mnie szczególnie automat - to mój pierwszy. Ciągle się tak naprawdę uczę tego samochodu i stąd moje odczucia nie do końca mogą być trafne. Przyspieszanie na pozycji S skrzyni jest na pewno lepsze ale dale pozostaje mi wrażenie że auto jest zamulone, reaguje na gaz z opóźnieniem - jak na mój gust za dużym.

 

Pytania w toku:

- Co z mokrym zbiorniczkiem od płynu wspomagania? Czy macie tak u Siebie?

 

jeszcze raz dzięki za odpowiedzi!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trebron82 - tak, ja też mam "wilgotny" zbiorniczek.

 

kangur - dywaniki ... ja swoje, które były razem z furą chciałem wyprać ... i mi się w pralce rozsypały, ta guma spod spodu mi się rozleciała, pralkę musiałem wyczyścić co nie było wcale łatwą sprawą :mad2: teraz muszę sobie sprawić nowe używki ... poluję na ebayu i nic :|

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=285366 <- E36 318i Touring ... była :(

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=73366 - E39 520i ... była :(

E32 730i R6 - Diamantschwarz Metallic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-świece - moja opinia - wymienić na 4-punktowe, uważam że to robi różnice w spalaniu/kulturze pracy - minimalną, ale jest to jakaś tam składowa część

 

-mokry zbiornik wspomagania - to może być pewien sygnał że przewody od/do pompy wspomagania są uszkodzone - można się tego spodziewać przy tych rocznikach - u mnie tak było, koszt nowych węży to był wydatek około 150-200 PLN.

 

Pozdrawiam,

 

K.

www.specops.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dywaniki - m am straszną awersje do dywaników welurowych, wywaliłem i kupiłem na Allegro zamienniki - niestety mimo zapewnień sprzedawcy, nie pasują (pasują ale kołki mocujące są w innych miejscach - ślizgają się) - więc polecam zakup oryginalnych w ASO - teraz tyle już nie kosztuje komplet.

 

K.

www.specops.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpowiedź na zamulone auto i brak przyspieszenia przyszła szybciej niż się mogłem spodziewać - q...a :-(. Zjebała mi się przedwczoraj skrzynia(automatyczna semitronic), co najlepsze w drodze po potrzebne części i oleje do serwisu o którym mowa w temacie. Po diagnostyce - komputer + oględziny skrzyni - brak uszkodzeń modułów od skrzyni za to wyczuwalne opiłki po spuszczeniu odrobiny oleju pod palcem jak również w otworze spustowym. Rzecz dzieje się w UK(Londyn) gdzie obecnie przebywam, więc kompletna regeneracja skrzyni przez profesjonalny warsztat który się specjalizuje w automatach daje całkowitą cenę regeneracji i robocizny - 1370 funtów. Tutaj to koszt bliski do połowy wartości tego auta. Po 32 dniach posiadania czuje się jakby mi ktoś bejsbolem w głowę... przyładował. Czar auta prawie prysł. O poprzednim właścicielu nawet nie wspomnę... Ale to nie koniec historii. Diagnostyka pokazała że mam zaniżony woltaż i amperaż w instalacji, przez co było mnóstwo błędów praktycznie w każdym module auta, przygasanie świateł przy dużym dodaniu gazu - jeszcze nie zdążyłem tego zauważyć tak naprawdę. Alternator, oryginał BOSCH'a cena blisko 300funtów lub regeneracja 180funtów, zamiennik około 150funów plus ok 100 funtów robocizna. Auto przed kupnem sprawdzałem ze znajomym mechanikiem i nic nie wskazywało na takie coś..... chcecie coś dodać...ja już nie mam nic do powiedzenia...nie życzę nikomu tego

 

PS. BMW - będziesz miał wydatek - coś w tym jednak jest. :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trochę racji tu masz, ale czy by gość zażądał dwa razy tyle za to auto - to gdzie jest pewności lub jak to sprawdzić przy zakupie jaka jest kondycja skrzyni bez jej rozbierania??? Ja nie wiem. Dla mnie jak kupujesz od nieznajomej osoby zawsze dostajesz kota w worku, który albo będzie zdrowy albo się pochoruje - ten zachorował. Tak to już jest. Wracając do wartości to auto tutaj taką ma mniej więcej cenę średnią a nie najniższą, sam zobacz jeżeli nie miałeś jeszcze okazji - autotrader.co.uk

 

pozdrawiam

 

PS. Mimo wszystko auto dalej mi się podoba i mam do niego sentyment więc na pewno wróci jeszcze na drogę dobrze poleczona w prywatnym zakładzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-mokry zbiornik wspomagania - to może być pewien sygnał że przewody od/do pompy wspomagania są uszkodzone - można się tego spodziewać przy tych rocznikach - u mnie tak było, koszt nowych węży to był wydatek około 150-200 PLN.

 

raczej 200 i to mowimy o tym najkrótszym. ten dlugi to juz niestety 600!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sory ze tak prosto z mostu ale nie wierze zeby takie auto miało dwiescie pare tys km to nie jest nawet 20tys rocznie przy tym przebiegu musiało by być landrynka ,a cena jego odsprzedazy bardzo odbiegająca od średniej W Polsce(nie wiem jak UK) dziwnym zbiegiem okolicznosci auta sprowadzane mają połowe kilometrów mniej jak te zagranicą Ja nie jednokrotnie kupowałem samochód za granicą i auta o przebiegu 300- 400tys miały zawsze ksiazke serwisowa jakies rachunki o naprawach potwierdzone przebiegiem W polsce auto od pierwszego własciciela ma 1 lub 2 kluczyki i brak ksiązki serwisowej (pewnie mu brakło papieru toaletowego) Potem wszyscy sie dziwia ze auta które np w Niemczech czy Francji mają po pół miliona km jezdza bezawaryjnie a u nas nie mogą dojsc do 300tys. A wracając do tematu wymień wszystkie płyny eksploatacyjne + zuzyte czesci i będziesz sie cieszył z autka bo w tym tkwi cała tajemnica długowiecznosci Ostatnio sprowadzony przeze mnie Golf 2 rok 1989 silnik 1,8 przebieg ponad 480tys km przyjechał na kołach z Niemiec na kołach a w schowku na rekawiczki była ksiazka serwisowa prowadzona do 290tys 7 włascicieli było widac stac na papier do... Pzdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej 200 i to mowimy o tym najkrótszym. ten dlugi to juz niestety 600!

 

..hmm... wymieniałem to całkiem niedawno i na pewno nie płaciłem 800 PLN, a znacznie mniej, ale masz racje że 150-200 to mogła być cena za jeden wąż, a jak wspomniałeś są dwa. Dodatkowo stały układ u dobrego mechanika (w Trójmieście polecam zakład Adama S. ) + zniżka studencka w InterCars pomagają ;-)

 

Pozdrawiam,

www.specops.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.