Skocz do zawartości

Alex_Dark

Zarejestrowani
  • Postów

    86
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    kiedyś Opole - teraz UK

Osiągnięcia Alex_Dark

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. Kurcze, ja robię serwis w ten piątek, w tym wymianę oleju w skrzyni automatycznej. Jako, że nic innego dostępnego w lokalnych sklepach w dużych ilościach nie znalazłem to mam zamiar użyć tego oleju do skrzyni: http://tinyurl.com/9xm2cb Pytałem w sklepie i w warsztacie - twierdzą że niby będzie ok ... ale to jest uniwersalny. a wiadomo że jak coś jest do wszystkiego to tak na prawdę jest do niczego. Ale oprócz tego powyżej co kupiłem jest tylko Castrol DII (Dextron II). Teraz jeszcze czytam, że skrzynia może się popsuć ... Samochód ma 160k mil, przewaliłem wszystkie faktury jakie dostałem razem z wozem (2 właścicieli, ostatni miał ją przez 9 lat - wcześniej była serwisowana przez pierwszego regularnie w ASO - są same stemple w książce, nic papierów) i nie znalazłem nic co by świadczyło o jakimkolwiek remoncie skrzyni czy jakimkolwiek serwisie oleju. Pytanie - czy wymieniać olej i czy ten olej co kupiłem będzie dobry?
  2. Trzeba to najpierw wyjąć :wink:
  3. Dzięki za tego linka, w międzyczasie również znalazłem tą stronkę ... w Googlach :P Napisane jest, że są dwie dźwignie. A ja mam wszystko "na odwrót" :mrgreen: i rysunek poglądowy jest do bani :roll2: Tyle zachodu aby żarówkę wymienić :? Jutro sprawdzę jak to u mnie zadziała, teraz jest już ciemno i zimno :twisted2:
  4. Właśnie używam i nie mogę znaleźc tego topic'a ze zdjęciami :mad2: Można poprosić o link do niego?
  5. Przez otwór za podłokietnikiem bez problemu powinno przecisnąć się dziecko do lat 10 :twisted2: albo człowiek-guma ... ale da radę, sam widziałem, u mnie przecisnął się 30-letni, zwykły, acz dobrze wysportowany człowiek z AA Team :mrgreen:
  6. Chciałbym zauważyć tylko jedną rzecz - siódemka to NIE JEST samochód sportowy :mrgreen:, nawet jeśli ma pięciolitrowy silnik. Ja mam 3.0 w rzędzie i nie marudzę na "brak mocy". To wciąż jest limuzyna, zaprojektowana aby odczuwać komfort z jazdy, a nie dostarczać wrażeń przy przełamywaniu bariery dźwięku :nienie: Ta fura ma ponad 1700 kg wagi !!! Nie tak dawno temu miałem poranną jazdę na lotnisko, jakieś 100 mil po "autostradzie" (zwykła dwupasmówka). O godzinie 5 rano w niedziele nie ma praktycznie żadnego ruchu. Śmigaliśmy 200km/h praktycznie większość trasy a obrotomierz nie przekraczał 4500rpm (fura z 91 roku!) - czyli praktycznie śmiganie w ciszy i komforcie, nawet radia nie musisz głośniej podkręcać ... te przyjemne dla ucha mruczenie nawet sprawia że wyłączasz radio aby się tym napawać. Spróbuj potargać przez godzinę jakimkolwiek TDI 200km/h ... zapewniam cię że gdy wysiądziesz z fury po takiej jeździe odgłos przelatującego nad głową myśliwca na dopalaczach będzie błogosławioną ciszą w uszach :twisted: Nie wspominam już o bólu rozprostowywania bardzo mocno zaciśniętych palców na oparciach fotela :mrgreen: Jak dla mnie te 188 koni w E32 na razie wystarcza. :mrgreen:
  7. Alex_Dark

    serwis po kupnie auta

    trebron82 - tak, ja też mam "wilgotny" zbiorniczek. kangur - dywaniki ... ja swoje, które były razem z furą chciałem wyprać ... i mi się w pralce rozsypały, ta guma spod spodu mi się rozleciała, pralkę musiałem wyczyścić co nie było wcale łatwą sprawą :mad2: teraz muszę sobie sprawić nowe używki ... poluję na ebayu i nic :|
  8. Jak brakuje ci mocy i masz "za ciężką budę" zawsze możesz ją odchudzić zostawiając wewnątrz tylko fotel kierowcy plus ewentualnie wymiana blach na karbonik :mad2: Chciałbym zauważyć, że E32 to nie jest sportowy wózek typu Celica, Impreza czy inna MR2 :nienie: a jeśli faktycznie sądzisz, że brakuje ci mocy w 3.0 to faktycznie pozostaje zmiana bryki na inną, choćby 840i :twisted:
  9. To też się podepnę bo akurat muszę zrobić serwis oleju na dniach. Czy ktoś używał któregoś z tych w swojej E32? silnikowe: Mobil 1 0W-40 Castrol Edge Sport 0W-40 Mobil Super S 10W-40 (wymienone w kolejności "cenowej" za 5 litrów od najdroższego po najtańszy dostępny w lokalnym Halfordsie) skrzynia: Castrol TQ-D Automatic Transmission Oil (jedyny który ma napisane ATF na butelce) ale ma też pod ATF napis: TQ DIII Czy w takim razie każdy zamierający DIII w swojej nazwie będzie dobry do skrzyni? Ktoś wcześniej napisał że każdy z ATF w nazwie będzie dobry. Problem w tym że ten skrót ATF znaczy właśnie Automatic Transmission Fluid :P więc czy olej jak ten: Castrol Automatic TQ Dexron 3 lub ten: Comma Automatic Transmission Fluid # Suitable for:GM TYPE A SUFFIX # DEXRON II/IID/IIE/III # Ford M2C-138-CJ/M2C-166H # ZF TE ML 09/14 # Allison C4 będą dobre dla mojej Beatki? :roll: Czy potrzebuję coś jeszcze oprócz oleju? Jak tak to co dokładnie? Pewnie filter oleju :P
  10. Alex_Dark

    spryskiwacze.

    Witam. Ja troszkę o innych spryskiwaczach. Dokładnie o spryskiwaczach reflektorów. Mam dość dziwny problem. Polega on mianowicie na tym, że od czasu do czasu działają sobie "same". Ni z gruszki ni z pietruszki, nawet gdy samochód jest zamknięty, stoi sobie sam zaparkowany, co jakiś czas (nie ma żadnej normy czasowej co ile dokładnie minut) spryskiwacze uruchamiają się samoczynnie. I tylko spryskiwacze reflektorów, nie spryskuje mi szyby, chociaż gdy sam uruchamiam spryskiwanie szyby z dźwigni na kierownicy to spryskuje i szybę i reflektory. Jak to może być że sobie sam spryskuje reflektory i tylko reflektory? Duch jakiś hehe. :wink: Gdzie mam szukać przyczyny takiego samoistnego uruchamiania spryskiwaczy reflektorów? Wymieniłem dosłownie wszystkie bezpieczniki na nowe a problem pozostał jak był.
  11. No mam to "coś" ale to temat na osobny wątek ;)
  12. Tak też uczyniłem :dance: Kupiłem też prostownik i przed weekendem aku na noc do domciu i ładowanko, w ciągu tygodnia nie mam za bardzo gdzie i kiedy jeździć, więc akumulator się rozładowuje, zwłaszcza przy takiej pogodzie niestety :mad2:
  13. OK. Poradziłem sobie. Uffff ale jaki fajny otwieracz maski poprzez otwór w tylnej kanapie spłodziłem że ho ho :D McGejwer był by dumny :)
  14. Witam. No i stało się ... kolejny raz zresztą, nienauczony doświadczeniem nie podjąłem kroków zaradczych i teraz jedyny sposób na dostanie się do samochodu to: czy ktoś mógłby zdradzić mi na priva jak otworzyć awaryjnie pokrywę silnika, czyli "maskę"? Wszystkie wymienione w tym wątku porady u mnie nie działają, aku jest padnięte do zera co oznacza zaryglowane zamki, działający elektromagnes i niedziałającą metodę z kluczykiem do oporu, ani metodę na "lampkę w bagażniku" bo świecą mi tylko kierunkowskazy w ten sposób, zamek wciąż nie działa. A szyby bić nie chcę, do środka przez bagażnik nie wejdę ze względu na "zbyt mały otwór" :) ani nie mam kogo tam wyekspediować ...
  15. Odpowiedź na Twoje pytanie o te różnice z silnikiem w 730i: Ta 188 koni to rzędowa 6 (jak moja :) ), a ta 218 konna to V8.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.